zotya975 Elküldve Március24, 2017 Megoszt Elküldve Március24, 2017 4 órája, felhasznaaloo írta: Sziasztok. Mér van az hogy minden téli-nyári kerékcserekor találok valami csúnyaságot? (Költői kérdés volt. Az autó 21 éves.) Szóval. Hallottam én ezt múlt héten, amikor eltört ez a stabpálca, csak nem akartam hinni a fülemnek. Belenéztem a tükörbe de nem láttam a végét elpattogni... A cromaxnál amit találtam a honlapjukon, a pálca végén (ami nekem elgurult) nem 2 anya van, hanem 1db önzáró: https://cromax.hu/futomu_kormanymu/elso_futomu_alkatreszek/elso_stabilizator_rud_gombfej/elso_stabilizator_rud_gombfej_opel_astra_f_gombfejes_62547 Jó lesz ez nekem, ugye? Alvázszám szerint jó (T betű van az alvázszámban). Még annyit olvastam erről, hogy úgy kell feltenni, hogy ügyesen megmérve a szilenteket közrefogó 2 tányér között 38-39 mm legyen. A stabrudat fogó nagyobbik anyára nem találtam meghúzási nyomatékot. Az is önzáró. Mennyire kell meghúzni? Van még egyéb dolog, amire figyeljek? Köszi, Csaba Hm...én sem találok meghúzási nyomatékot, az önzáró mellé tehetsz még kontraanyát szerintem. Nekem még nem tört el, csak a repedt gumik miatt cseréltem. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Március24, 2017 Megoszt Elküldve Március24, 2017 24 perce, zotya975 írta: Hm...én sem találok meghúzási nyomatékot, az önzáró mellé tehetsz még kontraanyát szerintem. Nekem még nem tört el, csak a repedt gumik miatt cseréltem. Köszi úgy lesz, ha ráfér. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve Március24, 2017 Megoszt Elküldve Március24, 2017 Múltkor nekem is eltört, én csak az önzáróval raktam fel. (Húzni meg addig húztam amíg már kicsit megnyomta a gumikat.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Március24, 2017 Megoszt Elküldve Március24, 2017 4 órája, Stevy írta: Múltkor nekem is eltört, én csak az önzáróval raktam fel. (Húzni meg addig húztam amíg már kicsit megnyomta a gumikat.) Köszi. És simán kijött a stab.rúd végéből a gömbfej szára vagy ütni kellett? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve Március25, 2017 Megoszt Elküldve Március25, 2017 Kijött simán, nem kellett feszegetni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Március27, 2017 Megoszt Elküldve Március27, 2017 Sziasztok. Kicseréltem a bal stabpálcát (stab. rúd bekötőt) és arra jutottam, hogy a 20 nm nyomaték az a nagyobbik (önzáró) anyára vonatkozik, ami a stabrúd végén átmenő gömbfej szárra megy. A pálca végén meg ugye azt a 38-39 mm-t kell beállítani, csakhogy. Úgy látom ezt úgy szerelik, hogy a 2 tányéralátét szétfelé nyomja a gumipogácsákat, miközben a (Haynes) könyv azt írja, hogy a konkáv felükkel nézzenek a lengőkar felé. De már eleve úgy van a pálcán a felső alátét gyárilag, hogy a konvex (domború) fele van a vége (lengőkar) felé. Azt nem tudtam leszedni és megfordítani. Az alsó alátétet viszont úgy tettem fel, hogy a homorú (konkáv) felével felfelé. Így sajnos jobban "kilóg" alul a vége meg az anyák és persze az a 38-39 mm se tiszta hogy így mikor annyi. Kontraanya nem volt hozzá, de szerencsére a fűnyíró darabokban, loptam egy anyát onnan... A nagyobbik anya amúgy elég nehezen jött le, erő vagy kar kell hozzá. Üdv. Csaba Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március27, 2017 Megoszt Elküldve Március27, 2017 3 órája, felhasznaaloo írta: Sziasztok. Kicseréltem a bal stabpálcát (stab. rúd bekötőt) és arra jutottam, hogy a 20 nm nyomaték az a nagyobbik (önzáró) anyára vonatkozik, ami a stabrúd végén átmenő gömbfej szárra megy. A pálca végén meg ugye azt a 38-39 mm-t kell beállítani, csakhogy. Úgy látom ezt úgy szerelik, hogy a 2 tányéralátét szétfelé nyomja a gumipogácsákat, miközben a (Haynes) könyv azt írja, hogy a konkáv felükkel nézzenek a lengőkar felé. De már eleve úgy van a pálcán a felső alátét gyárilag, hogy a konvex (domború) fele van a vége (lengőkar) felé. Azt nem tudtam leszedni és megfordítani. Az alsó alátétet viszont úgy tettem fel, hogy a homorú (konkáv) felével felfelé. Így sajnos jobban "kilóg" alul a vége meg az anyák és persze az a 38-39 mm se tiszta hogy így mikor annyi. Kontraanya nem volt hozzá, de szerencsére a fűnyíró darabokban, loptam egy anyát onnan... A nagyobbik anya amúgy elég nehezen jött le, erő vagy kar kell hozzá. Üdv. Csaba Képeken sem egyértelmű, egyiken befelé, a másikon kifelé néz a domború oldal. Nekem a lengőkar felé nézett, és úgy is raktam fel az újat is. Én sem tudtam leszedni a felsőt, igaz nem is akartam, de azt láttam hogy nem jön le. Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Március27, 2017 Megoszt Elküldve Március27, 2017 3 órája, zotya975 írta: Képeken sem egyértelmű, egyiken befelé, a másikon kifelé néz a domború oldal. Nekem a lengőkar felé nézett, és úgy is raktam fel az újat is. Én sem tudtam leszedni a felsőt, igaz nem is akartam, de azt láttam hogy nem jön le. Köszi. A kátyúk meg a padkára parkolás miatt kapnak ezek a gumipogácsák. Nekem most a 2 oldalon pont fordítva van a 2-2 alátét (a túloldalit a mester kerékcsapágy cserekor törte/cserélte). Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Március28, 2017 Megoszt Elküldve Március28, 2017 12 órája, felhasznaaloo írta: Köszi. A kátyúk meg a padkára parkolás miatt kapnak ezek a gumipogácsák. Nekem most a 2 oldalon pont fordítva van a 2-2 alátét (a túloldalit a mester kerékcsapágy cserekor törte/cserélte). Sajnos a gumipogácsák alá megy a víz és megeszi a menetes szárat. így aztán hamar el tudnak törni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március28, 2017 Megoszt Elküldve Március28, 2017 3 órája, pszilaj írta: Sajnos a gumipogácsák alá megy a víz és megeszi a menetes szárat. így aztán hamar el tudnak törni... Az ember azt várná hogy rozsdamentes anyagból készítik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Március28, 2017 Megoszt Elküldve Március28, 2017 2 órája, zotya975 írta: Az ember azt várná hogy rozsdamentes anyagból készítik. Csak ugye egy ekkora tömegű és méretű alkatrész esetében (és hát jelentős darabszám is kell belőle minden egyes autóhoz) ez túlzott elvárásnak minősül... Ráadásul csak dísznek van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március28, 2017 Megoszt Elküldve Március28, 2017 25 perce, felhasznaaloo írta: Csak ugye egy ekkora tömegű és méretű alkatrész esetében (és hát jelentős darabszám is kell belőle minden egyes autóhoz) ez túlzott elvárásnak minősül... Ráadásul csak dísznek van. Hát végülis csak feszíti lefelé a lengőkart és útban van minden szerelésnél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Március28, 2017 Megoszt Elküldve Március28, 2017 2 órája, felhasznaaloo írta: Csak ugye egy ekkora tömegű és méretű alkatrész esetében (és hát jelentős darabszám is kell belőle minden egyes autóhoz) ez túlzott elvárásnak minősül... Ráadásul csak dísznek van. 2 órája, zotya975 írta: Hát végülis csak feszíti lefelé a lengőkart és útban van minden szerelésnél. Be kő mártani faggyúba, és akkor nem rohad. :D Egyébként egy jó gátlóval(nem az alko és társai) nem érezni (nagyon) a hiányát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Március28, 2017 Megoszt Elküldve Március28, 2017 8 perce, wookie írta: Be kő mártani faggyúba, és akkor nem rohad. :D Egyébként egy jó gátlóval(nem az alko és társai) nem érezni (nagyon) a hiányát. Nekem azért jó érzést kelt, hogy 22-es stabrúd van, Vectra A GT rugókkal és Koni gátlókkal... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március28, 2017 Megoszt Elküldve Március28, 2017 1 órával ezelőtt, wookie írta: Be kő mártani faggyúba, és akkor nem rohad. :D Egyébként egy jó gátlóval(nem az alko és társai) nem érezni (nagyon) a hiányát. Most már eléggé kopog az a valami elől nekem is , szerintem ha hétvégén átrakom a nyári gumikat megtalálom mi zajong. Kormányösszekötőre tippelek, mert terhelésváltáskor, fék-gáz koppan egyet. Áprilisi műszakin már megvolt a hang, de hiába hívtam fel rá a figyelmet azt mondták minden rendben. Ja meg persze a kormánymű lóg középen. Nem tudom azon a javítókészlet mennyire segít. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Március29, 2017 Megoszt Elküldve Március29, 2017 12 órája, zotya975 írta: Most már eléggé kopog az a valami elől nekem is , szerintem ha hétvégén átrakom a nyári gumikat megtalálom mi zajong. Kormányösszekötőre tippelek, mert terhelésváltáskor, fék-gáz koppan egyet. Áprilisi műszakin már megvolt a hang, de hiába hívtam fel rá a figyelmet azt mondták minden rendben. Ja meg persze a kormánymű lóg középen. Nem tudom azon a javítókészlet mennyire segít. Az a fehér kis műanyag szokott megkopni. Ha azt cseréli az ember, akkor jobb lesz. Legalábbis a normál kormányműnél. A szervóshoz nincs ilyen... annál marad a koporászás... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március29, 2017 Megoszt Elküldve Március29, 2017 7 órája, pszilaj írta: Az a fehér kis műanyag szokott megkopni. Ha azt cseréli az ember, akkor jobb lesz. Legalábbis a normál kormányműnél. A szervóshoz nincs ilyen... annál marad a koporászás... Középen mindenképpen lóg, és fel le mozdul ha fordítom a kereket, de a kerék felől is hallatszik koppanás, az szerintem más. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pheonix Elküldve Március31, 2017 Megoszt Elküldve Március31, 2017 (edited) Sziasztok! Abban szeretném kérni a segítségeteket, h lenne egy 2001es 5 ajtós astra. Ebben szeretnénk egy olyat elérni, h a középkonzol kijelzőjéről ne menjen el az (idő, dátum, hőmérséklet) világítása, ha felkapcsoljuk akar csak a helyzetjelzőt, vagy a fényszorót. Mivel jelenleg alap helyzetben, gombnyomásra világít pár másodpercig, ill. nyújtásnál folyamatosan... "ha jól sejtem ez a normális?!" (Engem akár vezeték elcsípéses megoldás is érdekel!!!) A másik, meg a fényszoró magasság állító kapcsoló izzócseréje lenne. Hogy és miként lehet szétszedni ill. nagyon bonyolult e? Valamint h mekkora rizszsem izzó való bele? (Akkora mint a fényszoró és ködfényszoró kapcsolokba? vagy mint a ventilátor kapcsolóba?? mert ezeket már cseréltem; némelyiket forrasztással) Előre is köszi a segítséget Módosítva Március31, 2017 : Pheonix Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március31, 2017 Megoszt Elküldve Március31, 2017 41 perce, Pheonix írta: Sziasztok! Abban szeretném kérni a segítségeteket, h lenne egy 2001es 5 ajtós astra. Ebben szeretnénk egy olyat elérni, h a középkonzol kijelzőjéről ne menjen el az (idő, dátum, hőmérséklet) világítása, ha felkapcsoljuk akar csak a helyzetjelzőt, vagy a fényszorót. Mivel jelenleg alap helyzetben, gombnyomásra világít pár másodpercig, ill. nyújtásnál folyamatosan... "ha jól sejtem ez a normális?!" (Engem akár vezeték elcsípéses megoldás is érdekel!!!) A másik, meg a fényszoró magasság állító kapcsoló izzócseréje lenne. Hogy és miként lehet szétszedni ill. nagyon bonyolult e? Valamint h mekkora rizszsem izzó való bele? (Akkora mint a fényszoró és ködfényszoró kapcsolokba? vagy mint a ventilátor kapcsolóba?? mert ezeket már cseréltem; némelyiket forrasztással) Előre is köszi a segítséget Az első passzolom, a lámpa magasságállítót könnyű szétszedni, de mivel már nagyon régen cseréltem benne az izzót ledre már nem emlékszem mekkora benne az izzó. Talán akkora mint a lámpakapcsolóban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pheonix Elküldve Március31, 2017 Megoszt Elküldve Március31, 2017 Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
spicceshorgasz Elküldve Április4, 2017 Megoszt Elküldve Április4, 2017 Sziasztok! Évek óta előfordul, hogy időnkét ingadozik az alapjáratom (x14nz). Általában jó, de amikor ugrál eléggé zavaró, főleg ha motorfékkel gurulok. Az alapjárati motort már tisztítottam több alkalommal is, de soha nem láttam koszosnak. Lehet, hogy valami más oka lenne? Tudtok segíteni? Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fatadaniel94 Elküldve Április4, 2017 Megoszt Elküldve Április4, 2017 4 órája, spicceshorgasz írta: Sziasztok! Évek óta előfordul, hogy időnkét ingadozik az alapjáratom (x14nz). Általában jó, de amikor ugrál eléggé zavaró, főleg ha motorfékkel gurulok. Az alapjárati motort már tisztítottam több alkalommal is, de soha nem láttam koszosnak. Lehet, hogy valami más oka lenne? Tudtok segíteni? Köszi. Szia! Vákuumcsövek rendben vannak? Folytószelepet és a házát is kitisztítottad? Nekem az volt a gond, hogy ki volt kopva az alapjárati motor tengelye, és oldalirányban is tudott mozdulni. Akku saru levétellel próbálkoztál már? Link to comment Megosztás: More sharing options...
spicceshorgasz Elküldve Április4, 2017 Megoszt Elküldve Április4, 2017 3 órája, fatadaniel94 írta: Szia! Vákuumcsövek rendben vannak? Folytószelepet és a házát is kitisztítottad? Nekem az volt a gond, hogy ki volt kopva az alapjárati motor tengelye, és oldalirányban is tudott mozdulni. Akku saru levétellel próbálkoztál már? Szia! A vákuumcsöveket még nem néztem, nem tudom melyiket kellene, de majd az oda csatlakozókat megvizsgálom. A folytószelepet csak felülről vizsgáltam, onnan tisztának tűnt. Az alapjárati motor tengelyénél mit jelent a kopás? Szemmel látszik? Vagy már egy kis lógás is hiba? Ezt megnézem. Saru levétellel már próbálkoztam. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fatadaniel94 Elküldve Április5, 2017 Megoszt Elküldve Április5, 2017 (edited) 17 órája, spicceshorgasz írta: Szia! A vákuumcsöveket még nem néztem, nem tudom melyiket kellene, de majd az oda csatlakozókat megvizsgálom. A folytószelepet csak felülről vizsgáltam, onnan tisztának tűnt. Az alapjárati motor tengelyénél mit jelent a kopás? Szemmel látszik? Vagy már egy kis lógás is hiba? Ezt megnézem. Saru levétellel már próbálkoztam. Köszi. Az összes vákuum csövet ami csak az injektor irányába megy meg kellene nézni, nem e repedt és falsot kap valahol. Igazából, a gyárinak is van egy kis holtjátéka, de csak náhány tized mm. Megfogod a tengelyt és a tengelyre merőlegessen elkezded mozgatni. Ha ez a kitérés kellően nagy, akkor a kúpos vége ide oda mocorog az üléke körül. Néha ezért is volt magas az alapjáratom, gondolom megakadt valahol, és nem tudta elzárni a levegőt. Még valami. Ha diagnosztika módba teszed, akkor az alapjárati motornak ki-be kell mozognia, vagy ha a gyújtást ráadod és leveszed akkor is az történik ( gyújtás ráadásakor befele, míg levételkor kifele mozdul el ). Ezzel tudod ellenőrizni, hogy működik. Módosítva Április5, 2017 : fatadaniel94 Link to comment Megosztás: More sharing options...
spicceshorgasz Elküldve Április5, 2017 Megoszt Elküldve Április5, 2017 Köszönöm, átnézem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts