Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)

Mondjuk szervóson nem szeretnék az út szélén szíjat cserélni, mert hogy át van dugva rajta a motortartó bak. :D 

Zotya, 20-30? Én Éjjel veszprémből egy 72Ah-s akksival hazamentem Sopronba, igaz a sopron táblától a házig már csak helyzetjelzővel, mert tompítottal dadogott. :D 

Azért ezeknek nem olyan elbaszott a kormányzása hogy nagy meglepit okozzon a szervó kiesése. 

Módosítva : wookie
Elküldve
9 perce, wookie írta:

Mondjuk szervóson nem szeretnék az út szélén szíjat cserélni, mert hogy át van dugva rajta a motortartó bak. :D 

Zotya, 20-30? Én Éjjel veszprémből egy 72Ah-s akksival hazamentem Sopronba, igaz a sopron táblától a házig már csak helyzetjelzővel, mert tompítottal dadogott. :D 

Azért ezeknek nem olyan elbaszott a kormányzása hogy nagy meglepit okozzon a szervó kiesése. 

Persze, de jobb ha nem tervez az ember hosszabb útra azért.

Igaz csak egy fordulattal van kevesebb a szervós kormányműben, de ha hozzászoktál és lazábban fogod a kormányt, mert nem kell izomból tekerni, meglepődsz, ha hirtelen elszáll, főleg ha kis sebességgel veszel be élesebb kanyart amikor jobban kell tekerni.

Elküldve
14 órája, wookie írta:

Azért ezeknek nem olyan elbaszott a kormányzása hogy nagy meglepit okozzon a szervó kiesése. 

Nem a francokat. Mikor vontattak Újpestről Szilentszentmiklósra, a végére már egész kellemetlen volt a sok kereszteződés meg körforgalom. Namost ha menet közben megy el az assist, úgy hogy nem számítasz rá, aztse tudod hanyadikán lesz elseje :confused: 

Elküldve
5 perce, Bundee írta:

Nem a francokat. Mikor vontattak Újpestről Szilentszentmiklósra, a végére már egész kellemetlen volt a sok kereszteződés meg körforgalom. Namost ha menet közben megy el az assist, úgy hogy nem számítasz rá, aztse tudod hanyadikán lesz elseje :confused: 

Ja céges pözsó boxer szokott olyat csinálni hogy kanyarban lefulladt. Mókás volt az elnehezült kormányt tekergetni főleg ha szűk forduló volt és állt egy autó az úttorkolatnál. 

Elküldve
15 órája, wookie írta:

Mondjuk szervóson nem szeretnék az út szélén szíjat cserélni, mert hogy át van dugva rajta a motortartó bak. :D 

Zotya, 20-30? Én Éjjel veszprémből egy 72Ah-s akksival hazamentem Sopronba, igaz a sopron táblától a házig már csak helyzetjelzővel, mert tompítottal dadogott. :D 

Azért ezeknek nem olyan elbaszott a kormányzása hogy nagy meglepit okozzon a szervó kiesése. 

Én Bpről jöttem el döglött generátorral Törökszentmiklósig. Igaz, hogy az egyik tompított csatiját lehúztam, hogy ne fogyasszon... :D De nem dadogott! :D

 

Elküldve
5 perce, pszilaj írta:

Én Bpről jöttem el döglött generátorral Törökszentmiklósig. Igaz, hogy az egyik tompított csatiját lehúztam, hogy ne fogyasszon... :D De nem dadogott! :D

 

A diesel még tovább bírja, konkrétan addig amig a mágnesszelep kap elég áramot. Hétfőn jöttek a kollégák Hartbergbe hogy világít a töltésjelző, se szíj, se tárcsa. ( a mai napig nem értem hogyan szakadt le a tárcsa külső fele)Egész héten mászkáltak vele a szállásig ami 20 kilóméterre volt, csütörtökön már be kellett tolni, de ment. Pénteken elindultak vele haza, félútról hívtak hogy megállt. Sacperkábé 150-200kilométert mentek vele töltés nélkül. 

Elküldve

Befelé Győrbe, megint előjött a rángatás ami a múltkor ( de már elmúlt) félreálltam parkolóba, álló autónál húzva a gázt is lehetett érezni hogy akadozva jár. Úgy gondoltam halódó pumpára dobna hibakódot, így a gyújtásra tippeltem. Az után gyári trafónak elég laza az illeszkedése a pipához, így lehúztam be is volt zöldülve rendesen. Megpucoltam kissé hajtottam a pipa végén hogy szorosabban illeszkedjen, és a hiba megszűnt. Hazafelé még lemostam a tecsónál négyszázé' oszt hazajöttem. 

Elküldve
9 órája, zotya975 írta:

Befelé Győrbe, megint előjött a rángatás ami a múltkor ( de már elmúlt) félreálltam parkolóba, álló autónál húzva a gázt is lehetett érezni hogy akadozva jár. Úgy gondoltam halódó pumpára dobna hibakódot, így a gyújtásra tippeltem. Az után gyári trafónak elég laza az illeszkedése a pipához, így lehúztam be is volt zöldülve rendesen. Megpucoltam kissé hajtottam a pipa végén hogy szorosabban illeszkedjen, és a hiba megszűnt. Hazafelé még lemostam a tecsónál négyszázé' oszt hazajöttem. 

Nekem mikor eldugult az előszűrő és már leállt az autó, akkor sem volt hibakód :doze: 

Elküldve
39 perce, Bundee írta:

Nekem mikor eldugult az előszűrő és már leállt az autó, akkor sem volt hibakód :doze: 

Hm...azt gondoltam ha kevés a benya akkor bedobja a szegény keverék hibakódot.  De mivel a trafó bazirgálásra megszűnt, nem hiszem hogy üanyag gond lehet. Meg amikor ki volt csúszva a visszafolyó ág teljesen máshogy fulladt, akkor rendesen torpant az autó most meg mintha csak kihagyna a motor pillanatokra. Ha lekapcsolom a pumpát akkor sem fullad azonnal pár másodpercig még simán jár. 

Elküldve (edited)
13 perce, vago írta:

Sziasztok!

Hengerfej köszörűlést milyen árban végeznek kb.?

Érdemes egy "nyom-sík" -ot kérni, hogy hengerfej ne legyen olyan, mint a kis bálna. 10-15 ezerből megvan.

Módosítva : HaPetya
  • Like 1
Elküldve
51 perce, vago írta:

Sziasztok!

Hengerfej köszörűlést milyen árban végeznek kb.?

Nekem most csinálták sopronban 27-ért, ebben volt síkolás, nyomáspróba, 4 vezető csere, összes szelep köszörülve, fészkek marva, becsiszolva, összes szimering csere, kipu oldali szénnérohadt tőcsavarok kiimádkozása és újakra cserélése, veztengelyház sík ellenőrzés, és helicoilos menetjavítás. 

Elküldve

Megint előjött a rángatás, félreálltam bacogattam a trafónál a gyujtókábelt amire gyanakszom, de maradt a hiba talán egy kicsit javult. Megálltam egy fél órára, akkor még nyomtam össze rajta fogóval, induláskor már nem volt gond. De azt nem tudom hogy ettől szűnt-e meg vagy csak úgy. 

  • 2 weeks later...
Elküldve
5 perce, fatadaniel94 írta:

Sziasztok!

5277-es számú központi befecskendező szelep, mekkora motorhoz való? Egyik haverom adta, de ő sem tudja mibe volt.

Köszi!

Hát, csak egy hirdetést találtam, ha lehet neki hinni akkor 1.4-é:

2497604-20170321-o7VJyP.png

Elküldve
4 perce, zotya975 írta:

Hát, csak egy hirdetést találtam, ha lehet neki hinni akkor 1.4-é:

2497604-20170321-o7VJyP.png

Köszi! Hát nem tudom. Beletettem az 1,4 es motoromba, de ég és föld a régihez képest. Sokkal jobban húz. 

Elküldve
6 perce, fatadaniel94 írta:

Köszi! Hát nem tudom. Beletettem az 1,4 es motoromba, de ég és föld a régihez képest. Sokkal jobban húz. 

Hát, akkor vagy 1.6-os, mert azt is bele lehet tenni és jobban megy vele, vagy a régi már nem volt tökéletes.

Elküldve
2 perce, zotya975 írta:

Hát, akkor vagy 1.6-os, mert azt is bele lehet tenni és jobban megy vele, vagy a régi már nem volt tökéletes.

Az is lehet. Legfeljebb fogyasztásba kiderül. A lyukak a végén nagyobbak, de mintha jobban meg szebben is porlasztana. 

Elküldve
5 perce, fatadaniel94 írta:

Az is lehet. Legfeljebb fogyasztásba kiderül. A lyukak a végén nagyobbak, de mintha jobban meg szebben is porlasztana. 

Azt mondta aki betette az 1.4-be az 1.6-ot hogy kicsit jobban megy de többet is eszik.

Elküldve
13 perce, zotya975 írta:

Azt mondta aki betette az 1.4-be az 1.6-ot hogy kicsit jobban megy de többet is eszik.

Daewoo racer- ben lévő 1,5 ös injektor milyen lehet? Ott 100ccm a különbség. Ilyen arany középútnak lehetne jó. 

Elküldve
2 perce, fatadaniel94 írta:

Daewoo racer- ben lévő 1,5 ös injektor milyen lehet? Ott 100ccm a különbség. Ilyen arany középútnak lehetne jó. 

Hát alapból ugye ha nagyobb többet nyom be, de egy idő után ha nagyon dús lesz a keverék a szonda úgyis észreveszi, és visszavesz a nyitási időből.  Mivel annyira nem okos még a motorvezérlőnk, azért egy kicsit lehet játszani a dúsítással. Az a jó ha nagyobb pillangó is van rátéve így több levegő is jut be Daykiller játszott ilyennel egy időben. 

  • Like 1
Elküldve (edited)
6 perce, zotya975 írta:

Hát alapból ugye ha nagyobb többet nyom be, de egy idő után ha nagyon dús lesz a keverék a szonda úgyis észreveszi, és visszavesz a nyitási időből.  Mivel annyira nem okos még a motorvezérlőnk, azért egy kicsit lehet játszani a dúsítással. Az a jó ha nagyobb pillangó is van rátéve így több levegő is jut be Daykiller játszott ilyennel egy időben. 

Értem, köszi. Akkor majd kiderül, hogy muzsikál. A nagyobb pillangót én is próbáltam, de a menetteljesítmény sokat romlott az esetemben. Lehet ennek inkább nagyobb motornál van szerepe, föleg hogy 1,8- tól kapott nagyobb pillangót a többiehez képest :D . 

Módosítva : fatadaniel94
Elküldve
6 órája, fatadaniel94 írta:

Értem, köszi. Akkor majd kiderül, hogy muzsikál. A nagyobb pillangót én is próbáltam, de a menetteljesítmény sokat romlott az esetemben. Lehet ennek inkább nagyobb motornál van szerepe, föleg hogy 1,8- tól kapott nagyobb pillangót a többiehez képest :D . 

Hát ugye a több levegőnek több benzin is kell, az injektor nyitási ideje meg véges hiszen az adott ütem nem tart örökké. Meg az áteresztő képessége is meg van határozva.

  • Like 1
Elküldve

Ha jól sejtem akkor egy nagyobb gázadásnál nem figyeli végig a lambda szonda jelét, hanem egy beállított értékkel nyitja a befecskendező szelepet.

Aztán egy kis idő múlva már elkezdi figyelni a keveréket is, és akkor visszaszabályoz.

Ezért lehet, hogy nagyobb injektorral jobban húz, mert ugyanannyi idő alatt több benzin megy be a nagyobb átmérő miatt. Utána meg megy a szabályzás és már nincs különbség a mennyiségek között...

De ez nem biztos... :)

  • Like 2
Elküldve (edited)

Sziasztok. Mér van az hogy minden téli-nyári kerékcserekor találok valami csúnyaságot? (Költői kérdés volt. Az autó 21 éves.)

2017-010.jpg

Szóval. Hallottam én ezt múlt héten, amikor eltört ez a stabpálca, csak nem akartam hinni a fülemnek. Belenéztem a tükörbe de nem láttam a végét elpattogni... A cromaxnál amit találtam a honlapjukon, a pálca végén (ami nekem elgurult) nem 2 anya van, hanem 1db önzáró:

https://cromax.hu/futomu_kormanymu/elso_futomu_alkatreszek/elso_stabilizator_rud_gombfej/elso_stabilizator_rud_gombfej_opel_astra_f_gombfejes_62547

Jó lesz ez nekem, ugye? Alvázszám szerint jó (T betű van az alvázszámban).

Még annyit olvastam erről, hogy úgy kell feltenni, hogy ügyesen megmérve a szilenteket közrefogó 2 tányér között 38-39 mm legyen.

A stabrudat fogó nagyobbik anyára nem találtam meghúzási nyomatékot. Az is önzáró. Mennyire kell meghúzni?

Van még egyéb dolog, amire figyeljek? Köszi, Csaba

Módosítva : felhasznaaloo
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.