joecockroach Elküldve Március1, 2017 Megoszt Elküldve Március1, 2017 (edited) 3 órája, pszilaj írta: Ha jól tudom, akkor a lambda szondát olyan 60-70 °C-os motorhőmérséklet körül kezdi el figyelembe venni... Nem úgy van, hogy a lambdaszonda 300 fokos kell legyen, hogy helyes erteket adjon? Módosítva Március1, 2017 : joecockroach Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március1, 2017 Megoszt Elküldve Március1, 2017 7 perce, joecockroach írta: Nem úgy van, hogy a lambdaszonda 300 fokos kell legyen, hogy helyes erteket adjon? A szonda lehet, de a motorvezérlő a vízhőfokot figyeli a szonda hőfokát nem látja. Gondolom a mérnökök úgy gondolták ha 60-70 fokos a víz a szonda kábé már bemelegedett. Hidegen nincs lambda szabályzás. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Március1, 2017 Megoszt Elküldve Március1, 2017 10 perce, zotya975 írta: A szonda lehet, de a motorvezérlő a vízhőfokot figyeli a szonda hőfokát nem látja. Gondolom a mérnökök úgy gondolták ha 60-70 fokos a víz a szonda kábé már bemelegedett. Hidegen nincs lambda szabályzás. Korai NZ-nél elég hamar elkezdi nézni a szondát. SZR-nél hajszál pontosan 70fok fölött. Simán lehet, sőt biztos, hogy az 1.4 kozpontisból is kétféle van az Opcomban és hülyeségeket ír ki, ha nem a megfelelőt használod. Érdemes pl akku feszültséget, tps-t, vegig próbálni hogy a neki megfelelő értek változik-e. A lambda feszültségnek 100mV és 800mV közt kell billegnie és closed loopba kell mennie ha elég meleg a szonda is és a víz is. Máskülönben open loopban van. Ekkor 450mV-nak veszi az ecu a lambdát fixen. Akkor is ez van, ha van aktív keverék képzési hiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március1, 2017 Megoszt Elküldve Március1, 2017 1 órával ezelőtt, Bundee írta: Korai NZ-nél elég hamar elkezdi nézni a szondát. SZR-nél hajszál pontosan 70fok fölött. Simán lehet, sőt biztos, hogy az 1.4 kozpontisból is kétféle van az Opcomban és hülyeségeket ír ki, ha nem a megfelelőt használod. Érdemes pl akku feszültséget, tps-t, vegig próbálni hogy a neki megfelelő értek változik-e. A lambda feszültségnek 100mV és 800mV közt kell billegnie és closed loopba kell mennie ha elég meleg a szonda is és a víz is. Máskülönben open loopban van. Ekkor 450mV-nak veszi az ecu a lambdát fixen. Akkor is ez van, ha van aktív keverék képzési hiba. Megint elkezdtél csúnya szavalat irogatni. Dobj be pénzt a perselybe! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Március1, 2017 Megoszt Elküldve Március1, 2017 1 perc, zotya975 írta: Megint elkezdtél csúnya szavalat irogatni. Dobj be pénzt a perselybe! Jólvan na Pedig ez jóóó vóót 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 13 órája, Bundee írta: Korai NZ-nél elég hamar elkezdi nézni a szondát. SZR-nél hajszál pontosan 70fok fölött. Simán lehet, sőt biztos, hogy az 1.4 kozpontisból is kétféle van az Opcomban és hülyeségeket ír ki, ha nem a megfelelőt használod. Érdemes pl akku feszültséget, tps-t, vegig próbálni hogy a neki megfelelő értek változik-e. A lambda feszültségnek 100mV és 800mV közt kell billegnie és closed loopba kell mennie ha elég meleg a szonda is és a víz is. Máskülönben open loopban van. Ekkor 450mV-nak veszi az ecu a lambdát fixen. Akkor is ez van, ha van aktív keverék képzési hiba. Ezt én is tapasztaltam az apám C14NZ-jével. Ha megnyomtuk a gázpedál, akkor a motorhőmérséklet emelkedett...meg hasonló hülyeségek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Március2, 2017 Megoszt Elküldve Március2, 2017 10 órája, pszilaj írta: Ezt én is tapasztaltam az apám C14NZ-jével. Ha megnyomtuk a gázpedál, akkor a motorhőmérséklet emelkedett...meg hasonló hülyeségek... A tps jo volt, egyedul a homerseklet tunt rossznak. De ha hazaerek, akkor megyek egy naplozasos karikat, aztan jol megnezegetem Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Március4, 2017 Megoszt Elküldve Március4, 2017 Sziasztok! Akadt egy kis problémám az SE-mmel. Most nem számít hogy SE, de jó ha tudjátok... Szóval, jobb első lámpában a fényszóró aluminium foglalata kijött, veletlenül kitekertem izzócserekor. Hogy kell ezt a foglalatot beállítani pozícióba? Mert ha addig tekerem, amig tudom, akkor az izzo kb 45fokos szögben el van tekeredve. Szemre beállítottam úgy, hogy az izzó két oldalsó lába függőben álljon, a felső meg ugye vízszintbe. Nem éreztem hogy lenne bármiféle ütköző, jelzést semmláttam. Csak szemre lehet beállítani? Kicsit lazának érzem a foglalatot így betekerve, vár el nem hagyom szerintem. köszi előre a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március4, 2017 Megoszt Elküldve Március4, 2017 12 perce, joecockroach írta: Sziasztok! Akadt egy kis problémám az SE-mmel. Most nem számít hogy SE, de jó ha tudjátok... Szóval, jobb első lámpában a fényszóró aluminium foglalata kijött, veletlenül kitekertem izzócserekor. Hogy kell ezt a foglalatot beállítani pozícióba? Mert ha addig tekerem, amig tudom, akkor az izzo kb 45fokos szögben el van tekeredve. Szemre beállítottam úgy, hogy az izzó két oldalsó lába függőben álljon, a felső meg ugye vízszintbe. Nem éreztem hogy lenne bármiféle ütköző, jelzést semmláttam. Csak szemre lehet beállítani? Kicsit lazának érzem a foglalatot így betekerve, vár el nem hagyom szerintem. köszi előre a válaszokat! 3 fül van a izzó peremén, annak vannak meg a helyei a búrában, vagy maga ez a "hely" jött ki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Március4, 2017 Megoszt Elküldve Március4, 2017 44 perce, zotya975 írta: 3 fül van a izzó peremén, annak vannak meg a helyei a búrában, vagy maga ez a "hely" jött ki? Maga ez a hely, az egész aluminium kütyü a búrából. Ebbe illesztem az izzót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Március4, 2017 Megoszt Elküldve Március4, 2017 12 perce, joecockroach írta: Maga ez a hely, az egész aluminium kütyü a búrából. Ebbe illesztem az izzót. Lényeg, hogy a tompított izzószála felfelé nézzen... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Március4, 2017 Megoszt Elküldve Március4, 2017 Azt az erőszakos úristenedet! :D Há' mér' kellett szétszakítani azt a lámpát? Lámpa ki, ha szerencséd van és csak elhajlottak a fülek meg hozzá férsz, akkor vissza kell hajtogatni hogy ne tudjon mozogni a foncsoron, ha nem, akkor lámpa szét, de ha meg letörtek, akkor lámpacsere. Ennek a pozíciója nagyon fontos, ha nem jó helyen van, vagy nem jól áll, a büdös életben nem lesz jó a fénye, mert nem lesz fókuszpontban az izzószál. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Március4, 2017 Megoszt Elküldve Március4, 2017 Kitekertem ezt a foglalatot, amikor az izzonak a biztosito lemezet akartam kitekerni, igy sikerult. Akkor holnap szepen kibontom a lampat es a tobbit meglatom. Köszi a valaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
vago Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 Sziasztok! c14se vezérműszíj szakadásnál összeakad valahol? Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 1 órával ezelőtt, vago írta: Sziasztok! c14se vezérműszíj szakadásnál összeakad valahol? Sajnos, igen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 Össze bizony. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vago Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 Ettől a választól tartottam. Valakinek nincs a közelben eladó motor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 (edited) Sziasztok! Kiszereltem a lámpatestet. A foglalatot biztosító ékek lettek legyalulva, így kitekeredés ellen nincs biztosítva a foglalat, viszont pozícióba lehetett forgatni, miután rendesen a helyére illesztettem. Mivel sosem szedem ki ezt az alkatrészt, ezért kétkomponensű ragasztóval beragasztottam, hogy ne csavarodjon ki. A foncsor kicsit megégett. Továbbá a hosszbordásszíjról mutatok képet, ami 10ezer km után szétrepedezett, gondolom többet kéne kibírnia. Repedezett bordásszíj Lámpa1 Lámpa2 Lámpa3 Lámpa4 Lámpa5 Lámpa6 Lámpa7 - foglalat beragasztva Módosítva Március5, 2017 : joecockroach Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 Ejj, az a foncsor NEM kicsit van megégve. A szíj az így nem egészséges, milyen gyártmány? Mondjuk mivel semmi létfontosságút nem hajt, igazából lehet vele menni míg le nem szakad, ha nem ilyen 500km-es éjszakai utakon jársz mint én. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 1 órával ezelőtt, vago írta: Ettől a választól tartottam. Valakinek nincs a közelben eladó motor? Általában csak szelepek görbülnek, egy hengerfej felújításból meg lehet úszni, ez jóval olcsóbb mint ha motort cserélsz. Már 15 ért van bontott hengerfej, megnézed rendesen zárnak-e a szelepek, síkoltatod ( ha kell)ha már a kezedben van szelepszár szimeringet cserélsz és felrakod. 40-50-ben megáll vezérlés, olaj, és hűtőfolyadék cserével szerintem. Vagy a régiben a görbe szelepeket cseréled, ha a szelepvezetők nem sérültek, és még olcsóbban kijössz. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
vago Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 3 perce, zotya975 írta: ... és még olcsóbban kijössz. Itt áll egy másik blokk is az 2 éve lett szíjszakadásos,szerinted abból lehetne pótolni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 26 perce, wookie írta: Ejj, az a foncsor NEM kicsit van megégve. A szíj az így nem egészséges, milyen gyártmány? Mondjuk mivel semmi létfontosságút nem hajt, igazából lehet vele menni míg le nem szakad, ha nem ilyen 500km-es éjszakai utakon jársz mint én. Majd jól elszakad, szétcsattan, átrendezi a dolgokat ott a motortérbe Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 Just now, vago írta: Itt áll egy másik blokk is az 2 éve lett szíjszakadásos,szerinted abból lehetne pótolni? Hát az ugye attól függ, hogy ebben melyik és hány szelep sérült, és abban van-e annyi ép. Ezt csak úgy tudod meg hogy leveszed, fejre állítod, vízszintezed, és folyadékot öntesz a szelepekre, majd nézed melyiknél távozik, de általában szemre is látszik hogy eláll a szelep , nem fekszik fel rendesen zárt állapotban. Meg ott lesz a dugó széle ahogy beleütött. Ezt a szelepet kicseréled a másikból egy egyenesre, ha kell mert átereszt akkor be is kell csiszolni. A szelepszár szimeringet érdemes cserélni, mert pár 100 forint darabja, és így jóval könnyebb az olajevés egyik oka lehet ha meg vannak keményedve. Ugyanez vonatkozik a vezérműtengely szimeringre meg a termosztátra is, most könnyen cserélheted őket. hengerfej, és szelepfedél tömítés úgyis kell, ha sikolva lesz akkor az elsőből vastagabb. A hengeerfej csavarokat meg vagy cseréled, vagy ha ez az első bontás akkor lehúzod újra a régieket, ez mondjuk vitaalap, de nekem már 100 ezer kilométert elmenet a régi újra lehúzva. De 3 ezer körül vannak újak már/készlet. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 2 órája, wookie írta: Ejj, az a foncsor NEM kicsit van megégve. A szíj az így nem egészséges, milyen gyártmány? Mondjuk mivel semmi létfontosságút nem hajt, igazából lehet vele menni míg le nem szakad, ha nem ilyen 500km-es éjszakai utakon jársz mint én. Nem tudtam róla, most szembesültem vele. Egyébként a világításra úgy igazán nem volt panaszom, ez az égés kb egy 20 forintos nagyságú felület. Nem tudom milyen a szíj, cseréltettem a vezérléscserekor, de a legótvarabb minőség lehet. A régi szíj 60E km után sem volt ilyen. Az ha jól emlékszem continental volt. Arra gondoltam, veszek ilyen szíjat, és berakom a csomitartóba (csak tudjam meg a méretét), szerszám mindig van nálam, úgyhogy ha elszakadna, kicserélem, addig meg megy amennyit megy. Egyébként mit hajt meg? A generátort és a szervoszivattyút? Ha a generátor elszáll az gáz, a szervó nélkül el lehet lenni éppen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március5, 2017 Megoszt Elküldve Március5, 2017 32 perce, joecockroach írta: Nem tudtam róla, most szembesültem vele. Egyébként a világításra úgy igazán nem volt panaszom, ez az égés kb egy 20 forintos nagyságú felület. Nem tudom milyen a szíj, cseréltettem a vezérléscserekor, de a legótvarabb minőség lehet. A régi szíj 60E km után sem volt ilyen. Az ha jól emlékszem continental volt. Arra gondoltam, veszek ilyen szíjat, és berakom a csomitartóba (csak tudjam meg a méretét), szerszám mindig van nálam, úgyhogy ha elszakadna, kicserélem, addig meg megy amennyit megy. Egyébként mit hajt meg? A generátort és a szervoszivattyút? Ha a generátor elszáll az gáz, a szervó nélkül el lehet lenni éppen. Világítás, nélkül minden fogyasztót lekapcsolva is el lehet menni benzinessel 20-30 kilométert, de lehet többet, ha nincs töltés. A rásegítéssel az a baj, ha kanyarban ér hogy megszűnik, meglepetést tud okozni, hogy elnehezül a kormány. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts