Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

7 órája, zotya975 írta:

Amikor még nem jár a motor de ha már jár akkor is? Akkor már a generátor felől is kapja a tápot nem? Ezért alszik el a visszajelző.

Üdv!:hiya:

Ha jár akkor is. Ezért nem szabad oda LED-et rakni, mert nem folyik annyi áram. Csak azért nem világít az izzó, mert mindkét oldalról azonos polaritást kap, tehát a feszültség 0V.
Előgerjesztésnek hívják. Ha kiveszed az izzót, alapjáraton nem is lesz megfelelő töltőfeszültség.

Link to comment
Megosztás:

9 perce, daykiller írta:

Ha jár akkor is. Ezért nem szabad oda LED-et rakni, mert nem folyik annyi áram. Csak azért nem világít az izzó, mert mindkét oldalról azonos polaritást kap, tehát a feszültség 0V.
Előgerjesztésnek hívják. Ha kiveszed az izzót, alapjáraton nem is lesz megfelelő töltőfeszültség.

Tudom hogy gerjesztő izzó, de ha azonos a fesz a két lábon akkor hogyan folyik áram? Annyira nem vágom ezt a témát.

Link to comment
Megosztás:

26 perce, daykiller írta:

Ha jár akkor is. Ezért nem szabad oda LED-et rakni, mert nem folyik annyi áram. Csak azért nem világít az izzó, mert mindkét oldalról azonos polaritást kap, tehát a feszültség 0V.
Előgerjesztésnek hívják. Ha kiveszed az izzót, alapjáraton nem is lesz megfelelő töltőfeszültség.

Én raktam oda ledet és oda is lett a töltés.

Viszont ha kétezer fölé pörgettem a motort, akkor elindult a töltés. Addig nem...

Link to comment
Megosztás:

5 perce, pszilaj írta:

Én raktam oda ledet és oda is lett a töltés.

Viszont ha kétezer fölé pörgettem a motort, akkor elindult a töltés. Addig nem...

Járt nálam régebben valaki (ha itt van és olvassa bocs, de rövid a memóriám) aki szintén ledesített, de a műszeregység mögé vele párhuzamosan rakott izzót is. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Járt nálam régebben valaki (ha itt van és olvassa bocs, de rövid a memóriám) aki szintén ledesített, de a műszeregység mögé vele párhuzamosan rakott izzót is. 

Egyébként úgy a piktogram ledesiítésnek mi értelme van? :D

A check kontroll emblémák mögé énis ledet tettem, mert akkor még nemvolt hozzávaló külön izzósorom.

Link to comment
Megosztás:

Just now, Bundee írta:

Egyébként úgy a piktogram ledesiítésnek mi értelme van? :D

A check kontroll emblémák mögé énis ledet tettem, mert akkor még nemvolt hozzávaló külön izzósorom.

Nem sok minden mivel alapból keveset világítanak így a sima izzó sem feketedik be hamar. De sokan amikor ledesítenek kicserélik ezeket is. 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Bundee írta:

Egyébként úgy a piktogram ledesiítésnek mi értelme van? :D

A check kontroll emblémák mögé énis ledet tettem, mert akkor még nemvolt hozzávaló külön izzósorom.

Nálam csak annyi, hogy ledbuzi vagyok... :-)

Ha lehetne, akkor a fényszóróba is ledet tennék. Ami nem sokára meg is fog történni... :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

4 órája, pszilaj írta:

Nálam csak annyi, hogy ledbuzi vagyok... :-)

Ha lehetne, akkor a fényszóróba is ledet tennék. Ami nem sokára meg is fog történni... :evilgrin:

Olyan 2 méter led szalag van az autóban az eredeti izzó helyeken, plusz az RGB panel a csomitartóban. Hangulattól és eseménytől függően szoktam kapcsolgatni a poroltóhoz ugye piros passzol.:goofy:

2467231-20170214-I0tve8.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 

Egy gyors kérdésem lenne, mégpedig. Az utóbbi 2 napban, feltűnt, hogy az AC pumpa sokkal hangosabb mint korábban. Konkrétan ha a rádiót fél hangerővel hallgatom, akkor is tisztán hallani. Eléggé zavaró, de inkább elgondolkodtat. Semmi különös nem történt az autóval az utóbbi időben. A tank majdnem új, szóval a lerakódások miatti erölködés szerintem kiszűrve. Annyi még, hogy a fogyasztást úgy mérem, hogy teljesen kifogyasztom a benzint, és ha megáll, kannából töltöm meg, míg el nem érek az első kagylós kútra. 

Van okom aggódni? 

Köszönöm!

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

8 órája, wookie írta:

Belső ac-s autóból nem illik kijáratni a benzint, mert nem tesz jót a pumpának, nincs hűtése ha nem lepi el az üzemanyag. Ha hangosodik, akkor idővel meg fog pusztulni. Szerintem szerezz be egy cseredarabot, hogy kéznél legyen ha ez megtörténik. 

Én is ezen gondolkodom már évek óta hogy milyen hangos és cserélni kéne..talán idén nyáron megejtem a cserét.:hehe:

Link to comment
Megosztás:

10 órája, wookie írta:

Belső ac-s autóból nem illik kijáratni a benzint, mert nem tesz jót a pumpának, nincs hűtése ha nem lepi el az üzemanyag. Ha hangosodik, akkor idővel meg fog pusztulni. Szerintem szerezz be egy cseredarabot, hogy kéznél legyen ha ez megtörténik. 

Értem, köszönöm! Akkor bebiztosítom magam, cseredarabbal. Bár zotya975 leírásából kiindulva, talán van még kis időm. :-)

Link to comment
Megosztás:

48 perce, marton.csaba2 írta:

T tuskes!

"... megbízható ..."

Felhívom a figyelmed a prérmium alkatrész gombra.

Semmiképp sem tervezek occsót venni, viszont elég nagy a szórás a prémium alkatrészek között is. Ráadásul ez csak egy cég kínálata. Időm úgy gondolom van még, majd utánajárok. 

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

3 órája, marton.csaba2 írta:

T tuskes!

"... megbízható ..."

Felhívom a figyelmed a prérmium alkatrész gombra.

 

2 órája, tuskes írta:

Semmiképp sem tervezek occsót venni, viszont elég nagy a szórás a prémium alkatrészek között is. Ráadásul ez csak egy cég kínálata. Időm úgy gondolom van még, majd utánajárok. 

Köszönöm a válaszokat!

 

43 perce, pszilaj írta:

Én majdnem a legolcsóbbat vettem. A hangja sem nagyobb mint a réginek. Teszi a dolgát, kb fél éve.

2008. 06. 20-án vettem egy 8400Forintos pumpát ezt 226727Km-nél szereltem be. Most van ugye 2017 és lassan 330 ezer kilométer lesz az autóban. Tehát a nagyon gagyi kategória eddíg 9 évet és 103 ezer Kilométert működött hibamentesen pontosabban kissé hangosan. A prémium márka elnevezés szerintem parasztvakítás. Amúgy az eredeti gyári pumpa Bosch gyártmány és szerepel a listában ennél jobb ( eredeti opel) majdnem háromszoros áron na az vajon mi lehet? Most szerintem Delphit veszek, mert azért én is hiszek az olcsó húsnak híg a leve jelenségben. Bár úgy ezzel szerencsém van. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki megmondaná nekem, hogy a két vákumcső közül ami az UFO ba megy fent, és a központi injektor aljából indul , ahogy a képen is látjátok az mi célt szolgál? A probléma még mindig az alapjárat megemelkedése.... Neten találtam egy képet miszerint két fecskendő beszúrása ebbe a vákumcsőbe megoldja az alapjárati problémát.... Kipróbáltam és szó szó sokat javult. De miért kell oda fentre vákum az UFO ba nem értem.... Nem dúgozhatom én le egy az egyben ezt a vákumcsövet? 

Másik kérdésem hogy ami az UFO ba megy másik vákumcső a kék színű, majd elmegy a légszürőházba...Ott a légszürőházban , úgy mint a motoroknál van egy pillangószelep szerűség ami fordulatszám emelkedéséve- csökkenésével nyít és zár??? Nem lehetséges, hogy az szorúl meg akad fent és több levegőt kap emiatt megy fel az alapjárat? Vagy mi van ott pontosan?

2472383-20170221-vOGrl4.jpg

2472384-20170221-1UsHXR.jpg

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, C5oNtkov4c5 írta:

Sziasztok!

Valaki megmondaná nekem, hogy a két vákumcső közül ami az UFO ba megy fent, és a központi injektor aljából indul , ahogy a képen is látjátok az mi célt szolgál? A probléma még mindig az alapjárat megemelkedése.... Neten találtam egy képet miszerint két fecskendő beszúrása ebbe a vákumcsőbe megoldja az alapjárati problémát.... Kipróbáltam és szó szó sokat javult. De miért kell oda fentre vákum az UFO ba nem értem.... Nem dúgozhatom én le egy az egyben ezt a vákumcsövet? 

Másik kérdésem hogy ami az UFO ba megy másik vákumcső a kék színű, majd elmegy a légszürőházba...Ott a légszürőházban , úgy mint a motoroknál van egy pillangószelep szerűség ami fordulatszám emelkedéséve- csökkenésével nyít és zár??? Nem lehetséges, hogy az szorúl meg akad fent és több levegőt kap emiatt megy fel az alapjárat? Vagy mi van ott pontosan?

 

Azt a csíkos csövet már a szívórészen dugózd le a francba, meg az injektorfedélen lévő két csonkot is amire az illetve a kék vezeték megy.

Eredetileg az injektorfedélben az egy termosztát ami a vákuumot engedi/zárja a légszűrőházba levő hideg/meleg levegőt választó csappantyúra. Nálam fixen megvolt ragadva, így mindig forró levegőt szívott, nemis ment rendesen az autó. Nincs sok jelentősége, hidegben talán 20 másodperccel előbb melegszik be a motor tőle...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.