zotya975 Elküldve Február5, 2017 Elküldve Február5, 2017 Just now, Kispotter írta: Rendben. Annak a kábele tudom, hogy kontaktos volt, mert mikor megrángattam megállt az autó. Most viszont ha megy a motor ha rángatom nem áll meg. Főtengely jeladó is okozhat ilyet? Ha van egyáltalán benne.. Nincs benne, neked az helyett van a Hall jeladó.
Kispotter Elküldve Február5, 2017 Elküldve Február5, 2017 10 perce, zotya975 írta: Nincs benne, neked az helyett van a Hall jeladó. Akkor gondolom a fordulatszám jelet is onnan szedi. Csak mert mikor köszörültem néha fel ugrált a fordulatszám mérő. Lehet tényleg az haldoklik.
daykiller Elküldve Február5, 2017 Elküldve Február5, 2017 Just now, Kispotter írta: Akkor gondolom a fordulatszám jelet is onnan szedi. Csak mert mikor köszörültem néha fel ugrált a fordulatszám mérő. Lehet tényleg az haldoklik. Akkor holtbiztos, hogy az a problémás. 16 szelepeseknél van ugyanez a jelenség, ha a vezérműtengely jeladó döglődik.
Kispotter Elküldve Február5, 2017 Elküldve Február5, 2017 31 perce, daykiller írta: Akkor holtbiztos, hogy az a problémás. 16 szelepeseknél van ugyanez a jelenség, ha a vezérműtengely jeladó döglődik. Fekete fedeles elosztóm van. Abban ki lehet cserélni a jeladót vagy csak egyben lehet cserélni? Drága az új? De még akkor sem értem menet közben miért nem csinálja. Vagy lehet csak eddig a véletlen műve volt, hogy leállítás után csinálja. Egyébként azt el is felejtettem mondani, hogy mikor előszőr csinálta indítózás közben kattogott az ac relé is aztán mikor abbahagytam a tekerést, de gyújtáson hagytam kattogott magától a reléje. De aztán levettem, visszaraktam a gyújtást azóta nem csinált ilyet.
wookie Elküldve Február5, 2017 Elküldve Február5, 2017 Nagyon egyszerű, indítózásnál az önindító elviszi az áram nagyrészét, egy gyengélkedő elektronika ilyenkor már nem működik, míg menetközben még eldöcöghet.
Pingvin Elküldve Február5, 2017 Elküldve Február5, 2017 3 órája, Kispotter írta: Fekete fedeles elosztóm van. Abban ki lehet cserélni a jeladót vagy csak egyben lehet cserélni? Drága az új? De még akkor sem értem menet közben miért nem csinálja. Vagy lehet csak eddig a véletlen műve volt, hogy leállítás után csinálja. Egyébként azt el is felejtettem mondani, hogy mikor előszőr csinálta indítózás közben kattogott az ac relé is aztán mikor abbahagytam a tekerést, de gyújtáson hagytam kattogott magától a reléje. De aztán levettem, visszaraktam a gyújtást azóta nem csinált ilyet. Ki lehet cserélni a jeladót is, de valamivel bonyolultabb, mint az elektronikát cserélni. Ha tuti a jeladó adta meg megát lehet, hogy egyszerűbb komplett cserélni az egészet. Bontottan 4-6 ezer körül biztos, hogy beszerezhető.
feri1234 Elküldve Február6, 2017 Elküldve Február6, 2017 Üdvözlök mindenkit! Segítséget szeretnék kérni három problémám megoldására: (X14NZ motoros ferdehátú Astra Classic) 1. Kipufogó alapjáraton puffogó hangokat ad. Napi első indításkor, hidegen szépen jár, de aztán 1 perc után lecsökken az alapjárat és elkezd a kipufogó puffogó hangokat adni. Csak alapjáraton jelentkezik a probléma, tehát gázadáskor már nem puffog. Az alapjárat sokszor ingadozik is. Gyertyák és gyújtókábelek ki lettek cserélve már. Idegesítő, mert pl. pirosnál állva belül sem komfortos hallgatni, kívül sem az a járókelőknek gondolom 2. Önindító. Úgy kéthetente eljátssza velem az autó, hogy amikor indítóznék, eltekerem a kulcsot, meg sem nyikkan az önindító. Ilyenkor rákoppantok kerékkulccsal az önindítóra, utána már tudok indítani. Mivel orvosolható ez? Esetleg mit csinálok rosszul, amitől előfordulhat ez? 3. Utastér és csomagtartó világítás. Az ajtókapcsolók működnek, mert pl. amikor a tompított rajta van az autón, és kinyitom az ajtót, akkor megy a visító hang, de sem a vezető, sem az utasoldali ajtó nyitására nem kapcsol fel az utastér világítás. Csomagtartónál ugyanez a helyet. Úgy tudom, hogyha a világításkapcsolót kifele húzom, akkor is fel kellene kapcsolnia, de nem így történik. Az autó könyvecskéjében olvastam, hogy a kesztyűtartó-világítás, és a kijelző is ahhoz a biztosítékhoz kapcsolódik, ahová az utastér és csomagtartó világítások, de ezek hibátlanul működnek. Nos ennyi lenne. Minden információt hálásan köszönök!
pszilaj Elküldve Február6, 2017 Elküldve Február6, 2017 (edited) 48 perce, feri1234 írta: Üdvözlök mindenkit! Segítséget szeretnék kérni három problémám megoldására: (X14NZ motoros ferdehátú Astra Classic) 1. Kipufogó alapjáraton puffogó hangokat ad. Napi első indításkor, hidegen szépen jár, de aztán 1 perc után lecsökken az alapjárat és elkezd a kipufogó puffogó hangokat adni. Csak alapjáraton jelentkezik a probléma, tehát gázadáskor már nem puffog. Az alapjárat sokszor ingadozik is. Gyertyák és gyújtókábelek ki lettek cserélve már. Idegesítő, mert pl. pirosnál állva belül sem komfortos hallgatni, kívül sem az a járókelőknek gondolom 2. Önindító. Úgy kéthetente eljátssza velem az autó, hogy amikor indítóznék, eltekerem a kulcsot, meg sem nyikkan az önindító. Ilyenkor rákoppantok kerékkulccsal az önindítóra, utána már tudok indítani. Mivel orvosolható ez? Esetleg mit csinálok rosszul, amitől előfordulhat ez? 3. Utastér és csomagtartó világítás. Az ajtókapcsolók működnek, mert pl. amikor a tompított rajta van az autón, és kinyitom az ajtót, akkor megy a visító hang, de sem a vezető, sem az utasoldali ajtó nyitására nem kapcsol fel az utastér világítás. Csomagtartónál ugyanez a helyet. Úgy tudom, hogyha a világításkapcsolót kifele húzom, akkor is fel kellene kapcsolnia, de nem így történik. Az autó könyvecskéjében olvastam, hogy a kesztyűtartó-világítás, és a kijelző is ahhoz a biztosítékhoz kapcsolódik, ahová az utastér és csomagtartó világítások, de ezek hibátlanul működnek. Nos ennyi lenne. Minden információt hálásan köszönök! Szia! 1. Talán egy alapjárati motor takarítás nem árt neki. Na meg akár egy előgyújtás ellenőrzés. Bár mintha azoknak amúgy is amolyan puffogó hangja lenne. De majd a X(C)14NZ tulajok többet tudnak mondani. 2. Először is kérdés, hogy mit hallasz. Ha van egy kattanás és utána nem teker az önindító, akkor az önindító a ludas. Valószínű, hogy kell neki egy tisztítás a "talpas érintkezőnél". Ha nincs kattanás sem és tekerés sem, akkor viszont gyújtáskapcsoló haldoklik. 3. kiégett mind a két szofita égő. Módosítva Február6, 2017 : pszilaj
feri1234 Elküldve Február6, 2017 Elküldve Február6, 2017 32 perce, pszilaj írta: Szia! 1. Talán egy alapjárati motor takarítás nem árt neki. Na meg akár egy előgyújtás ellenőrzés. Bár mintha azoknak amúgy is amolyan puffogó hangja lenne. De majd a X(C)14NZ tulajok többet tudnak mondani. 2. Először is kérdés, hogy mit hallasz. Ha van egy kattanás és utána nem teker az önindító, akkor az önindító a ludas. Valószínű, hogy kell neki egy tisztítás a "talpas érintkezőnél". Ha nincs kattanás sem és tekerés sem, akkor viszont gyújtáskapcsoló haldoklik. 3. kiégett mind a két szofita égő. Az égőcserén már túl vagyok, vettem szofitát is, próbáltam ledes izzóval is, egyikkel sem működött. Az önindítónál pedig csak egy nagyon halk pattanást lehet hallani.
fatadaniel94 Elküldve Február6, 2017 Elküldve Február6, 2017 32 perce, feri1234 írta: Az égőcserén már túl vagyok, vettem szofitát is, próbáltam ledes izzóval is, egyikkel sem működött. Az önindítónál pedig csak egy nagyon halk pattanást lehet hallani. Ki kellene mérni hogy ki megy e a tápfesz az önindítóra. Ha megkapja, akkor lehet a behózó tekercs ment el rajta. Amíg az nem húz be, nem nyomja ki a tengelyén lévő fogaskereket, addig nem is teker. Akkor ott nem az izzókkal lesz a gond. A biztosítékoktól kezdődően, a kapcsoló majd az izzó foglalatig végig kellene mérni, meddig van feszültség.
Szabadij Elküldve Február6, 2017 Elküldve Február6, 2017 1 órával ezelőtt, fatadaniel94 írta: Ki kellene mérni hogy ki megy e a tápfesz az önindítóra. Ha megkapja, akkor lehet a behózó tekercs ment el rajta. Amíg az nem húz be, nem nyomja ki a tengelyén lévő fogaskereket, addig nem is teker. Akkor ott nem az izzókkal lesz a gond. A biztosítékoktól kezdődően, a kapcsoló majd az izzó foglalatig végig kellene mérni, meddig van feszültség. Az,hogy visít a rajtahagyott világításnál,az kb.nem jelent semmit,én úgy tudom,hogy a vezető oldali ajtókapcsoló két érintkezős,és az egyik érintkezőre az utastérvilágítás,a másikra a figyelmeztető jelzés van kötve.Ez vagy bizti,vagy vezetékszakadás lesz.
zotya975 Elküldve Február6, 2017 Elküldve Február6, 2017 1 óra, feri1234 írta: Az égőcserén már túl vagyok, vettem szofitát is, próbáltam ledes izzóval is, egyikkel sem működött. Az önindítónál pedig csak egy nagyon halk pattanást lehet hallani. 1 órával ezelőtt, fatadaniel94 írta: Ki kellene mérni hogy ki megy e a tápfesz az önindítóra. Ha megkapja, akkor lehet a behózó tekercs ment el rajta. Amíg az nem húz be, nem nyomja ki a tengelyén lévő fogaskereket, addig nem is teker. Akkor ott nem az izzókkal lesz a gond. A biztosítékoktól kezdődően, a kapcsoló majd az izzó foglalatig végig kellene mérni, meddig van feszültség. Van amikor egy sima takarítás segít rajta. A behúzótekercs megszorul a kosztól, nem löki ki a fogaskereket és nem is kezd el forogni. Azt a réz hengert kell ilyenkor megtörölgetni egy benzines ronggyal és megjavul. Magát a motor rész nem kell megbontani ilyenkor csak a kisebbik hengert az oldalán.
free0228 Elküldve Február8, 2017 Elküldve Február8, 2017 Üdv Urak! A váltókulissza házban gondolom kopásból adódóan elkezdett valami zörögni! Mivel amúgy is váltószoknyát szeretnék cserélni, ezt is orvosolnám! Esetleg nincs valakinek képe hogy mit is kellene cserélni hogy a zörgést meglehessen szüntetni?
zotya975 Elküldve Február8, 2017 Elküldve Február8, 2017 19 perce, free0228 írta: Üdv Urak! A váltókulissza házban gondolom kopásból adódóan elkezdett valami zörögni! Mivel amúgy is váltószoknyát szeretnék cserélni, ezt is orvosolnám! Esetleg nincs valakinek képe hogy mit is kellene cserélni hogy a zörgést meglehessen szüntetni? Már a motortérben vagy ott közvetlenül a szoknya alatt. Az utóbbinál általában csak a gumigyűrűt szokták cserélni, vagy ragasztó szalagot alátekerve felbővíteni, de ez nem zörög csak kottyan a kar. A rükikarika szokott rezonálni néha adott fordulatszámon.
free0228 Elküldve Február8, 2017 Elküldve Február8, 2017 2 órája, zotya975 írta: Már a motortérben vagy ott közvetlenül a szoknya alatt. Az utóbbinál általában csak a gumigyűrűt szokták cserélni, vagy ragasztó szalagot alátekerve felbővíteni, de ez nem zörög csak kottyan a kar. A rükikarika szokott rezonálni néha adott fordulatszámon. A szoknya alatt! Kottyanni nem kottyaník semmi, csak zörög! Ha megfogom a váltókart akkor abbamarad! De ezt csinálja sebességben meg üresben is, hol hangosabban hol halkabban!
zotya975 Elküldve Február8, 2017 Elküldve Február8, 2017 7 perce, free0228 írta: A szoknya alatt! Kottyanni nem kottyaník semmi, csak zörög! Ha megfogom a váltókart akkor abbamarad! De ezt csinálja sebességben meg üresben is, hol hangosabban hol halkabban! Próbáld kiszűrni hogy pontosan mi zörög, nekem ugye a felhúzó gyűrű csinálja néha.
free0228 Elküldve Február8, 2017 Elküldve Február8, 2017 22 perce, zotya975 írta: Próbáld kiszűrni hogy pontosan mi zörög, nekem ugye a felhúzó gyűrű csinálja néha. Nah majd hétvégén szétszedem akkor! 1
fatadaniel94 Elküldve Február8, 2017 Elküldve Február8, 2017 Sziasztok! Egyik barátom kocsijánál az a jelenség áll fent, hogy hidegen a kiegyenlítő tartályban a minimum alá lemegy a hűtővíz, míg meleg motornál beáll a normál szintre. Ez mitől lehet? Levegős leghet, vagy ekkora a térfogat tágulása? Köszi!
zotya975 Elküldve Február8, 2017 Elküldve Február8, 2017 17 perce, fatadaniel94 írta: Sziasztok! Egyik barátom kocsijánál az a jelenség áll fent, hogy hidegen a kiegyenlítő tartályban a minimum alá lemegy a hűtővíz, míg meleg motornál beáll a normál szintre. Ez mitől lehet? Levegős leghet, vagy ekkora a térfogat tágulása? Köszi! Pár centit simán emelkedik a víz szintje a hőtágulástól. Ha a fogyást akarja figyelni mindíg nagyjából ugyanazon a hőmérsékleten kell nézni a szintet. De ha hengerfejes a motor, és állás közben bejut a víz az egyik hengerbe az indítás után visszanyom-hatja a kiegyenlítőbe. Ilyenkor viszont a csöveket is felfújja jó keményre. Ha melegen is összenyomhatók akkor nincs gond.
fatadaniel94 Elküldve Február8, 2017 Elküldve Február8, 2017 44 perce, zotya975 írta: Pár centit simán emelkedik a víz szintje a hőtágulástól. Ha a fogyást akarja figyelni mindíg nagyjából ugyanazon a hőmérsékleten kell nézni a szintet. De ha hengerfejes a motor, és állás közben bejut a víz az egyik hengerbe az indítás után visszanyom-hatja a kiegyenlítőbe. Ilyenkor viszont a csöveket is felfújja jó keményre. Ha melegen is összenyomhatók akkor nincs gond. Köszi. Majd megnézzük akkor.
Astra F Caravan Elküldve Február8, 2017 Elküldve Február8, 2017 Hidegen kell feltölteni az előírt szintig a kiegyenlítőt. Ha hidegen ahogy írod minimum alatt van akkor minél előbb fel kell tölteni! Télen is megsül a motor vízhűtés nélkül!
fatadaniel94 Elküldve Február9, 2017 Elküldve Február9, 2017 On 2017. 02. 08. at 19:50, fatadaniel94 írta: Köszi. Majd megnézzük akkor. Megnéztük, minden oké. Szervószivattyú szimering csere mennyire nagy munka?
fatadaniel94 Elküldve Február9, 2017 Elküldve Február9, 2017 31 perce, wookie írta: Eléggé, mivel nem szétszedhető. Az a baj, hogy fojatja az olajat. Akkor inkább hagyjam... Olyan vészes mennyiséget nem tud elfojatni, hogy valami gond legyen?
marton.csaba2 Elküldve Február10, 2017 Elküldve Február10, 2017 T fatadaniel84! "... fojatja ..." Folyatja az.
Recommended Posts