Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

4 órája, Bundee írta:

Mert Wookie már megvette az összes SE motoros Opelt :hehe:

Nem is igaz. :D Csak két SE motor vectránk van, abból is az egyiket én építettem. :D A többi SE meg 1.4. 

3 órája, Bundee írta:

Menettulajdonságok szempontjából az NZ meg az SZ közt kb semmilyen különbség nincs. Mehetsz vele szmogriadóban :)

Az SE a legjobb ilyen szempontból, nemgondolnám hogy a teljesítménye fogja megölni.

HÁt azért van. Papíron csak 4 ló, de az sz még az nz-hez képest is egy lomha szar. 

 

Az SE a legjobb motor, én még talán az XE-nél is jobbnak tartom. (egyszerűbb technika, kevésbé hisztis)

Gyakorlatilag ha víz meg olaj van benne, és rendesen cserélve, akkor megölhetetlen. Én most már lassan 6 éve és pár százezer km óta SE-zek. Tényleg nagyon jó fogyasztást lehet vele elérni, cserébe menni is tud ha arról van szó. (pedig ugye nekem vectrában van) A lényeg a jó, hozzápasszoló váltó. (általában f15cr)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, daykiller írta:

Azt ugye tudod, hogy tilos a jogvédett tartalom illegális megosztása.

Pár éve, amikor még trabantom volt és trabant fórumoztam, ott írta valaki hogy fel volt töltve a honlapjára a trabantos kézikönyv, és beperelték a srácot. Ráadásul volt egy letöltés számláló is az oldalon, és még azt is felhasználták ellene. Hogy végül mi történt, nem tudom, de valszeg borsos összeget fizetett. :O

Link to comment
Megosztás:

24 perce, joecockroach írta:

Pár éve, amikor még trabantom volt és trabant fórumoztam, ott írta valaki hogy fel volt töltve a honlapjára a trabantos kézikönyv, és beperelték a srácot. Ráadásul volt egy letöltés számláló is az oldalon, és még azt is felhasználták ellene. Hogy végül mi történt, nem tudom, de valszeg borsos összeget fizetett. :O

Hát azt az opeles könyvet nem tudom mikor tehette fel, de nem hinném hogy csak páran szedték le. Amúgy ez jó dolog meg minden hogy felteszi, de elég egy ember akinek szemet szúr :/. 

Link to comment
Megosztás:

Csak azt nem tudom, hogy akkor miért is fizetünk minden adathordozó után (némelyiken matrica is van), az artismittudoménkinek szerzői jogdíjat.

Mintha valami ilyesmivel indokolták volna ezt a kötelező pénzbeszedést, hogy ha már letöltötted, és egy példányban tárolod, és nem sw. hanem média, és úgysem tudjuk megakadályozni, akkor ezzel rendezed a szerzői jogok díjait, és emlekeim szerint az ilyen jogdíjpénzbeszedés  EU szinten is megy.

Kérlek vilagosítsatok fel, ha rosszul tudok valamit!

Nem vagyok kalózpárti, de szerintem talán inkább azon agyaljanak akik képesek egy Trabi vagy Opel könyv miatt perelni, hogy mit lehetne csinálni a thorral, mert ott tényleg minden van, és az nem a huszéneves autóskönyv kategória.

(Mondjuk az valszeg keménykabát nekik is, így gondolom arra nem is mennek jogdíjként csinos ransomware-t gyűjteni.....)

Link to comment
Megosztás:

11 perce, Pingvin írta:

Csak azt nem tudom, hogy akkor miért is fizetünk minden adathordozó után (némelyiken matrica is van), az artismittudoménkinek szerzői jogdíjat.

Mintha valami ilyesmivel indokolták volna ezt a kötelező pénzbeszedést, hogy ha már letöltötted, és egy példányban tárolod, és nem sw. hanem média, és úgysem tudjuk megakadályozni, akkor ezzel rendezed a szerzői jogok díjait, és emlekeim szerint az ilyen jogdíjpénzbeszedés  EU szinten is megy.

Kérlek vilagosítsatok fel, ha rosszul tudok valamit!

Nem vagyok kalózpárti, de szerintem talán inkább azon agyaljanak akik képesek egy Trabi vagy Opel könyv miatt perelni, hogy mit lehetne csinálni a thorral, mert ott tényleg minden van, és az nem a huszéneves autóskönyv kategória.

(Mondjuk az valszeg keménykabát nekik is, így gondolom arra nem is mennek jogdíjként csinos ransomware-t gyűjteni.....)

http://www.opelforum.hu/topic/1093-egyéb-csevegés/?do=findComment&comment=1022563

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a linket Tiu!

Kétségkívül igaza van Daykillernek, hogy tiltja a fórum szabályzata, és mint írtam én sem vagyok kalózpárti, és én sem örülnék neki, ha valaki az engedélyem nélkül egy szellemi termékemet közkincsé tenne.

Befejezem az OFF-ot is, van itt sok hasznosabb (vissza)olvasni való! :)

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Tiu írta:

C-s motorkóddal nem nagyon, tavaly óta. Betették 4-es jelölésig mindet a kitilthatók közé. :( (ugye nincs már címke)

http://24.hu/kozelet/2016/02/17/ha-jon-a-szmog-kiterjesztik-a-forgalomkorlatozast-budapesten/

http://budapest.hu/Documents/szmogrend_hatalyos_2016_03_10tol_KJ_kozlony_utan.pdf#search=szmog%20g%C3%A9pj%C3%A1rm%C5%B1

SE-t sajnos általában a teljesítménye ölte meg, nyomják/ták neki, ahogy kifért a csövön. :)

 

Az X-re gondoltam, tudomásom szerint azok mehetnek.

Na igen, az más, de ilyen erővel az NZ-k is tömegesen pusztulnának a boyrácserek alatt (vagy pusztulnak is?), mert az meg nem megy és tiporják neki. :goofy:

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Bundee írta:

Az X-re gondoltam, tudomásom szerint azok mehetnek.

Na igen, az más, de ilyen erővel az NZ-k is tömegesen pusztulnának a boyrácserek alatt (vagy pusztulnak is?), mert az meg nem megy és tiporják neki. :goofy:

Öreg papitól kell venni, néha még van ilyen. Ismerős körben lett volna 100valahány ezer kilométerrel egy 1.4 caravan 98 éves orvostól...Asszem 350-re tartották. A gyerekek kiszedték az öreget az autóból még mielőtt megöl valakit, vagy saját magát, és árulták a kocsit. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Sos. Most van kis időm szétszedni az autót. Kezdetnek egy leszakadt testkábelt raktam vissza, majd egy frissen lecsúszott vákumcsövet csináltam meg rendesen. Leszedtem az AGR szelepet. Szemmel láthatóan kormos, szerintem nem kicsit. Hogy tudnám megpucolni rendesen? Érdemes vele foglalkozni? 

Link to comment
Megosztás:

5 perce, tuskes írta:

Sziasztok. Sos. Most van kis időm szétszedni az autót. Kezdetnek egy leszakadt testkábelt raktam vissza, majd egy frissen lecsúszott vákumcsövet csináltam meg rendesen. Leszedtem az AGR szelepet. Szemmel láthatóan kormos, szerintem nem kicsit. Hogy tudnám megpucolni rendesen? Érdemes vele foglalkozni? 

Féktisztító talán a legjobb, idővel megint ilyen lesz, de ha nem okoz problémát akkor nem baj. Le szokták falazni.

Link to comment
Megosztás:

Just now, zotya975 írta:

Féktisztító talán a legjobb, idővel megint ilyen lesz, de ha nem okoz problémát akkor nem baj. Le szokták falazni.

Igen, olvastam, az lenne a leg jobb megoldás, de nem tudom hogyan. WD 40 a legtöbb amivel most elő tudok rukkolni, így a panelban. Bolt pedig sehol a közelben. Az is jó lehet? Plusz szét tudom-kell hozzá szedni, mert jelenleg csak mint a képen látható, leszedtem a helyéről. Nincs hozzá olyan vastag lemezem, plusz eszközöm sem, hiába egyszerű " kifaragni egyet. Esetleg valami egyszerű megoldás?  Csináltam pár képet is: http://www.kephost.com/image/viZm
http://www.kephost.com/image/viZP
http://www.kephost.com/image/viZH
http://www.kephost.com/image/viZI
http://www.kephost.com/image/viZe
http://www.kephost.com/image/viZr
http://www.kephost.com/image/viZ4

Mint látszik, és nekem nem tettszik, hogy a vákumcső csatlakozásnál, mintha benzint éreztem volna. Továbbá, a folytószelep ház tetejét levettem, és a fenti kép fogadott. Bár azt már a korábbi képeimből is láttuk, hogy ott lecsapódik valami olajos trutyi. http://www.kephost.com/image/viZn 

Plusz, a szelepfedél felől menő csőben, vizet találtam, és fehér lerakódást. Nem sokat, de hátha van jelentősége. Bár szerintem soha korábban a 17 év alatt nem volt megbontva. :):( Ebben: http://www.kephost.com/image/viZ1 

Tervezném még most gyorsan az alapjárati motort leszedni-megnézni, ott csodákra számítok. ( No nem pozitívra ) 

Link to comment
Megosztás:

2 perce, tuskes írta:

Igen, olvastam, az lenne a leg jobb megoldás, de nem tudom hogyan. WD 40 a legtöbb amivel most elő tudok rukkolni, így a panelban. Bolt pedig sehol a közelben. Az is jó lehet? Plusz szét tudom-kell hozzá szedni, mert jelenleg csak mint a képen látható, leszedtem a helyéről. Nincs hozzá olyan vastag lemezem, plusz eszközöm sem, hiába egyszerű " kifaragni egyet. Esetleg valami egyszerű megoldás?  Csináltam pár képet is: http://www.kephost.com/image/viZm
http://www.kephost.com/image/viZP
http://www.kephost.com/image/viZH
http://www.kephost.com/image/viZI
http://www.kephost.com/image/viZe
http://www.kephost.com/image/viZr
http://www.kephost.com/image/viZ4

Mint látszik, és nekem nem tettszik, hogy a vákumcső csatlakozásnál, mintha benzint éreztem volna. Továbbá, a folytószelep ház tetejét levettem, és a fenti kép fogadott. Bár azt már a korábbi képeimből is láttuk, hogy ott lecsapódik valami olajos trutyi. http://www.kephost.com/image/viZn 

Plusz, a szelepfedél felől menő csőben, vizet találtam, és fehér lerakódást. Nem sokat, de hátha van jelentősége. Bár szerintem soha korábban a 17 év alatt nem volt megbontva. :):( Ebben: http://www.kephost.com/image/viZ1 

Tervezném még most gyorsan az alapjárati motort leszedni-megnézni, ott csodákra számítok. ( No nem pozitívra ) 

Hát igazából a WD 40 inkább kenőanyag, a féktisztítóban meg oldószer van azért jobb, ha más nincs lehet sima benzinnel is mosogatni, vagy higítóval, valamennyire leviszi. A vastag csövön a szelepfedél alól kartergáz jön ez trutyizza össze a pillangószelep házat is, és ez szivárog alóla is, ez normális jelenség. Teljes takarítást csak szétszedés után lehet csinálni ha felszerelve takarítod tömj egy rongyot a pillanagószelep alá hogy minél kevesebb trutyi jusson a motorba. A központi injektor elég pazarlóan adja a benzint a motornak, ezért leállítás után normális jelenség hogy benzint találsz a pillangószelepen aminek szaga is van. Ha több órával utána is megvan a jelenség, akkor vagy maga a szelep engedi a nyomást vagy az alatta lévő két gumigyűrűnél ereszt.

2435528-20170103-qtxALn.jpg

2435529-20170103-nT0jUi.jpg

2435530-20170103-27FL5I.jpg

Link to comment
Megosztás:

26 perce, zotya975 írta:

Hát igazából a WD 40 inkább kenőanyag, a féktisztítóban meg oldószer van azért jobb, ha más nincs lehet sima benzinnel is mosogatni, vagy higítóval, valamennyire leviszi. A vastag csövön a szelepfedél alól kartergáz jön ez trutyizza össze a pillangószelep házat is, és ez szivárog alóla is, ez normális jelenség. Teljes takarítást csak szétszedés után lehet csinálni ha felszerelve takarítod tömj egy rongyot a pillanagószelep alá hogy minél kevesebb trutyi jusson a motorba. A központi injektor elég pazarlóan adja a benzint a motornak, ezért leállítás után normális jelenség hogy benzint találsz a pillangószelepen aminek szaga is van. Ha több órával utána is megvan a jelenség, akkor vagy maga a szelep engedi a nyomást vagy az alatta lévő két gumigyűrűnél ereszt.

2435528-20170103-qtxALn.jpg

2435529-20170103-nT0jUi.jpg

2435530-20170103-27FL5I.jpg

Találtam végül a pincében, 3 db alu lemezt. Ránézésre úgy 2 mm vastagok. http://www.kephost.com/image/vi6N
http://www.kephost.com/image/vi6C

Azzal le tudnám zárni az AGR szelep helyét? Olvastam valahol, hogy ilyenkor át is kell valami kódot írni az autóban, mert a szelepet még mindig vezérelné az elaktronika, csakhát lezárt állapotban igazán nincs mit. Lehet nagy butaságot kérdezek, de most sajna nincs időm ismét keresgélni, hamarosan el kell mennem az autóval. Szóval, a leg fontosabb most az AGR lezárása lenne, csak nem tudom szeleppel együtt, vagy csak símán lelemezelem? Utána szeretném megnézni az alapjárati motort is, gyanusan takarítani kell azt is. Jelenleg a pillangószelep ház annyira nem zavar, mert piszkos csak a burkolat alatt, a szelep, és környéke teljesen tiszta. Természetesen később kitakarítom azt is rendesen. Tudnál még a fentiekben nekem segíteni?  

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

9 perce, tuskes írta:

Találtam végül a pincében, 3 db alu lemezt. Ránézésre úgy 2 mm vastagok. http://www.kephost.com/image/vi6N
http://www.kephost.com/image/vi6C

Azzal le tudnám zárni az AGR szelep helyét? Olvastam valahol, hogy ilyenkor át is kell valami kódot írni az autóban, mert a szelepet még mindig vezérelné az elaktronika, csakhát lezárt állapotban igazán nincs mit. Lehet nagy butaságot kérdezek, de most sajna nincs időm ismét keresgélni, hamarosan el kell mennem az autóval. Szóval, a leg fontosabb most az AGR lezárása lenne, csak nem tudom szeleppel együtt, vagy csak símán lelemezelem? Utána szeretném megnézni az alapjárati motort is, gyanusan takarítani kell azt is. Jelenleg a pillangószelep ház annyira nem zavar, mert piszkos csak a burkolat alatt, a szelep, és környéke teljesen tiszta. Természetesen később kitakarítom azt is rendesen. Tudnál még a fentiekben nekem segíteni?  

A lezárást egy ilyen lemezzel szokták megoldani a tömítés fölé, a szelep felől. Autó függő hogy dob-e rá hibakódot, van elektronika ami átveri a motorvezérlőt, de nem szokták használni mert igazából nincs hatása csak annyi hogy nem villan be a sárga lámpa.

2435544-20170103-7TeOlZ.jpg

Leírás:http://www.opelforum.hu/topic/1752-agr-szelep-lezárás/

 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, zotya975 írta:

A lezárást egy ilyen lemezzel szokták megoldani a tömítés fölé, a szelep felől. Autó függő hogy dob-e rá hibakódot, van elektronika ami átveri a motorvezérlőt, de nem szokták használni mert igazából nincs hatása csak annyi hogy nem villan be a sárga lámpa.

2435544-20170103-7TeOlZ.jpg

Leírás:http://www.opelforum.hu/topic/1752-agr-szelep-lezárás/

 

Igen, ezt már olvasom én is, köszönöm! Látom acéllemez, ami nekem nincs. Venni nem tudok most, pláne -3400 Ft. ?!! Kifaragom egy alulemezből, és meglátjuk. Nagy kárt nem teszek vele, gondolom. Olvasom, hogy a vezérlő tekercs egyik vezetékét ajánlatos lekötni, ami a 12 V-hoz megy.  

Az alapjárati motornál számíthatok valami meglepetésre? Azon kívül hogy biztos retkes.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tuskes írta:

Igen, ezt már olvasom én is, köszönöm! Látom acéllemez, ami nekem nincs. Venni nem tudok most, pláne -3400 Ft. ?!! Kifaragom egy alulemezből, és meglátjuk. Nagy kárt nem teszek vele, gondolom. Olvasom, hogy a vezérlő tekercs egyik vezetékét ajánlatos lekötni, ami a 12 V-hoz megy.  

Az alapjárati motornál számíthatok valami meglepetésre? Azon kívül hogy biztos retkes.

Jó lesz bármilyen lemez kipróbálni, maximum átég, de az sem 2 nap alatt. Bádogos lemez pölö, vagy konzervdoboz fala. Az alapjárati motor alatt van egy O gyűrű ami ne vesszen el és a fészkét is ki kell takarítani nem csak a kúpot, amit viszont nem szabad csavargatni. 

Link to comment
Megosztás:

Szia Tuskes!

Jó lesz oda az az aludarab, ha nincs keznél komolyabb szerszám, azt könyebb kifaragni is.

Rajzold körbe méretpontosan egy kartonlapra, és ha egy (lakatos)műhely környékén autózol, add be nekik a mintát, semmi perc alatt megcsinálják, ha átégne majd kicseréled, de egy darabig nem fog.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is egy sörösdoboz van odafaragva. Múltkor néztem, még nem lyukasztotta át, de már vannak nyomok, hogy mozgatta a motorvezérlő. Amúgy nekem nem rinyál érte az a motorvezérlő, hogy le van falazva. Nagyjából 6 éve.

Amúgy szerintem a leszakadt testkábel visszakötésével meg is oldottad az eddig felmerült hibákat, amik hibakódot generáltak.

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Jó lesz bármilyen lemez kipróbálni, maximum átég, de az sem 2 nap alatt. Bádogos lemez pölö, vagy konzervdoboz fala. Az alapjárati motor alatt van egy O gyűrű ami ne vesszen el és a fészkét is ki kell takarítani nem csak a kúpot, amit viszont nem szabad csavargatni. 

Az AGR szelepre sikeresen ráfaragtam egy " tömítést " a már említett alu lemezzel. Nem hiszem hogy ne bírná, 2 mm vastag legalább. Amit viszont furcsállok, hogy enyhe kattogást hallok most az AGR szeleptől járó motornál. Ami azért is lehetetlen, mert az ugye hideg motornál nem megy, pláne nem kb 120-150 kattanás/ perc. ( Saccoltam csak ) Konkrétan onnan hallom, ami eddig nem tűnt fel, bár nem is figyeltem. Ráadásul, bár lehet rosszul tudom, de a működése sem ilyen, hanem vagy nyit, vagy zár, motor fordulattól függően, de semmiképp sem ennyire szaporán. Lehet hogy a levakolást a tömítés és a blokk közé kell tenni, és nem a szelep és a tömítés közé? Vagy lehet ennek bármi oka? Vezetéket nem kötöttem le, nem találtam megerősítést róla hogy szükséges lenne, csak 1 leírást, egy másik fórumon. http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=29524598&t=9092434 Tehát, még kérdés, a lefalazáson túl, kell-e bármit tenni, egy x16szr motorkódú astránál, ahol elektromos ugye a szelep vezérlése.

Megcsináltam még 1-2 dolgot. Holnapra marad az alapjárati motor, ahoz gyanítom ki kell szednem ismét az AGR szelepet, mert útban van. Bár az 3 perc.  

Az alapjárati motorhoz is köszönöm a tanácsot! Még utánaolvasok annak is, nem árt a tanulás. :) 

Bízom benne, ha ezen még túlvagyok, érezhető lesz az autó fogyasztásának csökkenése, és remélem az ereje is a régi lesz. Ami furcsa még, és írtam már, hogy az ufo szelepet nem találom a tűzfalon a MAP szenzor mellett, de máshol sem. http://www.kephost.com/image/viha S van még egy vákumcsövem, az egyik vége a folytószelep ház oldalán tőböl letörve, itt: http://www.kephost.com/image/vihS ( már így vettem tehát a fogyasztás-erőtlenség nem innen indul ) a másik fele pedig levakítva itt: http://www.kephost.com/image/viZn  Ez martadhat így, vagy vegyek egy új, vagy bontott folytószelep házat, + csövet, és csináljam meg sürgősen? Előbb utóbb mindenképp sor kerül rá, csak ha nem túl fontos, nem azzal foglalkoznék. 

Szia Pingvin. Épp folyamatban vagyok a válasszal, köszönöm a hozzászólásod. 

Szia daykiller. Remélem tényleg számít, és köszönöm. Innen volt az egyik barna vezeték leszakadva:  http://www.kephost.com/image/vijZ 

+ Nem tettem, elkapkodtam. Új tömítések kellenek, mind alapjárati motor tömítés, mind AGR szelep tömítés. Érdemes ezekből eredeti Opelt venni, vagy jó az utángyártott is? Tudom, nem nagy tétel, de mégiscsak 3-4 szerese, egy Német utángyártottnak.

Ui. Elképzelhető, hogy ma már nem tudok válaszolni a napi limit miatt, úgyhogy nem bunkóságból... :) 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

26 perce, tuskes írta:

Az AGR szelepre sikeresen ráfaragtam egy " tömítést " a már említett alu lemezzel. Nem hiszem hogy ne bírná, 2 mm vastag legalább. Amit viszont furcsállok, hogy enyhe kattogást hallok most az AGR szeleptől járó motornál. Ami azért is lehetetlen, mert az ugye hideg motornál nem megy, pláne nem kb 120-150 kattanás/ perc. ( Saccoltam csak ) Konkrétan onnan hallom, ami eddig nem tűnt fel, bár nem is figyeltem. Ráadásul, bár lehet rosszul tudom, de a működése sem ilyen, hanem vagy nyit, vagy zár, motor fordulattól függően, de semmiképp sem ennyire szaporán. Lehet hogy a levakolást a tömítés és a blokk közé kell tenni, és nem a szelep és a tömítés közé? Vagy lehet ennek bármi oka? Vezetéket nem kötöttem le, nem találtam megerősítést róla hogy szükséges lenne, csak 1 leírást, egy másik fórumon. http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=29524598&t=9092434 Tehát, még kérdés, a lefalazáson túl, kell-e bármit tenni, egy x16szr motorkódú astránál, ahol elektromos ugye a szelep vezérlése.

Megcsináltam még 1-2 dolgot. Holnapra marad az alapjárati motor, ahoz gyanítom ki kell szednem ismét az AGR szelepet, mert útban van. Bár az 3 perc.  

Az alapjárati motorhoz is köszönöm a tanácsot! Még utánaolvasok annak is, nem árt a tanulás. :) 

Bízom benne, ha ezen még túlvagyok, érezhető lesz az autó fogyasztásának csökkenése, és remélem az ereje is a régi lesz. Ami furcsa még, és írtam már, hogy az ufo szelepet nem találom a tűzfalon a MAP szenzor mellett, de máshol sem. http://www.kephost.com/image/viha S van még egy vákumcsövem, az egyik vége a folytószelep ház oldalán tőböl letörve, itt: http://www.kephost.com/image/vihS ( már így vettem tehát a fogyasztás-erőtlenség nem innen indul ) a másik fele pedig levakítva itt: http://www.kephost.com/image/viZn  Ez martadhat így, vagy vegyek egy új, vagy bontott folytószelep házat, + csövet, és csináljam meg sürgősen? Előbb utóbb mindenképp sor kerül rá, csak ha nem túl fontos, nem azzal foglalkoznék. 

Szia Pingvin. Épp folyamatban vagyok a válasszal, köszönöm a hozzászólásod. 

Szia daykiller. Remélem tényleg számít, és köszönöm. Innen volt az egyik barna vezeték leszakadva:  http://www.kephost.com/image/vijZ 

+ Nem tettem, elkapkodtam. Új tömítések kellenek, mind alapjárati motor tömítés, mind AGR szelep tömítés. Érdemes ezekből eredeti Opelt venni, vagy jó az utángyártott is? Tudom, nem nagy tétel, de mégiscsak 3-4 szerese, egy Német utángyártottnak.

Ui. Elképzelhető, hogy ma már nem tudok válaszolni a napi limit miatt, úgyhogy nem bunkóságból... :) 

Írta az előbb Daykiller hogy neki nyomott hagyott a lemezen az EGR dugattyúja, lehetséges hogy mivel neked vastagabb nem tud teljesen kitolódni és ezért kattog, megpróbálhatod hogy valami tompa tüskével kissé kimélyíted akkor talán már nem éri el. Ami letört csonk az a légszűrőházhoz vezető vákumcsőhöz tartozik, hideg motornál a leömlőtől szívja a levegőt egy harmonika csövön meleg motornál meg a hütőrácstól. Nagy gondot nem okoz viszont akkor vedd le a harmonika csövet a leömlő hőpajzsa és a légszürő ház közül, hogy ha "meleg" üzemben akadt meg a szelep akkor se kapja állandóan a meleg levegőt. A meleg levegőeben kevesebb az oxigén egy kicsit gyengébb a motor ha állandóan meleget szív és nem csak akkor amikor még hideg. ( hamarabb bemelegszik ezért  kell ilyenkor gyárilag meleget szívnia)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

16 órája, Bundee írta:

Az X-re gondoltam, tudomásom szerint azok mehetnek.

Na igen, az más, de ilyen erővel az NZ-k is tömegesen pusztulnának a boyrácserek alatt (vagy pusztulnak is?), mert az meg nem megy és tiporják neki. :goofy:

Szerintem a 4-es is tiltható és mintha azok lennének az x-es motorok, így nem mehetnének. Igaz, hogy azóta még nem volt riasztási fokozat...

http://www.autonavigator.hu/sztori/minden_az_emisszios_normakrol_es_a_most_megszunt_kornyezetvedelmi_plakettekrol-16168

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 

Végülis úgy döntöttem, hogy lesz....m a hóvihart, :) nekiesek az autónak, így sötétedés közeledtével. Tegnap az AGR szelap alá rakott alulemez miaatt úgy is ki kellett volna megint nyitnom, mert félmunkával, kapkodva, nem tisztítottam meg a szelepet, csak beraktam a lemezt. Az úgy azért mégse......

Vettem tömítéseket, és úgy döntöttem az alapjárati motornál sem csinálok félmunkát, ezért úgy ahogy van, kiszedtem mindenestől. Reggelre kell az autó, úgyhogy van még dolog. Azért az alapjárati motornál nagyobb dzsuvára számítottam. Kérdésem, ettől jobban kell-e, vagy érdemes-e szétszednem?

  fefxgygltxu6itvib1z8.jpg 3qgszwn21kjgly2sk0du.jpgvrdl1292s4aa4m5p78i2.jpgmjo9h52gljk2bufy3g8q.jpgs3pmzai0hy8fxpw1r1su.jpg049olgir9vrhlkktn0ar.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.