Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

28 perce, bigband írta:

Bundee igaz, hogy egy résnyit hagytam 100 fölé menni a mutatót, de utána leállítottam, mert úgy gondoltam, hogy ott már illene neki kapcsolni. Valóban, néztem a radiátort, és felül forró volt, alul meg tapintható langymeleg. Este ezen agyaltam, hogy azon a hőfokon nem is fog bekapcsolni a gomba. Ma (most) megyek vele a nulláson 30-40 km-t, és talán látni majd, hogy fogy-e a víz a tartályból. Csak azt nem értem, hogy miért puhák a csövek? Na, megyek vele, hátha okosabb leszek!

Tutira rossz a termosztát.

Ahogy az előttem szóló írta, ha jó a termosztát, akkor álló helyzetben szinte az egész hűtő átforrósodik, nem csak a teteje...

Link to comment
Megosztás:

Nekem (C16NZ) le kell bontani a vezérlést, a cseréhez, jó nagy copás.

Felmerült már bennem a gondolat, hogy ha egyszer besz@rik legózok oda egy termosztát házat, csak nem tudom mi menne rá rendesen, és kultúráltan, vagy csőtermosztátos lesz.

Ha tényleg termosztát, akkor szerintem költöztesd ki onnan a kuckóból, ha meg lehet ezt normálisan csinálni, mert ha egyszer egy hosszú úton adja meg magát, azt vicces cserélni az út szélén.

(Bár vannak olyan fórumtársaink akik a váltót is megcsinálják egy parkolóban, - és ezért tisztelettel emelem a kalapom -, átlag júzer mint én is ilyenkor vakarózik, hogy hol a kötél és kit hívjak fel.:))

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 perce, Pingvin írta:

Nekem (C16NZ) le kell bontani a vezérlést, a cseréhez, jó nagy copás.

Felmerült már bennem a gondolat, hogy ha egyszer besz@rik legózok oda egy termosztát házat, csak nem tudom mi menne rá rendesen, és kultúráltan, vagy csőtermosztátos lesz.

Ha tényleg termosztát, akkor szerintem költöztesd ki onnan a kuckóból, ha meg lehet ezt normálisan csinálni, mert ha egyszer egy hosszú úton adja meg magát, azt vicces cserélni az út szélén.

(Bár vannak olyan fórumtársaink akik a váltót is megcsinálják egy parkolóban, - és ezért tisztelettel emelem a kalapom -, átlag júzer mint én is ilyenkor vakarózik, hogy hol a kötél és kit hívjak fel.:))

:D :D :D 
Amúgy kijön az a termosz vezérlés bontás nélkül is, de igazából vezérléssel együtt kell cserélni, azt a 60k km-t ki kell bírnia. Amúgy meg egy nagyblokkot termosztátházat rá kell hegesztetni a jelenlegi végére, és a probléma megoldva. 

Link to comment
Megosztás:

Mentem vele most 38 km-t. A nulláson 90-100- nál már ment felfelé rendesen. Legnagyobbra kellett kapcsolnom a fűtést, hogy visszamenjen 94-95 fokra. Letérés után 60-nál úgy 92-re állt. Majd még egyszer a pálya, majd le. Minden ugyanaz. Radiátor felül forró, alul a hőgomba tájékán rajta tudom tartani a tenyeremet. Tisztára olyan, mintha nem keringene benne a víz. Csövek puhák, kupakot gond nélkül le tudom venni a tartályról. Viszont úgy látom, mintha a tartályban a víz pár milliméterrel alacsonyabb lenne, kb. 4 mm. Jaj!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, wookie írta:

:D :D :D 
Amúgy kijön az a termosz vezérlés bontás nélkül is, de igazából vezérléssel együtt kell cserélni, azt a 60k km-t ki kell bírnia. Amúgy meg egy nagyblokkot termosztátházat rá kell hegesztetni a jelenlegi végére, és a probléma megoldva. 

Egyszer próbáltam aluminiumot hegeszteni, de csak fröcsögött.:-) 

53 perce, bigband írta:

Mentem vele most 38 km-t. A nulláson 90-100- nál már ment felfelé rendesen. Legnagyobbra kellett kapcsolnom a fűtést, hogy visszamenjen 94-95 fokra. Letérés után 60-nál úgy 92-re állt. Majd még egyszer a pálya, majd le. Minden ugyanaz. Radiátor felül forró, alul a hőgomba tájékán rajta tudom tartani a tenyeremet. Tisztára olyan, mintha nem keringene benne a víz. Csövek puhák, kupakot gond nélkül le tudom venni a tartályról. Viszont úgy látom, mintha a tartályban a víz pár milliméterrel alacsonyabb lenne, kb. 4 mm. Jaj!

Hm..nem tudsz kölcsönkérni egy kiegyenlítő tartály kupakot? Ha rossz benne a szelep és nem tartja a nyomást akkor is túlmelegszik, mert korábban forr.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Bundee írta:

Számtech vagy elektrós boltban kapható hővezető paszta jó oda :icon13: Lényeg, hogy alaposan takarítsd meg a felületet, ne kerüljön kosz közé.

Az asszonyt rá állítottam a témára.... elmegy nekem a számtech boltba és hoz! Mondtam neki életbevágóan fontos ....megértette! :D :D :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tartálykupakot is tettem rá újat pár nappal ezelőtt... :( De most igen hajlom arra, hogy a termosztát a ludas. bár akkor miért van meleg a fülkében? Mindenesetre néztem egy videót a youtube-n, és ott a tag csak lelazította a felső fogaskereket, előrébb húzta azt is meg a műanyagot is, és úgy cserélte ki a termosztátot. Úgy érzem, ezt a termosztátcserét még meg kell kockáztatnom, HÁTHA!:confused: 

Link to comment
Megosztás:

10 perce, bigband írta:

Tartálykupakot is tettem rá újat pár nappal ezelőtt... :( De most igen hajlom arra, hogy a termosztát a ludas. bár akkor miért van meleg a fülkében? Mindenesetre néztem egy videót a youtube-n, és ott a tag csak lelazította a felső fogaskereket, előrébb húzta azt is meg a műanyagot is, és úgy cserélte ki a termosztátot. Úgy érzem, ezt a termosztátcserét még meg kell kockáztatnom, HÁTHA!:confused: 

A termosztát a fűtést közvetlenül nem befolyásolja mert a fűtőradiátor a kis vízkörön van ahol állandóak kering a víz, a termosztát nyitásakor kezd el keringeni a nagy vízkörben ahol van a vízhűtő. Annyiban szól bele, hogy ha a termosztát nyitott állapotban ragadt meg akkor lassabban melegszik a víz, mert ugye egyből kapja a menetszelet a hűtőnél, és így a fűtés is később jön meg. Ha viszont zárt állapotban vagy csak félig zárva marad a termosztát akkor ( szintén van fűtés)  meg nem tudja lehűteni ha már elérte a 92Fokot ahol kéne nyitni a termosztátnak. Extrém eset eddíg még csak egyszer láttam ilyet hogy fordítva szerelik be a termosztátot, és jóval később nyit ki. Van olyan termosztátház amiben elfér fordítva is, a viaszhenger nem a hengerfej hanem a kunkori cső felé néz.

Link to comment
Megosztás:

14 perce, bigband írta:

Holnap délelőtt megyek a termosztátért, és vakmerően BE FOGOM RAKNI! :icon13: Oszt majd meglátjuk...

Csak ügyesen.....arra vigyázz ne lazuljon be a szíj alul ha úgy csinálod, hogy fenthagyod. Azért a végén beindítás előtt nem árt a főtengelynél fogva kézzel átforgatni, nem akad-e.

Link to comment
Megosztás:

OKÉ! Láttam a videón, hogy nem vette le a vez. fogaskereket, csak egy picit lazított a csavaron, és a műanyaggal együtt előrehúzva kivette a háta mögül a termosztátcsonkot, utána meg a termosztátot. Hát, imádkozva fogok este lefeküdni! Elméletben k... jó vagyok, a gyakorlat meg majd kiderül. :) Beszámolok majd az eredményről.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, C5oNtkov4c5 írta:

Réz paszta is jóóó erre a célra akkor? Mert az van itthon! :O

1000 fokig hőálló, szóval azzal nem lesz gond. Réz tartalma miatt meg jó hő vezető is. Csak arra ügyelj hogy csatlakozóra ne menjen, mert szerintem az áramot is vezeti. Nyomsz rá egy kisebb mennyiséget, kicsit elkenyed majd mehet a helyére. Ami nem kell azt kinyomja, többi meg bent marad.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, bigband írta:

OKÉ! Láttam a videón, hogy nem vette le a vez. fogaskereket, csak egy picit lazított a csavaron, és a műanyaggal együtt előrehúzva kivette a háta mögül a termosztátcsonkot, utána meg a termosztátot. Hát, imádkozva fogok este lefeküdni! Elméletben k... jó vagyok, a gyakorlat meg majd kiderül. :) Beszámolok majd az eredményről.

A szíjat rá kell gyorskötözővel fogatni mindkét oldalára a bordáskeréknek, aztán gumipókkal vagy dróttal erősen felfele húzni a motorháztető sarkához. Így teljesen le lehet húzni a bordáskereket anélkül hogy átugrana a vezérlés. Utána félretolva a műanyagot egyszerűen szerelhető.

Legutóbb kb egy órás műtét volt nekem ez egy Corsán, 5-10 fokban az udvaron, nem különösebben sietve. :)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, fatadaniel94 írta:

1000 fokig hőálló, szóval azzal nem lesz gond. Réz tartalma miatt meg jó hő vezető is. Csak arra ügyelj hogy csatlakozóra ne menjen, mert szerintem az áramot is vezeti. Nyomsz rá egy kisebb mennyiséget, kicsit elkenyed majd mehet a helyére. Ami nem kell azt kinyomja, többi meg bent marad.

Én azért maradnék a hővezető pasztánál, de a réz is jobb mint a levegő. Sokáig csak szilikonzsírt használtunk tranyók alá is...

Közönségszavazás: ha most úgyis cserélem a (szakadt) vezérműszíjat, cseréljem-e a ~4éves, amúgy jól működő Wahler termosztátot, hogy ne félév múlva sz@passam magam ha behányik? Vagy jó az úgy, hagyjam a helyén úgyse megy ez már sehova? :goofy:

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Bundee írta:

Én azért maradnék a hővezető pasztánál, de a réz is jobb mint a levegő. Sokáig csak szilikonzsírt használtunk tranyók alá is...

Közönségszavazás: ha most úgyis cserélem a (szakadt) vezérműszíjat, cseréljem-e a ~4éves, amúgy jól működő Wahler termosztátot, hogy ne félév múlva sz@passam magam ha behányik? Vagy jó az úgy, hagyjam a helyén úgyse megy ez már sehova? :goofy:

Cseréld, mivel az enyém nem bírta ki a következő csereperiódusig. :D

Link to comment
Megosztás:

13 órája, bigband írta:

OKÉ! Láttam a videón, hogy nem vette le a vez. fogaskereket, csak egy picit lazított a csavaron, és a műanyaggal együtt előrehúzva kivette a háta mögül a termosztátcsonkot, utána meg a termosztátot. Hát, imádkozva fogok este lefeküdni! Elméletben k... jó vagyok, a gyakorlat meg majd kiderül. :) Beszámolok majd az eredményről.

Én aztán mégiscsak levettem a kereket, több volt a hely ott mókolni. 

2430717-20161228-gjQAOg.jpg

Bár itt a főtengely szíjtárcsa ia le van szedve, de azt végülis nem szükséges.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Bundee írta:

Én azért maradnék a hővezető pasztánál, de a réz is jobb mint a levegő. Sokáig csak szilikonzsírt használtunk tranyók alá is...

Közönségszavazás: ha most úgyis cserélem a (szakadt) vezérműszíjat, cseréljem-e a ~4éves, amúgy jól működő Wahler termosztátot, hogy ne félév múlva sz@passam magam ha behányik? Vagy jó az úgy, hagyjam a helyén úgyse megy ez már sehova? :goofy:

Ha már közönségszavazásra engedted a kérdést, leadnám a voksomat!:)

Szerintem cseréld ki, én biztos kiserélném.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Bundee írta:

Én azért maradnék a hővezető pasztánál, de a réz is jobb mint a levegő. Sokáig csak szilikonzsírt használtunk tranyók alá is...

Közönségszavazás: ha most úgyis cserélem a (szakadt) vezérműszíjat, cseréljem-e a ~4éves, amúgy jól működő Wahler termosztátot, hogy ne félév múlva sz@passam magam ha behányik? Vagy jó az úgy, hagyjam a helyén úgyse megy ez már sehova? :goofy:

Szerintem hagyd bent a régit...ha nem lesz vele gond halálra unod magad....:-)

Link to comment
Megosztás:

32 perce, ssjoci írta:

Sziasztok,

96-os F-astrába jók lehetnek a B-corsa első ülései?

Köszönettel...

Tudomásom szerint csak az A vectráé rakható be egy az egyben , ezen kívül minden berakható, de mókolni kell. Mondjuk olyanról még nem tudok hogy valaki corsáét szerelte be, általában vectra, ritkán omega ülések kerülnek be. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, viszonylag új Opel tulajdonos. 

Segítséget szeretnék kérni. 

Adott egy 99-es F Astra, 1,6 8V. Km. óra 380 000 km. Nem kevés, ellenben sok. :) Vásárlást követően, a kötelező dolgok, mint komplett vezérlés, olajcsere + szűrők, elvégezve. Kb. 2 hete, hirtelen felment a fogyasztásom. Tegnap tudtam csak pontosan lemérni hosszútávon, teletankkal. Autópálya 100 km./10L!!! 2 személlyel, szinte csomagok nélkül. Sebesség navigáció szerint 110-117 km/h. Autó szerint + 10km/h. Korábban városban sem evett meg számításaim szerint 7l-nél többet. Legutóbb a vákumcsövek lettek javítva, elvileg jól kellene működjön. Hibajelző sárgán világít, erre korábban lambdaszondát irt, ami cserélve is lett. Hibajel nem szűnt meg, miután az üzemi hőfokot eléri, újból kivillan. Vákumcsövek átnézése javítása óta, a motor hangját is " öblösnek-levegősnek " hallom. Indítás után alacsonynak tűnik az alapjárat, s volt hidegebb időben, hogy szerintem 1 henger nem is ment indítás után, csak ha elért egy bizonyos hőfokot állva, vagy elindultam vele. Termosztát jó, az autó pár km. után rendben felmelegszik, és szépen tartja is a meleget, még visszább is kell vennem a fűtést, -10 fokban is. A motor hőfok bár tudjuk nem pontos adatot mutat, beáll rendesen 92-fok környékére. Szépen indul az autó, menet közben sincs vele semmi baj. Nagyobb gázadásnál ( pl. előzésnél ha a helyzet úgy kívánja ) nem harap úgy mint korábban, csak az az öblös hang. Nem füstöl, smi arra enged következtetni, hogy fals levegőt nem szív, bár a hangja pont az ellenkezőjére utal. 

Lehet jelentősége: Vásárlás után 2 nappal, mintha erejét vesztette volna. Indulásnál lefulladt az autó, ugyanolyan gáz-kuplung használatnál, mint korábban, vagy aznap reggel. Azóta éreztem hogy gyengébb is. 

Lehetőleg szeretném magam megtalálni, elhárítani a problémát-problémákat, így szerelőhöz csak nagyon indokolt esetben vinném. 

Kérdésem, mint amatőr, bár lelkes, és műszaki érzékkel jól megáldott ember, mit érdemes megnéznem, és hogyan.

Ami még hátravan, benzinszűrő csere, ( még eredeti 17 éves sokkot kaptam mikor megláttam ) levegőcső csere ( eredeti lukas, szigetelő szalagozott ) 

A válaszokat előre is nagyon köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.