Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
9 perce, PGabii írta:

Sziasztok. A segitsegetek szeretnem kerni. Van baratomnak egy c14nz motorkodu f astraja. Szivosort kellett rajta cserelni. Osszeraktunk szepen mindent ahogy kell de inditas utan vilagit a check lampa. Ha megyunk a kocsival olyan 2000es fordulatnal a lampa elalszik. Hibakodnak a map szenzor feszultseg magas hibat dobja ki. Mi lehet a problema? Tomitest csereltunk illetve a vakum csoveket is atneztuk

Rossz helyre dugtátok vissza a mapot. Lehet, hogy felcseréltétek a kartergáz csonkkal.

Elküldve
2 perce, HaPetya írta:

Rossz helyre dugtátok vissza a mapot. Lehet, hogy felcseréltétek a kartergáz csonkkal.

A fojtoszelep alatt volt egy csonk arra dugtuk. 

Elküldve
15 perce, PGabii írta:

A fojtoszelep alatt volt egy csonk arra dugtuk. 

Nekem mintha úgy rémlene, hogy kettőnek kéne lennie (majd Zotya kijavít). Egy a mapnak egy kartergáznak. Az a szívósor is c14nz-ről van?

Elküldve

Just now, HaPetya írta:

Nekem mintha úgy rémlene, hogy kettőnek kéne lennie (majd Zotya kijavít). Egy a mapnak egy kartergáznak. Az a szívósor is c14nz-ről van?

Igen ketto van az egyik a fojtoszelep aljan a masik pedig a nagy kartercso mellett. De ez meg a nagy zart femhazas fojtoszelep nem a leveheto muanyag fedeles

Elküldve
3 perce, PGabii írta:

 

Igen ketto van az egyik a fojtoszelep aljan a masik pedig a nagy kartercso mellett. De ez meg a nagy zart femhazas fojtoszelep nem a leveheto muanyag fedeles

Biztos c14nz-ről beszélünk? Nem inkább c14se?

Elküldve
36 minutes ago, PGabii said:

Sziasztok. A segitsegetek szeretnem kerni. Van baratomnak egy c14nz motorkodu f astraja. Szivosort kellett rajta cserelni. Osszeraktunk szepen mindent ahogy kell de inditas utan vilagit a check lampa. Ha megyunk a kocsival olyan 2000es fordulatnal a lampa elalszik. Hibakodnak a map szenzor feszultseg magas hibat dobja ki. Mi lehet a problema? Tomitest csereltunk illetve a vakum csoveket is atneztuk

MAP szenzor valamit nem jól ad vissza... Az ugye a szívótér nyomását figyeli, mondjuk nem Opelen tapasztaltam, de azon az autón a szívóütemeknek megfelelően adott vissza négyszögjelet. Ha azt villogja, hogy magas a MAP feszültsége, az tippelve
- rossz MAP
- rosszul bekötött MAP
- zárlat
- rosszul felszerelt MAP, nem érzékeli a szívóütemeket
- szívósorban valamit nem jól raktatok össze, és azért mér hülyeséget.

Elküldve
27 perce, PGabii írta:

En kerek elnezest c14se.

SE-nél sok lehetőség nincs, nincs eltömődve a map furata a szívócsövön (telerakódott, darázs betömte...)?

Elküldve (edited)

Ehhh, engem utolért a romlás...

Előtétellenállásból kiment az első két fokozat...Persze nincs nálam torx készlet, hogy kitudjam szedni világosban. Majd otthon setétben...

 

szerk: Valaki nem tudja véletlenségből, hogy mekkora teljesítményű a fűtőmotor? Kb hány ampert vesz föl max teljesítményen?

Mert gondolkozok egy ilyen, vagy hasonló beépítésén.

 

Módosítva : pszilaj
Javítás
Elküldve
9 perce, pszilaj írta:

Ehhh, engem utolért a romlás...

Előtétellenállásból kiment az első két fokozat...Persze nincs nálam torx készlet, hogy kitudjam szedni világosban. Majd otthon setétben...

Nekem van egy szerszámos láda a csomagtartóban, ha nem is minden de sok szerszám van benne. Egyszer-kétszer már szükség volt rá. 

Elküldve (edited)
14 órája, PGabii írta:

Sziasztok. A segitsegetek szeretnem kerni. Van baratomnak egy c14nz motorkodu f astraja. Szivosort kellett rajta cserelni. Osszeraktunk szepen mindent ahogy kell de inditas utan vilagit a check lampa. Ha megyunk a kocsival olyan 2000es fordulatnal a lampa elalszik. Hibakodnak a map szenzor feszultseg magas hibat dobja ki. Mi lehet a problema? Tomitest csereltunk illetve a vakum csoveket is atneztuk

Rádugtátok a map szenzor vákuumcsövét a szívócsőre?

Módosítva : daykiller
Elküldve
14 órája, Tiu írta:

SE-nél sok lehetőség nincs, nincs eltömődve a map furata a szívócsövön (telerakódott, darázs betömte...)?

Ha nincs rákötve a MAP az ECU-ra akkor egyből ezt a hibát dobja, szerintem sanszos hogy érintkezési gond.

Elküldve

Szaisztok!

Az injektor cserélésnél azt vettem észre, hogy az alapjárat valamivel stabilabb volt. Gondolom az injektor miatt is ingadozhat az alapjárat. Arra gondoltam, hogy készítek egy áramkört amivel a befecskendezett üzemanyag mennyiséget mérem. Nem tudjátok, hogy mekkora lehet az injektor mefecskendezési mennyisége? 1,4 és 1,6 központi kellene.

Köszi! 

Elküldve
6 perce, fatadaniel94 írta:

Szaisztok!

Az injektor cserélésnél azt vettem észre, hogy az alapjárat valamivel stabilabb volt. Gondolom az injektor miatt is ingadozhat az alapjárat. Arra gondoltam, hogy készítek egy áramkört amivel a befecskendezett üzemanyag mennyiséget mérem. Nem tudjátok, hogy mekkora lehet az injektor mefecskendezési mennyisége? 1,4 és 1,6 központi kellene.

Köszi! 

A gyári fedélzeti számítógépek a nyitási időből mérik a mennyiséget. Ezt meg ugye az ECU tudja-szabályozza. Nyomást nem tud szabályozni, ( amúgy sem lát rá)kivéve talán a GSI-nél padlógáznál ahol emel rajta. Így csak a nyitási idővel tudja a befecsi mennyiségét állítgatni. Hogy mennyit spiccel be azt vissza tudod számolni, egy adott fordulatszámon mért fogyasztásból. Ugye azt tudjuk egy motorfordulatszám alatt hány munkaütem történik, hányszor nyit az injektor. Pölö 100-as tempónál 3000-es fordulatnál 7 Liter. Visszaszámolod ez mennyi motorfordulatot, injektor nyitást jelent, és elosztod vele az elfogyasztott benzin mennyiségét. Persze ehhez pontos adatok kellenek. 

Elküldve
41 perce, zotya975 írta:

A gyári fedélzeti számítógépek a nyitási időből mérik a mennyiséget. Ezt meg ugye az ECU tudja-szabályozza. Nyomást nem tud szabályozni, ( amúgy sem lát rá)kivéve talán a GSI-nél padlógáznál ahol emel rajta. Így csak a nyitási idővel tudja a befecsi mennyiségét állítgatni. Hogy mennyit spiccel be azt vissza tudod számolni, egy adott fordulatszámon mért fogyasztásból. Ugye azt tudjuk egy motorfordulatszám alatt hány munkaütem történik, hányszor nyit az injektor. Pölö 100-as tempónál 3000-es fordulatnál 7 Liter. Visszaszámolod ez mennyi motorfordulatot, injektor nyitást jelent, és elosztod vele az elfogyasztott benzin mennyiségét. Persze ehhez pontos adatok kellenek. 

Póbáltam adatlapot nézni de nem találtam :/ . Vannak fent a neten kalkulátorok, de egyik sem reális szerintem. Szinte mindegyik hengerenkéntisre van tervezve. 

Elküldve (edited)
3 órája, fatadaniel94 írta:

Szaisztok!

Az injektor cserélésnél azt vettem észre, hogy az alapjárat valamivel stabilabb volt. Gondolom az injektor miatt is ingadozhat az alapjárat. Arra gondoltam, hogy készítek egy áramkört amivel a befecskendezett üzemanyag mennyiséget mérem. Nem tudjátok, hogy mekkora lehet az injektor mefecskendezési mennyisége? 1,4 és 1,6 központi kellene.

Köszi! 

Huh. Anno láttam adatot erről, de már nem tudom hol és csak fejből vannak értékek:

1.4: 380
1.6: 450
1.8: 540 cm3/perc
Mértékegységben nem vagyok biztos. lehet inkább cm3/óra, de a számok nagyjából ezek.

Módosítva : daykiller
Elküldve
8 órája, daykiller írta:

Rádugtátok a map szenzor vákuumcsövét a szívócsőre?

Megoldodott a problema. A map szenzor es a belso keringeto csove forditva lett radugva. Koszonom szepen a segitseget!

Elküldve
3 órája, daykiller írta:

Huh. Anno láttam adatot erről, de már nem tudom hol és csak fejből vannak értékek:

1.4: 380
1.6: 450
1.8: 540 cm3/perc
Mértékegységben nem vagyok biztos. lehet inkább cm3/óra, de a számok nagyjából ezek.

Köszi! Akkor még is jó értékeket ad a kalkulátor. 

Elküldve

Az anyját nézné meg közelebbről, aki ezt az ellenállást oda tette, ahová... szét ment a kezem mire kibernyáztam. Háromszor esett be a torxkulcs a szellőzőmotorhoz...

Elküldve
18 perce, pszilaj írta:

Az anyját nézné meg közelebbről, aki ezt az ellenállást oda tette, ahová... szét ment a kezem mire kibernyáztam. Háromszor esett be a torxkulcs a szellőzőmotorhoz...

Én egyszer vettem ki, igaz akkor kibeleztem az egészet.

2403953-20161130-3tyGe1.jpg

Milyen, rozsdás?

Elküldve
1 óra, zotya975 írta:

Én egyszer vettem ki, igaz akkor kibeleztem az egészet.

 

Milyen, rozsdás?

Annyira nem.

De kimértem és a 2. - 3. fokozat között nincs kapcsolat. Így az 1. ből sem megy át áram. Megpróbálom a bekötéseit átmelegíteni illetve újraforrasztani. Ha nem segít, akkor a második fokozatot egy vezetékkel áthidalom, így kb. a 2. lesz a legkisebb. De még mindig lassabb lesz, mint a harmadik, ami már majdnem hajszárító...

Elküldve
38 perce, pszilaj írta:

Annyira nem.

De kimértem és a 2. - 3. fokozat között nincs kapcsolat. Így az 1. ből sem megy át áram. Megpróbálom a bekötéseit átmelegíteni illetve újraforrasztani. Ha nem segít, akkor a második fokozatot egy vezetékkel áthidalom, így kb. a 2. lesz a legkisebb. De még mindig lassabb lesz, mint a harmadik, ami már majdnem hajszárító...

Én többnyire csak az 1-2 őt használom, esetleg párát lenyomatni a többit. De mivel a nagyobb levegőmennyiség úgyis hidegebb, akkor sincs sok értelme. 

Elküldve
28 perce, fatadaniel94 írta:

Sziasztok!

Nincs valakinek eladó egy 1,6-os központi injektor kompletten, vagy csak a befecskendező szelep?

Köszi!

Üdv!

Mi a gond vele? Nem szokott elromlani,nem astrabetegség... A központis szuzik eszik,mint a cukrot,de astrában ritkán megy el.

Elküldve
4 perce, Szabadij írta:

Üdv!

Mi a gond vele? Nem szokott elromlani,nem astrabetegség... A központis szuzik eszik,mint a cukrot,de astrában ritkán megy el.

Alapjáratom ingadozik, meg szivató után le akar fulladni. 1,4 es motorba kellene. Volt nekem itthon egy másik, de kiderült hogy az 1,8 as é. Azzal ez a hiba jelentősen csökkent. Alapjárat simább lett. Gondolom most meg azért többet kap, nem tudja annyira visszavenni a befecskendezési időt. De mindenképp 1,6 osat szeretnék bele. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.