Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

2 órája, fatadaniel94 írta:

Értem, Köszönöm. Te csak fejet cseréltél, vagy kompletten fojtószelep házzal együtt?Műszakira visszacserélted, vagy nem befojásolja a káros anyag kibocsáltást annyira hogy ne menne át?

Nem cseréltem vissza műszakira. Teljesen lecseréltem: pillangószelep és injektorház.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, daykiller írta:

Nem cseréltem vissza műszakira. Teljesen lecseréltem: pillangószelep és injektorház.

Zsír :D . Köszi, szépen! Mennyivel eszik többet? Beletettem kompletten. Kis gázpedál állásnál úgy húz mint az állat, de teljesen vagy félig benomva már nagyon tehetetlen. Akkora gázpedál állásnál, a gyárival dinamikusabb volt. Ha meghagyom a nagyobb fojtószelepet, és visszateszem a gyári injektort, abból mi sülhet ki?

Módosítva : fatadaniel94
Link to comment
Megosztás:

4 órája, ColT írta:

Hello,

Van újabb miafeneez :D

Hol tud bejutni kipufogógáz, vagy bármi a motortérből? Tegnap mentünk egy hosszút, és valaminek égett szaga volt. Belső keringetésre váltva megszűnt az utastérben, de a csomagtartóban minden büdös lett. Nemrég lett fékbetét  cserélve elöl, és a nyáron lakatolták a hátulját az autónak. Nincs esetleg valami dugó a csomagtérben, amit ha kifelejtenek, akkor bejut a gáz (mondjuk az autó mögötti légörvények visszacsapják) ? Bár mondjuk eddig nem volt ilyen büdös, de lehet csak azért, mert nem volt fékszag, vagy ilyesmi.

Van valakinek erre tippje? :D Ma alánézek, tegnap éjjel nem volt már energia.

Vannak gumidugók a taposónál, ott a kézifék kötél harmonikája, de ha jó a rendszer nem szabadna kifújnia sehol. Alá kell feküdni, be kell fogni a végét ronggyal és meglátod hol fúj ki, de ilyenkor általában már hangja van. Sokat jártunk Renault Espace-vel abban a hátsó dob fújt ki felfelé, úgy bekeverte a gázt leghátul majdnem megfulladtam. De ott valahogy nyitott volt a bódé, be tudott keverni.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, zotya975 said:

Vannak gumidugók a taposónál, ott a kézifék kötél harmonikája, de ha jó a rendszer nem szabadna kifújnia sehol. Alá kell feküdni, be kell fogni a végét ronggyal és meglátod hol fúj ki, de ilyenkor általában már hangja van. Sokat jártunk Renault Espace-vel abban a hátsó dob fújt ki felfelé, úgy bekeverte a gázt leghátul majdnem megfulladtam. De ott valahogy nyitott volt a bódé, be tudott keverni.

Na. Fejlemény : Tiszta fékfolyadék vlt a fékfolyadéktartály. Szerelőkém gondolom bőségesen locsolta :D Tud ez égni a forró motoron?
A hátsó híd egyik oldala is fekete, lehet ott fúj... Nem annyira tudok alánézni, mint írtam, nem tudok hol ilyesmit csinálni. Emelőm se nincs. Mármint olyan nincs, amivel emelve alá mernék feküdni.

A taposós dugókat megnézem, mert tippre pl. lehet kihagyta a kasztnis, az ilyeneket hajlamosak elfelejteni.

Link to comment
Megosztás:

51 perce, ColT írta:

Na. Fejlemény : Tiszta fékfolyadék vlt a fékfolyadéktartály. Szerelőkém gondolom bőségesen locsolta :D Tud ez égni a forró motoron?
A hátsó híd egyik oldala is fekete, lehet ott fúj... Nem annyira tudok alánézni, mint írtam, nem tudok hol ilyesmit csinálni. Emelőm se nincs. Mármint olyan nincs, amivel emelve alá mernék feküdni.

A taposós dugókat megnézem, mert tippre pl. lehet kihagyta a kasztnis, az ilyeneket hajlamosak elfelejteni.

Tud persze, bármi elég, elfüstöl ami a kipufogóra, vagy a motorra kerül. A nagyobb baj viszont hogy megmarja a festéket-fényezést is. 

Link to comment
Megosztás:

4 minutes ago, zotya975 said:

Tud persze, bármi elég, elfüstöl ami a kipufogóra, vagy a motorra kerül. A nagyobb baj viszont hogy megmarja a festéket-fényezést is. 

Szerintem annyi nem volt, csak tiszta trutyi a tartály + gondolom lelocsolta a kipuffot, aztán szagoltuk. A szerelés óta csak 1-2km-eket mentünk egész tegnapig, és nem volt olyan forró gondolom a kipuff, hogy elégjen a lé.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, ColT írta:

Szerintem annyi nem volt, csak tiszta trutyi a tartály + gondolom lelocsolta a kipuffot, aztán szagoltuk. A szerelés óta csak 1-2km-eket mentünk egész tegnapig, és nem volt olyan forró gondolom a kipuff, hogy elégjen a lé.

Ha cserélnek első fékbetét, és visszanyomják a dugattyút, előtte le kell szívni a tartályból folyadékot, mert ugye kicsap belőle.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 26. at 0:10, daykiller írta:

Igazodna hozzá a motorvezérlés pár kilométer után (az első indítás biztos kínkeserves lesz), de több levegőt nem kapna, mivel a szívócső az marad ugyanakkora keresztmetszetű. Padlógázas kigyorsításnál van leginkább a legjobb hatása, akkor úgyse figyel semmit kb az ECU. Legalábbis nekem az 1.6-on az 1.8-as injektor ezt okozta. Ismerősöm pl nagyon dícséri az 1.6 fejet az 1.4-en. Szerinte az 1.8 nem hoz ennyit az 1.6-on.

Én C16NZ-re tettem 1.8 fejet, ez 38mm helyett 44mm-es pillangót jelent. Egy X16SZR szívósort igazítottam hozzá, így nincs átmérőbeli ugrás. Illetve 1.8 injektor is van benne, azzal az eredeti sorral is jobb volt. 

Most jutottam oda, hogy a motorvezérlést is alakítani kell (főleg 3/4 gáz fölött) illetve a vezérműtengely már kevés, 3500 fölött egyszerűen elfogy. Pedig menne :cool:Fogyasztásban biztos több, mert tolom neki :hehe: Viszont részterhelésen (értsd nem teligáz) ugyanannyit fog fogyasztani, mert zárt hurokban működik. Nálam semmi kínlódás nem volt, egyből indult, ment rendesen szépen.

Link to comment
Megosztás:

16 hours ago, zotya975 said:

Hát , előfordul.

Jobban megnézve, a fékfolyadék nem nagyon tud a kipuffra jutni, mert nem egymás fölött vannak. A váltóra tud csöpögni. Gondolom 30km után már a váltó is meleg, na de ennyire?

Na most hazafele megszagoljuk a dolgot úgyis... A tartályt lemostam, meglátom, mi lesz, max. ha nem javul, akkor megy kipuffogóshoz.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Bundee írta:

Én C16NZ-re tettem 1.8 fejet, ez 38mm helyett 44mm-es pillangót jelent. Egy X16SZR szívósort igazítottam hozzá, így nincs átmérőbeli ugrás. Illetve 1.8 injektor is van benne, azzal az eredeti sorral is jobb volt. 

Most jutottam oda, hogy a motorvezérlést is alakítani kell (főleg 3/4 gáz fölött) illetve a vezérműtengely már kevés, 3500 fölött egyszerűen elfogy. Pedig menne :cool:Fogyasztásban biztos több, mert tolom neki :hehe: Viszont részterhelésen (értsd nem teligáz) ugyanannyit fog fogyasztani, mert zárt hurokban működik. Nálam semmi kínlódás nem volt, egyből indult, ment rendesen szépen.

Arra értettem, hogy mikor először indítottam az 1.8-assal. Az volt kínkeserves. Meg utána is még tanulnia kellett, de aztán hozzászokott. Viszont mindig sárgalámpázott autópályán egy bizonyos gáz pozíción. Visszaraktam az 1.6-ot, azóta semmi.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, ColT írta:

Jobban megnézve, a fékfolyadék nem nagyon tud a kipuffra jutni, mert nem egymás fölött vannak. A váltóra tud csöpögni. Gondolom 30km után már a váltó is meleg, na de ennyire?

Na most hazafele megszagoljuk a dolgot úgyis... A tartályt lemostam, meglátom, mi lesz, max. ha nem javul, akkor megy kipuffogóshoz.

Alapból nem felette van, de azért menet közben mennek a dolgok a motortérben erre-arra. 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, zotya975 said:

Alapból nem felette van, de azért menet közben mennek a dolgok a motortérben erre-arra. 

Na ja, de az egészen volt annyi, ami már komoly bűzt okozott volna... Most hazafele már gyengébb volt a szag, alig éreztem.

Más. Sebességmérő ha pontatlan, mit lehet vele tenni? Konkrétan vagy 10km/h-val kevesebbet mutat a valósnál, minden tartományban. Gumik kb. gyári méretűek.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, daykiller írta:

Arra értettem, hogy mikor először indítottam az 1.8-assal. Az volt kínkeserves. Meg utána is még tanulnia kellett, de aztán hozzászokott. Viszont mindig sárgalámpázott autópályán egy bizonyos gáz pozíción. Visszaraktam az 1.6-ot, azóta semmi.

Én is arra gondoltam, de nem volt semmi váratlan. Igaz le volt szedve az akksi, nameg az SZR vezérlő más ilyen szempontból.

Nálam nincs semmi hibakód, illetve csak azok amik előtte is, de azmeg ECU hiba miatt van.

A hirtelen padlózást ugyanúgy nemszereti mint korábban, viszont a pedálút első 2/3-ban igen szépen ugrik az autó. Ha meg lassabban nyomom padlóig, vagy csak úgy ottfelejtem a lábam akkor egész könnyű gyorsabban menni mint kéne :) Főleg igaz ez nálam LPG üzemre, ami gyakorlatilag olyan mint egy karbis rendszer. 

 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, ColT írta:

Na ja, de az egészen volt annyi, ami már komoly bűzt okozott volna... Most hazafele már gyengébb volt a szag, alig éreztem.

Más. Sebességmérő ha pontatlan, mit lehet vele tenni? Konkrétan vagy 10km/h-val kevesebbet mutat a valósnál, minden tartományban. Gumik kb. gyári méretűek.

Le lehet venni a mutatót villával alányúlva, és visszább lehet rakni hátrébb. Akkor lesz pontos ha menet közben csinálod, GPS-el mérve persze forgalommentes úton, és úgy hogy egy segítő az anyósülésről mókol, amig te az útra figyelsz. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, wookie írta:

vagy emelőn.

Jó de ilyenkor a GPS-játszik? Mi amúgy úgy csináltuk  hogy számoltuk az időegység alatt elhagyott útszéli póznákat amik alapból 50 méterre vannak egymástól. Vagy lepadlózod pályán 5-ben és kikeresed ez a motor gyárilag menyit tud.:-) Aztán az elfogó járőrtől megkérdezed, hogy jól mértél-e? :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Le lehet venni a mutatót villával alányúlva, és visszább lehet rakni hátrébb. Akkor lesz pontos ha menet közben csinálod, GPS-el mérve persze forgalommentes úton, és úgy hogy egy segítő az anyósülésről mókol, amig te az útra figyelsz. 

Vagy ahogy én csináltam...

Kiakasztottam a mutatót, megnéztem meddig megy le, aztán egy-vagy két mutató vastagságnyit feljebb raktam vissza a mutatót a tengelyre... ;-)

 

 

Link to comment
Megosztás:

28 perce, pszilaj írta:

Vagy ahogy én csináltam...

Kiakasztottam a mutatót, megnéztem meddig megy le, aztán egy-vagy két mutató vastagságnyit feljebb raktam vissza a mutatót a tengelyre... ;-)

 

 

Persze, kinek mennyire kell a pontosság. Én is így csináltam, aztán ellenőriztük oszlopszámolással hogy kábé jó.

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, pszilaj said:

Nekem most téli kerekekkel 2-3 km/h csalás van a GPS szerint... :)

Annyi a normális. Nem 10... Igen, a mutató pakolgatása  a egegyszerűbb, valószínű azt is fogom tenni. Menet közben durva lenne... Kitalálok valamit, amivel  a mutató tengelyét rögzíteni tudom. Illetve a csalás oka is érdekelne...

Link to comment
Megosztás:

Just now, ColT said:

Annyi a normális. Nem 10... Igen, a mutató pakolgatása  a egegyszerűbb, valószínű azt is fogom tenni. Menet közben durva lenne... Kitalálok valamit, amivel  a mutató tengelyét rögzíteni tudom. Illetve a csalás oka is érdekelne...

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. A segitsegetek szeretnem kerni. Van baratomnak egy c14nz motorkodu f astraja. Szivosort kellett rajta cserelni. Osszeraktunk szepen mindent ahogy kell de inditas utan vilagit a check lampa. Ha megyunk a kocsival olyan 2000es fordulatnal a lampa elalszik. Hibakodnak a map szenzor feszultseg magas hibat dobja ki. Mi lehet a problema? Tomitest csereltunk illetve a vakum csoveket is atneztuk

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.