Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
1 órával ezelőtt, pszilaj írta:

Csak mondom, hogy a féktisztító a fékolajat nem igazán oldja...legalábbis én ezt tapasztaltam. Mivel a fékolaj nem olaj, hanem glikol, mint a fagyálló(legalábbis hasonló vegyület)... :P
A fékolajat vízzel lehet a legkönnyebben kiszedni. Ha gyors száradást akar az ember, akkor majdnem forró vízzel kell csinálni.

Ja mondjuk az lehet....

Elküldve
8 órája, marton.csaba2 írta:

T pszilaj!

"... fékolaj nem olaj ..."

Bizony.

Ezért hívják fékfolyadéknak.

Köszönjük...ez egy tök új infó volt itt az opel fórumon....na és szerinted be tud jutni a fékfolyadék a rásegítő dobba? 

  • Like 1
Elküldve
44 perce, zotya975 írta:

Köszönjük...ez egy tök új infó volt itt az opel fórumon....na és szerinted be tud jutni a fékfolyadék a rásegítő dobba? 

Szerintem simán.

Ugyanis én azt láttam anno, hogy a rásegítő és a főfékhenger között van egy gumitömítés, ami nem engedi gondolom a vákuumot elszökni a két rész között.

Vagy mint itt látszik, hogy a henger felől szabad az átjárás a memberán felé:

346623_orig1.jpg

A hengeren pedig valamennyire látszik a tömítés:

145192_1_n.jpg

 

Bár a kisebbik rásegítőnél talán nem tud...

783593_orig1.jpg

Elküldve
11 órája, marton.csaba2 írta:

T pszilaj!

"... fékolaj nem olaj ..."

Bizony.

Ezért hívják fékfolyadéknak.

T marton.csaba2!

Köszönöm a kiigazítást, mint vérbeli buckalakó.

Elküldve
4 órája, pszilaj írta:

Szerintem simán.

Ugyanis én azt láttam anno, hogy a rásegítő és a főfékhenger között van egy gumitömítés, ami nem engedi gondolom a vákuumot elszökni a két rész között.

Vagy mint itt látszik, hogy a henger felől szabad az átjárás a memberán felé:

 

A hengeren pedig valamennyire látszik a tömítés:

 

 

Bár a kisebbik rásegítőnél talán nem tud...

 

Egy idő után a fékolaj(:-)) megmarja a festéket ez ugye a dob első részén látszik is a főfék mögött, gondolom ugyanezt csinálja bent is, lehet hogy a tömítés még jó lenne, de a csatlakozó felület már nem. De szerintem ez később következik be, több főféket is láttam már festékhiányos dobbal, de még nem engedte el a vákumot. 

Elküldve

Nekem a kisebbik rásegítő dobom van, a szivárgás ellenére a vákuumot nem engedte el! Befelé nem látszik fékfolyadék nyoma, csak a külseje hasonló mint amit Pszilaj linkelt képet! Lecseréltük a főfékhengert most eddig jónak mutatkozik!

Elküldve

Ha már féknél tartunk, azt a visszacsapócelebet hogy lehet kicserélni a fékszervócsövön? Melegítésre lágyul a cső, vagy hogy működik az? Nincs belőle tartalék darabom ezért nem gyakorlatoztam még vele, viszont a szelep egyik (Vekin egyetlen, meghozza a tankszellőzés) csöcse le van törve, csavart tekertem oda a helyére, hogy ne szívjon addig se falsot :goofy:

Elküldve
17 órája, Bundee írta:

Ha már féknél tartunk, azt a visszacsapócelebet hogy lehet kicserélni a fékszervócsövön? Melegítésre lágyul a cső, vagy hogy működik az? Nincs belőle tartalék darabom ezért nem gyakorlatoztam még vele, viszont a szelep egyik (Vekin egyetlen, meghozza a tankszellőzés) csöcse le van törve, csavart tekertem oda a helyére, hogy ne szívjon addig se falsot :goofy:

Ha úgyis el van törve próbáld meg hogy kettéfűrészeled, kis fúróval megfurkálod aztán úgy kibányászod a darabokat. Aztán ha lehet szilikonnal befújva belenyomod, ha nem megy akkor muszáj melegítened. Ha sehogy sem sikerül, akkor más nincs mint hogy bontóból hozol egyet egészben. Amúgy nem is gondoltam hogy ott van visszacsapó is, ( pedig a működéséből következik)mondjuk sosem fújkáltam bele amikor leszedtem. 

Tegnap este mentem melóba, és egy új hang társult a motorhang mellé, úgy találom hogy a generátor csapágy hangoskodik. Reggel már nem hallottam, ha megint előjön kicserélem a tarcsira az egészet. Csak a tárcsát át kell tennem, de most már van nagy satum amivel megfogatva a tárcsát talán meg tudom indítani a csavart. Ronggyal betekerve, megfogva a ventit sem tudtam lelőni légkulccsal. 

Elküldve

Sziasztok!

A hideg idő beköszöntével előjött az a problémám, hogy hidegen nehezen indul. Egy ideig kb 3-4 másodpercig kell indítóznom hogy elindúljon. Melegen pöcc-röff. Szereintetek mi lehet a probléma, hol kezdjek kutakodni? Nem tudom mennyire számít, de az üzemanyag szelőztető kicsit hadi lábon áll, de egy üzemanyag szűrőn keresztül be van kötve. 

Köszi!

 

Elküldve
12 perce, fatadaniel94 írta:

Sziasztok!

A hideg idő beköszöntével előjött az a problémám, hogy hidegen nehezen indul. Egy ideig kb 3-4 másodpercig kell indítóznom hogy elindúljon. Melegen pöcc-röff. Szereintetek mi lehet a probléma, hol kezdjek kutakodni? Nem tudom mennyire számít, de az üzemanyag szelőztető kicsit hadi lábon áll, de egy üzemanyag szűrőn keresztül be van kötve. 

Köszi!

 

Nekem mindíg hosszú ideig kell indítózni, de mérd ki a kétvezetékes vízhőfok jeladót, ártani nem árt.

Elküldve
1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Nekem mindíg hosszú ideig kell indítózni, de mérd ki a kétvezetékes vízhőfok jeladót, ártani nem árt.

Kimértem az jó. Szereztem egy másikat ezzel most nórmálissan rajta hagyja a szivatót. Valaki próbált már itt a pc-vel csatlakozni a motorvezérlőre?

Elküldve
3 perce, fatadaniel94 írta:

Kimértem az jó. Szereztem egy másikat ezzel most nórmálissan rajta hagyja a szivatót. Valaki próbált már itt a pc-vel csatlakozni a motorvezérlőre?

Lapgéppel szoktuk nézegetni, de fogalmam sincs mi kell hozzá, valami kábel meg program gondolom.

Elküldve
3 órája, zotya975 írta:

Lapgéppel szoktuk nézegetni, de fogalmam sincs mi kell hozzá, valami kábel meg program gondolom.

Kábel meg progi megvan, csak nem akar kummunikálni vele :/ . 

Elküldve
17 órája, fatadaniel94 írta:

Kábel meg progi megvan, csak nem akar kummunikálni vele :/ . 

Hát egy talin próbálgattuk, az enyém sem akart, a következő évben hoztak valami mást azzal már tudott. De fogalmam sincs melyik mi volt. 

Elküldve

Az en automra radugtunk egy delphi bluetoothos diagnosztika gepet, kommunikalni nem tudott a program a kocsival, utana meg alig akart beindulni, nem volt alapjárat, csak kb a 3-4 inditas utan tert magahoz.

Elküldve
30 perce, joecockroach írta:

Az en automra radugtunk egy delphi bluetoothos diagnosztika gepet, kommunikalni nem tudott a program a kocsival, utana meg alig akart beindulni, nem volt alapjárat, csak kb a 3-4 inditas utan tert magahoz.

Hosszabb akkuról történő leválasztáskor is felejt a motorvezérlő, és van hogy eléggé lassan szedi össze magát, lehet itt is hasonló történt. De például ha sokáig szesszel járok, és utána benzint tankolok, akkor meg nagyon pörög alapjáraton, mert más-más a keverék összetétele. Aztán egy idő után normalizálódik.

Elküldve

Sziasztok egy pár hete olyat vettem észre hogy reggel mikor beindítom az autót eléggé füstöl jobban mint azelőtt!

10-15 perc után is mikor megállok a lámpánál és nézem a visszapillantó tükröt látszik akkor is hogy jobban füstöl mint kéne! nem tudom mi lehet a gond!

Aki tud nekem segítsen!

Elküldve
7 órája, kisbago957 írta:

Sziasztok egy pár hete olyat vettem észre hogy reggel mikor beindítom az autót eléggé füstöl jobban mint azelőtt!

10-15 perc után is mikor megállok a lámpánál és nézem a visszapillantó tükröt látszik akkor is hogy jobban füstöl mint kéne! nem tudom mi lehet a gond!

Aki tud nekem segítsen!

Ha fehéres a füst akkor a vizet eszi ha kékes akkor az olajat. De amúgy a most bejött hidegben alapból jobban " füstölnek" az autók mint nyáron melegben. Nem tankoltál új helyen? Esetleg nagyon szennyezett üzemanyag is lehet. 

Elküldve
7 órája, kisbago957 írta:

De tankoltam!

Mondták is hogy lehet hogy vizes az üzemanyag!
Egyébként attól füstölhet hogy a gyújtásán állítva lett?

Persze, attól is ha nem jól lett beállítva. Járd ki a tankot tankolj máshol, ha marad a füst akkor nézz rá a gyujtásra.

Elküldve
10 perce, kisbago957 írta:

Szerintem csak nem a benzin a bűnös! ma mire haza értem fél úton már csak hideget fújt a kocsi illetve nagyon füstölt! És ilyen a nívó pálcám és az olajkupakom!

Ez mi?

http://www.kephost.com/image/vEYm
http://www.kephost.com/image/vEYI

A nivópálcából semmit nem látni, az olajbetöltőn meg kialakulhat a sok rövidtávú használattól is, az nem mérvadó. 
Vízszint hogy áll? 

 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.