Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

18 perce, Stevy írta:

SE is, vagy csak az NZ ?

1,4 SE még jobban. :(

1,4 SE szelepek a hengerfej síkjától kb. 6 mm-re vannak, plusz az 1,8 mm-es hf.tömítés, a szelepemelése pedig 10,3 mm

1,4 NZ szelepemelése 9,5 mm, a többi kb. egyforma.

Itt látszik is, hogy az égéstér nem túl mély: http://www.opelforum.hu/uploads/gallery/album_225/gallery_5473_225_813668.jpg

Itt pedig adatok a hengerfejekről: http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-f/j__engine_and_engine_aggregates/ohc_petrol_engine/cylinder_head/specifications/technical_data_cylinder_head/

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8v ohc-nél jellemzően nem a szelep hajlik, mivel függőlegesen állnak, így gyakorlatilag síkban kapja a pofont. Ilyenkor vagy a himba sérül/törik, vagy a hidrotőke. De valami mindenképpen enged, ne adj isten ketté tud  törni a vezérműtengely.

 

Mindegy milyen 1.4, a mechanika kb azonos, abból még a karbis is összeér. A többi  viszont nem. 1.6-1.8-2.0 8v 1.2-ről nem tudok nyilatkozni.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, wookie írta:

8v ohc-nél jellemzően nem a szelep hajlik, mivel függőlegesen állnak, így gyakorlatilag síkban kapja a pofont. Ilyenkor vagy a himba sérül/törik, vagy a hidrotőke. De valami mindenképpen enged, ne adj isten ketté tud  törni a vezérműtengely.

 

Mindegy milyen 1.4, a mechanika kb azonos, abból még a karbis is összeér. A többi  viszont nem. 1.6-1.8-2.0 8v 1.2-ről nem tudok nyilatkozni.

Függőlegesen áll, de a dugó teteje nem egyenes, van egy kis perem, az éri el először a szelepet ezért kezdi hajtani. Aztán persze a himba is törhet nálam is eltört egy. A dugón gyakran látni a szelep egy részének a lenyomatát ilyenkor.

2343386-20160930-oeoidF.jpg

 

1 óra, fatadaniel94 írta:

Nem tudom mennyire számít, de alapjáraton történt mindez. Kompressziót még nem tudtam mérni, de rajta vagyok.

Valamit számít biztosan.Ha se a motorhangon, se a teljesítményen nem veszel észre változást akkor van rá esély hogy nincs kár. Amit eddíg ilyenkor kipróbáltunk új szíjjal hátha megúszta ott többnyire csak 2 henger járt normálisan, gyalázatos volt. Egyből lehetett tudni hogy összeverte. Esetleg még annyi ha valamikor vették le a hengerfejet és vastagabb (többékes) tömítéssel rakták össze mint a síkolás indokolná az is növeli az esélyeket.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Függőlegesen áll, de a dugó teteje nem egyenes, van egy kis perem, az éri el először a szelepet ezért kezdi hajtani. Aztán persze a himba is törhet nálam is eltört egy. A dugón gyakran látni a szelep egy részének a lenyomatát ilyenkor.

2343386-20160930-oeoidF.jpg

 

Valamit számít biztosan.Ha se a motorhangon, se a teljesítményen nem veszel észre változást akkor van rá esély hogy nincs kár. Amit eddíg ilyenkor kipróbáltunk új szíjjal hátha megúszta ott többnyire csak 2 henger járt normálisan, gyalázatos volt. Egyből lehetett tudni hogy összeverte. Esetleg még annyi ha valamikor vették le a hengerfejet és vastagabb (többékes) tömítéssel rakták össze mint a síkolás indokolná az is növeli az esélyeket.

Indén volt hengerfej felújításom. Szelepülék csiszolás, szelepszár szimering csere, síkoltatás. 3 ékeset tettem bele.

 

Link to comment
Megosztás:

26 perce, fatadaniel94 írta:

Indén volt hengerfej felújításom. Szelepülék csiszolás, szelepszár szimering csere, síkoltatás. 3 ékeset tettem bele.

 

Itt ugye csak tizedekről van szó, de lehet hogy messzebb  került a dugótól a szelep, és ezért nem ért ( már ha valóban nem ért) össze. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Drummerviktor írta:

Sziasztok!

Valaki meg tudja mondani esetleg, h 98'as f astra kombi, 1.4, x14nz -hez a 190-es, v a 200-as kuplungtárcsa kell?

Köszi a segítséget!

Nekem is x14nz van és tényleg 190es a méret, de nálam a luk szettben sachs volt a nyomólap még ezelőtt 3 évvel mikor bárdiban vettem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 93 mas Opel Astra f-em 1.4 benzines!

És a mai nap olyan probléma volt hogy hidegen beindítottam szépen beindul minden! Utána meg elindulok és szinte padlóztam a végén és nem ment sehova a motor se ordított, És utána lefulladt! Utána beindult alig akart megint menni félre álltam leállítottam felnyitottam a motorháztetőt utána beindítanám de csak tekerte! Utána nagy nehez 3-4 . próbálkozásra beindult és 1-2 be alig ment mintha valami fogná a kocsit!

Utána egyesével leszedtem a gyertyapipákat járó motornál mert azt mondta egyik ismerősöm hogy ha leveszem változik a hangja!

1-2-3 nál változott a 4-nél nem mikor a 4 est dugtam vissza húzott ívet! Utána már pöcre indult és ment is ahogy kell!

Nem tudom mi lehet a gond!

Meg még annyi hogy a lambdaszondámnak a porcelán része körbe eltört! De csak a porcelánrésze! Ez lehet gond?

Válaszokat nagyon Köszönöm!!!!

Ezt csinálja: http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__4928786-hozzaertok-szerelok-opel-astra-f-c14-nz-alacsony-fordulatnal-ha-hirtelen-a-g

Módosítva : kisbago957
Link to comment
Megosztás:

7 órája, kisbago957 írta:

Sziasztok!

Van egy 93 mas Opel Astra f-em 1.4 benzines!

És a mai nap olyan probléma volt hogy hidegen beindítottam szépen beindul minden! Utána meg elindulok és szinte padlóztam a végén és nem ment sehova a motor se ordított, És utána lefulladt! Utána beindult alig akart megint menni félre álltam leállítottam felnyitottam a motorháztetőt utána beindítanám de csak tekerte! Utána nagy nehez 3-4 . próbálkozásra beindult és 1-2 be alig ment mintha valami fogná a kocsit!

Utána egyesével leszedtem a gyertyapipákat járó motornál mert azt mondta egyik ismerősöm hogy ha leveszem változik a hangja!

1-2-3 nál változott a 4-nél nem mikor a 4 est dugtam vissza húzott ívet! Utána már pöcre indult és ment is ahogy kell!

Nem tudom mi lehet a gond!

Meg még annyi hogy a lambdaszondámnak a porcelán része körbe eltört! De csak a porcelánrésze! Ez lehet gond?

Válaszokat nagyon Köszönöm!!!!

Ezt csinálja: http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__4928786-hozzaertok-szerelok-opel-astra-f-c14-nz-alacsony-fordulatnal-ha-hirtelen-a-g

Igazából 3 hengerrel is megy az autó, és olyan sok erőt nem veszt hogy "alig menjen". Ha mostanában nem volt cserélhetsz gyertyát az kopó alkatrész.  A  szondát hidegen nem veszi figyelembe, szóval ebből a szempontból mindegy. 

Link to comment
Megosztás:

15 órája, zotya975 írta:

Igazából 3 hengerrel is megy az autó, és olyan sok erőt nem veszt hogy "alig menjen". Ha mostanában nem volt cserélhetsz gyertyát az kopó alkatrész.  A  szondát hidegen nem veszi figyelembe, szóval ebből a szempontból mindegy. 

Hát azért az XE 3 hengerrel nem nagyon akart 100 fölé gyorsulni.....

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Stevy írta:

Hát én 3 hengerrel kétszer lenyomtam Keszthely-Pécs távot 4 személlyel. 90-100-at vitte simán :-)

Katalizátor szereti... fater alatt így gyulladt ki a vectra. Egy henger leállt, ő még ment volna tovább, aztán az elégetlen benzin túlhevítette a katit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.