Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

On 2016. 01. 22. at 9:16, zotya975 írta:

Még nem tudom mit csináljak, lehet nyáron kicserélem a kinyomócsapágyat, mert nagyon nyüszörög, ( meg a nyeles tengelynél is szivárog a váltóolaj) csak akkor kussol el ha felemelem a pedált. De lehet megvárom vele amig behal a kuplung...:confused:

Ha már ott tartasz, hogy váltó ki, vagy motor ki, nem érdemes elaprózni és csak ezt, vagy csak azt cserélni.

Tapasztalatom szerint egy kuplung szerkezet kb. 180 ezer kilométer után cserére érett. Ezt már háromszor megéltem az Astrákon.

Nekem nem is a betét kopik el, hanem a rugók fáradnak, vagy törnek el.

Legutóbb (egy éve) Valeo szett került bele, ami láthatólag egy megerősített konstrukció a kinyómócsapágy felfekvési helyén.

Az előző szerkezetnél pont ott törtek a rugók. Mázlim volt, mert már alig pár rugóvég volt meg. Ha még egy eltörött volna, kuplung nélkül maradtam volna valahol széles e szép hazában... Egy kövér autómentő árába belefér egy új kuplungszett.

Persze ilyenkor a csapágy is cserés és nem árt jól körülnézni a nyelestengely szimering és a nyelestengely csapágy tájékán is.

Én már egyszer ráfáztam a nyelestengely csapágy miatt. Igaz, Skoda volt az istenadta! Eltörött a tengely, mert a csapágy már annyira széthullott, hogy nem vezette meg a tengelyt. Mindez Hollandiában.....

A tanulság az, hogy nem érdemes várni amíg meg nem áll, mint a bot.

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, epk947 írta:

Ha már ott tartasz, hogy váltó ki, vagy motor ki, nem érdemes elaprózni és csak ezt, vagy csak azt cserélni.

Tapasztalatom szerint egy kuplung szerkezet kb. 180 ezer kilométer után cserére érett. Ezt már háromszor megéltem az Astrákon.

Nekem nem is a betét kopik el, hanem a rugók fáradnak, vagy törnek el.

Legutóbb (egy éve) Valeo szett került bele, ami láthatólag egy megerősített konstrukció a kinyómócsapágy felfekvési helyén.

Az előző szerkezetnél pont ott törtek a rugók. Mázlim volt, mert már alig pár rugóvég volt meg. Ha még egy eltörött volna, kuplung nélkül maradtam volna valahol széles e szép hazában... Egy kövér autómentő árába belefér egy új kuplungszett.

Persze ilyenkor a csapágy is cserés és nem árt jól körülnézni a nyelestengely szimering és a nyelestengely csapágy tájékán is.

Én már egyszer ráfáztam a nyelestengely csapágy miatt. Igaz, Skoda volt az istenadta! Eltörött a tengely, mert a csapágy már annyira széthullott, hogy nem vezette meg a tengelyt. Mindez Hollandiában.....

A tanulság az, hogy nem érdemes várni amíg meg nem áll, mint a bot.

Igen csak van egy olyan érzésem hogy ez még a gyári kuplungom, ugye 100ezer kilóméter óta nálam van olyan 210-nél vettem és már akkor ilyen volt. Ha akkor kicseréltem volna, lehet most venném ki belőle a második car utángyárit....:-) A kuplungolással nincs gond, tehát nem nehéz benyomni, csak a pedál vándorol egyre feljebb, de amikor legutoljára néztem még, jó mélyen voltak a szegecsek. A kinyomócsapágynak is csak annyi baja van hogy nyöszörög főleg hidegben, talán már szárazon fut. Hát majd szétszedem és meglátom. Annak sem látom értelmét, hogy kidobjak belőle valamit ami még évekig működik. ( mint ahogy kidobtam volna már 2008-ban ahogy páran ajánlották)

Link to comment
Megosztás:

17 hours ago, zotya975 írta:

Igen csak van egy olyan érzésem hogy ez még a gyári kuplungom, ugye 100ezer kilóméter óta nálam van olyan 210-nél vettem és már akkor ilyen volt. Ha akkor kicseréltem volna, lehet most venném ki belőle a második car utángyárit....:-) A kuplungolással nincs gond, tehát nem nehéz benyomni, csak a pedál vándorol egyre feljebb, de amikor legutoljára néztem még, jó mélyen voltak a szegecsek. A kinyomócsapágynak is csak annyi baja van hogy nyöszörög főleg hidegben, talán már szárazon fut. Hát majd szétszedem és meglátom. Annak sem látom értelmét, hogy kidobjak belőle valamit ami még évekig működik. ( mint ahogy kidobtam volna már 2008-ban ahogy páran ajánlották)

Nekem 230 ezer van a gyári kuplungban és köszöni még jól van :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy csöpög a fagyállóm. A hűtő bal felső sarkánál található kunkori cső rácsatlakozik egy alu elemre, ami a blokkhoz csatlakozik. Úgy látom, hogy a két alu elem csatlakozásánál szivárog a fagyálló. Találkozott már valaki ezzel a problémával? Gondolom van ott egy tömítés, ami elengedi a folyadékot?

Köszönöm előre is a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, kacs írta:

Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy csöpög a fagyállóm. A hűtő bal felső sarkánál található kunkori cső rácsatlakozik egy alu elemre, ami a blokkhoz csatlakozik. Úgy látom, hogy a két alu elem csatlakozásánál szivárog a fagyálló. Találkozott már valaki ezzel a problémával? Gondolom van ott egy tömítés, ami elengedi a folyadékot?

Köszönöm előre is a válaszokat!

Ott csücsül a termosztát az alumínium csonk alatt, van ott tömítés.

astra-g-1564.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy ideje észre vettem,hogy csúszik a kuplungom. Mostmár nem szeretném tovább halogatni, a "neten" olvastam

ha csere akkor kompletten. Mi erről a véleményetek? Tényleg mindent cserélnem kell vagy elég csak a tárcsát?

Másik:váltót le kell húzni,nincs erről valami leírás?

Link to comment
Megosztás:

39 minutes ago, vago írta:

Sziasztok!

Egy ideje észre vettem,hogy csúszik a kuplungom. Mostmár nem szeretném tovább halogatni, a "neten" olvastam

ha csere akkor kompletten. Mi erről a véleményetek? Tényleg mindent cserélnem kell vagy elég csak a tárcsát?

Másik:váltót le kell húzni,nincs erről valami leírás?

Az attól függ. A szerkezet és a kinyomócsapágy cseréje állapot és elhasználódás függvénye, illetve vannak ugye a csereérettségnek előjelei. 

Ablakos váltónál nem kell levenni a váltót kuplung cserénél. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 25. at 4:34, zotya975 írta:

Igen csak van egy olyan érzésem hogy ez még a gyári kuplungom, ugye 100ezer kilóméter óta nálam van olyan 210-nél vettem és már akkor ilyen volt. Ha akkor kicseréltem volna, lehet most venném ki belőle a második car utángyárit....:-) A kuplungolással nincs gond, tehát nem nehéz benyomni, csak a pedál vándorol egyre feljebb, de amikor legutoljára néztem még, jó mélyen voltak a szegecsek. A kinyomócsapágynak is csak annyi baja van hogy nyöszörög főleg hidegben, talán már szárazon fut. Hát majd szétszedem és meglátom. Annak sem látom értelmét, hogy kidobjak belőle valamit ami még évekig működik. ( mint ahogy kidobtam volna már 2008-ban ahogy páran ajánlották)

Ne érezd úgy, hogy a kuplungod még az eredeti gyári!

Már az eddigi összesen 310 ezer km-ed is sokkal több annál mint amit egy Astra kuplung (még ha gyári is) kibír.

[Jó, ha 200 - 230 ezret kibír, de nálam csak 180-at. Nálam azért ennyit, mert sokkal, de nagyon sokkal többet váltok sebességet mint az átlag sáfőőőr. Ezért törik a kuplung rugóm és közben meg nem kopik a tárcsám, mert nem csúsztatom.]

Száz szónak is egy a vége, szerintem te már cserélt kuplung szerkezettel vetted az autódat.

Ha pedig így van, akkor lassan készülődhetsz egy komplett cserére!

A pedál "vándorlás" is lehet:

- tárcsa kopás miatt, vagy

- rugó és/vagy kinyomócsapágy kopás miatt. ( A

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, epk947 írta:

Ne érezd úgy, hogy a kuplungod még az eredeti gyári!

Már az eddigi összesen 310 ezer km-ed is sokkal több annál mint amit egy Astra kuplung (még ha gyári is) kibír.

[Jó, ha 200 - 230 ezret kibír, de nálam csak 180-at. Nálam azért ennyit, mert sokkal, de nagyon sokkal többet váltok sebességet mint az átlag sáfőőőr. Ezért törik a kuplung rugóm és közben meg nem kopik a tárcsám, mert nem csúsztatom.]

Száz szónak is egy a vége, szerintem te már cserélt kuplung szerkezettel vetted az autódat.

Ha pedig így van, akkor lassan készülődhetsz egy komplett cserére!

A pedál "vándorlás" is lehet:

- tárcsa kopás miatt, vagy

- rugó és/vagy kinyomócsapágy kopás miatt. ( A

Az a baj hogy amikor kivettem megnéztem hogy milyen márka, de már elfelejtettem. :confused: Abból tuti kiderülne nem?

Link to comment
Megosztás:

8 hours ago, Róóóbi írta:

Ablakos váltónál nem kell levenni a váltót kuplung cserénél. 

Akkor nekem olyan van,a bordás tengely az,hogy jön ki a tárcsából ha nem lesz bontva?

Én szeretném csinálni és mindent szét tudok szedni,csak visszafele nem biztos. :D

Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, zotya975 írta:

Az a baj hogy amikor kivettem megnéztem hogy milyen márka, de már elfelejtettem. :confused: Abból tuti kiderülne nem?

Kiderülne ha GM logó lenne benne, hogy eredeti. Bár lehet, hogy az Opel is beszállítótól veszi.... A kérdés, hogy kitől?

Az első (céges) Astrámon amit új korától hajtottam, 180 -nál kellett cserélni, a második céges céges Astrámat csak 40 ezerig hajtottam, aztán nyugdíjba mentem.

Tehát nem tudom mi lett vele.

A harmadik (mostani) Astrán -amit neppertől "155 ezerrel" vettem- szintén 170 ezres állásnál kellett szerkezetet cserélni (plusz amit visszatekertek).

Ezután az utángyártott szerkezet 145 ezret bírt ki alattam és törtek a rugók, és a jelenlegi pedig egy éve került bele.

Egy év után az utángyártott olasz bowden adta meg magát.

Ezért írtam, hogy ne nagyon reménykedj!  :D

Szerencsémre a motor és a váltó még érintetlen!

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

Én 160ezernél cseréltem kuplung szerkezetet, mert a nyomcsapágy belekopott a lamellákba és a pedál már elérte az indexkart...

Alig mentem az új, Sachs szettel 30ezret és már a nyomcsapágy nyüszít mint a fene...de mivel levevős a váltóm, ezért mindig halogatom a cserét... :(

De a nyáron neki kell majd állni, nincs mese...

Link to comment
Megosztás:

A gyári kuplungot a LUK gyártotta. Az enyémben a GM jelzés mellett oda volt írva, hogy LUK. Az is került bele ismét, de nem GM, csak LUK. :) Természetesen teljes csere volt, így ugyanúgy hagyva a kuplungbovdent, ugyanott fogott, mint a régi, majdnem szögig elkopott. Én ezt ajánlom. Igaz még csak 30-40 ezer km lehet benne, de még mindig pihepuha, határozott, nem csúszik, teszi a dolgát. Viszont a kuplungbovden szakadást megelőzvén hamarosan az is csere. Csak gyári lesz az.

Kuplungot egyben érdemes cserélni. Bár nekem nem ablakos váltó van, ezért is volt a teljes csere, mert ez volt az értelmesebb megoldás.

Link to comment
Megosztás:

7 hours ago, epk947 írta:

Kiderülne ha GM logó lenne benne, hogy eredeti. Bár lehet, hogy az Opel is beszállítótól veszi.... A kérdés, hogy kitől?

Az első (céges) Astrámon amit új korától hajtottam, 180 -nál kellett cserélni, a második céges céges Astrámat csak 40 ezerig hajtottam, aztán nyugdíjba mentem.

Tehát nem tudom mi lett vele.

A harmadik (mostani) Astrán -amit neppertől "155 ezerrel" vettem- szintén 170 ezres állásnál kellett szerkezetet cserélni (plusz amit visszatekertek).

Ezután az utángyártott szerkezet 145 ezret bírt ki alattam és törtek a rugók, és a jelenlegi pedig egy éve került bele.

Egy év után az utángyártott olasz bowden adta meg magát.

Ezért írtam, hogy ne nagyon reménykedj!  :D

Szerencsémre a motor és a váltó még érintetlen!

 

6 hours ago, pszilaj írta:

Én 160ezernél cseréltem kuplung szerkezetet, mert a nyomcsapágy belekopott a lamellákba és a pedál már elérte az indexkart...

Alig mentem az új, Sachs szettel 30ezret és már a nyomcsapágy nyüszít mint a fene...de mivel levevős a váltóm, ezért mindig halogatom a cserét... :(

De a nyáron neki kell majd állni, nincs mese...

Előkerestem a füzetem, 45 ezer kilómétert mentem azóta amióta a kezemben volt a tárcsa-szerkezet, ( akkor még kussolt az a nyomorult csapágy) hát ahogy tudok ránézek, de most nem pont ideálisak a körülmények.

4 hours ago, daykiller írta:

A gyári kuplungot a LUK gyártotta. Az enyémben a GM jelzés mellett oda volt írva, hogy LUK. Az is került bele ismét, de nem GM, csak LUK. :) Természetesen teljes csere volt, így ugyanúgy hagyva a kuplungbovdent, ugyanott fogott, mint a régi, majdnem szögig elkopott. Én ezt ajánlom. Igaz még csak 30-40 ezer km lehet benne, de még mindig pihepuha, határozott, nem csúszik, teszi a dolgát. Viszont a kuplungbovden szakadást megelőzvén hamarosan az is csere. Csak gyári lesz az.

Kuplungot egyben érdemes cserélni. Bár nekem nem ablakos váltó van, ezért is volt a teljes csere, mert ez volt az értelmesebb megoldás.

Tudod hogy szeretek kötekedni: 14 évvel egy autó gyártásának a  vége után "gyári alkatrészt" venni hozzá hát kissé hitetlen vagyok.:-) De mutass egy talpast amit "gyárinak" vettél és kibír 315 ezer kilómétert mint az eredeti, egy Ac pumpát, ami 220ezret, ( bár a 8 ezer forintos gagyi már 100-at futott eddíg) egy GM akkut ami 7-8 évet ( mint az első amit beleraktak) stb...stb....., és én mindent elhiszek neked. Tényleg 17 ezer forintél fogsz "eredeti opel" titulusú bowdent venni az autóba? A cromaxnál ennyiért láttam.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.