Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
5 hours ago, bandika írta:

Hali!!

   Kis segítség kellene, nincs üzemi gondom a járgánnyal még, de  alapjáraton az injektor ház fedele alól hallatszik valami zaj ami eddig nem volt hallható és aha az autó hátuljához megyek ott is eléggé hallom az alapjárattól elkülönítve és nem tudom ez nem -e valami lappangó műszaki hiba. Készítettem egy kis videót ha valaki ki tudná szűrni ezt a hiba jelenséget, szerelőnél még nem voltam ez ügyben inkább meghallgatnék pár jó tanácsot, a videon a 22 másodpercnél hallatszik a leghangosabban mikor a kamerát az injektor ház tetejére teszem. Előre is köszi a segítséget.

https://www.youtube.com/watch?v=v-4E31Nc-78&feature=youtu.be

Hát nekem ott csak az injektor kelepel, de az mindíg is megvolt.

Elküldve
4 hours ago, zotya975 írta:

Hát nekem ott csak az injektor kelepel, de az mindíg is megvolt.

Akkor nem hiba,pedig eddig nekem még fel se tűnt ez a zaj.

Köszi szépen a segítséget.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok! 
Adott az aláírásomban szereplő gépjármű. Olyan problémám van, hogy váltásnál, illetve indításnál, a fordulatszám mutatóm nem megfelelő értéket mutat. 1000-es fordulat szokott lenni indításnál, bemelegedés után 7-800-ra esik vissza. Ehhez képest 0 fölött van a legelső vonalon. És gázadásra, lassan észbe kap, a motor fordulatszáma jó, csak a mutató ilyen zavart. És észrevettem egy új dolgot is, amikor ez megtörténik, akkor esetenként sípoló, nyekergő hangot hallat magából az autó. Olyasmi mint a csúszó ékszíj hangja, csak nem olyan hangos. Nem tart sokáig. Parkolóban nem csinálja, csak ha megyek, és akkor sem mindig. Remélem tudtok segíteni.

Köszönöm :) 

Elküldve
41 minutes ago, exitl0l írta:

Sziasztok! 
Adott az aláírásomban szereplő gépjármű. Olyan problémám van, hogy váltásnál, illetve indításnál, a fordulatszám mutatóm nem megfelelő értéket mutat. 1000-es fordulat szokott lenni indításnál, bemelegedés után 7-800-ra esik vissza. Ehhez képest 0 fölött van a legelső vonalon. És gázadásra, lassan észbe kap, a motor fordulatszáma jó, csak a mutató ilyen zavart. És észrevettem egy új dolgot is, amikor ez megtörténik, akkor esetenként sípoló, nyekergő hangot hallat magából az autó. Olyasmi mint a csúszó ékszíj hangja, csak nem olyan hangos. Nem tart sokáig. Parkolóban nem csinálja, csak ha megyek, és akkor sem mindig. Remélem tudtok segíteni.

Köszönöm :) 

Telefonrol nem kátom az aláírásod, de ha olajkályha akkor az a generátorrol kapja a ford. jelet, tehát valószínű jól hallod hogy csúszik a szíj

Elküldve
4 minutes ago, aholy írta:

Telefonrol nem kátom az aláírásod, de ha olajkályha akkor az a generátorrol kapja a ford. jelet, tehát valószínű jól hallod hogy csúszik a szíj

Jól gondoltad. Olajkályha. A többi mutatónak amúgy nem kéne ugyanígy viselkedni? Elvégre azok is generátorról üzemelnek, vagy tévedek? (kivéve km-óra nyilván). Köszönöm a gyors választ. De azért megvárom még a többiek válaszát is hátha okosabbak leszünk kicsit :P

Elküldve

A generátor biztosítja neki a fordulatszámjelet. A csúszó ékszíj miatt a generátor kevesebbet fordul, mint kellene, így kevesebb a fordulatszámjel is, na meg a töltés sem az igazi... ;-)

Elküldve

Értem szuper! Viszont jön az abszolúte amatőr kérdés, valaki tudna nekem segíteni akár fotókkal hogy hol és mit kell megbontani hogy hozzáférhető legyen az ékszíj, a generátor, és az esetleges csere, vagy korrekció megvalósítható legyen.
Emelni kell? Aknára állni? Vagy az utcán is megoldható?
Nyilván a legkevésbé komplikált megoldás érdekel :P 

Köszönöm 

Ui.: bocsi az amatőr kérdés miatt, de rettentően hozzá nem értő vagyok, nyilván hozzáértővel csinálnánk meg :P 

Elküldve
3 hours ago, exitl0l írta:

Értem szuper! Viszont jön az abszolúte amatőr kérdés, valaki tudna nekem segíteni akár fotókkal hogy hol és mit kell megbontani hogy hozzáférhető legyen az ékszíj, a generátor, és az esetleges csere, vagy korrekció megvalósítható legyen.
Emelni kell? Aknára állni? Vagy az utcán is megoldható?
Nyilván a legkevésbé komplikált megoldás érdekel :P 

Köszönöm 

Ui.: bocsi az amatőr kérdés miatt, de rettentően hozzá nem értő vagyok, nyilván hozzáértővel csinálnánk meg :P 

Fotót nem tudok mutatni, de fentről hozzáférhető a generátor feszítés, kábé a légszűrőház harmonika csöve alatt kell keresned a motor bal oldalán kissé mögötte. A generátor felső rögzítő csavarját kell lelazítani, majd a generátort a tűzfal felé feszíteni, ( kalapácsnyél, lécdarab, ami odafér és nem tör le semmit)a csavart visszahúzni.

Elküldve
13 hours ago, zsolt5566 írta:

Nekem ma 1.4 16v astrán a hosszbordás szíj leugrott a helyéről,ez mitől lehet.

Meg kell nézni hogy egy síkban vannak-e a tárcsák. Feszítő-vezetőgörgő tud talán kimozdulni, egy ismerősnek Vectrán a feszítő tört el.

  • Like 1
Elküldve

Köszönöm a választ meg most teték rá számitógépre mert néha felgyul egy pár másodpercre a ecu lámpa,a hiba kód p1640 a négyes meghajtó modúl nincs jelen,a szerelő se tudja mi lehet azt mondja egr szelep is lehet.Találkozott már valaki ezzel a hibakódal.

Elküldve
18 minutes ago, zsolt5566 írta:

Megnéztem a fesszítőt menet közben 2-3 mm meg van dölve.Szarintem komplett fesszitőt kell venem.

Hát nagyon esélyes...vagy az nem tud lelazulni?

  • Like 1
Elküldve
36 minutes ago, zsolt5566 írta:

Megnézem mi előtt megveszem nincs lelazulva,a hibakodra nincs ötleted .

Hát nem nagyon, ha gyanakszik a szerelő az EGR-re akkor takarítsa ki, abból baj nem lehet.

Elküldve
On 2016. 01. 05. at 23:17, bandika írta:

Hali!!

   Kis segítség kellene, nincs üzemi gondom a járgánnyal még, de  alapjáraton az injektor ház fedele alól hallatszik valami zaj ami eddig nem volt hallható és aha az autó hátuljához megyek ott is eléggé hallom az alapjárattól elkülönítve és nem tudom ez nem -e valami lappangó műszaki hiba. Készítettem egy kis videót ha valaki ki tudná szűrni ezt a hiba jelenséget, szerelőnél még nem voltam ez ügyben inkább meghallgatnék pár jó tanácsot, a videon a 22 másodpercnél hallatszik a leghangosabban mikor a kamerát az injektor ház tetejére teszem. Előre is köszi a segítséget.

https://www.youtube.com/watch?v=v-4E31Nc-78&feature=youtu.be

Szerintem semmi különös, csak az injektor dolgozik. Kicsit hangosan. Nekem tíz éve ilyen hangosan melózik.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok

Opel F astra C14Nz, a trafon sárga alapon WR felirat van, most XE feliratút raktam be, tökéletesen üzemel

Mi jelentősége van a betűknek???  Remélem nem baj hogy nem ugyanolyat raktam be.

 

Köszi előre is a választ.

Elküldve
57 minutes ago, porkmisztrec1 írta:

Sziasztok

Opel F astra C14Nz, a trafon sárga alapon WR felirat van, most XE feliratút raktam be, tökéletesen üzemel

Mi jelentősége van a betűknek???  Remélem nem baj hogy nem ugyanolyat raktam be.

 

Köszi előre is a választ.

Gyártási évjáratra utal.

Elküldve

Idézet:

Köszönöm a választ meg most teték rá számitógépre mert néha felgyul egy pár másodpercre a ecu lámpa,a hiba kód p1640 a négyes meghajtó modúl nincs jelen,a szerelő se tudja mi lehet azt mondja egr szelep is lehet.Találkozott már valaki ezzel a hibakódal.

 

 

Szia!

A 1640-es hiba a kopogásérzékelő hibájára utal (vagy összkerék hajtás vezérlőmodul).

 

 

  • Like 1
Elküldve
22 hours ago, epk947 írta:

Szerintem semmi különös, csak az injektor dolgozik. Kicsit hangosan. Nekem tíz éve ilyen hangosan melózik.

Látom, hogy bealudtam....   Még az előző oldalon jártam és azt hittem  nem válaszolt senki...

  • Like 1
Elküldve
On 2016. 01. 10. at 8:55, zotya975 írta:

Hát nagyon esélyes...vagy az nem tud lelazulni?

Nem lelazulva hanem az egyik felfogatásnal eltőrt,vettem rá újjat meg szíjat is hozzá.

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.