Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

 

Korábban írtam az ABS gyűrű hibájáról. Ma sikerült a szerelőnek megoldani a problémát! Volt egy kopott féltengely csuklója, rajta hibátlan gyűrűvel. Melegítéssel és nem kevés kocogtatással sikerült leszednie a gyűrűt. Aztán a kerékagy felől megbontotta a csuklót és az ismételten felmelegített gyűrűt szépen ráillesztette a helyére. Már kihűlt állapotban is stabilan állt a helyén, de még némi fémragsztóval is rásegített, hogy biztos a helyén maradjon. Próbakör és tökéletesen működik ismét az ABS. Megúsztam a koplett csúkló cserét, ezzel némi pénz is maradt a zsebemben. 7.000 Ft-ból megúsztam :-)

Szóval javítható ez a fajta hiba.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Az utóbbi időben nem sokat jártam itt, közben a fórum is megújult, most azonban egy nagyobb hiba jött elő az autón, ebben szeretném tanácsotokat kérni. A hiba, hogy folyik a váltó oldali főtengelyszimmeringnél az olaj. Voltam vele szerelőnél, megnézték, azt mondták, hogy a javítása a legrosszabb esetben 100 ezer forint körül lesz. Ez magában foglal egy új vezérlés szettet, mert a régit nem teszik vissza, egy új kuplung szerkezetet, mivel az sem tökéletes és lehet cserélni kell, illetve olajos is lett a tárcsa és a szimmeringeket. Itthon nem merek nekiállni, mert ebben már nem igazán vagyok képben. Szerintetek ez jó ár érte? Vagy érdeklődjek máshol is?

 

Üdv.: Zsolt

Link to comment
Megosztás:

14 minutes ago, Busman írta:

Sziasztok!

 

Az utóbbi időben nem sokat jártam itt, közben a fórum is megújult, most azonban egy nagyobb hiba jött elő az autón, ebben szeretném tanácsotokat kérni. A hiba, hogy folyik a váltó oldali főtengelyszimmeringnél az olaj. Voltam vele szerelőnél, megnézték, azt mondták, hogy a javítása a legrosszabb esetben 100 ezer forint körül lesz. Ez magában foglal egy új vezérlés szettet, mert a régit nem teszik vissza, egy új kuplung szerkezetet, mivel az sem tökéletes és lehet cserélni kell, illetve olajos is lett a tárcsa és a szimmeringeket. Itthon nem merek nekiállni, mert ebben már nem igazán vagyok képben. Szerintetek ez jó ár érte? Vagy érdeklődjek máshol is?

 

Üdv.: Zsolt

Úgy kábé jó, mert a vezérlés csere az kábé 20-30 ezer , a kuplung kicsit több, akkor már ugye hűtőfolyadékot is illik lecserélni ( esetleg olajat? ) magának a szimeringnek a cseréjére meg nekem is kábé 30 ezret mondtak, ha mindent összeadsz, pont ennyi jön ki. De alapból a szimering cseréhez nem kell a vezérlést megbontani, vagy azt amúgy is cserélni kell?

Módosítva : zotya975
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2015. 11. 13., zotya975 írta:

Úgy kábé jó, mert a vezérlés csere az kábé 20-30 ezer , a kuplung kicsit több, akkor már ugye hűtőfolyadékot is illik lecserélni ( esetleg olajat? ) magának a szimeringnek a cseréjére meg nekem is kábé 30 ezret mondtak, ha mindent összeadsz, pont ennyi jön ki. De alapból a szimering cseréhez nem kell a vezérlést megbontani, vagy azt amúgy is cserélni kell?

Nem, abban van még 30 ezer kilométer, nekem azt mondták, hogy azt is meg kell bontani, és a bontott szíjat nem teszik vissza, sőt még a vízpumpát sem, hanem cserélni kell. Az enyém C14SE motoros, akkor csak le akarnak venni egy plusz vezérlés árával is?

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Busman írta:

Nem, abban van még 30 ezer kilométer, nekem azt mondták, hogy azt is meg kell bontani, és a bontott szíjat nem teszik vissza, sőt még a vízpumpát sem, hanem cserélni kell. Az enyém C14SE motoros, akkor csak le akarnak venni egy plusz vezérlés árával is?

Hát szerintem nem kell nyúlni a vezérléshez a váltóoldali szimering cseréhez. A vezérlés ugye az anyósoldalon van a kérdéses szimering meg a vezető oldalon. Nézd itt éppen a szimeringet veszem ki:

2034669-20151115-MQame9.jpg

A másik oldalon meg fent van a vezérlés, csak a generátor szíja van levéve:

2034670-20151115-uLhvEf.jpg

Bár ez C14NZ motor, de ez a része nem különbözik az SE-től.

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, zotya975 írta:

Hát szerintem nem kell nyúlni a vezérléshez a váltóoldali szimering cseréhez. A vezérlés ugye az anyósoldalon van a kérdéses szimering meg a vezető oldalon. Nézd itt éppen a szimeringet veszem ki:

 

A másik oldalon meg fent van a vezérlés, csak a generátor szíja van levéve:

 

Bár ez C14NZ motor, de ez a része nem különbözik az SE-től.

Így már világos, de közben rájöttem, hogy én sem jól írtam, mert mindkét oldali csere van ebben az árban, mert a másik sem tökéletes. Köszi a képeket is. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Busman írta:

Így már világos, de közben rájöttem, hogy én sem jól írtam, mert mindkét oldali csere van ebben az árban, mert a másik sem tökéletes. Köszi a képeket is. :icon1:

Nincs mit, így viszont jogos a vezérlés csere, bár én csak szíjat ( vagy még azt sem) cserélnék ha bontani kell a vezérlést félidőben, de ez csak magánvélemény.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

48 minutes ago, zotya975 írta:

Nincs mit, így viszont jogos a vezérlés csere, bár én csak szíjat ( vagy még azt sem) cserélnék ha bontani kell a vezérlést félidőben, de ez csak magánvélemény.

én most úgy cseréltem ki a szíjat(ugye megette 1 átkozott csavar), hogy nem vettem semmit, kicsit feszegetni kellet, de fel tudtam tenni az újat. Szóval sztem sem kéne cserélni, ha rendben van a szíj és tudni, hogy mennyit futott.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét!

Ezúttal arra lennék kíváncsi, hogy:

Kimértem az izzítógyertyákat: 1,2 Ohm az ellenállásuk. (mind a négynek)

Ez normális? Keresgéltem, hogy mennyinek kellene lennie de nem találtam erre vonatkozóan határértékeket.

(ugyanis gyanakodtam, hogy talán kuka valamelyik, mivel kicsikét karcosabban indul a gép ha 

nem + 15 fok van (95' 1.7 TD isuzu)

Köszi ha tudtok valamit erről!

 

Link to comment
Megosztás:

30 minutes ago, hagymalovag írta:

Sziasztok ismét!

Ezúttal arra lennék kíváncsi, hogy:

Kimértem az izzítógyertyákat: 1,2 Ohm az ellenállásuk. (mind a négynek)

Ez normális? Keresgéltem, hogy mennyinek kellene lennie de nem találtam erre vonatkozóan határértékeket.

(ugyanis gyanakodtam, hogy talán kuka valamelyik, mivel kicsikét karcosabban indul a gép ha 

nem + 15 fok van (95' 1.7 TD isuzu)

Köszi ha tudtok valamit erről!

 

Egyszerűen meg tudod nézni, hogy jó-e az adott izzítógyertya. Ha néhány másodperc alatt sárgára felhevül a vége, akkor jó és kész. Ha nem izzik fel akkor szakadt, kuka. Egyébként jónak tűnik az 1,2 Ohm-os érték, az a 12 V-os akksiról 10 A-t vesz fel.

Módosítva : KoriKimi
Link to comment
Megosztás:

19 hours ago, stirlitz írta:

én most úgy cseréltem ki a szíjat(ugye megette 1 átkozott csavar), hogy nem vettem semmit, kicsit feszegetni kellet, de fel tudtam tenni az újat. Szóval sztem sem kéne cserélni, ha rendben van a szíj és tudni, hogy mennyit futott.

Én sem értem, hogy ha egy szíjat rángat a motor 4 éven és 60 ezer kilométeren keresztül, akkor miért pont az tenné be neki a kaput ha egyszer fellazítod. Amúgy sem olyan borzasztó nagy az a feszítés, amit egy tömeggyártásban előállított rugó végez, tehát kábé minden feszítő görgőnél más mértékű.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Reggel olajnyomás problémám akadt ! Indulás után 4-500 méter után elkezdett vibrálni a visszajelző lámpa, majd ki is gyulladt! Mindjárt meg is álltam, vártam kicsit, majd ellenőriztem az olajszintet, ami rendben volt! Autó elindít lámpa ég, irány vissza a parkoló motortér megnéz  sehol olajfolt se folyás! Olajszint újra ellenőrizve , ami rendben! Autó újra el índít, lámpa elalszik ahogy kell, olajbetöltő sapi levesz, vezérműtengelynél van olaj! A nap folyamán nem fordult elő ilyen tőbbször !Lehet felszívott valami szmötyit a pumpa? Az olajban 6000km van,10.000 km-ként cserélem, Elf Evolution 700 Turbo Diesel 10W-40-et használok régóta! Szerintetek iktassak be egy soron kívüli olajcserét, és használjak motoröblítőt (nem szoktam), vagy ne foglalkozzak vele ha nem jelentkezik újra a jelenség?

Link to comment
Megosztás:

26 minutes ago, free0228 írta:

Üdv Urak!

Reggel olajnyomás problémám akadt ! Indulás után 4-500 méter után elkezdett vibrálni a visszajelző lámpa, majd ki is gyulladt! Mindjárt meg is álltam, vártam kicsit, majd ellenőriztem az olajszintet, ami rendben volt! Autó elindít lámpa ég, irány vissza a parkoló motortér megnéz  sehol olajfolt se folyás! Olajszint újra ellenőrizve , ami rendben! Autó újra el índít, lámpa elalszik ahogy kell, olajbetöltő sapi levesz, vezérműtengelynél van olaj! A nap folyamán nem fordult elő ilyen tőbbször !Lehet felszívott valami szmötyit a pumpa? Az olajban 6000km van,10.000 km-ként cserélem, Elf Evolution 700 Turbo Diesel 10W-40-et használok régóta! Szerintetek iktassak be egy soron kívüli olajcserét, és használjak motoröblítőt (nem szoktam), vagy ne foglalkozzak vele ha nem jelentkezik újra a jelenség?

Lehet valami kosz került az olajnyomás kapcsolóhoz vagy a nyomásszabályzóhoz, esetleg cserélj olajszűrőt valami jó minőségűre. Hallottam már olyat, hogy a gagyi olajszűrő belül összeroskadt. Ha már olajszűrőt cserélsz lehet érdemes olajjal együtt és akkor le van az is tudva egy darabig.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 hours ago, zotya975 írta:

Én sem értem, hogy ha egy szíjat rángat a motor 4 éven és 60 ezer kilométeren keresztül, akkor miért pont az tenné be neki a kaput ha egyszer fellazítod. Amúgy sem olyan borzasztó nagy az a feszítés, amit egy tömeggyártásban előállított rugó végez, tehát kábé minden feszítő görgőnél más mértékű.

Nem értek hozzá, viszont valahol azt olvastam, hogy nyilván a szíj is nyúlik valamennyit és veszít rugalmasságából használat közben. Ha egy használt szíjat visszateszel akkor annak feszességét nem lehet ugyan úgy beállítani. Vagy alapból túlfeszített lesz vagy egy kicsit lazább. Ezért más erőhatások fogják érni a szíjat mint korábban ami miatt a szíj elhasználódása felgyorsulhat. Hasonló okból ha nem cserélsz vízpumpát csak szíjat majd rövid idő múlva elkezd ereszteni a vízpumpa. Más aspektusból: Egy motorjavítás után azért a szervizek is védik magukat ha szétugrik a vezérlés egy hónap után akkor ne akarjon már az ügyfél egy teljes motorgenerált garanciális javítás keretében megoldani mondván biztos a szerviz rontott el valamit, inkább akkor legyen kötelező a vezérlés csere bizonyos javításoknál biztos ami biztos alapon.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell túlmisztifikálni a dolgot. A szíjak elég sokat kibírnak, a használtakkal szoktunk motort stb emelgetni, és nem szakadnak el, nem ezért kell cserélni. 

A dolog rákfenéje az, hogy a legtöbb autónál egy vezérlés csere nem egy fél órás művelet, mint a mi opeljeinken, mert sokkal többet kell bontani hozzá, plusz szar hozzáférni, na most ezt lebontja az ember pl egy főtengely szimering miatt, aztán egy hónap múlva meg beszarik a feszítő, vagy beálll a vízpumpa, akkor lehet kezdeni az egészet előlről. Illetve pl a vízpumpa a másik tipikus dolog a vezérlésben, hogy megbontás után hót ziher hogy elkezd ereszteni. Illetve egy ilyen vezérlés hibánál az átlag motor szépen összekaszabolja magát, ami jóval többe van, mint egy "felesleges" vezérlés csere.

Én személy szerint már nem először rakok vissza használt szíjat az opelre (más motornál nem biztos hogy megtenném), pl szimering, vagy termosztát csere miatt, de én csak a feszítőt szoktam leszedni, a vízpumpához nem nyúlok, illetve csak olyan szíjnál amiről tudom hogy mennyi van benne. (illetve pl az ne-n nem tudom mennyi van benne, de jól néz ki, és a vízpumpa sem lóg, sem szorul, plusz mivel nem tud a motor összeakadni, így nem foglalkoztam vele túlzottan)

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, Astra F Caravan írta:

Nem értek hozzá, viszont valahol azt olvastam, hogy nyilván a szíj is nyúlik valamennyit és veszít rugalmasságából használat közben. Ha egy használt szíjat visszateszel akkor annak feszességét nem lehet ugyan úgy beállítani. Vagy alapból túlfeszített lesz vagy egy kicsit lazább. Ezért más erőhatások fogják érni a szíjat mint korábban ami miatt a szíj elhasználódása felgyorsulhat. Hasonló okból ha nem cserélsz vízpumpát csak szíjat majd rövid idő múlva elkezd ereszteni a vízpumpa. Más aspektusból: Egy motorjavítás után azért a szervizek is védik magukat ha szétugrik a vezérlés egy hónap után akkor ne akarjon már az ügyfél egy teljes motorgenerált garanciális javítás keretében megoldani mondván biztos a szerviz rontott el valamit, inkább akkor legyen kötelező a vezérlés csere bizonyos javításoknál biztos ami biztos alapon.

Pölö termosztát cserénél is levettem a szíjat , de ehhez nem kell  a vízpumpát eltekerni, elég a feszítőt félrenyomni és kiakasztani tüskével, így amikor visszarakom pont annyira lesz feszítve mint megbontás előtt volt. Szervízről nem tudok nyilatkozni, nem hordom oda az autóm.

2 hours ago, wookie írta:

Nem kell túlmisztifikálni a dolgot. A szíjak elég sokat kibírnak, a használtakkal szoktunk motort stb emelgetni, és nem szakadnak el, nem ezért kell cserélni. 

A dolog rákfenéje az, hogy a legtöbb autónál egy vezérlés csere nem egy fél órás művelet, mint a mi opeljeinken, mert sokkal többet kell bontani hozzá, plusz szar hozzáférni, na most ezt lebontja az ember pl egy főtengely szimering miatt, aztán egy hónap múlva meg beszarik a feszítő, vagy beálll a vízpumpa, akkor lehet kezdeni az egészet előlről. Illetve pl a vízpumpa a másik tipikus dolog a vezérlésben, hogy megbontás után hót ziher hogy elkezd ereszteni. Illetve egy ilyen vezérlés hibánál az átlag motor szépen összekaszabolja magát, ami jóval többe van, mint egy "felesleges" vezérlés csere.

Én személy szerint már nem először rakok vissza használt szíjat az opelre (más motornál nem biztos hogy megtenném), pl szimering, vagy termosztát csere miatt, de én csak a feszítőt szoktam leszedni, a vízpumpához nem nyúlok, illetve csak olyan szíjnál amiről tudom hogy mennyi van benne. (illetve pl az ne-n nem tudom mennyi van benne, de jól néz ki, és a vízpumpa sem lóg, sem szorul, plusz mivel nem tud a motor összeakadni, így nem foglalkoztam vele túlzottan)

De ez egy opel fórum F astra topicja, nem tudtad? :biggrin: Aki bonyolultabb autót akar az fizesse meg a vezérlés cserét minden kanyarnál.:hehe:

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, Astra F Caravan írta:

Lehet valami kosz került az olajnyomás kapcsolóhoz vagy a nyomásszabályzóhoz, esetleg cserélj olajszűrőt valami jó minőségűre. Hallottam már olyat, hogy a gagyi olajszűrő belül összeroskadt. Ha már olajszűrőt cserélsz lehet érdemes olajjal együtt és akkor le van az is tudva egy darabig.

Ma reggel ugyanezt csinálta megint  amit írtam. Viszont motor melegedéssel szünik meg szerintem az olajnyomás gond.Pár perc alapjáraton ketyegés után megszünt az olajnyomás gond! Szűrő gyári GM van benne! 

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, free0228 írta:

Ma reggel ugyanezt csinálta megint  amit írtam. Viszont motor melegedéssel szünik meg szerintem az olajnyomás gond.Pár perc alapjáraton ketyegés után megszünt az olajnyomás gond! Szűrő gyári GM van benne! 

Lehet, hogy az olajnyomás kapcsoló/érzékelő rosszalkodik. Ha tudod hol van a motoron, tekerd ki és nézd meg a végét.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A szíjtémához annyit, hogy a gyári szerelési könyv szerint a 8 szelepesekre vissza lehet raknia  használt szíjat is.

Sőt, meg van a metódus a használt és a nem használt szíj megfeszítéséhez.

 

A 16 szelepes motoroknál nem ajánlott vissza rakni a használt szíjat. Gondolom sokat hajlik a görgőkön.

 

Link to comment
Megosztás:

14 minutes ago, pszilaj írta:

A szíjtémához annyit, hogy a gyári szerelési könyv szerint a 8 szelepesekre vissza lehet raknia  használt szíjat is.

Sőt, meg van a metódus a használt és a nem használt szíj megfeszítéséhez.

 

A 16 szelepes motoroknál nem ajánlott vissza rakni a használt szíjat. Gondolom sokat hajlik a görgőkön.

 

Nekem megfelel az a gyári leírás amit az autóhoz adtak ki, tehát részemről a vita lezárva. :icon1: Max nem lesz az autószerelőnek új LED-tévéje karira.:biggrin:

Link to comment
Megosztás:

3 minutes ago, pszilaj írta:

Amúgy az a plusz(majdnem) 30 lóerő az alapmotorhoz képest, nem igazán éri meg...

Rohadt drága fenntartani. Szerintem egy SE változathoz képest is dupla... :-(

Nem tudom még sosem volt plusz 30 lóerős motorom...a fenntartása miben több, vezérlés, meg egyéb kopóalkatrész csere?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.