Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
On 2015. 11. 04., KoriKimi írta:

A gázolajszűrők rendben vannak, tiszták? Nem levegősödik valahol az üzemanyag rendszer?

Azt még nem néztem mert nem tudom hogy pontosan hol helyezkednek el, idáig benzines mazdám volt a diesel még kihívás nekem köszönöm a tippet 

 

Elküldve

Hellosztok! X16xel motorkódú astramból kiszereltem a klimakomresszort és azóta ingadozik az alapjárat 500 és 750 között szerintetek mi lehet a gond?kompresszort nem akarom visszarakni

Elküldve

Sziasztok!

 

Az volna a kérdésem, hogy cserélt már valaki abs gyűrűt a féltengelyen? Az enyémen sajnos a korrózió miatt eltörött, így le kellett venni, mert ütötte az abs jeladót. Érdekes, hogy az abs kontroll lámpa nem világított, csak most, hogy leszedtük a gyűrűt. Hogyan kell rögzíteni az újat a féltengelyen?

Elküldve

Sziasztok olyan problémám alt elő hogy reggel bedugtam a kulcsot  a gyujtasba és nem tudtam elmozditani  a baj az h volt már ilyen de akkor le zárt a kormány zár is most viszont nem. És nem fordul el a kulcs.  Tippek ötletek? F astra 

Elküldve
1 hour ago, clava írta:

Sziasztok olyan problémám alt elő hogy reggel bedugtam a kulcsot  a gyujtasba és nem tudtam elmozditani  a baj az h volt már ilyen de akkor le zárt a kormány zár is most viszont nem. És nem fordul el a kulcs.  Tippek ötletek? F astra 

Üdv.hát ugye a kulcs kopik, és ha már annyira elkopott hogy nem húzza vissza a lamellákat, akkor nem fordul el. Ha van pótkulcs próbáld meg azzal, esetleg szilikont vagy WD-40-et fújni a nyílásba. Ha semmi sem válik be akkor ki kell venni a zárbetétet és meg kell nézni mi a gond. Eltört valami, vagy csak a kopott kulcshoz kell hozzáreszelni a lamellákat, vagy veszel egy új betétet kulcsal együtt. A zárszerkezet házán van alul egy lyuk oda kell csavarhúzóval-tüskével bebökni, akkor kihúzható a betét. Valószinűleg nem lesz egyszerű. Itt le van szedve az egész, ha a helyén van ez a lyuk alul található.

2025372-20151107-b39a4N.jpg

A kormányzár nyelve meg egy idő után már meg szokott akadni a kosztól és nem ugrik ki, vagy pont itt van valahol törés.

Elküldve

Nagyobb esők alkalmával be szokott ázni a vezető oldali index búrám. Most kivettem nyomás alá helyeztem és víz alá dugtam, mert arra gondoltam az illesztésnél jut be a víz. De sehol sem bugyborékol...mi a faxom lehet akkor...egyenlőre a radiátoron szárad.

Elküldve
22 hours ago, kacs írta:

Sziasztok!

 

Az volna a kérdésem, hogy cserélt már valaki abs gyűrűt a féltengelyen? Az enyémen sajnos a korrózió miatt eltörött, így le kellett venni, mert ütötte az abs jeladót. Érdekes, hogy az abs kontroll lámpa nem világított, csak most, hogy leszedtük a gyűrűt. Hogyan kell rögzíteni az újat a féltengelyen?

Hmm. Nem is tudtam, hogy azt külön lehet cserélni. Egyszer nálam volt olyan, hogy menet közben elkezdett kerregni aztán kigyulladt az abs lámpa. Elvittem szervízbe, mert nagyon csúnya hangja volt és nem bírtam otthoni szerszámokkal leszedni a jeladót. Kicserélték, mert a régit egyszerűen ledarálta a tárcsa. Én vittem a bontott jeladót. Nem tudom mi történt, azóta se tudom, nem mondta meg a szerviz hogyan javította, csak mutatta a régi jeladót, hogy az kuka, de szerintem a tárcsa a régi maradt.

Elküldve

Szép estét ma lett egy olyan jelenségem ,hogy a gáz meleg motornál önálósitota magát felpörgött ,aztán vissza eset aztán megint fel pörgött olyan mintha nem találta a helyes fordulat számot .Én arra gondolok ,hogy a fojtó szelep potméter nincs a helyzet magaslatán nem tudom jól gondolom -e ?

Elküldve
35 minutes ago, Astra F Caravan írta:

Hmm. Nem is tudtam, hogy azt külön lehet cserélni. Egyszer nálam volt olyan, hogy menet közben elkezdett kerregni aztán kigyulladt az abs lámpa. Elvittem szervízbe, mert nagyon csúnya hangja volt és nem bírtam otthoni szerszámokkal leszedni a jeladót. Kicserélték, mert a régit egyszerűen ledarálta a tárcsa. Én vittem a bontott jeladót. Nem tudom mi történt, azóta se tudom, nem mondta meg a szerviz hogyan javította, csak mutatta a régi jeladót, hogy az kuka, de szerintem a tárcsa a régi maradt.

Szia!

Abból gondolom, hogy lehet cserélni, mert a neten találtam külön abs jeladó gyűrűt. Az enyém így törötten könnyen lejött a féltengely csuklóról, de hogy az újat hogyan lehet/kell rögzíteni nem tudom. Az abs jeladó rendben. A törött gyűrű nem verte szét, csak picit "kocogtatta" :-)

Elküldve

Kollégám is megjárta már ezzel az ABS gyűrűvel. Hiába lehetett kapni külön gyűrűt, végül csak úgy sikerült, hogy a külső féltengelycsuklót cserélték, amin eleve rajta a jeladógyűrű. Típusidegen autó.

Elküldve
21 minutes ago, daykiller írta:

Kollégám is megjárta már ezzel az ABS gyűrűvel. Hiába lehetett kapni külön gyűrűt, végül csak úgy sikerült, hogy a külső féltengelycsuklót cserélték, amin eleve rajta a jeladógyűrű. Típusidegen autó.

 

2 minutes ago, kacs írta:

Ez nem jó hír, mert gyűrű van, csak rá kéne varázsolni a csuklóra.

"Típusidegen autó" - Ez mire utalás?

nem lehet, hogy az rá van zsugorítva?

 

Elküldve
1 hour ago, astrabandi írta:

Szép estét ma lett egy olyan jelenségem ,hogy a gáz meleg motornál önálósitota magát felpörgött ,aztán vissza eset aztán megint fel pörgött olyan mintha nem találta a helyes fordulat számot .Én arra gondolok ,hogy a fojtó szelep potméter nincs a helyzet magaslatán nem tudom jól gondolom -e ?

Szia.

Lehet potméter hiba, vagy alapjárati motor de nálam hasonló problémát a motor vízhőfok jeladó okozott. (itt kaptam a tippet). :)

Figyelgesd és ha többször előjön kezd a legolcsóbbal (takaríts). Ha nem válik be akkor pár ezer forintot rá kell dobj, én 4e ft körül vettem az én jeladómat.(színkódos)

  • Like 1
Elküldve
On 2015. 11. 06., kacs írta:

Sziasztok!

 

Az volna a kérdésem, hogy cserélt már valaki abs gyűrűt a féltengelyen? Az enyémen sajnos a korrózió miatt eltörött, így le kellett venni, mert ütötte az abs jeladót. Érdekes, hogy az abs kontroll lámpa nem világított, csak most, hogy leszedtük a gyűrűt. Hogyan kell rögzíteni az újat a féltengelyen?

Üdv!

Bár ilyet még nem csináltam,de szerintem is melegítéssel kell feltenni.Akár a  csuklót egy nejlonzacsiban bevágni a fagyasztószekrénybe egy órára,a gyűrűt pedig lánghegesztővel felhevíteni és gyorsan a helyére illeszteni.

Lendkerékre a fogaskoszorút legalább is így szoktuk feltenni.A lehűtött lendkerékre a felhevített fogaskoszorú szinte ráesik,még csak ütögetni sem kell.

Elküldve
10 hours ago, K ügynök írta:

Szia.

Lehet potméter hiba, vagy alapjárati motor de nálam hasonló problémát a motor vízhőfok jeladó okozott. (itt kaptam a tippet). :)

Figyelgesd és ha többször előjön kezd a legolcsóbbal (takaríts). Ha nem válik be akkor pár ezer forintot rá kell dobj, én 4e ft körül vettem az én jeladómat.(színkódos)

Köszi kezdem az elején .

Elküldve
On 2015. 11. 06., kacs írta:

Sziasztok!

 

Az volna a kérdésem, hogy cserélt már valaki abs gyűrűt a féltengelyen? Az enyémen sajnos a korrózió miatt eltörött, így le kellett venni, mert ütötte az abs jeladót. Érdekes, hogy az abs kontroll lámpa nem világított, csak most, hogy leszedtük a gyűrűt. Hogyan kell rögzíteni az újat a féltengelyen?

Évekkel ezelőtt történt velem is, hogy valami kavics kerülhetett a jeladó-gyűrű és a jelfogó közé, ami megdarálta a fogakat a jeladón. Komplett féltengely csere segített és nem is volt egy horror összeg, szereléssel együtt 18000.

Elküldve
17 hours ago, Astra F Caravan írta:

Ha a búra jó akkor gondolom hátulról ázhat be az izzó felől.

Ez is egy lehetőség, de ott van egy gumigyűrű, korrózió , vagy víznyomokat nem látok az izzón, meg ugye ez a rész takarva van, már jóval bent a motorháztető alatt, ahova nem szabadna jutni víznek. De ha kiszárad és visszarakom, valamit kezdek ezzel a résszel is.

Elküldve
35 minutes ago, zotya975 írta:

Ez is egy lehetőség, de ott van egy gumigyűrű, korrózió , vagy víznyomokat nem látok az izzón, meg ugye ez a rész takarva van, már jóval bent a motorháztető alatt, ahova nem szabadna jutni víznek. De ha kiszárad és visszarakom, valamit kezdek ezzel a résszel is.

Szia!

Próbáld meg felfújni mint a lufit,hátha a ragasztás engedett el valahol,ha viszont nem szelel,akkor csak a foglalatnál tud beázni tömítésnél,foglalaton keresztül stb.

Elküldve
51 minutes ago, Szabadij írta:

Szia!

Próbáld meg felfújni mint a lufit,hátha a ragasztás engedett el valahol,ha viszont nem szelel,akkor csak a foglalatnál tud beázni tömítésnél,foglalaton keresztül stb.

Ezt már próbáltam, víz alatt nem bugyborékolt sehol sem, a foglalat viszont bent van a motorházban úgy 10-centire ott szerintem nem éri víz. Most egyenlőre kiszárítom, mert holnap kell az autó.

Elküldve
16 minutes ago, zotya975 írta:

Ezt már próbáltam, víz alatt nem bugyborékolt sehol sem, a foglalat viszont bent van a motorházban úgy 10-centire ott szerintem nem éri víz. Most egyenlőre kiszárítom, mert holnap kell az autó.

Üdv!

Az már igaz,hogy 10 centit belóg a motortérbe,viszont esőben közlekedve a fényszóró felett be megy a víz ,(legalább is ott nekem gyárilag nincs kédergumi a zárhíd és a motorháztető között )és a zárhíd pereme pontosan a foglalat fölé tudja levezetni a vizet.Próbára én odatennék egy darab fóliát valami ragasztószalaggal és ha úgy nem nedvesedik be akkor ott kell keresni a problémát.Ha pedig úgy is benedvesedik akkor az a búra egy ribanc. :-)

Elküldve

Sziasztok!

A képen látható problémára milyen megoldást javasoltok? (a korábbi szilikonos beavatkozás nem az én művem :D) 

Újra végig kenni valamivel? 

Vagy esetleg valamilyen tömítőprofilt beszorítani a levélrács és a szélvédő gumiszigetelése közé?

köszi!

Tamás

11693913_869299639806175_4930854312453415790_n.jpg

12195872_869299599806179_8529867419179981023_n.jpg

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.