stirlitz Elküldve Július22, 2015 Elküldve Július22, 2015 Hello!Mennyinek kell lenni az üzemi hőfoknak az autón?Nálam 95fokon van a mutató az normális?Azt vettem észre,hogy akkor küld hibakódot a kocsi ha pont 95fokos lesz a víz.Esetleg ez termosztát hiba miatt lehet? Elvileg alapjárati motor és motorhőfokmérő mindkettőt cseréltem de a hiba tovább is fennál.De az az érdekes csak akkor dob hibakódot ha a víz eléri a 95fokot ezért gondoltam termosztátra. Hello!A hibakódok 0500 és 0115.A lamda szonda is csinálhatja ezt a hülyéskedést? A jó hőmérsétklet érzékelőt cserélted? Nem hiszem, hogy a lambda miatt lennének ilyen hibák. 0115 Intake Coolant Temperature Sesnor 0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator
csabi92 Elküldve Július22, 2015 Elküldve Július22, 2015 (edited) sortrafót nézném meg, meg az évjáratot mégegyszer. :D Az évjárat 1996 1.6i 16v ecotec motor, nem sor trafós! A videó nem saját, ne zavarjon össze senkit az évjárat, viszont a tünet ugyan az annyi hogy nálam minden indításnál kb 10másodpercig nagyon szépen jár a motor utánna kezdi a (töfögést-pufogást) Módosítva Július22, 2015 : csabi92
pasla09 Elküldve Július25, 2015 Elküldve Július25, 2015 (edited) Sziasztok! Nagyon nehezen indul a gépezet ebben a melegben. Reggel elsöre még hagyján, de olyan félmelegen, tehát kb. egy félórás állás után köszörülni kell sokat. Aztán jön befelé a benzinszag. Szemre eresztést nem látok sehol, a bezinpumpa bilincse is jó, üzemanyagszűrő nemrég cserélve, az injektorhid végén a szelep se enged. Idegesítő, de csak ebben a forró időben csinálja. Tippetek volna? Köszönöm. :-) Módosítva Július25, 2015 : pasla09
zotya975 Elküldve Július25, 2015 Elküldve Július25, 2015 Sziasztok! Nagyon nehezen indul a gépezet ebben a melegben. Reggel elsöre még hagyján, de olyan félmelegen, tehát kb. egy félórás állás után köszörülni kell sokat. Aztán jön befelé a benzinszag. Szemre eresztést nem látok sehol, a bezinpumpa bilincse is jó, üzemanyagszűrő nemrég cserélve, az injektorhid végén a szelep se enged. Idegesítő, de csak ebben a forró időben csinálja. Tippetek volna? Köszönöm. :-) Néz meg a tankszellőztető szelepet a tűzfalnál, meg azt a gumitölcsért ami az ablakmosó tartály alatt lóg lefelé, onnan nem csöpög-e benzin.
pasla09 Elküldve Július25, 2015 Elküldve Július25, 2015 Néz meg a tankszellőztető szelepet a tűzfalnál, meg azt a gumitölcsért ami az ablakmosó tartály alatt lóg lefelé, onnan nem csöpög-e benzin. A gumitölcsér száraz, ahogy néztem tekerés előtt, azon benzin sose jött ki, utána sem. Tankszellőzteltő szelep...hol? Csak a MAP van ott, meg a szirénám. :)
zotya975 Elküldve Július25, 2015 Elküldve Július25, 2015 A gumitölcsér száraz, ahogy néztem tekerés előtt, azon benzin sose jött ki, utána sem. Tankszellőzteltő szelep...hol? Csak a MAP van ott, meg a szirénám. :) Egy kerek biszbasz 3 cső megy rá, egy jön az aktivszén tartálytól, egy a fékrásegítő vákumcsövéről ágazik le, egy meg az injektorház elejébe csatlakozik.
pasla09 Elküldve Július25, 2015 Elküldve Július25, 2015 Egy kerek biszbasz 3 cső megy rá, egy jön az aktivszén tartálytól, egy a fékrásegítő vákumcsövéről ágazik le, egy meg az injektorház elejébe csatlakozik. Te..ez XE..ebben én olyat nem találok, ami a képen van. :-)
zotya975 Elküldve Július25, 2015 Elküldve Július25, 2015 Te..ez XE..ebben én olyat nem találok, ami a képen van. :-) Hát szerintem tankszellőztetésnek alapból az összes típusban kell lennie motortól függetlenül. 1
pasla09 Elküldve Július25, 2015 Elküldve Július25, 2015 Hát szerintem tankszellőztetésnek alapból az összes típusban kell lennie motortól függetlenül. A rásegítőről jön le egy cső, elágazik, lefelé a torokba, a vékonyabbik pedig megy a tűzfal mögé, a levegőkeringtetést szabályzó dobozba.
pasla09 Elküldve Július25, 2015 Elküldve Július25, 2015 Hát szerintem tankszellőztetésnek alapból az összes típusban kell lennie motortól függetlenül. A rásegítőről jön le egy cső, elágazik, lefelé a torokba, a vékonyabbik pedig megy a tűzfal mögé, a levegőkeringtetést szabályzó dobozba.
zotya975 Elküldve Július25, 2015 Elküldve Július25, 2015 A rásegítőről jön le egy cső, elágazik, lefelé a torokba, a vékonyabbik pedig megy a tűzfal mögé, a levegőkeringtetést szabályzó dobozba. Gondolom a sárvédő mogott az aktív széntartály az megvan, de onnan akkor hova mennek neked a csövek? Ha a motortérben benzinszag van, de szivárgás nincs akkor innen szokott kikerülni benzingőz amikor a hőtágulás miatt a tankból kinyomja. Alapesetben ezt a motor a tankszellőztető szelepen keresztül megeszi. 1
Power Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 Sziasztok! Egy 2000-es évjáratú öt ajtós F-ről lenne kérdésem. Megadta magát a vezető oldali ablakemelő.(manuális) Arra gondoltam hogy amúgy se nagyon találtam csere darabot, de rábukkantam egy pár elektromosra, 17 pénzért. A kérdés az lenne hogy van valami féle előkészítés és csak simán kicseréli a szerelő vagy kell valami mást is mókolni rajta? Vagy nem érdemes szenvedni az elektromossal és hajtsak fel egy manuálist? Köszi
Gergőőő Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 Az évjáratod alapján vszínű classic az astrád amiben gyárilag a központizár is ritkaság. A vezető oldali ajtónál húzd szét a bajonettzáras csatit amin mennek át a kábelek és az érintkezők számából látod mennyire nincs előkészítve.
daykiller Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 Esélyes, hogy az egyetlen extra az autóban az elektromos AC pumpa. Klasszikok sajnos már ilyenek.
Power Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 Gyanús, hogy a központi zár nem gyári, de a klímai valszeg igen. Amikor levettem az ajtó borítást jobb felől kilógott egy kábel ami nem volt sehova csatlakoztatva, ezért gondoltam valamiféle előkészítésnek. Kösz a tippet.
zotya975 Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 Gyanús, hogy a központi zár nem gyári, de a klímai valszeg igen. Amikor levettem az ajtó borítást jobb felől kilógott egy kábel ami nem volt sehova csatlakoztatva, ezért gondoltam valamiféle előkészítésnek. Kösz a tippet. Ha a tükörburkolat közelében volt és két szálas akkor esélyes a magassugárzó kábele, többnyire csak ez van behúzva plusszban.
Power Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 Akkor megvan a megoldás, pont olyan ahogy leírtad. Akkor szétbontom a kábelköteget és azt is megkukkolom.
spzoli Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 Klasszikban nem lesz semmi. Anno ezert csereltem komplett belso koteget. A kpzar spal. A klima valszeg diavia.
daykiller Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 Gyanús, hogy a központi zár nem gyári, de a klímai valszeg igen. Amikor levettem az ajtó borítást jobb felől kilógott egy kábel ami nem volt sehova csatlakoztatva, ezért gondoltam valamiféle előkészítésnek. Kösz a tippet. Klímás klasszikban tuti, hogy már diaviás a klíma és nem gyári Harrison vagy Delphi.
felhasznaaloo Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 Sziasztok, Bocs ha hülye kérdés: toronygumi csere kivitelezhető úgy, hogy a helyén húzza össze az ember a rugót? Hogy ne kelljen gömbfejeket, féltengelyt széttolni stb. Másfelől, ha csak a toronygumi reped/szakad, akkor csak emiatt kell-e mást is pl. csapágyat cserélni? Köszi!
zotya975 Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 Sziasztok, Bocs ha hülye kérdés: toronygumi csere kivitelezhető úgy, hogy a helyén húzza össze az ember a rugót? Hogy ne kelljen gömbfejeket, féltengelyt széttolni stb. Másfelől, ha csak a toronygumi reped/szakad, akkor csak emiatt kell-e mást is pl. csapágyat cserélni? Köszi! Szerintem nem, én is toronyszilent csere előtt állok, úgy tudom ki kell venni a helyéről. Szóval nagy koronás anya megold, autó megemel, kerék le, fék leszed, talpas, kormányösszekötő kinyomat, motortérben két csavar kiteker és a gólyaláb kipottyan miközben lehúzod a féltengelyről. Utánna passzolom összehúzom a rugót az tuti, aztán ott valami csavarok vannak, remélem adja magát. :D De szerintem mást nem kell cserélni ha a toronycsapágynak nincs hangja akkor az maradhat. Szereztem gömbfejkinyomót, de ha nincs és be van szorulva a kormányösszekötő, akkor szerintem egyszerűbb középen megoldani a motortérben és a nyomtávrúddal együtt levenni. A talpasnál meg az öntvényen kell ütni egy rátámasztott kalapácsot egy másikkal, és kipattan. 1
stirlitz Elküldve Július26, 2015 Elküldve Július26, 2015 Sziasztok, Bocs ha hülye kérdés: toronygumi csere kivitelezhető úgy, hogy a helyén húzza össze az ember a rugót? Hogy ne kelljen gömbfejeket, féltengelyt széttolni stb. Másfelől, ha csak a toronygumi reped/szakad, akkor csak emiatt kell-e mást is pl. csapágyat cserélni? Köszi! Szerintem nem, én is toronyszilent csere előtt állok, úgy tudom ki kell venni a helyéről. Szóval nagy koronás anya megold, autó megemel, kerék le, fék leszed, talpas, kormányösszekötő kinyomat, motortérben két csavar kiteker és a gólyaláb kipottyan miközben lehúzod a féltengelyről. Utánna passzolom összehúzom a rugót az tuti, aztán ott valami csavarok vannak, remélem adja magát. :D De szerintem mást nem kell cserélni ha a toronycsapágynak nincs hangja akkor az maradhat. Szereztem gömbfejkinyomót, de ha nincs és be van szorulva a kormányösszekötő, akkor szerintem egyszerűbb középen megoldani a motortérben és a nyomtávrúddal együtt levenni. A talpasnál meg az öntvényen kell ütni egy rátámasztott kalapácsot egy másikkal, és kipattan. "Kell"-ni nem kell, sztem érdemes, persze vmi értelmes fajtára. 1
felhasznaaloo Elküldve Július27, 2015 Elküldve Július27, 2015 Szerintem nem, én is toronyszilent csere előtt állok, úgy tudom ki kell venni a helyéről. Szóval nagy koronás anya megold, autó megemel, kerék le, fék leszed, talpas, kormányösszekötő kinyomat, motortérben két csavar kiteker és a gólyaláb kipottyan miközben lehúzod a féltengelyről. Utánna passzolom összehúzom a rugót az tuti, aztán ott valami csavarok vannak, remélem adja magát. :D De szerintem mást nem kell cserélni ha a toronycsapágynak nincs hangja akkor az maradhat. Szereztem gömbfejkinyomót, de ha nincs és be van szorulva a kormányösszekötő, akkor szerintem egyszerűbb középen megoldani a motortérben és a nyomtávrúddal együtt levenni. A talpasnál meg az öntvényen kell ütni egy rátámasztott kalapácsot egy másikkal, és kipattan. "Kell"-ni nem kell, sztem érdemes, persze vmi értelmes fajtára. Köszönöm mindkettőtöknek. Attól tartok ehhez a művelethez még béna vagyok, elhalasztom. Zotya, ha jól olvasom, a rugóösszehúzás után egy műanyag kupakot kell lefeszíteni, ez sejtésem szerint az, amit a toronygumi közepén látni a motortérben. Aztán le kell tekerni egy anyát, közben a gátló rúdján ellentartva, de az nekem nem világos, milyen kialakítású a rúd vége, illetve Stirlitz, Te a gátlóra fogtál rá oldalról, eszerint valami speciális kulcs kell hozzá (?) Eztán jön le a toronygumi és a csapágy - a könyv szerint. A nyomtávrudat középen megoldani - ezt nem értettem. (Nyomtávrúd inglisül=tie rod?) Kérdeznék mást: pulzál a fék, megzsíroznám az (első) féknyerget, ahol a fékpofák futnak/ülnek. Ehhez tényleg az a fékzsír kell, amiből 5 gramm 1000 Ft? Ti hol vesztek ilyen cuccokat? Szilikon zsírból spray is kellene, az meg babakocsira :-) Pesten hol vegyek ilyesmiket? Előre is köszi.
zotya975 Elküldve Július27, 2015 Elküldve Július27, 2015 Köszönöm mindkettőtöknek. Attól tartok ehhez a művelethez még béna vagyok, elhalasztom. Zotya, ha jól olvasom, a rugóösszehúzás után egy műanyag kupakot kell lefeszíteni, ez sejtésem szerint az, amit a toronygumi közepén látni a motortérben. Aztán le kell tekerni egy anyát, közben a gátló rúdján ellentartva, de az nekem nem világos, milyen kialakítású a rúd vége, illetve Stirlitz, Te a gátlóra fogtál rá oldalról, eszerint valami speciális kulcs kell hozzá (?) Eztán jön le a toronygumi és a csapágy - a könyv szerint. A nyomtávrudat középen megoldani - ezt nem értettem. (Nyomtávrúd inglisül=tie rod?) Kérdeznék mást: pulzál a fék, megzsíroznám az (első) féknyerget, ahol a fékpofák futnak/ülnek. Ehhez tényleg az a fékzsír kell, amiből 5 gramm 1000 Ft? Ti hol vesztek ilyen cuccokat? Szilikon zsírból spray is kellene, az meg babakocsira :-) Pesten hol vegyek ilyesmiket? Előre is köszi. Nyomtávrúdnak nevezik azt a rudat ami összeköti a kormányösszekötő gömbfejet a kormányművel ha jól tudom. Ha a gömbfejet nem lehet kiütni, egyszerűbb a lemezbiztosítású csavarokat kitekerni, és a rudat ott hagyni lógva a gólyalábon szerelés közben. Féknél höálló réz pasztát szoktak használni, ez elméletileg nem olvad meg melegen sem, és nem kerül rá a tárcsára-betétre. Szlikonspré van a hypertescóban is többnyire, vagy barkácsáruházban.
felhasznaaloo Elküldve Július27, 2015 Elküldve Július27, 2015 Nyomtávrúdnak nevezik azt a rudat ami összeköti a kormányösszekötő gömbfejet a kormányművel ha jól tudom. Ha a gömbfejet nem lehet kiütni, egyszerűbb a lemezbiztosítású csavarokat kitekerni, és a rudat ott hagyni lógva a gólyalábon szerelés közben. Féknél höálló réz pasztát szoktak használni, ez elméletileg nem olvad meg melegen sem, és nem kerül rá a tárcsára-betétre. Szlikonspré van a hypertescóban is többnyire, vagy barkácsáruházban. Köszi, Zotya, megint jó képet vágtál a témához! :icon1: Így már felfogtam. Réz paszta, oké. A szilikonspré = szilikon zsír? Mert az utóbbi kéne.
Recommended Posts