Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Remélem tudtok segíteni!

Van egy Astra F 95' 1.6 16V x16xel motorral!

Szeretnék rátenni egy rozsdamentes leömlőt! Viszont!!! Nem találtam rá előre gyártottat csak ugyanezzel a motorral szerelt Astra G és Vectra B hez! Fel lehet tenni ezeket a leömlőket az én F-emre?

Link to comment
Megosztás:

Nah időközben megmértem még a gyujtókábelok ellenállását is 1=4kohm 2=3,6Kohm 3=3,9Kohm 4=2,5Kohm szerintem ezek az értékek is jónak tünnek.

3-20 Kohm a jó érték ..de pölö az is baj ha áthúznak. Sötétben járó motornál virágpermetezőből vizet spriccelsz a kábelekre, a párás levegőt imitálva, majd egy letestelt drótot végighúzol a kábelek mellett. Ha látsz szikrát átugrani az nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Elmélkedésem: Az autógyáraknak is komoly fejtörést okoz a mai napig is az egyre szigorodó környezetvédelmi normák betartása.Óriási költségeket emésztenek fel ezek a fejlesztések amelyek csökkentik a kibocsátásokat és mindemellett még teljesítmény növekedést is hoznak valamint fogyasztás csökkenést. Az új autók árának jelentős hányadát a sok érzékelő, jeladó, részecskeszűrő, vezérlő...stb-nek a fejlesztése teszi ki ami csak a környezetvédelem miatt kerül az autókba, a vásárló részére semmi haszna. Sőt később egyre több bosszúságot okoz ugyanis minél bonyolultabb egy rendszer annál hajlamosabb a meghibásodásra és annál költségesebb a javítása. Támogatom a környezetvédelmet, de ami ma az autóknál ill. az unióban folyik ezzel kapcsolatban azt túlzónak tartom. Ugyanez a véleményem a biztonságról is. Az autó árának jelentős hányadát a biztonsági felszerelések, berendezések, elektronikák, érzékelők, ilyen-olyan figyelők teszik ki. Régen az autókban még biztonsági öv se volt, nyilván ez nem volt jó, de ma meg 10-20 ilyen-olyan légzsák, ilyen-olyan figyelő...stb. Minek? -kérdezem én. Ez már a ló túloldala amikor a jóból is megárt a sok. Mindezekkel semmi problémám nem lenne, ha nem növekedtek volna meg emiatt az autók ára olyan szintre mint amilyen szinten ma állnak. Mindannyian tudjuk az átlag magyar magánvásárlók számára a mai középkategóriás, de még az alsókategóriás autók vételára is vállalhatatlan. Azt mondjuk az emberélet megfizethetetlen na de a biztonság és a környezetvédelem ne legyen már az. Mit érnek a roppant költséges fejlesztések és az új technológiák ha megfizethetetlenek és ezért nem alkalmazzuk őket? Mit értünk el akkor? Tulajdonképpen semmit.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

Elmélkedésem: Az autógyáraknak is komoly fejtörést okoz a mai napig is az egyre szigorodó környezetvédelmi normák betartása.Óriási költségeket emésztenek fel ezek a fejlesztések amelyek csökkentik a kibocsátásokat és mindemellett még teljesítmény növekedést is hoznak valamint fogyasztás csökkenést. Az új autók árának jelentős hányadát a sok érzékelő, jeladó, részecskeszűrő, vezérlő...stb-nek a fejlesztése teszi ki ami csak a környezetvédelem miatt kerül az autókba, a vásárló részére semmi haszna. Sőt később egyre több bosszúságot okoz ugyanis minél bonyolultabb egy rendszer annál hajlamosabb a meghibásodásra és annál költségesebb a javítása. Támogatom a környezetvédelmet, de ami ma az autóknál ill. az unióban folyik ezzel kapcsolatban azt túlzónak tartom. Ugyanez a véleményem a biztonságról is. Az autó árának jelentős hányadát a biztonsági felszerelések, berendezések, elektronikák, érzékelők, ilyen-olyan figyelők teszik ki. Régen az autókban még biztonsági öv se volt, nyilván ez nem volt jó, de ma meg 10-20 ilyen-olyan légzsák, ilyen-olyan figyelő...stb. Minek? -kérdezem én. Ez már a ló túloldala amikor a jóból is megárt a sok. Mindezekkel semmi problémám nem lenne, ha nem növekedtek volna meg emiatt az autók ára olyan szintre mint amilyen szinten ma állnak. Mindannyian tudjuk az átlag magyar magánvásárlók számára a mai középkategóriás, de még az alsókategóriás autók vételára is vállalhatatlan. Azt mondjuk az emberélet megfizethetetlen na de a biztonság és a környezetvédelem ne legyen már az. Mit érnek a roppant költséges fejlesztések és az új technológiák ha megfizethetetlenek és ezért nem alkalmazzuk őket? Mit értünk el akkor? Tulajdonképpen semmit.

Az autógyárak nem számoltak azzal hogy jelenleg kis hazánkban olyanok a gazdasági viszonyok, hogy problémát jelent sok embernek az új jobb, biztonságosabb, magasan felszerelt autó vásárlása, és szervizelése. Valószinűleg nem a "csórókra" építenek, hanem olyanokra akik meg tudják engedni a pár éventi autócserét, és a márkaszervízt ha elromlik valamelyik kütyü.

Link to comment
Megosztás:

Az autógyárak nem számoltak azzal hogy jelenleg kis hazánkban olyanok a gazdasági viszonyok, hogy problémát jelent sok embernek az új jobb, biztonságosabb, magasan felszerelt autó vásárlása, és szervizelése. Valószinűleg nem a "csórókra" építenek, hanem olyanokra akik meg tudják engedni a pár éventi autócserét, és a márkaszervízt ha elromlik valamelyik kütyü.

Igazából számolnak vele mert az autógyáraknak nem érdeke az eladások csökkenése, sőt nekik minden vásárló vásárló, a lényeg vegyék-vigyék, növekedjenek az eladások. Ezelőtt 24 éve is gondoltak erre, hiszen ebből született a fapados F Astra, a fapados Suzuki Swift. Hogy minél olcsóbb és eladhatóbb legyen, nem véletlenül nálunk gyártották a fapados verziókat mindkettőből. Ma a probléma inkább abban rejlik, hogy egy új modell kifejlesztésénél mindig a legújabb előírásoknak meg kell felelni környezetvédelmi és biztonsági szempontból. A megfelelés iszonyatos fejlesztési költségekkel jár és a mérnököket fizetni kell mert amúgy nem dolgoznak a teszteléseknek szintén óriási költsége van és ezeket a költségeket valakinek meg kell fizetnie nyilvánvalóan a jövendőbeli vásárlónak az autó vételárában. Véleményem szerint akik ezeket az előírásokat, jogszabályokat ...stb alkotják, azok nincsenek tisztában azzal, hogy ez mivel jár és vannak olyan országok civil lakói akik nem engedhetik meg maguknak a pár évenkénti autócserét. A környezetet lehet másképpen is védeni és ésszerű biztonságot is lehet nyújtani egy autóban túlzások nélkül, nem úgy, hogy az autót árban luxustermékké tesszük és ezzel teljesen megfosszuk a magánvásárlókat az új autó beszerzésének élményétől, lehetőségétől. Elvégre az autó nem mindenki számára élvezeti luxuscikk hanem egy közlekedési eszköz amire sokaknak létszüksége van az alapvető napi munkájához például faluhelyen a leghátrányosabb helyzetben élők számára talán a legfontosabb.

Link to comment
Megosztás:

Igazából számolnak vele mert az autógyáraknak nem érdeke az eladások csökkenése, sőt nekik minden vásárló vásárló, a lényeg vegyék-vigyék, növekedjenek az eladások. Ezelőtt 24 éve is gondoltak erre, hiszen ebből született a fapados F Astra, a fapados Suzuki Swift. Hogy minél olcsóbb és eladhatóbb legyen, nem véletlenül nálunk gyártották a fapados verziókat mindkettőből. Ma a probléma inkább abban rejlik, hogy egy új modell kifejlesztésénél mindig a legújabb előírásoknak meg kell felelni környezetvédelmi és biztonsági szempontból. A megfelelés iszonyatos fejlesztési költségekkel jár és a mérnököket fizetni kell mert amúgy nem dolgoznak a teszteléseknek szintén óriási költsége van és ezeket a költségeket valakinek meg kell fizetnie nyilvánvalóan a jövendőbeli vásárlónak az autó vételárában. Véleményem szerint akik ezeket az előírásokat, jogszabályokat ...stb alkotják, azok nincsenek tisztában azzal, hogy ez mivel jár és vannak olyan országok civil lakói akik nem engedhetik meg maguknak a pár évenkénti autócserét. A környezetet lehet másképpen is védeni és ésszerű biztonságot is lehet nyújtani egy autóban túlzások nélkül, nem úgy, hogy az autót árban luxustermékké tesszük és ezzel teljesen megfosszuk a magánvásárlókat az új autó beszerzésének élményétől, lehetőségétől. Elvégre az autó nem mindenki számára élvezeti luxuscikk hanem egy közlekedési eszköz amire sokaknak létszüksége van az alapvető napi munkájához például faluhelyen a leghátrányosabb helyzetben élők számára talán a legfontosabb.

Ez más a fogyasztói társadalomról szól, nyilván teljesíteni kell az új normákat, és persze nem lehet lemaradni a fejlesztésekben a többiektől mert akkor a vevők azt veszik meg. Én a magam részéről nem vagyok hajlandó részt venni ebben, és bár tolom bele a kocsibe rendesen a pénzt, de még mindíg kevesebbe kerül mintha egy új vagy újjabb autót vennék, amit meg hordhatnák szervízbe mert nem tudom megcsinálni. Az egyértelmű hogy a sok lufi meg egyebek miatt biztonságosabb egy új autó mint a miénk, a környezetvédelemben már nem vagyok ennyire biztos..a részecskeszűrő az új dieselknél is eléggé a vita tárgya. Nem biztos hogy a jól látszódó korom veszélyesebb mintha látszólag nem kormol a kipufogó.

Link to comment
Megosztás:

Igazából számolnak vele mert az autógyáraknak nem érdeke az eladások csökkenése, sőt nekik minden vásárló vásárló, a lényeg vegyék-vigyék, növekedjenek az eladások. Ezelőtt 24 éve is gondoltak erre, hiszen ebből született a fapados F Astra, a fapados Suzuki Swift. Hogy minél olcsóbb és eladhatóbb legyen, nem véletlenül nálunk gyártották a fapados verziókat mindkettőből. Ma a probléma inkább abban rejlik, hogy egy új modell kifejlesztésénél mindig a legújabb előírásoknak meg kell felelni környezetvédelmi és biztonsági szempontból. A megfelelés iszonyatos fejlesztési költségekkel jár és a mérnököket fizetni kell mert amúgy nem dolgoznak a teszteléseknek szintén óriási költsége van és ezeket a költségeket valakinek meg kell fizetnie nyilvánvalóan a jövendőbeli vásárlónak az autó vételárában. Véleményem szerint akik ezeket az előírásokat, jogszabályokat ...stb alkotják, azok nincsenek tisztában azzal, hogy ez mivel jár és vannak olyan országok civil lakói akik nem engedhetik meg maguknak a pár évenkénti autócserét. A környezetet lehet másképpen is védeni és ésszerű biztonságot is lehet nyújtani egy autóban túlzások nélkül, nem úgy, hogy az autót árban luxustermékké tesszük és ezzel teljesen megfosszuk a magánvásárlókat az új autó beszerzésének élményétől, lehetőségétől. Elvégre az autó nem mindenki számára élvezeti luxuscikk hanem egy közlekedési eszköz amire sokaknak létszüksége van az alapvető napi munkájához például faluhelyen a leghátrányosabb helyzetben élők számára talán a legfontosabb.

Még mielőtt a szegény autógyártókat elkezdjük sajnálni, hogy mennyit bele kell ölni a munkába azért elmondanám az új autó árképzést. Először is megy rá egy regadó, amit ugyan úgy be kell fizetni az autóra mint külföldről hozott autó esetén. Aztán rátevődik az áfa, amit ugye a fogyasztóval, vásárlóval fizettetnek ki. Anno a céges Fabia megvásárlásakor egy normális 1.2 12V Fabia ára 2.7 millió volt. Mi egy 1.9 diesel praktikot vettünk a cég részére, ami 1.2 millió forintba került. Sokban nem különbözik, csak ablakok, és ülések száma... Na meg, hogy regadót nem kell rá fizetni, illetve áfa nélküli áron veszi a cég, mert azt visszaigényelheti. A különbség azért 1.5 millió forint, és ezen még a kereskedő, és a gyártó is keresett! Mekkora extraprofit van akkor egy BMW esetén? Lehet amikor alkatrészt veszel, az rohadt drága, de a legtöbb cumó ugyan annyiba kerül, és ugyan ott készül, mint a többi autóhoz, csak BMW megrendelésre. Az autógyártók jelenleg kína felé nyitnak. Az egyetlen megoldás, hogy ne csökkenjen a bevételük, ha növelik a darabszámot.

Az uniós szabyálozás mindig azután lesz elfogadva, mikor már széria autókban valami megjelenik. Példul környezetvédelmi cumók általában már egyik autógyártó által alkalmazott technológiával működik, akkor azt rákényszerítik másokra is. Ez egyfajta példakövető magatartás, és a tudatos környezetvédelmi dolgok bevezetése. Általában vagy licenszelik a tecnológiát, vagy maguk fejlesztik, de alkalmazzák. Egy jármű éppenséggel nem a bevezetett újításoktól lesz rosszabb... Egyfajta tudatos elévültetés van az autók terén, mert egy kevésbé tartós technológia több autó eladását hozza, folyamatos gyártás kapacitást lehet fenn tartani. Éppen ezért is van az autók terén formai változás, hogy az ingerrel sarkalja a vevőt az autó lecserélésére. Ennek egyébként vannak gazdasági okai is! Ha nem pörögne a gépjármű ipar, akkor hanyatlana a gazdaság, mert mára már minden téren függés van a gyáraktól. Pár apró alkatrész legyártása is milliárdos biznisz, amiből sokan élnek. Na és persze itt jön a spórolás kérdése! Sok alkatrészt gyártanak, ami x gyártó adott összegért legyárt. Később másik beszállító olcsóbban legyártja ugyan azt, akkor mással gyártatják. Ködlámpában példul van Valeo, és Bosch, de a GSI-ét Hella gyártotta. A legolcsóbb gyártóval szerződtek!

Manapság már bizonyos merevítéseket nem öntenek, vagy kialakítanak hanem lemezből préselnek. tojáshéj lökhárító, meg műanyag lámpák. Minden az olcsósítás jegyében. Fura módon egy régi autóban jóval drágább alkatrészek voltak, hiszen több anyagból készült, illetve nem nagyon volt műanyag... A műanyagosítás, és az anyag csökkentés ellenére az autók ára nem csökkent, hanem nőtt! Az érzékelők, motorvezérlők pedig nem fejlődtek olyan nagy mértékben, hogy ez indokolná, pláne, hogy már olyan mikrokontrolerek vannak, amik az autóba épített teljes működéshez képest 10x akkor adatmennyiséget is fel tudnának dolgozni. Egy érzékelő adatait összevetni egy táblázattal már nem nagy kunszt, és nem nagy dolog az egészet felügyelni.

Link to comment
Megosztás:

Ez más a fogyasztói társadalomról szól, nyilván teljesíteni kell az új normákat, és persze nem lehet lemaradni a fejlesztésekben a többiektől mert akkor a vevők azt veszik meg. Én a magam részéről nem vagyok hajlandó részt venni ebben, és bár tolom bele a kocsibe rendesen a pénzt, de még mindíg kevesebbe kerül mintha egy új vagy újjabb autót vennék, amit meg hordhatnák szervízbe mert nem tudom megcsinálni.

Ha nem lenne a marketing, a fejlesztés, a csillivilli 20légzsákos autók, nem lenne mi táplálja a használtautó piacot. Nekem tök megfelel, hogy 15-20 évvel később töredékáron veszek meg a 4-5. tulajtól egy egykor csillivilli autót, és nem leszek ideges, hogy én karcolom meg először. Hogy elavult technológia? Hálistennek az! Attól még szerethető (szerelhető!) és használható. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha nem lenne a marketing, a fejlesztés, a csillivilli 20légzsákos autók, nem lenne mi táplálja a használtautó piacot. Nekem tök megfelel, hogy 15-20 évvel később töredékáron veszek meg a 4-5. tulajtól egy egykor csillivilli autót, és nem leszek ideges, hogy én karcolom meg először. Hogy elavult technológia? Hálistennek az! Attól még szerethető (szerelhető!) és használható. :D

Ma még ez lehet igaz is, de a jövő ettől sokkal árnyaltabb képet mutat. Most megint visszatérek oda amit írtam, hogy évek óta magánvásárlók nem vásárolnak új autót. A használtautó piac évek múlva már csak fényéveket futott céges autókból fog állni. A mai túlbonyolított technikát 15-20 év múlva nem fogod tudni fenntartani mert annyi gond lesz vele és a fenntartás nem annyiba fog kerülni mint az f astránál. Nem biztos, hogy ez tök jó és tök megfelel mindenkinek az idegességet pedig garantálom neked.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

Ma még ez lehet igaz is, de a jövő ettől sokkal árnyaltabb képet mutat. Most megint visszatérek oda amit írtam, hogy évek óta magánvásárlók nem vásárolnak új autót. A használtautó piac évek múlva már csak fényéveket futott céges autókból fog állni. A mai túlbonyolított technikát 15-20 év múlva nem fogod tudni fenntartani mert annyi gond lesz vele és a fenntartás nem annyiba fog kerülni mint az f astránál. Nem biztos, hogy ez tök jó és tök megfelel mindenkinek az idegességet pedig garantálom neked.

Köszi. Sajnálom hogy csak még rosszabb lett a kedved. ... Én meg ilyen tök hülye tök optimista tök vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Ma még ez lehet igaz is, de a jövő ettől sokkal árnyaltabb képet mutat. Most megint visszatérek oda amit írtam, hogy évek óta magánvásárlók nem vásárolnak új autót. A használtautó piac évek múlva már csak fényéveket futott céges autókból fog állni. A mai túlbonyolított technikát 15-20 év múlva nem fogod tudni fenntartani mert annyi gond lesz vele és a fenntartás nem annyiba fog kerülni mint az f astránál. Nem biztos, hogy ez tök jó és tök megfelel mindenkinek az idegességet pedig garantálom neked.

Nem is kalkulálnak szerintem 15-20 évre, csak max 4-5 re. De igazból ha beviszed a márkaszervízbe az autót ahol van márkakereskedés is, már 2 év után felajánlják hogy cseréld be egy új modellre.

De ha már műszaki topic....lebontottam a kipufogót, elég gyalázatosan néz ki, már rég megérett a cserére. De most nincs rá pénz, szereztem egy Póló középdobot csővel együtt, pont fel tudom belőle használni a kanyarokat. Igaz csak 42-es de legalább bele tudom dugni a 45-ös csőbe, nem hiszem hogy sokat számítt. A dob pereménél meg foltozok....vagy ha kiiktatnám a középdobot nagyot nőne a hangja? :D

Link to comment
Megosztás:

Nem is kalkulálnak szerintem 15-20 évre, csak max 4-5 re. De igazból ha beviszed a márkaszervízbe az autót ahol van márkakereskedés is, már 2 év után felajánlják hogy cseréld be egy új modellre.

De ha már műszaki topic....lebontottam a kipufogót, elég gyalázatosan néz ki, már rég megérett a cserére. De most nincs rá pénz, szereztem egy Póló középdobot csővel együtt, pont fel tudom belőle használni a kanyarokat. Igaz csak 42-es de legalább bele tudom dugni a 45-ös csőbe, nem hiszem hogy sokat számítt. A dob pereménél meg foltozok....vagy ha kiiktatnám a középdobot nagyot nőne a hangja? :D

Nekem is ki van lyukadva a középdobom és hát elég ocsmány repedtfazék hangja van. Szégyellem, hogy így közlekedem és már kezd elegem lenni belőle mert had ne mondjam ki hazánk mely emberi fajtái szoktak ilyen autókkal közlekedni. Foltozni már nincs értelme mert olyan mint a szita. A hátsó dobom sincs jó állapotban. Szereztem egy komplett kipufogó rendszert bontóból a leömlőtől végig és még a gyári katalizátor is benne van. A középdob és a hátsó dob szinte újszerű állapotú, szerintem nemrég újíthatták fel. Nem akartam szétszedni a későbbi tömítési problémák miatt, de mégis jó lenne tudni a katalizátor milyen állapotban van és jó lenne bele nézni. Nem tudom mit csináljak tegyem fel egyben vagy szétszedjem és nézzek bele a katalizátorba?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ki van lyukadva a középdobom és hát elég ocsmány repedtfazék hangja van. Szégyellem, hogy így közlekedem és már kezd elegem lenni belőle mert had ne mondjam ki hazánk mely emberi fajtái szoktak ilyen autókkal közlekedni. Foltozni már nincs értelme mert olyan mint a szita. A hátsó dobom sincs jó állapotban. Szereztem egy komplett kipufogó rendszert bontóból a leömlőtől végig és még a gyári katalizátor is benne van. A középdob és a hátsó dob szinte újszerű állapotú, szerintem nemrég újíthatták fel. Nem akartam szétszedni a későbbi tömítési problémák miatt, de mégis jó lenne tudni a katalizátor milyen állapotban van és jó lenne bele nézni. Nem tudom mit csináljak tegyem fel egyben vagy szétszedjem és nézzek bele a katalizátorba?

A katalizátor és a középdob illesztést szerintem könnyebb megbontani, ott bele lehet nézni, lehet a csavarokat le kell flexelni. Utána pasztázni kell az , mert itt nincs tömítés, két homorú-bomború felület szorul össze, de ha bontva van szerintem már kifúj, legalábbis nekem kifújt. Ha egyben van és nincs megolvadva akkor szerintem jó.

Na hát a sajátom egy részéből egy VW Poló csövekből meg egy sedan hátsó dobból összehoztam valamit, ami csak néha üti a bódét, nem fúj ki sok helyen, hangos, és csúnya. :D Ez az a kategória, amivel végzel fél nap után és megkérdezed magadtól mi a facnak áltál neki. :D Egy darabig jó lesz, ha el nem hagyom, mert a hátsó felfüggesztését is teljesen átt kellett építeni. Ja és kilóg vagy 10 centire szóval esélyes hogy párszor megégetem magam.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.