Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nem Opel, de Zetornál volt anno egyfajta rázás, mert az irányváltó szelep 2 állapot közt volt, így remegett a kormány. Nem biztos, hogy nálad ugyan ez, de ott az okozta a hasonló tüneteket. jobbról, balról felváltva pofozta a nyomás a munkahengert, így rázkódott a kormány.

Nah mindegy azért köszi a segítséget. Akkor inkább nem foglalkozok vele, nem ér annyit az egész, elég lesz a többi dologgal foglalkozni.

Elküldve

Hello!Olyan gondom lenne az autómmal,hogyha eléri az üzemi fordulatot és megállok akkor ingadozik a fordulatszám és evvel egyidőben kigyullad a check lámpa.Kiolvastattam a hibakódot és elvileg alapjárati motort írt amit ki is cseréltem...és evvel is ugyanúgy csinálja de menet közbe nem.Mi lehet a probléma??

Elküldve

Hello!Olyan gondom lenne az autómmal,hogyha eléri az üzemi fordulatot és megállok akkor ingadozik a fordulatszám és evvel egyidőben kigyullad a check lámpa.Kiolvastattam a hibakódot és elvileg alapjárati motort írt amit ki is cseréltem...és evvel is ugyanúgy csinálja de menet közbe nem.Mi lehet a probléma??

Nézd át a vákuumcsöveket, nincs-e kirepedve, lecsúszva valamelyik. Az új alapjárati motor beszerelése előtt kitakarítottad a helyét?

Elküldve

Nézd át a vákuumcsöveket, nincs-e kirepedve, lecsúszva valamelyik. Az új alapjárati motor beszerelése előtt kitakarítottad a helyét?

Kitakarítottam a helyét viszont találtam egy vákumcsövet ami a motor jobb oldalán lévő valamilyen érzékelő szerűségre van rádugva(megy rá egy gumicső a szivócsonkról és egy elektromos csatlakozó is) annak a végén lévő vastagabb gumicsöve ki volt alul repedve remélem ez lesz a gond.

Elküldve

Kitakarítottam a helyét viszont találtam egy vákumcsövet ami a motor jobb oldalán lévő valamilyen érzékelő szerűségre van rádugva(megy rá egy gumicső a szivócsonkról és egy elektromos csatlakozó is) annak a végén lévő vastagabb gumicsöve ki volt alul repedve remélem ez lesz a gond.

Motorkódot ha kérhetném?

Ha a motor jobb oldalán van és elektromos csatlakozó is van rajta, akkor tippem szerint a tankszellőztető szelep. Ott is szívhat fals levegőt, ha a szelep előtti rész csöve repedt el és ez okozhat alapjárat problémákat. Bár szerintem a vákuumrendszer meghibásodása hidegen is problémát okoz.

Elküldve

Motorkódot ha kérhetném?

Ha a motor jobb oldalán van és elektromos csatlakozó is van rajta, akkor tippem szerint a tankszellőztető szelep. Ott is szívhat fals levegőt, ha a szelep előtti rész csöve repedt el és ez okozhat alapjárat problémákat. Bár szerintem a vákuumrendszer meghibásodása hidegen is problémát okoz.

Vagy a Map szenzor...

Elküldve

Hali!X16 SZR a motorkódja de sajna ma teszteltem az autót és ahogy eléri a 90 fokot a víz kigyullad a motorhiba és kezdi az alapjárat ingadozást és mintha jobban pörgetné a motort.(ezt csak fülre hallom mert fordmérő nincs az autóban)

Elküldve

Hali!X16 SZR a motorkódja de sajna ma teszteltem az autót és ahogy eléri a 90 fokot a víz kigyullad a motorhiba és kezdi az alapjárat ingadozást és mintha jobban pörgetné a motort.(ezt csak fülre hallom mert fordmérő nincs az autóban)

Olvasd ki a hibakódot és írd be ide. Lehet az többet segítene.
Elküldve

Olvasd ki a hibakódot és írd be ide. Lehet az többet segítene.

Elvileg aki kiolvasta az alapjárati motort mondott de azt most cseréltem ki egy újra.Amugy a kivillogtatás ennél a motornál nemtudom működik e mert ennek az ujjab csatlakozója van 99--es a kocsi.

Elküldve

Elvileg aki kiolvasta az alapjárati motort mondott de azt most cseréltem ki egy újra.Amugy a kivillogtatás ennél a motornál nemtudom működik e mert ennek az ujjab csatlakozója van 99--es a kocsi.

Melyik?

1905234-20150710-2VUbMi.jpg

Elküldve

Elvileg aki kiolvasta az alapjárati motort mondott de azt most cseréltem ki egy újra.Amugy a kivillogtatás ennél a motornál nemtudom működik e mert ennek az ujjab csatlakozója van 99--es a kocsi.

5-ös és 6-os érintkezőt összezárod, gyújtás és számolsz. Négyjegyű kódokat fog villogni. 10 villanás az a 0. Alapjárat hibakódja 0500.
Elküldve

5-ös és 6-os érintkezőt összezárod, gyújtás és számolsz. Négyjegyű kódokat fog villogni. 10 villanás az a 0. Alapjárat hibakódja 0500.

Enyém is a jobb oldali csatival van szerelve meg classic is, és 2 számjegyű hibakódokat lök ki magából.
Elküldve

Hello!Az első hibakód amt kivillog az 10 villogás szünet utánna 5 villogás.A második hibakód az pedig 10...1...1...5 villogás.Alapjárati motort és a motorhőmérséklet érzékelőt cseréltem de továbbra is dobálja a hibakódot. :huh:

Elküldve

Sziasztok!Esetleg valakinek vmi tipp,hogy mi lehet a gond a verdámmal?Ma elvittem egy szerelőhöz de a nem talált semmi hibát aztmondta :blink: A hiba persze továbbra is fennál 90fokot eléri a vízhő utánna ha megállok a kocsival egyből sárga lámpa :sneaky: és kicsit váltakozó alapjárat mi a fene lehet ez???Egr szelepet megnéztem de nem volt koszos,lamda szondát lehuztam de ugyanúgy csinálta.

Elküldve

Sziasztok!Esetleg valakinek vmi tipp,hogy mi lehet a gond a verdámmal?Ma elvittem egy szerelőhöz de a nem talált semmi hibát aztmondta :blink: A hiba persze továbbra is fennál 90fokot eléri a vízhő utánna ha megállok a kocsival egyből sárga lámpa :sneaky: és kicsit váltakozó alapjárat mi a fene lehet ez???Egr szelepet megnéztem de nem volt koszos,lamda szondát lehuztam de ugyanúgy csinálta.

Amiket írtál, hibakód villogások, azok nem stimmelnek. Egyszer két karakteres, majd négy? Mondtam, hogy csak négy karaktereset írhat. A 10 és 5 villogás után még kéne kettő 10-esnek, ami jelen esetben a 0500-as kód, ami alapjárati szabályzórendszer meghibásodás. Figyelmesen villogtasd ki megint a hibakódot.

Amúgy nem akarom az ördögöt a falra festeni, de nekem a 0500-as hibakód motorvezérlő cserével javult meg. Persze én is cseréltem alapjárati motort, de ugyanaz volt az újjal is: melegen megszűnt az alapjárat szabályzás, általában stabil volt, néha majdnem belefulladt, mert próbált vele kezdeni valamit, aztán jött a check engine. Viszont amíg közlekedtem az autóval és nem álltam sokat alapjáraton egy helyben, addig nem volt check engine. Persze a rossz alapjárat meg volt. Amúgy 2000-es fordulat volt az alapjárat. Volt rá pár fültanú is. :D

Viszont a második az 0115, ami a kétvezetékes hőfokjeladó hibájára utal.

Esetleg még megpróbálhatod a testkötések meghúzását, hátha csak kontakthiba okozza a problémát. Bár tudtommal egyik érzékelő sem függ a motorblokk testkötéseitől.

Elküldve

Hello!Akkor valószínű az lesz a hibakód amit irtál.A motorvezérlőt,hogy tudnám kideríteni,hogy jó e most próbaképpen azért nem szeretnék egyet venni.Amúgy ha az aksit lekötöm akkor törlődnek a hibakódok?Köszi

Elküldve

Eszembe jutott még,ha lehúzom a kétvezetékes jeladót úgy kideríthető esetleg,hogy az e a rossz?

Ha lehúzod a csatiját akkor ad neki az ECU egy középértéket. Attól függően hogy éppen mennyire meleg a motor, ez lehet jobb és rosszabb is. Ki tudod viszont mérni:

Vízhőfok Kétvezetékes jeladó ellenállása

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

Forrás: FPepe.

Elküldve

Hello!Köszi akkor megpróbálom lehúzott csatlakozóval.Esetleg az EGR szelepet ha lezárom próbaképpen??

Ártani nem fog, de előtte takarítsd ki, mert ha kokszos marad és megszorul éppúgy dobállja a hibakódót, ami viszont lezárás mellett is jelentkezhet.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.