Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok. Néha előfordul hogy kis gáz adással inul be az autóm. Ha kereszteződéshez érek és vissza akarok váltani fékezés után kuplung be le akar fulladni minden lámpa világítani kezd mint miko a gyujtást ráadom. Utána adok gázt és észhez tér. Mi lehet ennek az oka? Valakivel előfordult már? Az aksira gyanakodtam de ha már jár a motor az nem lehet a baja. Talán a generátor? Vagy az alapjárati motor? Milyen alkatrész cseréjével orvosolható a dolog? Opel astra f classic 1993.

üdv..nézd meg van-e tárolt hibakód....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Néha előfordul hogy kis gáz adással inul be az autóm. Ha kereszteződéshez érek és vissza akarok váltani fékezés után kuplung be le akar fulladni minden lámpa világítani kezd mint miko a gyujtást ráadom. Utána adok gázt és észhez tér. Mi lehet ennek az oka? Valakivel előfordult már? Az aksira gyanakodtam de ha már jár a motor az nem lehet a baja. Talán a generátor? Vagy az alapjárati motor? Milyen alkatrész cseréjével orvosolható a dolog? Opel astra f classic 1993.

inditási problémák nincsenek?

akku feszültség normális?

töltés rendben?

mi minden világít? ECU, töltés, olajnyomás?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Márkatársak!

Rég jártam erre, szerencsére nem volt említésre méltó gond az autóval. Viszont mostanában valami nem gömbölyű. Nem túl gyakori a probléma, viszont zavaró. Erősebb gázadásra (főleg 3-as, 4-es fokozatban) meg-megtorpan az autó. Torpan egyet aztán megy tovább mintha mi se történt volna. Üzemanyag szűrőre gyanakodtam, kicseréltem, nem történt változás. Kb 20e Km van a gyújtókábelekben, nemrég lettek cserélve. Most lesz gyertya csere (azok sem régiek, de az ártani nem árthet), így nem tudom még az e a gond, de félek, hogy nem. Motor diagnosztikai lámpa indítás után nem világít, szóval hibát nem jelez. Mi lehet még a hiba oka? Előre is köszönöm!!

C14SE '94.

Nagyon úgy tűnik a gyertya csere megoldotta a problémát! Köszönöm a tanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

üdv..nézd meg van-e tárolt hibakód....

Nemrég van jogsim ez az első autóm ezt hogy tudom megnézni? Minden lámpa világit a gyujtás ráadásakor. Illetve egy új tünet, felbőg a motor 2000 fordulatig ha benyomom a kuplungot majd elcsendesedik ritkán fordul elő akkor szoktam észlelni ha csúsztatni akarom vagy ha beindítom és egyből indulok nem járatom kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Nemrég van jogsim ez az első autóm ezt hogy tudom megnézni? Minden lámpa világit a gyujtás ráadásakor. Illetve egy új tünet, felbőg a motor 2000 fordulatig ha benyomom a kuplungot majd elcsendesedik ritkán fordul elő akkor szoktam észlelni ha csúsztatni akarom vagy ha beindítom és egyből indulok nem járatom kicsit.

Összezárod a diagcsati két lábát, CSAK gyujtást adsz és a lámpa villogását számolod. 3X12-vel kezdi és fejezi be a kiolvasást, ha közötte mást is villog ( pölö 4 villanás szünet 4 villanás az 44) az a hibakód amit keresel.

Kétfajta diagcsati lehet: http://pics.coldline.hu/pics/476213-20120218-5Jfh74.jpg

Itt megtalálod a motokód alapján a hiba megnevezését:http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

Link to comment
Megosztás:

Nemrég van jogsim ez az első autóm ezt hogy tudom megnézni? Minden lámpa világit a gyujtás ráadásakor. Illetve egy új tünet, felbőg a motor 2000 fordulatig ha benyomom a kuplungot majd elcsendesedik ritkán fordul elő akkor szoktam észlelni ha csúsztatni akarom vagy ha beindítom és egyből indulok nem járatom kicsit.

Nekem is így szokta ha hideg a motor és nem járatom kicsit elindulás előtt, főleg télen mikor méghidegeb a motor, ez nem hiba

gyújtáskor minden visszajelzőnek világitani kell.

Módosítva : bandika
Link to comment
Megosztás:

Nemrég van jogsim ez az első autóm ezt hogy tudom megnézni? Minden lámpa világit a gyujtás ráadásakor. Illetve egy új tünet, felbőg a motor 2000 fordulatig ha benyomom a kuplungot majd elcsendesedik ritkán fordul elő akkor szoktam észlelni ha csúsztatni akarom vagy ha beindítom és egyből indulok nem járatom kicsit.

Fontos, hogy gyújtáskor minden bekötött visszajelző lámpa kigyullad ellenőrzés céljából, mert csak így tudod meg ha valamelyik visszajelző lámpa nem üzemel és akkor nem értesülsz fennálló vagy menet közben keletkező hibákról.

Gondolom, hogy ha gáz nélkül indulsz alapjáraton akkor az alapjárati szabályzó a terheléssel (fordulatszám csökkenéssel) arányosan utánszabályoz és ha benyomod a kuplungot akkor hirtelen megemelkedik a fordulatszám mert hirtelen megszűnt a terhelés, majd az alapjárati szabályzó visszaszabályoz a normál alapjáratig. Ez nem hiba, ennek így kell működnie, de a jelenséget csökkenteni lehet a kuplung finomabb kezelésével.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

Fontos, hogy gyújtáskor minden bekötött visszajelző lámpa kigyullad ellenőrzés céljából, mert csak így tudod meg ha valamelyik visszajelző lámpa nem üzemel és akkor nem értesülsz fennálló vagy menet közben keletkező hibákról.

Gondolom, hogy ha gáz nélkül indulsz alapjáraton akkor az alapjárati szabályzó a terheléssel (fordulatszám csökkenéssel) arányosan utánszabályoz és ha benyomod a kuplungot akkor hirtelen megemelkedik a fordulatszám mert hirtelen megszűnt a terhelés, majd az alapjárati szabályzó visszaszabályoz a normál alapjáratig. Ez nem hiba, ennek így kell működnie, de a jelenséget csökkenteni lehet a kuplung finomabb kezelésével.

Hát nekem pont nem így működik. Az alapjárati léptetőmotor kb 3000-es fordulatig tud szabályozni és követi is a gázpedál állást eddig a fordulatig. Ezért esik vissza lassan a motorfordulat. Úgy lassan, hogy ha mondjuk lekötöd az alapjárati motort vagy a sebességjeladót, akkor sokkal gyorsabban leesik a fordulatszám, ezért is tud ekkor lefulladni, mert nem tud időben reagálni az alapjárati motorral.

Az, hogy terhelésnél felbőg a motor mikor kuplungolsz, nálam egy esetben szokott előfordulni. Ha kuplung benyomása közben még nyomom a gázpedált.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Igen az eredeti is ide van fogatva, csak hátul egy üreges idom van amibe belemennek a műanyag aljzatok, elől meg két cső egymás alatt. Ezeket a csöveket vágtam ki, és hegesztettem hátra. De végülis bármi jó amiben elfér, mert két sima lyuk van csak neki fúrva abba pattan bele. A szivacsból meg snicerrel ki lett vágva a felesleg.

Ötödik fejtámla ügyben nálam ez a terv:

20150702768-vi.jpg

G Astra támla. Üléstámlával együtt vettem.

Ez meg egy részeredmény, A Zafira róló:

20150702769-vi.jpg

Ti se tudtátok elérni a honlapot pár napig?

Link to comment
Megosztás:

Ötödik fejtámla ügyben nálam ez a terv:

G Astra támla. Üléstámlával együtt vettem.

Ez meg egy részeredmény, A Zafira róló:

Ti se tudtátok elérni a honlapot pár napig?

Hmm.a Zafira roló ennyire passzol? :rolleyes: Mi sem, szerverkarbantartás volt vagy mifene.

1897645-20150704-8q2j66.jpg

Persze az 5 fejtámla 3 színből jön össze, most voltam bontóban de naná hogy nem néztem még 2 szürkét, vagy 3 feketét. :omg:

Link to comment
Megosztás:

Hmm.a Zafira roló ennyire passzol? :rolleyes: Mi sem, szerverkarbantartás volt vagy mifene.

Igen, pont odafér, marha mázli. Csak a 2 oldalsó sín elejéből kellett faragni, meg 1-1 lyukat vágni az oldalpanelbe. Fotóm lenne róla, de nem akarja "elfogadni" a honlap valamiért. Így ráadásul épp kivehetős is a róló. Még faragok azért neki 1-1 tartóelemet, mert most a műanyag panel hordja a súlyát. Jó az a 3 szín, az utasok válogathatnak, nem?!

Link to comment
Megosztás:

Hmm.a Zafira roló ennyire passzol? :rolleyes: Mi sem, szerverkarbantartás volt vagy mifene.

Persze az 5 fejtámla 3 színből jön össze, most voltam bontóban de naná hogy nem néztem még 2 szürkét, vagy 3 feketét. :omg:

Van 4 szürkém, majd valamikor gyere be érte.

Link to comment
Megosztás:

Ha üt egy kuplungtárcsa akkor attól 1esben induláskor mozoghat rángathat a váltókar?

Induláskor 1esben, főleg hideg ha indulok remeg a váltókar és rohadt idegesítő, este megnézem a motor is-e? Motortartó bakok + váltótartó bak lehet szar? 2013 Novemberében cseréltem összeset, márkára már nem emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Ha üt egy kuplungtárcsa akkor attól 1esben induláskor mozoghat rángathat a váltókar?

Induláskor 1esben, főleg hideg ha indulok remeg a váltókar és rohadt idegesítő, este megnézem a motor is-e? Motortartó bakok + váltótartó bak lehet szar? 2013 Novemberében cseréltem összeset, márkára már nem emlékszem.

szerintem bak...

Link to comment
Megosztás:

Nekem a kormány, meg a kormányburkolat rezeg alapjáraton pl lámpánál állva, és rohadt mód idegesítő. Ez is motorbaktól lehet? Vagy mi lehet a megoldás? Rohadt mód idegesítő...

Hát alapból a kormány nincs összeköttetésben a motorral, de meg kell nézni, hogy a motor is remeg-e.

Link to comment
Megosztás:

Az! :)

Csak nem hasonlók a tünetek nálad is? Borzasztó...

Nah meg még ami idegesít hogy a leömlőn, pont a motor alatt a kanyarban eléggé behorpadt, rászaladtam valami padkára sztem, Ez befolyásol valamit?

Nem Opel, de Zetornál volt anno egyfajta rázás, mert az irányváltó szelep 2 állapot közt volt, így remegett a kormány. Nem biztos, hogy nálad ugyan ez, de ott az okozta a hasonló tüneteket. jobbról, balról felváltva pofozta a nyomás a munkahengert, így rázkódott a kormány.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.