hetyke Elküldve Június2, 2015 Megoszt Elküldve Június2, 2015 Köszönöm a hosszú és kimerítő választ. Nos elfelejtettem írni, de a hűtővíz is fogy. A két nap alatt majdnem 2l vizet töltöttem bele. Viszont nem teljesen értem amit írtál, mert azt mondod hogy normális is lehet a 100 fokos viz, de utána azt írod hogy ez árt a többi alkatrésznek. De sajnos ez mindegy is, mert ott van a hűtővíz folyamatos fogyása, ami tudtommal a hengerfejre utal. Vagy még így sem biztos? Attól még, hogy normális azért nem jó, hogy így tervezték... Ezt így értettem! Magasabb hőre nehezebb tervezni, és több a hibalehetőség. A vízfogyás oka lehet rossz cső, fűtőtest, hűtőradiátor, vagy akár hengerefej hiba, bár ekkora vízmennyiség esetén már észrevehető lenne a motorodnál, hogy gőzöl. Szerintem normális szerelővel nézesd át, és ne másokkal találgassatok, hogy mi lehet, mert az sosem vezet sehová. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pozer Elküldve Június2, 2015 Megoszt Elküldve Június2, 2015 Kicseréltem a kipufogó rendszert és a lamdaszondát, vmint a gyertyákat és így is 10-12 a fogyasztása az astrámnak 2.0 16v . Tanácsot kérnék hogy mi lehet az oka még a nagy fogyasztásnak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június2, 2015 Megoszt Elküldve Június2, 2015 Kicseréltem a kipufogó rendszert és a lamdaszondát, vmint a gyertyákat és így is 10-12 a fogyasztása az astrámnak 2.0 16v . Tanácsot kérnék hogy mi lehet az oka még a nagy fogyasztásnak? Vízhőmérséklet jeladó. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pozer Elküldve Június2, 2015 Megoszt Elküldve Június2, 2015 Köszönöm válaszod! Ha kicserélem a jeladót és akkor is sokat fog enni, esetleg más oka lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június3, 2015 Megoszt Elküldve Június3, 2015 Köszönöm válaszod! Ha kicserélem a jeladót és akkor is sokat fog enni, esetleg más oka lehet? Akkor még fent állhat egy katalizátor eltömődés probléma, bár akkor nem is menne jól, vagy ott van még a nehéz láb rémdrámaköre. A vízjeladó, lambda szokott nagyobb fogyasztást okozni. Lambdára viszont akkor már hibakódot is dob. Ja és a kétvezetékest cseréld ki, ne a műszerét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június3, 2015 Megoszt Elküldve Június3, 2015 Kicseréltem a kipufogó rendszert és a lamdaszondát, vmint a gyertyákat és így is 10-12 a fogyasztása az astrámnak 2.0 16v . Tanácsot kérnék hogy mi lehet az oka még a nagy fogyasztásnak? Hogyan lett mérve? :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pozer Elküldve Június3, 2015 Megoszt Elküldve Június3, 2015 Átlag fogyasztásmérő írja és rátankolással is mértem és tényleg annyit eszik. Németbe járok vele és látom mennyi km-t megyek és mennyit tankolok Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június3, 2015 Megoszt Elküldve Június3, 2015 Akkor még fent állhat egy katalizátor eltömődés probléma, bár akkor nem is menne jól, vagy ott van még a nehéz láb rémdrámaköre. A vízjeladó, lambda szokott nagyobb fogyasztást okozni. Lambdára viszont akkor már hibakódot is dob. Ja és a kétvezetékest cseréld ki, ne a műszerét. Szerintem kezdődő lambda hibára még nem dob kódot, ha bent van az érték a tartományban viszont többet eszik már. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sztom94 Elküldve Június3, 2015 Megoszt Elküldve Június3, 2015 Attól még, hogy normális azért nem jó, hogy így tervezték... Ezt így értettem! Magasabb hőre nehezebb tervezni, és több a hibalehetőség. A vízfogyás oka lehet rossz cső, fűtőtest, hűtőradiátor, vagy akár hengerefej hiba, bár ekkora vízmennyiség esetén már észrevehető lenne a motorodnál, hogy gőzöl. Szerintem normális szerelővel nézesd át, és ne másokkal találgassatok, hogy mi lehet, mert az sosem vezet sehová. Köszi a választ. Na most vannak új fejlemények az ügyben. Elvittem egy szervízbe, kértem egy állapotfelmérést. Ha minden igaz, akkor a melegedés problémát meg is fejtették, egy hőgomba csere fog kelleni (nem mellesleg a hűtő venti be sem volt kötve , legalább is ezt mondták) Szóval a hőgombát cserélik és bekötík a ventit. Kíváncsi lennék mondjuk hogy ez a hiányosság, mármint hogy jóformán nem volt hűtőventim, vajon kapásból meg is magyarázza e a problémát. Jut eszembe... A klímahűtő úgy el van tömődve, hogy a levegő amúgy sem tud átmenni rajta, így tehát még a menet szél sem tudta hűteni. A cicergő hang amit említettem, az pedig elméletileg a szíjfeszítő görgő miatt van. (ez is cserélve lesz, bár lehet hogy ezzel még várok egy hónapot pénz híján) Visszatérve a vízre. Amióta egyszer újratöltöttem, mintha egy mili litert sem csökkent volna a vízszint. Létezik hogy csak egyszerűen nem töltötték fel rég óta és ez volt a baja? Naponta többször is ellenőriztem. A kocsi alatt és a motorban sem találtam vizet. (de hát végül is most már 2 napja semmit nem csökkent a szint) Azért kíváncsi vagyok a véleményedre (mindenki más véleményére is) , szóval ha van valami okosság amit megosztanátok, akkor ne tartsátok vissza. Köszi előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Június5, 2015 Megoszt Elküldve Június5, 2015 Sziasztok, Egy kuplungszettnek hány km-t kellene bírnia? Pesti használat, dugótól az elkerülőig vegyesen minden. A bajom az, hogy induláskor csúnyán ráz a kuplung, rázza a motort, a kipufogót, a váltókar kileng, zörög a doboz, elég randa jelenség. Ilyenkor alig adok gázt, 1000-es fordulat körül indulnék el. Ez baj? Ha nagyobb gázzal indulok, 1500-2000 között, akkor vagy nem, vagy csak kicsit csinálja. A lábamban, vagy a kuplungban lehet a hiba? Megéghetett a kuplung? ('96 X14XE) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június5, 2015 Megoszt Elküldve Június5, 2015 Sziasztok, Egy kuplungszettnek hány km-t kellene bírnia? Pesti használat, dugótól az elkerülőig vegyesen minden. A bajom az, hogy induláskor csúnyán ráz a kuplung, rázza a motort, a kipufogót, a váltókar kileng, zörög a doboz, elég randa jelenség. Ilyenkor alig adok gázt, 1000-es fordulat körül indulnék el. Ez baj? Ha nagyobb gázzal indulok, 1500-2000 között, akkor vagy nem, vagy csak kicsit csinálja. A lábamban, vagy a kuplungban lehet a hiba? Megéghetett a kuplung? ('96 X14XE) Pedál benyomására-felengedésére változik valamit? Ablakos a váltó, nem tudsz ránézni a tárcsa vastagságára? Pedál mennyire van fent? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Patesz29 Elküldve Június5, 2015 Megoszt Elküldve Június5, 2015 Sziasztok!Ma felvillant a műszerfalamon a hibakód jelző,kivillogtattam és a 15-ös hibakódot olvastam le.(Hűtőközeg hőszenzor feszültség túl magas)Meg azt vettem észre,hogy moorféknél mintha nagyon piciket rángatna az autó.Mi lehet ez a hiba?Előre is kössz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június5, 2015 Megoszt Elküldve Június5, 2015 Sziasztok!Ma felvillant a műszerfalamon a hibakód jelző,kivillogtattam és a 15-ös hibakódot olvastam le.(Hűtőközeg hőszenzor feszültség túl magas)Meg azt vettem észre,hogy moorféknél mintha nagyon piciket rángatna az autó.Mi lehet ez a hiba?Előre is kössz. Gondolom a kétvezetékes vízhőfok jeladóról van szó. Ki kell mérni multiméterrel különböző hőmérsékleten az ellenállását. Ha nagyon eltér akkor csere. 100C ~ 180 Ohm80C ~ 320 Ohm60C ~ 650 Ohm40C ~ 1.18 kOhm20C ~ 2.45 kOhm0C ~ 5.6 kOhm-10C ~ 9.45 kOhm-20C ~ 15 kOhm (adatok: FPepe.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Június5, 2015 Megoszt Elküldve Június5, 2015 Pedál benyomására-felengedésére változik valamit? Ablakos a váltó, nem tudsz ránézni a tárcsa vastagságára? Pedál mennyire van fent? Köszi. Benyomás-felengedés: úgy értve, hogy nyomjam ki, és próbáljam újra? Mert akkor is csinálja. Az ablakot nem tudom, hol keressem? A pedált nemrég állítottam, hogy fogjon lejjebb. El is kezd fogni lent, de még viszonylag hosszú a pedálút, amíg csúszik. Úgy tudom a pedálút rövidül, ahogy kopik a tárcsa. Csere előtt elég "röviden fogott". Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Június5, 2015 Megoszt Elküldve Június5, 2015 Meg azt vettem észre,hogy motorféknél mintha nagyon piciket rángatna az autó.Mi lehet ez a hiba?Előre is kössz. Alapjárat-ingadozás? Nekem csinált olyat. Kinyomott kuplunggal látszott is a ford.mérőn. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Patesz29 Elküldve Június5, 2015 Megoszt Elküldve Június5, 2015 Köszi,és pontosan hol találom ezt a jeladót? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június5, 2015 Megoszt Elküldve Június5, 2015 Köszi. Benyomás-felengedés: úgy értve, hogy nyomjam ki, és próbáljam újra? Mert akkor is csinálja. Az ablakot nem tudom, hol keressem? A pedált nemrég állítottam, hogy fogjon lejjebb. El is kezd fogni lent, de még viszonylag hosszú a pedálút, amíg csúszik. Úgy tudom a pedálút rövidül, ahogy kopik a tárcsa. Csere előtt elég "röviden fogott". Ahogy kopik a kuplung a pedál felfele vándorol, az ablak magán a váltóharangon van, (általában 94-előtt)itt meg lehet nézni a tárcsát. Igaz a szegecs fejek nem látszanak, de a ferrodol vastagsága igen. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Patesz29 Elküldve Június5, 2015 Megoszt Elküldve Június5, 2015 Gondolom a kétvezetékes vízhőfok jeladóról van szó. Ki kell mérni multiméterrel különböző hőmérsékleten az ellenállását. Ha nagyon eltér akkor csere. 100C ~ 180 Ohm80C ~ 320 Ohm60C ~ 650 Ohm40C ~ 1.18 kOhm20C ~ 2.45 kOhm0C ~ 5.6 kOhm-10C ~ 9.45 kOhm-20C ~ 15 kOhm (adatok: FPepe.) Nah időközben asszem megtaláltam 1,35 kohmot mértem kb.30fokos lehet a víz.Ez jó érték?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június5, 2015 Megoszt Elküldve Június5, 2015 Nah időközben asszem megtaláltam 1,35 kohmot mértem kb.30fokos lehet a víz.Ez jó érték?? Szerintem az jó, ha tényleg csak ennyi volt a víz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Június6, 2015 Megoszt Elküldve Június6, 2015 Sziasztok, melyik az a honlap, ahol évjárat és szerkezeti egységen belül motorkódok szerint baloldalt hozza a robbantott ábrákat, jobboldalt pedig az alkatrészkódokat angol (német?) megnevezéssel és darabszámmal? Elmentettem de sehol se találom. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Június6, 2015 Megoszt Elküldve Június6, 2015 Sziasztok, melyik az a honlap, ahol évjárat és szerkezeti egységen belül motorkódok szerint baloldalt hozza a robbantott ábrákat, jobboldalt pedig az alkatrészkódokat angol (német?) megnevezéssel és darabszámmal? Elmentettem de sehol se találom. Köszi. Nem erre gondolsz? http://www.ecat24.com/opel/catalog/models/1/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Június7, 2015 Megoszt Elküldve Június7, 2015 Sziasztok, melyik az a honlap, ahol évjárat és szerkezeti egységen belül motorkódok szerint baloldalt hozza a robbantott ábrákat, jobboldalt pedig az alkatrészkódokat angol (német?) megnevezéssel és darabszámmal? Elmentettem de sehol se találom. Köszi. Esetleg ez? http://www.partsbase.org/opel/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Június7, 2015 Megoszt Elküldve Június7, 2015 Esetleg ez? http://www.partsbase.org/opel/ De bizony, köszönöm! Nem erre gondolsz? http://www.ecat24.com/opel/catalog/models/1/ Köszi, ez is szuper! Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Június10, 2015 Megoszt Elküldve Június10, 2015 Sziasztok. Meg tudná valaki mondani, hogy lehet kíméletesen szétbontani egy fejtámlát? Kiszedném a 2 rúdját, ráültetném a hátsó ülésre középre valami "szoftveres" megoldással. A 2 oldalsó hátsót korrektül tettem be, ezt most nemkorrektül gondolnám. Más: Ha a motortartó bak szar, és azért rázkódik a motor kuplungcsúsztatáskor, azt álló helyzetben (hidegen) úgy ellenőrzöm, hogy belekapaszkodok a motorba és megrángatom? Megint más: Nincs valakinek fotója arról hol / hogy van kivezetve a klíma hőcserélő edénye alul? Vagy csak szövegesen, hogy hogy néz ki... Meg kéne piszkálnom, tartok tőle eltömődött. Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június10, 2015 Megoszt Elküldve Június10, 2015 Sziasztok. Meg tudná valaki mondani, hogy lehet kíméletesen szétbontani egy fejtámlát? Kiszedném a 2 rúdját, ráültetném a hátsó ülésre középre valami "szoftveres" megoldással. A 2 oldalsó hátsót korrektül tettem be, ezt most nemkorrektül gondolnám. Más: Ha a motortartó bak szar, és azért rázkódik a motor kuplungcsúsztatáskor, azt álló helyzetben (hidegen) úgy ellenőrzöm, hogy belekapaszkodok a motorba és megrángatom? Megint más: Nincs valakinek fotója arról hol / hogy van kivezetve a klíma hőcserélő edénye alul? Vagy csak szövegesen, hogy hogy néz ki... Meg kéne piszkálnom, tartok tőle eltömődött. Köszi! Zotya csinált ilyet, mert sok a purdéja :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts