Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Köszönöm a hosszú és kimerítő választ.

Nos elfelejtettem írni, de a hűtővíz is fogy. A két nap alatt majdnem 2l vizet töltöttem bele.

Viszont nem teljesen értem amit írtál, mert azt mondod hogy normális is lehet a 100 fokos viz, de utána azt írod hogy ez árt a többi alkatrésznek.

De sajnos ez mindegy is, mert ott van a hűtővíz folyamatos fogyása, ami tudtommal a hengerfejre utal.

Vagy még így sem biztos?

Attól még, hogy normális azért nem jó, hogy így tervezték... Ezt így értettem! Magasabb hőre nehezebb tervezni, és több a hibalehetőség. A vízfogyás oka lehet rossz cső, fűtőtest, hűtőradiátor, vagy akár hengerefej hiba, bár ekkora vízmennyiség esetén már észrevehető lenne a motorodnál, hogy gőzöl. Szerintem normális szerelővel nézesd át, és ne másokkal találgassatok, hogy mi lehet, mert az sosem vezet sehová.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm válaszod! Ha kicserélem a jeladót és akkor is sokat fog enni, esetleg más oka lehet?

Akkor még fent állhat egy katalizátor eltömődés probléma, bár akkor nem is menne jól, vagy ott van még a nehéz láb rémdrámaköre.

A vízjeladó, lambda szokott nagyobb fogyasztást okozni. Lambdára viszont akkor már hibakódot is dob.

Ja és a kétvezetékest cseréld ki, ne a műszerét.

Link to comment
Megosztás:

Akkor még fent állhat egy katalizátor eltömődés probléma, bár akkor nem is menne jól, vagy ott van még a nehéz láb rémdrámaköre.

A vízjeladó, lambda szokott nagyobb fogyasztást okozni. Lambdára viszont akkor már hibakódot is dob.

Ja és a kétvezetékest cseréld ki, ne a műszerét.

Szerintem kezdődő lambda hibára még nem dob kódot, ha bent van az érték a tartományban viszont többet eszik már.

Link to comment
Megosztás:

Attól még, hogy normális azért nem jó, hogy így tervezték... Ezt így értettem! Magasabb hőre nehezebb tervezni, és több a hibalehetőség. A vízfogyás oka lehet rossz cső, fűtőtest, hűtőradiátor, vagy akár hengerefej hiba, bár ekkora vízmennyiség esetén már észrevehető lenne a motorodnál, hogy gőzöl. Szerintem normális szerelővel nézesd át, és ne másokkal találgassatok, hogy mi lehet, mert az sosem vezet sehová.

Köszi a választ.

Na most vannak új fejlemények az ügyben.

Elvittem egy szervízbe, kértem egy állapotfelmérést.

Ha minden igaz, akkor a melegedés problémát meg is fejtették, egy hőgomba csere fog kelleni (nem mellesleg a hűtő venti be sem volt kötve , legalább is ezt mondták)

Szóval a hőgombát cserélik és bekötík a ventit.

Kíváncsi lennék mondjuk hogy ez a hiányosság, mármint hogy jóformán nem volt hűtőventim, vajon kapásból meg is magyarázza e a problémát.

Jut eszembe... A klímahűtő úgy el van tömődve, hogy a levegő amúgy sem tud átmenni rajta, így tehát még a menet szél sem tudta hűteni.

A cicergő hang amit említettem, az pedig elméletileg a szíjfeszítő görgő miatt van. (ez is cserélve lesz, bár lehet hogy ezzel még várok egy hónapot pénz híján)

Visszatérve a vízre. Amióta egyszer újratöltöttem, mintha egy mili litert sem csökkent volna a vízszint.

Létezik hogy csak egyszerűen nem töltötték fel rég óta és ez volt a baja?

Naponta többször is ellenőriztem.

A kocsi alatt és a motorban sem találtam vizet. (de hát végül is most már 2 napja semmit nem csökkent a szint)

Azért kíváncsi vagyok a véleményedre (mindenki más véleményére is) n1.gif, szóval ha van valami okosság amit megosztanátok, akkor ne tartsátok vissza.

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy kuplungszettnek hány km-t kellene bírnia? Pesti használat, dugótól az elkerülőig vegyesen minden.

A bajom az, hogy induláskor csúnyán ráz a kuplung, rázza a motort, a kipufogót, a váltókar kileng, zörög a doboz, elég randa jelenség.

Ilyenkor alig adok gázt, 1000-es fordulat körül indulnék el. Ez baj? Ha nagyobb gázzal indulok, 1500-2000 között, akkor vagy nem, vagy csak kicsit csinálja. A lábamban, vagy a kuplungban lehet a hiba? Megéghetett a kuplung? ('96 X14XE)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy kuplungszettnek hány km-t kellene bírnia? Pesti használat, dugótól az elkerülőig vegyesen minden.

A bajom az, hogy induláskor csúnyán ráz a kuplung, rázza a motort, a kipufogót, a váltókar kileng, zörög a doboz, elég randa jelenség.

Ilyenkor alig adok gázt, 1000-es fordulat körül indulnék el. Ez baj? Ha nagyobb gázzal indulok, 1500-2000 között, akkor vagy nem, vagy csak kicsit csinálja. A lábamban, vagy a kuplungban lehet a hiba? Megéghetett a kuplung? ('96 X14XE)

Pedál benyomására-felengedésére változik valamit? Ablakos a váltó, nem tudsz ránézni a tárcsa vastagságára? Pedál mennyire van fent?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Ma felvillant a műszerfalamon a hibakód jelző,kivillogtattam és a 15-ös hibakódot olvastam le.(Hűtőközeg hőszenzor feszültség túl magas)Meg azt vettem észre,hogy moorféknél mintha nagyon piciket rángatna az autó.Mi lehet ez a hiba?Előre is kössz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Ma felvillant a műszerfalamon a hibakód jelző,kivillogtattam és a 15-ös hibakódot olvastam le.(Hűtőközeg hőszenzor feszültség túl magas)Meg azt vettem észre,hogy moorféknél mintha nagyon piciket rángatna az autó.Mi lehet ez a hiba?Előre is kössz.

Gondolom a kétvezetékes vízhőfok jeladóról van szó. Ki kell mérni multiméterrel különböző hőmérsékleten az ellenállását. Ha nagyon eltér akkor csere.

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

(adatok: FPepe.)

Link to comment
Megosztás:

Pedál benyomására-felengedésére változik valamit? Ablakos a váltó, nem tudsz ránézni a tárcsa vastagságára? Pedál mennyire van fent?

Köszi.

Benyomás-felengedés: úgy értve, hogy nyomjam ki, és próbáljam újra? Mert akkor is csinálja.

Az ablakot nem tudom, hol keressem?

A pedált nemrég állítottam, hogy fogjon lejjebb. El is kezd fogni lent, de még viszonylag hosszú a pedálút, amíg csúszik. Úgy tudom a pedálút rövidül, ahogy kopik a tárcsa. Csere előtt elég "röviden fogott".

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Benyomás-felengedés: úgy értve, hogy nyomjam ki, és próbáljam újra? Mert akkor is csinálja.

Az ablakot nem tudom, hol keressem?

A pedált nemrég állítottam, hogy fogjon lejjebb. El is kezd fogni lent, de még viszonylag hosszú a pedálút, amíg csúszik. Úgy tudom a pedálút rövidül, ahogy kopik a tárcsa. Csere előtt elég "röviden fogott".

Ahogy kopik a kuplung a pedál felfele vándorol, az ablak magán a váltóharangon van, (általában 94-előtt)itt meg lehet nézni a tárcsát. Igaz a szegecs fejek nem látszanak, de a ferrodol vastagsága igen.

1868500-20150605-O2Iq3H.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Gondolom a kétvezetékes vízhőfok jeladóról van szó. Ki kell mérni multiméterrel különböző hőmérsékleten az ellenállását. Ha nagyon eltér akkor csere.

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

(adatok: FPepe.)

Nah időközben asszem megtaláltam 1,35 kohmot mértem kb.30fokos lehet a víz.Ez jó érték??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Meg tudná valaki mondani, hogy lehet kíméletesen szétbontani egy fejtámlát? Kiszedném a 2 rúdját, ráültetném a hátsó ülésre középre valami "szoftveres" megoldással. A 2 oldalsó hátsót korrektül tettem be, ezt most nemkorrektül gondolnám.

Más:

Ha a motortartó bak szar, és azért rázkódik a motor kuplungcsúsztatáskor, azt álló helyzetben (hidegen) úgy ellenőrzöm, hogy belekapaszkodok a motorba és megrángatom?

Megint más:

Nincs valakinek fotója arról hol / hogy van kivezetve a klíma hőcserélő edénye alul? Vagy csak szövegesen, hogy hogy néz ki... Meg kéne piszkálnom, tartok tőle eltömődött.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Meg tudná valaki mondani, hogy lehet kíméletesen szétbontani egy fejtámlát? Kiszedném a 2 rúdját, ráültetném a hátsó ülésre középre valami "szoftveres" megoldással. A 2 oldalsó hátsót korrektül tettem be, ezt most nemkorrektül gondolnám.

Más:

Ha a motortartó bak szar, és azért rázkódik a motor kuplungcsúsztatáskor, azt álló helyzetben (hidegen) úgy ellenőrzöm, hogy belekapaszkodok a motorba és megrángatom?

Megint más:

Nincs valakinek fotója arról hol / hogy van kivezetve a klíma hőcserélő edénye alul? Vagy csak szövegesen, hogy hogy néz ki... Meg kéne piszkálnom, tartok tőle eltömődött.

Köszi!

Zotya csinált ilyet, mert sok a purdéja :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.