Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Köszönöm a hosszú és kimerítő választ.

Nos elfelejtettem írni, de a hűtővíz is fogy. A két nap alatt majdnem 2l vizet töltöttem bele.

Viszont nem teljesen értem amit írtál, mert azt mondod hogy normális is lehet a 100 fokos viz, de utána azt írod hogy ez árt a többi alkatrésznek.

De sajnos ez mindegy is, mert ott van a hűtővíz folyamatos fogyása, ami tudtommal a hengerfejre utal.

Vagy még így sem biztos?

Attól még, hogy normális azért nem jó, hogy így tervezték... Ezt így értettem! Magasabb hőre nehezebb tervezni, és több a hibalehetőség. A vízfogyás oka lehet rossz cső, fűtőtest, hűtőradiátor, vagy akár hengerefej hiba, bár ekkora vízmennyiség esetén már észrevehető lenne a motorodnál, hogy gőzöl. Szerintem normális szerelővel nézesd át, és ne másokkal találgassatok, hogy mi lehet, mert az sosem vezet sehová.

Elküldve

Kicseréltem a kipufogó rendszert és a lamdaszondát, vmint a gyertyákat és így is 10-12 a fogyasztása az astrámnak 2.0 16v . Tanácsot kérnék hogy mi lehet az oka még a nagy fogyasztásnak?

Elküldve

Kicseréltem a kipufogó rendszert és a lamdaszondát, vmint a gyertyákat és így is 10-12 a fogyasztása az astrámnak 2.0 16v . Tanácsot kérnék hogy mi lehet az oka még a nagy fogyasztásnak?

Vízhőmérséklet jeladó.

  • Like 1
Elküldve

Köszönöm válaszod! Ha kicserélem a jeladót és akkor is sokat fog enni, esetleg más oka lehet?

Akkor még fent állhat egy katalizátor eltömődés probléma, bár akkor nem is menne jól, vagy ott van még a nehéz láb rémdrámaköre.

A vízjeladó, lambda szokott nagyobb fogyasztást okozni. Lambdára viszont akkor már hibakódot is dob.

Ja és a kétvezetékest cseréld ki, ne a műszerét.

Elküldve

Kicseréltem a kipufogó rendszert és a lamdaszondát, vmint a gyertyákat és így is 10-12 a fogyasztása az astrámnak 2.0 16v . Tanácsot kérnék hogy mi lehet az oka még a nagy fogyasztásnak?

Hogyan lett mérve? :icon1:

Elküldve

Átlag fogyasztásmérő írja és rátankolással is mértem és tényleg annyit eszik. Németbe járok vele és látom mennyi km-t megyek és mennyit tankolok

Elküldve

Akkor még fent állhat egy katalizátor eltömődés probléma, bár akkor nem is menne jól, vagy ott van még a nehéz láb rémdrámaköre.

A vízjeladó, lambda szokott nagyobb fogyasztást okozni. Lambdára viszont akkor már hibakódot is dob.

Ja és a kétvezetékest cseréld ki, ne a műszerét.

Szerintem kezdődő lambda hibára még nem dob kódot, ha bent van az érték a tartományban viszont többet eszik már.

Elküldve

Attól még, hogy normális azért nem jó, hogy így tervezték... Ezt így értettem! Magasabb hőre nehezebb tervezni, és több a hibalehetőség. A vízfogyás oka lehet rossz cső, fűtőtest, hűtőradiátor, vagy akár hengerefej hiba, bár ekkora vízmennyiség esetén már észrevehető lenne a motorodnál, hogy gőzöl. Szerintem normális szerelővel nézesd át, és ne másokkal találgassatok, hogy mi lehet, mert az sosem vezet sehová.

Köszi a választ.

Na most vannak új fejlemények az ügyben.

Elvittem egy szervízbe, kértem egy állapotfelmérést.

Ha minden igaz, akkor a melegedés problémát meg is fejtették, egy hőgomba csere fog kelleni (nem mellesleg a hűtő venti be sem volt kötve , legalább is ezt mondták)

Szóval a hőgombát cserélik és bekötík a ventit.

Kíváncsi lennék mondjuk hogy ez a hiányosság, mármint hogy jóformán nem volt hűtőventim, vajon kapásból meg is magyarázza e a problémát.

Jut eszembe... A klímahűtő úgy el van tömődve, hogy a levegő amúgy sem tud átmenni rajta, így tehát még a menet szél sem tudta hűteni.

A cicergő hang amit említettem, az pedig elméletileg a szíjfeszítő görgő miatt van. (ez is cserélve lesz, bár lehet hogy ezzel még várok egy hónapot pénz híján)

Visszatérve a vízre. Amióta egyszer újratöltöttem, mintha egy mili litert sem csökkent volna a vízszint.

Létezik hogy csak egyszerűen nem töltötték fel rég óta és ez volt a baja?

Naponta többször is ellenőriztem.

A kocsi alatt és a motorban sem találtam vizet. (de hát végül is most már 2 napja semmit nem csökkent a szint)

Azért kíváncsi vagyok a véleményedre (mindenki más véleményére is) n1.gif, szóval ha van valami okosság amit megosztanátok, akkor ne tartsátok vissza.

Köszi előre is.

Elküldve

Sziasztok,

Egy kuplungszettnek hány km-t kellene bírnia? Pesti használat, dugótól az elkerülőig vegyesen minden.

A bajom az, hogy induláskor csúnyán ráz a kuplung, rázza a motort, a kipufogót, a váltókar kileng, zörög a doboz, elég randa jelenség.

Ilyenkor alig adok gázt, 1000-es fordulat körül indulnék el. Ez baj? Ha nagyobb gázzal indulok, 1500-2000 között, akkor vagy nem, vagy csak kicsit csinálja. A lábamban, vagy a kuplungban lehet a hiba? Megéghetett a kuplung? ('96 X14XE)

Elküldve

Sziasztok,

Egy kuplungszettnek hány km-t kellene bírnia? Pesti használat, dugótól az elkerülőig vegyesen minden.

A bajom az, hogy induláskor csúnyán ráz a kuplung, rázza a motort, a kipufogót, a váltókar kileng, zörög a doboz, elég randa jelenség.

Ilyenkor alig adok gázt, 1000-es fordulat körül indulnék el. Ez baj? Ha nagyobb gázzal indulok, 1500-2000 között, akkor vagy nem, vagy csak kicsit csinálja. A lábamban, vagy a kuplungban lehet a hiba? Megéghetett a kuplung? ('96 X14XE)

Pedál benyomására-felengedésére változik valamit? Ablakos a váltó, nem tudsz ránézni a tárcsa vastagságára? Pedál mennyire van fent?

Elküldve

Sziasztok!Ma felvillant a műszerfalamon a hibakód jelző,kivillogtattam és a 15-ös hibakódot olvastam le.(Hűtőközeg hőszenzor feszültség túl magas)Meg azt vettem észre,hogy moorféknél mintha nagyon piciket rángatna az autó.Mi lehet ez a hiba?Előre is kössz.

Elküldve

Sziasztok!Ma felvillant a műszerfalamon a hibakód jelző,kivillogtattam és a 15-ös hibakódot olvastam le.(Hűtőközeg hőszenzor feszültség túl magas)Meg azt vettem észre,hogy moorféknél mintha nagyon piciket rángatna az autó.Mi lehet ez a hiba?Előre is kössz.

Gondolom a kétvezetékes vízhőfok jeladóról van szó. Ki kell mérni multiméterrel különböző hőmérsékleten az ellenállását. Ha nagyon eltér akkor csere.

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

(adatok: FPepe.)

Elküldve

Pedál benyomására-felengedésére változik valamit? Ablakos a váltó, nem tudsz ránézni a tárcsa vastagságára? Pedál mennyire van fent?

Köszi.

Benyomás-felengedés: úgy értve, hogy nyomjam ki, és próbáljam újra? Mert akkor is csinálja.

Az ablakot nem tudom, hol keressem?

A pedált nemrég állítottam, hogy fogjon lejjebb. El is kezd fogni lent, de még viszonylag hosszú a pedálút, amíg csúszik. Úgy tudom a pedálút rövidül, ahogy kopik a tárcsa. Csere előtt elég "röviden fogott".

Elküldve

Meg azt vettem észre,hogy motorféknél mintha nagyon piciket rángatna az autó.Mi lehet ez a hiba?Előre is kössz.

Alapjárat-ingadozás?

Nekem csinált olyat. Kinyomott kuplunggal látszott is a ford.mérőn.

Elküldve

Köszi.

Benyomás-felengedés: úgy értve, hogy nyomjam ki, és próbáljam újra? Mert akkor is csinálja.

Az ablakot nem tudom, hol keressem?

A pedált nemrég állítottam, hogy fogjon lejjebb. El is kezd fogni lent, de még viszonylag hosszú a pedálút, amíg csúszik. Úgy tudom a pedálút rövidül, ahogy kopik a tárcsa. Csere előtt elég "röviden fogott".

Ahogy kopik a kuplung a pedál felfele vándorol, az ablak magán a váltóharangon van, (általában 94-előtt)itt meg lehet nézni a tárcsát. Igaz a szegecs fejek nem látszanak, de a ferrodol vastagsága igen.

1868500-20150605-O2Iq3H.jpg

  • Like 1
Elküldve

Gondolom a kétvezetékes vízhőfok jeladóról van szó. Ki kell mérni multiméterrel különböző hőmérsékleten az ellenállását. Ha nagyon eltér akkor csere.

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

(adatok: FPepe.)

Nah időközben asszem megtaláltam 1,35 kohmot mértem kb.30fokos lehet a víz.Ez jó érték??

Elküldve

Sziasztok, melyik az a honlap, ahol évjárat és szerkezeti egységen belül motorkódok szerint baloldalt hozza a robbantott ábrákat, jobboldalt pedig az alkatrészkódokat angol (német?) megnevezéssel és darabszámmal? Elmentettem de sehol se találom. Köszi.

Elküldve

Sziasztok, melyik az a honlap, ahol évjárat és szerkezeti egységen belül motorkódok szerint baloldalt hozza a robbantott ábrákat, jobboldalt pedig az alkatrészkódokat angol (német?) megnevezéssel és darabszámmal? Elmentettem de sehol se találom. Köszi.

Esetleg ez?

http://www.partsbase.org/opel/

Elküldve

Sziasztok.

Meg tudná valaki mondani, hogy lehet kíméletesen szétbontani egy fejtámlát? Kiszedném a 2 rúdját, ráültetném a hátsó ülésre középre valami "szoftveres" megoldással. A 2 oldalsó hátsót korrektül tettem be, ezt most nemkorrektül gondolnám.

Más:

Ha a motortartó bak szar, és azért rázkódik a motor kuplungcsúsztatáskor, azt álló helyzetben (hidegen) úgy ellenőrzöm, hogy belekapaszkodok a motorba és megrángatom?

Megint más:

Nincs valakinek fotója arról hol / hogy van kivezetve a klíma hőcserélő edénye alul? Vagy csak szövegesen, hogy hogy néz ki... Meg kéne piszkálnom, tartok tőle eltömődött.

Köszi!

Elküldve

Sziasztok.

Meg tudná valaki mondani, hogy lehet kíméletesen szétbontani egy fejtámlát? Kiszedném a 2 rúdját, ráültetném a hátsó ülésre középre valami "szoftveres" megoldással. A 2 oldalsó hátsót korrektül tettem be, ezt most nemkorrektül gondolnám.

Más:

Ha a motortartó bak szar, és azért rázkódik a motor kuplungcsúsztatáskor, azt álló helyzetben (hidegen) úgy ellenőrzöm, hogy belekapaszkodok a motorba és megrángatom?

Megint más:

Nincs valakinek fotója arról hol / hogy van kivezetve a klíma hőcserélő edénye alul? Vagy csak szövegesen, hogy hogy néz ki... Meg kéne piszkálnom, tartok tőle eltömődött.

Köszi!

Zotya csinált ilyet, mert sok a purdéja :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.