Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

hát 50 és 70°C közt szokott . tegnap ment fel 95 fokra .

nem tudom te hogy vagy vele de én felfele váltásnál nem szoktam fékezni :-) viccet félre téve váltásnál csak a kuplungot nyomom be és feljebb megy a fordulat .

Most nem azé, de egy ilyen kijelzőn szerintem az 50-70-95 megállapitása elég nagy hibaszázalékkal működik. Amit én le tudok olvasni erről az óráról: kék mező: hideg motor, piros mező: túlmelegedett motor, a kék felett egy picivel: rossz, állandóan nyitott termosztát, a kék és a piros között nagyjából félúton: jó minden.

1841104-20150511-AXcJ0d.jpg

Link to comment
Megosztás:

úgy gondolom lambda lesz . most haza fele munkából jövet szét húztam a lambdát . nem annyira torpan mint eddig.... ha oda lépek neki akkor húz is úgy ahogy kell neki . hirtelen gázadásra sem durrog vissza ! viszont ha kinyomom a kuplungot az alapjárat fel megy 2 ezerre és nehezen esik vissza . valamint a hőfokjelző óra hol felugrik hol le :-/ egyértelmű hogy rendelhetem is az új lambdát :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek! Van egy f astrám x14xe, és elkezdte kidobálni az ötödik sebsebességet gázadásra. A váltót újra kalibráltam,a rudazat rendben,a váltóban új az olaj.Szerintetek javítható,vagy váltócserés? A váltó tipusa F13 W 418

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, hogy feleslegesen ne vásároljak ezt-azt. A beteg egy Opel Astra Classic 1.4 8V 1994-es motorkód C14NZ

A probléma már régebben is előfordult, de annyira ritkán, hogy képtelenség volt elkapni, valamint üzemanyag ellátásra gyanakodtam, de pár hete teljesen megbízhatatlan lett az autó. Hidegen vagy melegen, most már indításnál vagy menet közben, egyet gondol és nincs szikra. A rotorról lehúztam a trafó kábelt és már ott sincs. A trafó primer és szekunder ellenállások normálisak, a jeladó 3 pines ugye a gyújtáselosztó alján, a középső pint letesteltem és szépen kapcsol a tápszivattyű az injektornál, de szikra a fasorban sincs. Aztán jellemzően mire kidühöngöm magam és/vagy letolom az útról, egyet gondol, na ilyen utolsó utáni próba képpen indítózok és egy másodperc alatt indul azonnal.

A gyújtásmodulra tippelek, ami a trafó alatt van és egy 5 pines csati megy rá, ha jól emlékszem. Valaki esetleg más tipp, hogy ne kelljen kidobni rá feleslegesen a pénzt. Ill. tudok ebből gyárit venni, vagy horror az ára? Bontottat érdemes, csak hogy gyári legyen? Unix katalógusban 9-től 32 ezerig van mindenféle, de formára még csak nem is hasonlók.

Köszönöm előre is a tanácsokat!!

Ps.

Egyébként az, hogy menetközben leálljon nem annyira jellemző, szépen lehet vele haladni hosszabb távokon napi szinten. Főleg indításnál lehet számítani a hibára, hogy vagy elindul azonnal, vagy addig nem, amíg meg nem gondolja magát.

Üdv,

Árpi

Módosítva : arpii
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni, hogy feleslegesen ne vásároljak ezt-azt. A beteg egy Opel Astra Classic 1.4 8V 1994-es motorkód C14NZ

A probléma már régebben is előfordult, de annyira ritkán, hogy képtelenség volt elkapni, valamint üzemanyag ellátásra gyanakodtam, de pár hete teljesen megbízhatatlan lett az autó. Hidegen vagy melegen, most már indításnál vagy menet közben, egyet gondol és nincs szikra. A rotorról lehúztam a trafó kábelt és már ott sincs. A trafó primer és szekunder ellenállások normálisak, a jeladó 3 pines ugye a gyújtáselosztó alján, a középső pint letesteltem és szépen kapcsol a tápszivattyű az injektornál, de szikra a fasorban sincs. Aztán jellemzően mire kidühöngöm magam és/vagy letolom az útról, egyet gondol, na ilyen utolsó utáni próba képpen indítózok és egy másodperc alatt indul azonnal.

A gyújtásmodulra tippelek, ami a trafó alatt van és egy 5 pines csati megy rá, ha jól emlékszem. Valaki esetleg más tipp, hogy ne kelljen kidobni rá feleslegesen a pénzt. Ill. tudok ebből gyárit venni, vagy horror az ára? Bontottat érdemes, csak hogy gyári legyen? Unix katalógusban 9-től 32 ezerig van mindenféle, de formára még csak nem is hasonlók.

Köszönöm előre is a tanácsokat!!

Ps.

Egyébként az, hogy menetközben leálljon nem annyira jellemző, szépen lehet vele haladni hosszabb távokon napi szinten. Főleg indításnál lehet számítani a hibára, hogy vagy elindul azonnal, vagy addig nem, amíg meg nem gondolja magát.

Üdv,

Árpi

Nekem gyujtásmodul okozott ilyen problémát, egy ismerősét ttetem bele próbára, miután ekkor megszűnt a hiba 4 ezerért vettem bele bontottat azóta jó. Persze lehet más is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem gyujtásmodul okozott ilyen problémát, egy ismerősét ttetem bele próbára, miután ekkor megszűnt a hiba 4 ezerért vettem bele bontottat azóta jó. Persze lehet más is.

Vegyek bele egy bontottat inkább, mint valami "szemét" utángyártottat huszon ezer forintokért?

Módosítva : arpii
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha üzemmeleg motornál széthúzom a lambdaszonda (egy vezetékes) csatiját, akkor nem kellene kigyulladnia a check engine-nek?

Egy idő után ki kellene gyulladnia.

Vegyek bele egy bontottat inkább, mint valami "szemét" utángyártottat huszon ezer forintokért?

Vehetsz, bár a "szemét" utángyáriak se annyira rosszak (nekem az van benne évek óta), csak a több a munka vele (más a felfogatás).

Link to comment
Megosztás:

Egy idő után ki kellene gyulladnia.

Vehetsz, bár a "szemét" utángyáriak se annyira rosszak (nekem az van benne évek óta), csak a több a munka vele (más a felfogatás).

Köszönöm a választ, egyébként utángyártott alkatrészekkel már rengeteget szívtam, más járműveknél, csupán ezért kérdeztem rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok kipufogom hátsócső letört de megvan , meg a középdobom hátsó részenel a csökönyöknél a fele már nem fogja semmi, ebbenkernek segitseget hogy soroksár környékén nincs e valaki aki fel pöttyingetné nekem amig nem lesz rá lovem venni másikat.

Köszi elöre is

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok kipufogom hátsócső letört de megvan , meg a középdobom hátsó részenel a csökönyöknél a fele már nem fogja semmi, ebbenkernek segitseget hogy soroksár környékén nincs e valaki aki fel pöttyingetné nekem amig nem lesz rá lovem venni másikat.

Köszi elöre is

Nekem is ott volt elrohadva a középső dob végénél a hattyúnyaknál, 1 hétig az utolsó dob nélkül jártam nem volt gond, arra már kár költeni.

Módosítva : bandika
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Pl az olajod szürke színű lesz a víz miatt, vagy a hűtővízcső felkeményedik a befúvódó gáz miatt, hűtővizedbe olaj jelenikmeg ezt a kiegyenlítő tartályban észreveheted mert olajos mocskos lesz a belseje, ha ezeket sehol nem tapasztalod akkor valószínűleg nem hengerfejes, nekem a skodánál ezek voltak a jelek, bár ettől még kitünően gyorsult az autó ereje megvolt.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg, ha csepegés hiánya mellett gyorsan fogy a hűtőfolyadék és gőzmozdonyszerűen tolja a fehér, masszív gőzt a kipufogóból...

Nekem a víztér a négyes hengernél a befelé eresztett át. Nem fújta fel a csöveket, hanem kiszlopázta a hűtőfolyadékot...

Link to comment
Megosztás:

Üdv nekem bekemenyedik a tömlő és hideg vagy üzem melegik bent hallom hogy buborekol gazadaskor

Egy kicsit normális ha felkeményednek a csövek, mert ugye zárt a rendszer, a bugyborékolást meg általában részben eltömődött hűtő, radiátor, vagy az okozza hogy nincs légtelenítve. Akkor lehet gyanakodni ha a csövek betonkemények szinte összenyomhatatlanok.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egy kicsit normális ha felkeményednek a csövek, mert ugye zárt a rendszer, a bugyborékolást meg általában részben eltömődött hűtő, radiátor, vagy az okozza hogy nincs légtelenítve. Akkor lehet gyanakodni ha a csövek betonkemények szinte összenyomhatatlanok.

Meg ilyenkor, ha jól tudom, jól érezhető a kiegyenlítőtartályban a kipufogófüst vagy benzinszag.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.