Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Köszönöm a segítséget, tanácsokat. Valaki írta a hőmérséklet jeladót: nem hinném hogy gond van vele, az órája jól mutat 92 fok körül kapcsol a ventillátora.

Egyenlőre használjuk az autót, had járjon, kopjon össze. Később meglátjuk mi jön ki belőle...

Azt tanácsolták frissen gyűrűzött meg sok alkatrészt kicserélt motoben 1000 km után cseréljünk olajat.

Szerintetek szükséges ez? kb 6-7 ezer ft ból megven, nem egy nagy összeg, csak kérdezném.

Bárdis olajjal meg legolcsóbb szűrővel persze. Keveset van használva az autó, és megmondom őszintén egy majd 25 éves autóba hova öntsek castrol, meg egyéb drága olajakat...

Több helyen is olvastam hogy motorgenerál után hamarabb kell olajat cserélni szóval lehet alapja.

Link to comment
Megosztás:

Hadd szólaljak meg én mint gyakorló szerelő.

Azért a mai gépjárműtechnikában nagyon nem egyszerű mindenhez érteni. Meg ez kicsit olyan is mint az univerzális dolgok, ami mindenre jó, az igazából semmire sem. Lehet valaki olyan szerelő, aki mindenhez ért, de bizonyos határon túl, már nem valószínű hogy tud boldogulni.

...

Egyetértek. Épp ezért kérdeztem amit kérdeztem pont egy elektromos szakitól. Ki is fizettem volna jószívvel, ha pl. azt mondja, ennyi idős ennyit futott az autó, akkor pl. gyertyakábelek vagy ac pumpa cseréje lesz a műsor.

Amúgy részben belátom amit írsz, hogy ingyen nem szívesen dolgozik senki. (Részben, mert ha ott áll a hülye ügyfél - én - aki kifizetné az óradíjat, akkor mért ne?) Volt egy reléciripelésem, amire rákérdeztem, és szintén azt mondta, ne fárasszam vele amíg konkrét hibát nem okoz. Egy egész napom ráment ha összeadom, amíg az összes relét kikapartam és végigteszteltem-pucoltam. A ciripelés megszűnt, én meg végülis jót játszottam a kisautómmal a jó levegőn (ingyen). :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm a segítséget, tanácsokat. Valaki írta a hőmérséklet jeladót: nem hinném hogy gond van vele, az órája jól mutat 92 fok körül kapcsol a ventillátora.

Egyenlőre használjuk az autót, had járjon, kopjon össze. Később meglátjuk mi jön ki belőle...

Azt tanácsolták frissen gyűrűzött meg sok alkatrészt kicserélt motoben 1000 km után cseréljünk olajat.

Szerintetek szükséges ez? kb 6-7 ezer ft ból megven, nem egy nagy összeg, csak kérdezném.

Bárdis olajjal meg legolcsóbb szűrővel persze. Keveset van használva az autó, és megmondom őszintén egy majd 25 éves autóba hova öntsek castrol, meg egyéb drága olajakat...

Csak, hogy tisztázzuk.

1 db hőm. jeladó van a műszeregységnek, ami egyvezetékes.

1 db hőm. jeladó van az ECU(vezérlő)nak, ami 2 vezetékes

1 db hőm.gomba van a ventinek.

;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csak, hogy tisztázzuk.

1 db hőm. jeladó van a műszeregységnek, ami egyvezetékes.

1 db hőm. jeladó van az ECU(vezérlő)nak, ami 2 vezetékes

1 db hőm.gomba van a ventinek.

;)

AHHAM!

Na ezt nemtudtam...

én csak azzal voltam képbe, ami a szívósornál van egy jeladó. arról tudom (biztosan) hogy az óra hómérsékletének a jeladója mert ha nem érintkezett megfelelően volt hogy nem mutatott semmit az óra.

A tünet igazából hogy is mondjam, az üzemmeleg, és a hideg tartomány között áll fenn.

Hidegen ugye rajtavan az autómata szivató. amint ezt leveszi az ECU, elkezd így ingadozni..felpörög kisit, akkor utanna majdnem leáll, és így egy darabig...DE amint melegszik egy kicsit, alacsony ugyan az alapjárat, de mondhatni stabil...

a 2 vezetékes hőjeladót merre keressem?!

Link to comment
Megosztás:

AHHAM!

Na ezt nemtudtam...

én csak azzal voltam képbe, ami a szívósornál van egy jeladó. arról tudom (biztosan) hogy az óra hómérsékletének a jeladója mert ha nem érintkezett megfelelően volt hogy nem mutatott semmit az óra.

A tünet igazából hogy is mondjam, az üzemmeleg, és a hideg tartomány között áll fenn.

Hidegen ugye rajtavan az autómata szivató. amint ezt leveszi az ECU, elkezd így ingadozni..felpörög kisit, akkor utanna majdnem leáll, és így egy darabig...DE amint melegszik egy kicsit, alacsony ugyan az alapjárat, de mondhatni stabil...

a 2 vezetékes hőjeladót merre keressem?!

Az injektorház hátuljába az utastér felől van becsavarva a víztérbe.

1835001-20150504-FC5vnW.jpg

Piros karika.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

A hiba megoldótott . Ecu csere után ugye ki lett cserélve a fojtószelep potenciométer ...... de 2 fajta forgásirányú van az egyik óra mutatóval ellentétes a másik pedig megegyező irányba . az utóbbi 10 ezer forinttal drágább mint az első . Az én C16SEmbe pedig pont az kellet :-D Csak érdekes mód azt nem értem hogy az egyik 4800 forint a másik pedig 15000 forint..... szerintetek miert van 10 ezer különbség a 2 közt ? csak a forgás iránya más......

Link to comment
Megosztás:

A hiba megoldótott . Ecu csere után ugye ki lett cserélve a fojtószelep potenciométer ...... de 2 fajta forgásirányú van az egyik óra mutatóval ellentétes a másik pedig megegyező irányba . az utóbbi 10 ezer forinttal drágább mint az első . Az én C16SEmbe pedig pont az kellet :-D Csak érdekes mód azt nem értem hogy az egyik 4800 forint a másik pedig 15000 forint..... szerintetek miert van 10 ezer különbség a 2 közt ? csak a forgás iránya más......

Ez számomra elég érdekesen hangzik, tps- potiból n eddig egyetlen egy félét láttam, nincs olyan hogy más a forgásiránya. Nekem is van se-m, és azon hótt ugyanaz a kutya közönséges poti van, mint bármelyik átlagos opel motoron, legyen az c14nz, c16nz, c18nz, stb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A vezető oldali ajtóm fel-le mozgatásra löttyen tehát lóg az ajtó. Szeretném megcsinálni. Egy zsanér csapszegcserével ez orvosolható, vagy hogyan lehet megoldani?

Ha szerencséd van, és a zsanérfuratok még nincsenek nagyon kikopva, akkor elég lehet. De hallottam olyanról is, akinek annyira ki voltak kopva a furatok, hogy nem segített a csere, helyette egy emelővel megemelték a kissé kinyitott ajtót (amíg a sarka a tető fölé ért), utána visszaengedve jó lett.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A vezető oldali ajtóm fel-le mozgatásra löttyen tehát lóg az ajtó. Szeretném megcsinálni. Egy zsanér csapszegcserével ez orvosolható, vagy hogyan lehet megoldani?

Ha bontottat veszel, hamarosan újra lötyöghet, mivel nem tömör a csapszeg. Én úgy jártam. Következő cserénél asszem kitömöm a csapszeget szöggel vagy rossz imbuszkulcs darabbal.

Link to comment
Megosztás:

Ha szerencséd van, és a zsanérfuratok még nincsenek nagyon kikopva, akkor elég lehet. De hallottam olyanról is, akinek annyira ki voltak kopva a furatok, hogy nem segített a csere, helyette egy emelővel megemelték a kissé kinyitott ajtót (amíg a sarka a tető fölé ért), utána visszaengedve jó lett.

Ilyet én is hallottam, attól, akinek ezt megcsinálta Gyumma. :D

Link to comment
Megosztás:

Link to comment
Megosztás:

Hm hm hm. Ez bizony érdekes. De a felfogatás, csatlakozó, minden ugyanaz. Ezt a forgás irányt ilyen felépítéssel meg nehéz elhinni, mert nem hülyebiztos. De ha otthon leszek már csak azért is leszedem az se-ről.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14SE motornál komplett vezérlés csere lett INA szettel, ami vízpumpát is tartalmazott, ez is lett beszerelve.

A kérdésem az lenne, hogy a szerelőtől hazafelé olyan hangja volt a vízpumpának, mintha a 2-es villamost vezettem volna. Ez a hang mostanra jelentősen csökkent, de valamennyire még mindig hallani. Ezt a "villamos" hangot akkor kezdi el, mikor a hőfokmutató eléri a 90 fokot.

A kérdésem az lenne, hogy visszavigyem-e a vízpumpát kicseréltetni, vagy - ahogy a szerelőm mondta - ez a hang meg fog szűnni.

Válaszotokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok következő problémám . 1992 Opes astra f caravan C16SE motorkódú gépezetem hideg motornál tökéletes . egyenletes az alapjárat jól húz úgy érzékel mindent ahogy kell . De ha bemelegszik a motor akkor egyenletlen lesz az alapjáratom rángat , torpan a motor . hirtelen gázadásra vissza is durran . ha kihuzatom és a 4-5 ezres fordulatot eléri egy hirtelen rántást érezni és megindul nem torpan nem rángat . de ha vissza veszem a gázt ugyan az a tünet . Èrdekesség hogy felfele váltásnál mikor kinyomom a kuplungot a fordulat fel megy 2500-3000 ig 2-3 mp mulva esik vissza . mint amikor tanuló vezető vált.... :-/ trafó , gyújtókábel , gyertya , fojtószelep potenciométer , map szenzor , gáz bowden cserélve . a tünet nem változott :-( megőrít

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok következő problémám . 1992 Opes astra f caravan C16SE motorkódú gépezetem hideg motornál tökéletes . egyenletes az alapjárat jól húz úgy érzékel mindent ahogy kell . De ha bemelegszik a motor akkor egyenletlen lesz az alapjáratom rángat , torpan a motor . hirtelen gázadásra vissza is durran . ha kihuzatom és a 4-5 ezres fordulatot eléri egy hirtelen rántást érezni és megindul nem torpan nem rángat . de ha vissza veszem a gázt ugyan az a tünet . Èrdekesség hogy felfele váltásnál mikor kinyomom a kuplungot a fordulat fel megy 2500-3000 ig 2-3 mp mulva esik vissza . mint amikor tanuló vezető vált.... :-/ trafó , gyújtókábel , gyertya , fojtószelep potenciométer , map szenzor , gáz bowden cserélve . a tünet nem változott :-( megőrít

1. Nézd meg a kétvezetékes hőjeladó ellenállását üzemmeleg motornál.

Ha nem 200-300 Ohm, akkor cserés.

A másik, ami még lehet, a lambda-szonda. Ugyanis kb 70°C-ig(motorhőmérséklet) nem figyeli az ECU, ezért mehet hidegen jól. De miután felmelegedett, már a rossz értékekkel számol, így megbolydulhat.

Amúgy nem sárgalámpázik?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14SE motornál komplett vezérlés csere lett INA szettel, ami vízpumpát is tartalmazott, ez is lett beszerelve.

A kérdésem az lenne, hogy a szerelőtől hazafelé olyan hangja volt a vízpumpának, mintha a 2-es villamost vezettem volna. Ez a hang mostanra jelentősen csökkent, de valamennyire még mindig hallani. Ezt a "villamos" hangot akkor kezdi el, mikor a hőfokmutató eléri a 90 fokot.

A kérdésem az lenne, hogy visszavigyem-e a vízpumpát kicseréltetni, vagy - ahogy a szerelőm mondta - ez a hang meg fog szűnni.

Válaszotokat előre is köszönöm.

Gondolom ugyanaz a szerelő rakta be aki azt mondta várjál vele. Ő valószinűleg nem fogja kicserélni a pumpát csak a hang miatt, hiszen azzal biztatott úgyis megszűnik.. Ezzel szerintem a kör bezárult hacsak nem viszed el másik szerelőhöz. De igazából hogy milyen hang, így leírás alapján nem lehet behatárolni, azt ugye hallani kellene.

Link to comment
Megosztás:

1. Nézd meg a kétvezetékes hőjeladó ellenállását üzemmeleg motornál.

Ha nem 200-300 Ohm, akkor cserés.

A másik, ami még lehet, a lambda-szonda. Ugyanis kb 70°C-ig(motorhőmérséklet) nem figyeli az ECU, ezért mehet hidegen jól. De miután felmelegedett, már a rossz értékekkel számol, így megbolydulhat.

Amúgy nem sárgalámpázik?

Köszönöm a válaszod ma rá is mérek !

Érdekesség hogy a motorhőmèrsékletem óra szerint 70°C körül van . És csak nagyobb terhelésnél megy feljebb . pl tegnap futóztam vele nem ment feljebb csak akkor amikor nagy partra mentem fel vele .

Sárga lámpázik ma kivillogtatom azt is.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszod ma rá is mérek !

Érdekesség hogy a motorhőmèrsékletem óra szerint 70°C körül van . És csak nagyobb terhelésnél megy feljebb . pl tegnap futóztam vele nem ment feljebb csak akkor amikor nagy partra mentem fel vele .

Sárga lámpázik ma kivillogtatom azt is.

Ugye arra az órára, nem feltétlen kell hagyatkozni, de azért az az "állandó" 70 kevésnek tűnik nekem. Nem szokott felkúszni, lekúszni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok következő problémám . 1992 Opes astra f caravan C16SE motorkódú gépezetem hideg motornál tökéletes . egyenletes az alapjárat jól húz úgy érzékel mindent ahogy kell . De ha bemelegszik a motor akkor egyenletlen lesz az alapjáratom rángat , torpan a motor . hirtelen gázadásra vissza is durran . ha kihuzatom és a 4-5 ezres fordulatot eléri egy hirtelen rántást érezni és megindul nem torpan nem rángat . de ha vissza veszem a gázt ugyan az a tünet . Èrdekesség hogy felfele váltásnál mikor kinyomom a kuplungot a fordulat fel megy 2500-3000 ig 2-3 mp mulva esik vissza . mint amikor tanuló vezető vált.... :-/ trafó , gyújtókábel , gyertya , fojtószelep potenciométer , map szenzor , gáz bowden cserélve . a tünet nem változott :-( megőrít

ilyenkor nem is fékezel? csak a kuplungot nyomod be?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.