Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

sztzem az C16SZR, meg C16SZ

Egyébként ettöl függetlenül nem értem ezt az EGR dolgot. Ugye ennek a károsanyag kibocsátás csökkentés lenne a szerepe és a "modern" (jo nem a turbos 1,2es 100LE-n) is van (mán ahol nincs lefalazva)

A C16SE modernebb, mint a NZ, akkor ott hogy hogy nincs? A hengerénti befecsivel meg a tengely jeladóval(meg a jobb ECUval) annyira jobb égés tudtak produkálni, hogy teljesítették a körny.védelmi normákat?

Az X-es motorok a modernebbek, még ha nem is hengerenkénti befecsis, mint az x14NZ. A befecskendezés az egy verzió, és nem technikai szint! :) C16SE utódja a Z16SE, ami modernebb, de a CO miatt szépen leredukálták a teljesítményét 86 lovacskára, mégis modernebb motor, de nem erősebb.

Link to comment
Megosztás:

Járunk vele...végül is szerelő haver is ezt mondta, menjünk vele.

és itt is egy tőke nem akar csendesedni...ahhogy szembe állsz a motornak, és a vezérlés melletti hengertől hallani a hangot...

Alapjárat továbbra sincs meggyőző...van van, de nem olyan. a gyújtáselosztót forgatva sem sikerül jó alapjáratot állítani, némileg stabil, de ingadozik.

érdekes, hogy hidegen jó (magasabb nyilván az autómata szivató miatt) melegen is jó, alacsonyabb nem teljesen egyenletes, de stabilnak mondható. a két hőmérséklet között viszont borzalmas..felpörög, utána majdnem teljesen leáll, és így játszik magával.

alapjrati motort kiszedtem totál tiszta! mintha új lenne...de kicseréltem egy bontottra hátha...az esemény ugyanez...
vákuumcsövek rendben minden jó helye van dugva.

gyertyák újak, gyújtásrésznél minden patentul felcsiszolva, megtisztítva.

Zotya:

minden autóra kell költeni..csak az összeg nem mindegy. vígasztalni nem vígasztal hiszen te sem azért keresel pénzt, hogy az autódra költsd mind...

Mint aahhogy én sem, meg szerintem magyarországon aki még nagyon sokan!

am Menetdinamikailag egyébként jobb lett az autó...tipikus hibája volt , hogy a 50-60at 4. ben nem lehetett tartani, mert rángatott...most lehet!
van dinamika is, már amennyie mertem neki nyomni. 90-100zal mentunk vele el 50 km-rt. ez a hülye ciripelés, vagy csattogás nem tűnt el teljesen, de talán mintha némileg csendesebb lett volna...vagy csak hozzászokott a fülünk. XD de erősebb, nem lett ez biztos, meg egyéb rosz hangja sincs a motornak.

járunk vele így, aztan meglátjuk mit mutat....

Link to comment
Megosztás:

Az X-es motorok a modernebbek, még ha nem is hengerenkénti befecsis, mint az x14NZ. A befecskendezés az egy verzió, és nem technikai szint! :) C16SE utódja a Z16SE, ami modernebb, de a CO miatt szépen leredukálták a teljesítményét 86 lovacskára, mégis modernebb motor, de nem erősebb.

sztem azért hatékonyabb égést lehet vele produkálni, illetve a sallangokkat, mint pl a kopogásérzékelő

Link to comment
Megosztás:

Járunk vele...végül is szerelő haver is ezt mondta, menjünk vele.

és itt is egy tőke nem akar csendesedni...ahhogy szembe állsz a motornak, és a vezérlés melletti hengertől hallani a hangot...

Alapjárat továbbra sincs meggyőző...van van, de nem olyan. a gyújtáselosztót forgatva sem sikerül jó alapjáratot állítani, némileg stabil, de ingadozik.

érdekes, hogy hidegen jó (magasabb nyilván az autómata szivató miatt) melegen is jó, alacsonyabb nem teljesen egyenletes, de stabilnak mondható. a két hőmérséklet között viszont borzalmas..felpörög, utána majdnem teljesen leáll, és így játszik magával.

alapjrati motort kiszedtem totál tiszta! mintha új lenne...de kicseréltem egy bontottra hátha...az esemény ugyanez...

vákuumcsövek rendben minden jó helye van dugva.

gyertyák újak, gyújtásrésznél minden patentul felcsiszolva, megtisztítva.

Zotya:

minden autóra kell költeni..csak az összeg nem mindegy. vígasztalni nem vígasztal hiszen te sem azért keresel pénzt, hogy az autódra költsd mind...

Mint aahhogy én sem, meg szerintem magyarországon aki még nagyon sokan!

am Menetdinamikailag egyébként jobb lett az autó...tipikus hibája volt , hogy a 50-60at 4. ben nem lehetett tartani, mert rángatott...most lehet!

van dinamika is, már amennyie mertem neki nyomni. 90-100zal mentunk vele el 50 km-rt. ez a hülye ciripelés, vagy csattogás nem tűnt el teljesen, de talán mintha némileg csendesebb lett volna...vagy csak hozzászokott a fülünk. XD de erősebb, nem lett ez biztos, meg egyéb rosz hangja sincs a motornak.

járunk vele így, aztan meglátjuk mit mutat....

A kétvezetékes hőmérséklet érzékelő teljesen rendben van?

Melegen(92 °C) 200-300 Ohm

Hidegen (20 °C alatt) 2-3 kOhm asszem...

szerk: itt vannak a pontos értékek:

http://www.opelforum.hu/topic/14-motor/?p=574213

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

sztzem az C16SZR, meg C16SZ

Egyébként ettöl függetlenül nem értem ezt az EGR dolgot. Ugye ennek a károsanyag kibocsátás csökkentés lenne a szerepe és a "modern" (jo nem a turbos 1,2es 100LE-n) is van (mán ahol nincs lefalazva)

A C16SE modernebb, mint a NZ, akkor ott hogy hogy nincs? A hengerénti befecsivel meg a tengely jeladóval(meg a jobb ECUval) annyira jobb égés tudtak produkálni, hogy teljesítették a körny.védelmi normákat?

Annyival nem modernebb. Ugyanazokat a jeladókat használja, és ugyanaz a motorvezérlője.

Az se az injektorokat is páronként kapcsolgatja (azt még asszem az NE is), mint ahogy a szikrája is párban van, tehát nem egy ördöglakat. Mindössze egy főtengely jeladóval van benne több egy NZ-hez képest. (bár ott meg a gyújtáselosztóban van egy)

Egyébként ezeken a motorokon ahol van egr, csak a két középső henger van bele vezetve, tehát nagy csodát nem művel. Nélküle is simán tudják a gyári értékeket a motorok.

Az meg hogy valamelyik x-es, sem jelent sokat, hisz pl az x14nz egy az egyben ugyanaz mint a c14nz, csak más betűt kapott mert addigra változtak a jogszabályok.

Egyébként az se-n tényleg sokat számít a hengerenkénti befecsi, még ha csak ilyen "buta" is, mert hiába erősebb, sokkal kevesebbet eszik vele az autó mint az nz-vel. Mondjuk az ecu nem tudom hogy van programozva.

Link to comment
Megosztás:

Én még fém szelepfedéllel nem láttam x-es motort azokon általában mind műanyag van. Lehet, hogy én vagyok tájékozatlan?

Egyáltalán nem. Bátyámé is x16sz (volt) és mégis fém, ráadásul 94-es. Ellenben az se-n ami c-s motor, meg műanyag volt.

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

Hellosztok az 1.4es és 1.6os gyujtotrafó megegyezik vagy vmi különbség?x16xel motorkód és 1,4es bontott trafót tudnék hozzá.És ezekben mi tud tönkremenni mitől hibásodnak meg?válaszokat köszi!!!

Üdv...maga a tekercs működés szempontjából jó mindegyikbe, de a gyertyakábel csatlakozójára figyelni kell hogy passzol-e. Ez ugye egy sima transzormátor két tekercsel, menet vagy testzárlatos lesz mondjuk.Ha van multimétered ellenállást tudsz rajta mérni, da az hogy terheletlenül jó még nem garancia arra hogy rendesen működik.

Link to comment
Megosztás:

Üdv...maga a tekercs működés szempontjából jó mindegyikbe, de a gyertyakábel csatlakozójára figyelni kell hogy passzol-e. Ez ugye egy sima transzormátor két tekercsel, menet vagy testzárlatos lesz mondjuk.Ha van multimétered ellenállást tudsz rajta mérni, da az hogy terheletlenül jó még nem garancia arra hogy rendesen működik.

A gond vele hogy nagyobb gázadásnál nem veszi a fordulatot persze állóhelyzetben felpörög ott nincs gond.Már cseréltem kb fél éve egy bontott darabra akkor elmult ez a hiba de most meginn jelentkezett.Remélem egy új nem csak ilyen rövid ideig fogja tenni a dolgàt.Köszi a választ!
Link to comment
Megosztás:

A gond vele hogy nagyobb gázadásnál nem veszi a fordulatot persze állóhelyzetben felpörög ott nincs gond.Már cseréltem kb fél éve egy bontott darabra akkor elmult ez a hiba de most meginn jelentkezett.Remélem egy új nem csak ilyen rövid ideig fogja tenni a dolgàt.Köszi a választ!

Hát ez azért nem tűnik kifejezetten trafó hibának. Legalábbis még nem hallottam ilyet, de persze attól még lehet a tarfó,a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez azért nem tűnik kifejezetten trafó hibának. Legalábbis még nem hallottam ilyet, de persze attól még lehet a tarfó,a hibás.

Egy 1,4es tigra trafojaval kipróbáltuk azzal műkődött nem torpant semmi dadogás visszaraktam a régit akk ujra nem akart gyorsulni!!milyen márka az amit érdemes megvenni?
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.