Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ha össze van rakva a gólyaláb akkor a rugó 6cm-el van összenyomva a kiszerelt állapothoz képest, ezért kell összehúzó. Az ültető rugónál ez kb 1cm.

Aha, és ha terhelt állapotban fogatom ösze a rugót és utánna veszem ki a gólyalábat akkor nem marad annyi játékom, hogy le tudjam szedni a szilentet?

Link to comment
Megosztás:

Dehogynem, bakold fel a kocsit, szedd le a kereket utána a talpasnál fogva az emelővel emelsz a gólyalábon kb 4-5 cm-t és spaniferrel vagy vmi erősebb dróttal összefogatod a rugót. Szigorúan mindkét oldalt mert különben kirugja magát és nehéz lesz összerakni. Ezután visszaengeded az emelőt és ha lötyög a rugó akkor jól csináltad és könnyű lesz majd asztalon összerakni. Sok sikert, és csak óvatosan mert az elszabaduló rugó nem játék!

Link to comment
Megosztás:

Dehogynem, bakold fel a kocsit, szedd le a kereket utána a talpasnál fogva az emelővel emelsz a gólyalábon kb 4-5 cm-t és spaniferrel vagy vmi erősebb dróttal összefogatod a rugót. Szigorúan mindkét oldalt mert különben kirugja magát és nehéz lesz összerakni. Ezután visszaengeded az emelőt és ha lötyög a rugó akkor jól csináltad és könnyű lesz majd asztalon összerakni. Sok sikert, és csak óvatosan mert az elszabaduló rugó nem játék!

Fogvédő, bukósisak meg ilyenek? :D

Link to comment
Megosztás:

Csak kellő odafigyelés és óvatosság kell. Én is múlthéten cseréltem szilentet toronycsapággyal, arra kell figyelni h tányéros és sima tányér nélküli csapágy is létezik. Utóbbit akarták rámsózni bárdiban miközben nekem tányéros kellett.

Áprilisban lesz csak műszaki, szóval nem kell igazából kapkodnom, csak most tűnt fel hogy repedés van ott, majd csinálok róla képet hogy mekkora.

Link to comment
Megosztás:

Fogvédő, bukósisak meg ilyenek? :D

Üdv!Én már láttam hogy ember kezét eltörte a rugó nem játék:Rugóösszehúzót már ilyen 1 pár 3500Ft-tól lehet kapni szerintem egy baleset többe kerül !Csapágynál toronycsapágy amelyiken van tányér Astra amelyiken nincs az A vectra,betétel elött érdemes jól bezsirozni !

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Én már láttam hogy ember kezét eltörte a rugó nem játék:Rugóösszehúzót már ilyen 1 pár 3500Ft-tól lehet kapni szerintem egy baleset többe kerül !Csapágynál toronycsapágy amelyiken van tányér Astra amelyiken nincs az A vectra,betétel elött érdemes jól bezsirozni !

Jogos...valszeg most nem barkácsolok... :closedeyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lehet hogy idén nekiesek azt a pár rohadást megpróbálom lekezelni, ami felütötte fejét a hátsó kerékíven, rendszámtábla világításnál, ajtón a vízzáró gumi mentén. Nem csináltam még ilyet, nyilván. :-/

A terv az, hogy drótkefés koronggal fémig letolni kívül-belül, rozsdagátlós kenés, spray alapozóval finoman pár rétegben megküldeni, óvatosan becsiszolni, aztán színre fújni (hálistennek fehér a drága).

Fosok h elk..rom, de terjed, szóval muszáj lépni. Prisma color nevű akrilfestéket néztem ki hozzá, de az lenne a kérdésem, szerintetek mi a jó spray festék ehhez? Elvileg ez gyárilag akrillal van fényezve, gondolom azzal kéne javítani is. Szóval mit fújjak rá?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lehet hogy idén nekiesek azt a pár rohadást megpróbálom lekezelni, ami felütötte fejét a hátsó kerékíven, rendszámtábla világításnál, ajtón a vízzáró gumi mentén. Nem csináltam még ilyet, nyilván. :-/

A terv az, hogy drótkefés koronggal fémig letolni kívül-belül, rozsdagátlós kenés, spray alapozóval finoman pár rétegben megküldeni, óvatosan becsiszolni, aztán színre fújni (hálistennek fehér a drága).

Fosok h elk..rom, de terjed, szóval muszáj lépni. Prisma color nevű akrilfestéket néztem ki hozzá, de az lenne a kérdésem, szerintetek mi a jó spray festék ehhez? Elvileg ez gyárilag akrillal van fényezve, gondolom azzal kéne javítani is. Szóval mit fújjak rá?

Köszi!

Végülis nem a festék a lényeg hanem hogy mit kezdel a rozsdával, mert ha marad akkor minden kezdődik előlröl. Ha olyan helyen van akkor vagy eltünteted ( elméletileg) teljesen drótkorongal+ rozsdamaróval, de ugye ritkán üti fel a fejét ilyen helyen, vagy adsz neki átalakítót pölö Korant, és utánna dolgozol rá. Meg ne kérdezd melyik a jobb, mert a tankot korantal kezeltem, de szerintem már jön elő a rozsda a teljes eltüntetés meg ahogy írtam kevés helyen lehetséges.

Link to comment
Megosztás:

Végülis nem a festék a lényeg hanem hogy mit kezdel a rozsdával, mert ha marad akkor minden kezdődik előlröl. Ha olyan helyen van akkor vagy eltünteted ( elméletileg) teljesen drótkorongal+ rozsdamaróval, de ugye ritkán üti fel a fejét ilyen helyen, vagy adsz neki átalakítót pölö Korant, és utánna dolgozol rá. Meg ne kérdezd melyik a jobb, mert a tankot korantal kezeltem, de szerintem már jön elő a rozsda a teljes eltüntetés meg ahogy írtam kevés helyen lehetséges.

Köszi. 2 dologban bízom, hogy még csak kicsi foltokban rohad, és hogy még csak felületi, ezért gondoltam hogy az RO55 meg mondjuk 3 réteg alapozó megoldja a rohadást.

Link to comment
Megosztás:

Ha már a kerékíven kívül van, akkor nyugodt lehetsz, hogy át van rohadva. Illetve ha kibújt a rendszámvilágítás alól, akkor ott is akadnak vicces dolgok.

Ajaj, eddig afelől voltam nyugodt, hogy belülről okés, mivel ott van az a műanyag betét a kerékjáratban, ami szépen felfekszik a hátsó kerékív egyenes (rohadós) szakaszára alulról. Amikor legutóbb azt a műanyagot leszedtem, és a (minimális )sárlerakódást lekapartam körben, minden frankónak tűnt mögötte. Megjegyzem a téli gumi, ami 185/60-as súrolja azt a vackot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

REJTÉLYES HIBÁJA van a jó öreg C14Nz-émnek. Az autószerelőm is tanácstalan, ha valakinek a tippje bejön, annak adok egy üveg pálinkát. A probléma: menet közben leáll az autó, majd indítózok jónéhányat és beröffen, majd 1-2km és megint leáll. Kicseréléték először a hall jeladót(bár szerintem ebbe a típusban nincs), elhoztam az autót,de a hiba már másnap visszajött. Visszavittem és kicseréltek egy relét aminek a lábai tényleg meg voltak égve (bosch:0332019456),elhoztam a kocsit, haza se értem még, de megint megállt. A szerelő azt mondta, hogy jó lesz, viszont a gyújtásmodult is cseréljem ki mihamarabb....(dehogy lett jó)Nagy szükségem lenne az autóra, ha valakinek van ötlete hol keressük a bajt, nagyon megköszönöm.

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

REJTÉLYES HIBÁJA van a jó öreg C14Nz-émnek. Az autószerelőm is tanácstalan, ha valakinek a tippje bejön, annak adok egy üveg pálinkát. A probléma: menet közben leáll az autó, majd indítózok jónéhányat és beröffen, majd 1-2km és megint leáll. Kicseréléték először a hall jeladót(bár szerintem ebbe a típusban nincs), elhoztam az autót,de a hiba már másnap visszajött. Visszavittem és kicseréltek egy relét aminek a lábai tényleg meg voltak égve (bosch:0332019456),elhoztam a kocsit, haza se értem még, de megint megállt. A szerelő azt mondta, hogy jó lesz, viszont a gyújtásmodult is cseréljem ki mihamarabb....(dehogy lett jó)Nagy szükségem lenne az autóra, ha valakinek van ötlete hol keressük a bajt, nagyon megköszönöm.

Köszi előre is.

Van benne Hall-jeladó (csak ebben van, a többiben induktív van). Azt kéne megnézni, hogy amikor leáll, van-e szikra indítózásnál. Ha nincs, én alapból is a gyújtásmodullal kezdtem volna, szóval az a gyanusított. De nekem pl. volt olyan is, hogy egy csatlakozó volt kontakthibás a motortérben, viszont ilyenkor a sárga motorkontroll lámpa nem világított gyújtás ráadásakor.

Link to comment
Megosztás:

Őőő, benzinpumpát nem jutott eszükbe cserélni? Illetve benzinszűrő. De lehet a kipufogó is eldugulva, ha indítástól számítva ugyanolyan időközönként áll meg. (pl kati beomlott)

Hall jeladó van a gyújtáselosztóban.

Ráadásul széttszedés nélkül meg lehet hallgatni hogy gyiutásra elindul-e. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Van benne Hall-jeladó (csak ebben van, a többiben induktív van). Azt kéne megnézni, hogy amikor leáll, van-e szikra indítózásnál. Ha nincs, én alapból is a gyújtásmodullal kezdtem volna, szóval az a gyanusított. De nekem pl. volt olyan is, hogy egy csatlakozó volt kontakthibás a motortérben, viszont ilyenkor a sárga motorkontroll lámpa nem világított gyújtás ráadásakor.

Kiszedtem a modult, de az alaplemeztől csak úgy lehetett levenni a két csavar kitekerése után,h le kellet törnöm, mivel középen is rögzítve volt egy fej nélküli csavarral gyárilag. Vettem egy másik modult,de nem teljesen olyan a kialakítása mint a réginek.A csati ugyan az. ( müller autónál 4000ft webshopon, 1év garival)Egyszerüen nem lehet ugyan olyat kapni.

A kérdésem, hogy nyugodtan rácsavarozhatom az alaplemezre?

köszi!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problévál fordulok hozzátok, amilyet még se én, sem a szerelőm nem látott. Hosszu lesz, de probalom röviden.

Az autó elhanyagolt olajcserék miatt teljes motorfelújításon esett át: gyűrűzés, hengerfej síkolás, főtengely csapágyak, gyertyák, teljes vezérlés és perze az ezekhez tartozó minden sallang is cserélve lett amit csak kellett.

Szétszedés előtt az autó MŰKÖDÖTT. Ha olajat is evett, hülye alapjárata volt, de ment, indult.

Amint összeraktuk, indítóztunk, csak a legszükségesebb csöveket felrakván, hogy egyaltalan a motorfelújítás sikeres volt-e.(nem akad e össze stb)

Kis nyösztetésre, de elindult a befecskendező szelep kivétele, és kifújása után. Örültünk, pár másodpercet járt, rossz hang nem volt.

Másnap teljesen összeraktuk...MINDENT. Az autó nem volt hajlandó indulni...nincs befecskendezés, bármivel játszottunk nem nyomott benzint a torokba a szelep.

Tegnap szintén próbálkoztunk, szereztem másik befecskendező szelepet, hátha azzal. NEM. Megmozgattuk indítózás közben a gyújtáselosztóra menó 3 eres kábelt.
Hopp el elkapta, ha haver fogta járt az autó szép hang, benzin, gyújtás minden OK. Na ez a csatlakozó akkor a baja...(megprobálván tesztre viszatettük bele a gyári befecskendezőjét is, azzal is indult)
Mit ad Isten, ma szereztem bontott de jó csatit (újat nem lehet kapni) beszereltük. Na indítózás. és a NAGY BÜDÖS SEMMI! nincs befecskendezés egyik befecskendező szeleppel sem!
Mozgattuk, semmi. nah jött a próba led meg a multiméter....Kimértünk MINDENT. MINDEN kap jelet, kap áramot, a gyújtáselosztóról lejön a jel (hall jeladóról) a befecskendező MEGKAPJA a jelet...és NEM HAJLANDÓ INDULNI SEHOGY SEM.
Több mint 100 ezerbe van eddig a procedúra és lóf/sz.

Benzint kap, a csövet lehúzva és gyújtást ráadva nyom fel benyát....

Valakinek van ötlete, tippje mit nézzünk mégmeg?! Kezdem feladni, szinte a sírás kerülget, pedig én is szereltem sokmindent már, haver is képzett auztószerelő (ezt tanulta, villamossági is) és nem tudunk rájönni...

Néha néha akkor MIÉRT indul el?!??!

Az autó adatai:

Opel Astra, 1992, 1.4 i. 44 kw.

C14NZ

240000 km.

Bármi ötlet, tipp, jöhet, bármi amin el tudnánk indulni, hogy rájöjjünk mi a baja lehet!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.