daykiller Elküldve Február24, 2015 Elküldve Február24, 2015 Sziasztok! Ismét segítséget szeretnék kérni tőletek, hátha találkozott valaki ilyennel. Az autóm egy 93as c14nz astra. A hiba: ha menet közben kinyomom a kuplungot a motor felpörög és vagy elekezd ugrálni az alapjárat vagy nagyon magas fordulaton pörög. Ez üzem melegen jelentkezik a leginkább. Motor lámpa is világít de nem mindig. Amikor ez van akkor fehéren füstöl is. Kivillogtattam és az alapjárati szelepet hozta ki. Vettem bele újjat a csere megvolt folytószelep poti csere is volt. A vákuum csöveket kitisztítottam, DE a probléma nem szünt meg. Nincs másik hibakód sem csak ugyan az. Indításkor szépen jár semmi jele hibának, ha elindulok akkor már gáz van. Mi a f.aksz lehet még??? Nekem motorvezérlő csere oldotta meg a hasonló problémát pár hete. De nekem nem az alapjárati motorra rinyált, hanem az alapjárat vezérlőre kompletten. Fix 2100as alapjárat lett. Viszont hidegen még szépen szabályzott. Melegen meg egyből beállt 2100-ra. Párszor próbált dolgozni a hibaelhárításon, de feladta és check engine. Gépre kötve derült ki, hogy a vezérlő dög.
zotya975 Elküldve Február24, 2015 Elküldve Február24, 2015 Sziasztok! Ismét segítséget szeretnék kérni tőletek, hátha találkozott valaki ilyennel. Az autóm egy 93as c14nz astra. A hiba: ha menet közben kinyomom a kuplungot a motor felpörög és vagy elekezd ugrálni az alapjárat vagy nagyon magas fordulaton pörög. Ez üzem melegen jelentkezik a leginkább. Motor lámpa is világít de nem mindig. Amikor ez van akkor fehéren füstöl is. Kivillogtattam és az alapjárati szelepet hozta ki. Vettem bele újjat a csere megvolt folytószelep poti csere is volt. A vákuum csöveket kitisztítottam, DE a probléma nem szünt meg. Nincs másik hibakód sem csak ugyan az. Indításkor szépen jár semmi jele hibának, ha elindulok akkor már gáz van. Mi a f.aksz lehet még??? Nézd össze a régi és az új alapjárati motor kúpját, sokszor még a szerelők is keverik a kettőt. (1.4-1.6-más)
ramos04 Elküldve Február24, 2015 Elküldve Február24, 2015 A kúp egyezik. Eddig csonka gúla forma volt és most is olyan vettem. Leírás szerint ez való bele.
ramos04 Elküldve Február24, 2015 Elküldve Február24, 2015 Nekem motorvezérlő csere oldotta meg a hasonló problémát pár hete. De nekem nem az alapjárati motorra rinyált, hanem az alapjárat vezérlőre kompletten. Fix 2100as alapjárat lett. Viszont hidegen még szépen szabályzott. Melegen meg egyből beállt 2100-ra. Párszor próbált dolgozni a hibaelhárításon, de feladta és check engine. Gépre kötve derült ki, hogy a vezérlő dög. Nekem nem fix az emelt alapjárat. Hanem ingadozik amíg nagyobb sebesség. Ha szinte állóra fékezek és csak lassan gurulok akkor felpörög és lassan beáll egyenletesre de ez is magasabb a normálisnál.
zotya975 Elküldve Február24, 2015 Elküldve Február24, 2015 Nekem nem fix az emelt alapjárat. Hanem ingadozik amíg nagyobb a sebesség. Ha szinte állóra fékezek és csak lassan gurulok akkor felpörög és lassan beáll egyenletesre de ez is magasabb a normálisnál. A tőzfalon található kerek "ufó" csöveiben nincsenek széndarabkák? A szintén a tűzfalra felrakott egy csatival és egy csövel megáldott MAP-szenzor gumicsöve nincs kirepedve?
ramos04 Elküldve Február24, 2015 Elküldve Február24, 2015 A tőzfalon található kerek "ufó" csöveiben nincsenek széndarabkák? A szintén a tűzfalra felrakott egy csatival és egy csövel megáldott MAP-szenzor gumicsöve nincs kirepedve? Az nincs. Viszont olvastam pár helyen, hogy elvileg a c16nz karbija felmegy a c14nz-re. Ez lehetséges? Mert lehet, hogy akkor nem a tompa fejű alapjárati motor kell bele hanem a hegyes.
zotya975 Elküldve Február24, 2015 Elküldve Február24, 2015 Az nincs. Viszont olvastam pár helyen, hogy elvileg a c16nz karbija felmegy a c14nz-re. Ez lehetséges? Mert lehet, hogy akkor nem a tompa fejű alapjárati motor kell bele hanem a hegyes. Igen, felmegy rá.
daykiller Elküldve Február24, 2015 Elküldve Február24, 2015 Igen, felmegy rá. Hádde' egyik se karbis, akkor hogy megy rá? :D
zotya975 Elküldve Február25, 2015 Elküldve Február25, 2015 Hádde' egyik se karbis, akkor hogy megy rá? :D Mindegy, a lényeg hogy lehet őket csereberélni. :icon1:
ramos04 Elküldve Február25, 2015 Elküldve Február25, 2015 Mindegy, a lényeg hogy lehet őket csereberélni. :icon1: Hogy lehet kideríteni milyen kell bele, azon kívül, hogy vennék egyet és mégsem az a baja?
zotya975 Elküldve Február25, 2015 Elküldve Február25, 2015 Hogy lehet kideríteni milyen kell bele, azon kívül, hogy vennék egyet és mégsem az a baja? Hát az 1.4-be kell ilyen: Az 1.6-ba meg ugye a hegyes kúpos.
ramos04 Elküldve Február26, 2015 Elküldve Február26, 2015 (edited) Hát az 1.4-be kell ilyen: Az 1.6-ba meg ugye a hegyes kúpos. A szelepeket megtudom különböztetni. De a kozponti injektor házon van-e valami jelölés amiről tudni lehet,hogy 1.4 vagy 1.6? Módosítva Február26, 2015 : hening Videóval idézés.
zotya975 Elküldve Február26, 2015 Elküldve Február26, 2015 A szelepeket megtudom különböztetni. De a kozponti injektor házon van-e valami jelölés amiről tudni lehet,hogy 1.4 vagy 1.6? Hát ezt passzolom, de úgy tudom a pillangószelep-torok átmérője is nagyobb 1.6-nál ha leméred a tiédet én meg tudom nézni nekem ekkora van-e.
Hjoe Elküldve Március11, 2015 Elküldve Március11, 2015 Nem indul az autó. Gyújtás van, relék kattognak, de ha elfordítom a kulcsot, akkor semmi. Elsötétül minden. Két akksival is ugyanezt csinálja. Akkuproblémát kizártam.
zotya975 Elküldve Március11, 2015 Elküldve Március11, 2015 Nem indul az autó. Gyújtás van, relék kattognak, de ha elfordítom a kulcsot, akkor semmi. Elsötétül minden. Két akksival is ugyanezt csinálja. Akkuproblémát kizártam. Nem forgatja az önindítót? Nem szoktam ilyet ajánlgatni, de meg kéne próbálni betolni lehet az önindító zárlatos, vagy a kábelezése.
Hjoe Elküldve Március11, 2015 Elküldve Március11, 2015 Nem forgatja az önindítót? Nem szoktam ilyet ajánlgatni, de meg kéne próbálni betolni lehet az önindító zárlatos, vagy a kábelezése. Nem. De még azt sem hallom, hogy megpróbálná, csak akad. Gondoltam rá, de egyedül kicsit bajos. Tegnap még ment.
zotya975 Elküldve Március11, 2015 Elküldve Március11, 2015 Nem. De még azt sem hallom, hogy megpróbálná, csak akad. Gondoltam rá, de egyedül kicsit bajos. Tegnap még ment. Megpróbálhatod az önindítót kocogatni, bár ha a behúzótekercs akad akkor nem szokott elsötétedni csak simán nem csinál semmit, de hátha...multiméterrel is megmérheted, hogy indítási kísérletre hány voltra esik vissza a fesz, ha nagyon lemegy az is zárlatra utal.
Hjoe Elküldve Március11, 2015 Elküldve Március11, 2015 Megpróbálhatod az önindítót kocogatni, bár ha a behúzótekercs akad akkor nem szokott elsötétedni csak simán nem csinál semmit, de hátha...multiméterrel is megmérheted, hogy indítási kísérletre hány voltra esik vissza a fesz, ha nagyon lemegy az is zárlatra utal. Nullára esik.
daykiller Elküldve Március11, 2015 Elküldve Március11, 2015 Nullára esik.Nullára? Akkor ott komoly zárlat van, vagy rossz az akksi, de arra azt írtad, hogy jó.
Hjoe Elküldve Március11, 2015 Elküldve Március11, 2015 Nullára? Akkor ott komoly zárlat van, vagy rossz az akksi, de arra azt írtad, hogy jó. Rosszul néztem, a feszt, a szivargyújtóban esik nullára, ha az akksira teszem a multit, akkor semennyit. Húzásra indul.
daykiller Elküldve Március11, 2015 Elküldve Március11, 2015 Rosszul néztem, a feszt, a szivargyújtóban esik nullára, ha az akksira teszem a multit, akkor semennyit. Húzásra indul. Ja... Ott gyújtásra van csak feszültség.
Hjoe Elküldve Március11, 2015 Elküldve Március11, 2015 Meg utána ugye. Csak segítség nélkül nem tudtam az akksit nézni. Vagy önindítóra, vagy gyújtáskapcsolóra tippelek.
zotya975 Elküldve Március11, 2015 Elküldve Március11, 2015 Meg utána ugye. Csak segítség nélkül nem tudtam az akksit nézni. Vagy önindítóra, vagy gyújtáskapcsolóra tippelek. Az önindítót ellenörizni lehet úgy hogy a két betápot ( az akku állandó 12Voltját és a gyujtáskapcsolóról jövő "vezérlőfeszt") összekötjök egy csavarhúzóval vagy villáskucsal. Kábel-drótdarab ide gyenge, közben váltó üresben , a véletlen letestelésre ügyelni. Persze nem egyszerű művelet mert nehéz hozzáférni. De én ezek után gyujtáskapcsolóra tippek, gyujtásból továbbfordtíva "elveszti" a kapcsolt tápot. Konkrétan erre:
daykiller Elküldve Március11, 2015 Elküldve Március11, 2015 Az önindítót ellenörizni lehet úgy hogy a két betápot ( az akku állandó 12Voltját és a gyujtáskapcsolóról jövő "vezérlőfeszt") összekötjök egy csavarhúzóval vagy villáskucsal. Kábel-drótdarab ide gyenge, közben váltó üresben , a véletlen letestelésre ügyelni. Persze nem egyszerű művelet mert nehéz hozzáférni. De én ezek után gyujtáskapcsolóra tippek, gyujtásból továbbfordtíva "elveszti" a kapcsolt tápot. Konkrétan erre: Vezetékkel is lehet, mert nem a behúzó tekercsnek van nagy áramfelvétele, hanem az önindító motornak. Persze azért nem 0,5-ös vezetékkel kell áthidalni. :D
Hjoe Elküldve Március11, 2015 Elküldve Március11, 2015 Az önindítót ellenörizni lehet úgy hogy a két betápot ( az akku állandó 12Voltját és a gyujtáskapcsolóról jövő "vezérlőfeszt") összekötjök egy csavarhúzóval vagy villáskucsal. Kábel-drótdarab ide gyenge, közben váltó üresben , a véletlen letestelésre ügyelni. Persze nem egyszerű művelet mert nehéz hozzáférni. De én ezek után gyujtáskapcsolóra tippek, gyujtásból továbbfordtíva "elveszti" a kapcsolt tápot. Konkrétan erre: Tehát melyik kábelt melyikkel? A pirosat a piros-feketével? Vezetékkel is lehet, mert nem a behúzó tekercsnek van nagy áramfelvétele, hanem az önindító motornak. Persze azért nem 0,5-ös vezetékkel kell áthidalni. :D Akkor gémkapocs nem játszik? :goofy:
Recommended Posts