Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok! Ismét segítséget szeretnék kérni tőletek, hátha találkozott valaki ilyennel. Az autóm egy 93as c14nz astra. A hiba: ha menet közben kinyomom a kuplungot a motor felpörög és vagy elekezd ugrálni az alapjárat vagy nagyon magas fordulaton pörög. Ez üzem melegen jelentkezik a leginkább. Motor lámpa is világít de nem mindig. Amikor ez van akkor fehéren füstöl is.

Kivillogtattam és az alapjárati szelepet hozta ki. Vettem bele újjat a csere megvolt folytószelep poti csere is volt. A vákuum csöveket kitisztítottam, DE a probléma nem szünt meg. Nincs másik hibakód sem csak ugyan az. Indításkor szépen jár semmi jele hibának, ha elindulok akkor már gáz van.

Mi a f.aksz lehet még???

Nekem motorvezérlő csere oldotta meg a hasonló problémát pár hete. De nekem nem az alapjárati motorra rinyált, hanem az alapjárat vezérlőre kompletten. Fix 2100as alapjárat lett. Viszont hidegen még szépen szabályzott. Melegen meg egyből beállt 2100-ra. Párszor próbált dolgozni a hibaelhárításon, de feladta és check engine. Gépre kötve derült ki, hogy a vezérlő dög.
Elküldve

Sziasztok! Ismét segítséget szeretnék kérni tőletek, hátha találkozott valaki ilyennel. Az autóm egy 93as c14nz astra. A hiba: ha menet közben kinyomom a kuplungot a motor felpörög és vagy elekezd ugrálni az alapjárat vagy nagyon magas fordulaton pörög. Ez üzem melegen jelentkezik a leginkább. Motor lámpa is világít de nem mindig. Amikor ez van akkor fehéren füstöl is.

Kivillogtattam és az alapjárati szelepet hozta ki. Vettem bele újjat a csere megvolt folytószelep poti csere is volt. A vákuum csöveket kitisztítottam, DE a probléma nem szünt meg. Nincs másik hibakód sem csak ugyan az. Indításkor szépen jár semmi jele hibának, ha elindulok akkor már gáz van.

Mi a f.aksz lehet még???

Nézd össze a régi és az új alapjárati motor kúpját, sokszor még a szerelők is keverik a kettőt. (1.4-1.6-más)

Elküldve

Nekem motorvezérlő csere oldotta meg a hasonló problémát pár hete. De nekem nem az alapjárati motorra rinyált, hanem az alapjárat vezérlőre kompletten. Fix 2100as alapjárat lett. Viszont hidegen még szépen szabályzott. Melegen meg egyből beállt 2100-ra. Párszor próbált dolgozni a hibaelhárításon, de feladta és check engine. Gépre kötve derült ki, hogy a vezérlő dög.

Nekem nem fix az emelt alapjárat. Hanem ingadozik amíg nagyobb sebesség. Ha szinte állóra fékezek és csak lassan gurulok akkor felpörög és lassan beáll egyenletesre de ez is magasabb a normálisnál.

Elküldve

Nekem nem fix az emelt alapjárat. Hanem ingadozik amíg nagyobb a sebesség. Ha szinte állóra fékezek és csak lassan gurulok akkor felpörög és lassan beáll egyenletesre de ez is magasabb a normálisnál.

A tőzfalon található kerek "ufó" csöveiben nincsenek széndarabkák? A szintén a tűzfalra felrakott egy csatival és egy csövel megáldott MAP-szenzor gumicsöve nincs kirepedve?

Elküldve

A tőzfalon található kerek "ufó" csöveiben nincsenek széndarabkák? A szintén a tűzfalra felrakott egy csatival és egy csövel megáldott MAP-szenzor gumicsöve nincs kirepedve?

Az nincs. Viszont olvastam pár helyen, hogy elvileg a c16nz karbija felmegy a c14nz-re. Ez lehetséges? Mert lehet, hogy akkor nem a tompa fejű alapjárati motor kell bele hanem a hegyes.

Elküldve

Az nincs. Viszont olvastam pár helyen, hogy elvileg a c16nz karbija felmegy a c14nz-re. Ez lehetséges? Mert lehet, hogy akkor nem a tompa fejű alapjárati motor kell bele hanem a hegyes.

Igen, felmegy rá.

Elküldve

Mindegy, a lényeg hogy lehet őket csereberélni. :icon1:

Hogy lehet kideríteni milyen kell bele, azon kívül, hogy vennék egyet és mégsem az a baja?

Elküldve (edited)

Hát az 1.4-be kell ilyen:

Az 1.6-ba meg ugye a hegyes kúpos.

A szelepeket megtudom különböztetni. De a kozponti injektor házon van-e valami jelölés amiről tudni lehet,hogy 1.4 vagy 1.6?

Módosítva : hening
Videóval idézés.
Elküldve

A szelepeket megtudom különböztetni. De a kozponti injektor házon van-e valami jelölés amiről tudni lehet,hogy 1.4 vagy 1.6?

Hát ezt passzolom, de úgy tudom a pillangószelep-torok átmérője is nagyobb 1.6-nál ha leméred a tiédet én meg tudom nézni nekem ekkora van-e.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Nem indul az autó. Gyújtás van, relék kattognak, de ha elfordítom a kulcsot, akkor semmi. Elsötétül minden. Két akksival is ugyanezt csinálja. Akkuproblémát kizártam.

Elküldve

Nem indul az autó. Gyújtás van, relék kattognak, de ha elfordítom a kulcsot, akkor semmi. Elsötétül minden. Két akksival is ugyanezt csinálja. Akkuproblémát kizártam.

Nem forgatja az önindítót? Nem szoktam ilyet ajánlgatni, de meg kéne próbálni betolni lehet az önindító zárlatos, vagy a kábelezése.

Elküldve

Nem forgatja az önindítót? Nem szoktam ilyet ajánlgatni, de meg kéne próbálni betolni lehet az önindító zárlatos, vagy a kábelezése.

Nem. De még azt sem hallom, hogy megpróbálná, csak akad. Gondoltam rá, de egyedül kicsit bajos. Tegnap még ment.

Elküldve

Nem. De még azt sem hallom, hogy megpróbálná, csak akad. Gondoltam rá, de egyedül kicsit bajos. Tegnap még ment.

Megpróbálhatod az önindítót kocogatni, bár ha a behúzótekercs akad akkor nem szokott elsötétedni csak simán nem csinál semmit, de hátha...multiméterrel is megmérheted, hogy indítási kísérletre hány voltra esik vissza a fesz, ha nagyon lemegy az is zárlatra utal.

Elküldve

Megpróbálhatod az önindítót kocogatni, bár ha a behúzótekercs akad akkor nem szokott elsötétedni csak simán nem csinál semmit, de hátha...multiméterrel is megmérheted, hogy indítási kísérletre hány voltra esik vissza a fesz, ha nagyon lemegy az is zárlatra utal.

Nullára esik.

Elküldve

Nullára? Akkor ott komoly zárlat van, vagy rossz az akksi, de arra azt írtad, hogy jó.

Rosszul néztem, a feszt, a szivargyújtóban esik nullára, ha az akksira teszem a multit, akkor semennyit. Húzásra indul.

Elküldve

Rosszul néztem, a feszt, a szivargyújtóban esik nullára, ha az akksira teszem a multit, akkor semennyit. Húzásra indul.

Ja... Ott gyújtásra van csak feszültség.
Elküldve

Meg utána ugye. Csak segítség nélkül nem tudtam az akksit nézni. Vagy önindítóra, vagy gyújtáskapcsolóra tippelek.

Az önindítót ellenörizni lehet úgy hogy a két betápot ( az akku állandó 12Voltját és a gyujtáskapcsolóról jövő "vezérlőfeszt") összekötjök egy csavarhúzóval vagy villáskucsal. Kábel-drótdarab ide gyenge, közben váltó üresben , a véletlen letestelésre ügyelni. Persze nem egyszerű művelet mert nehéz hozzáférni. De én ezek után gyujtáskapcsolóra tippek, gyujtásból továbbfordtíva "elveszti" a kapcsolt tápot. Konkrétan erre:

1781142-20150311-ZKAHdg.jpg

Elküldve

Az önindítót ellenörizni lehet úgy hogy a két betápot ( az akku állandó 12Voltját és a gyujtáskapcsolóról jövő "vezérlőfeszt") összekötjök egy csavarhúzóval vagy villáskucsal. Kábel-drótdarab ide gyenge, közben váltó üresben , a véletlen letestelésre ügyelni. Persze nem egyszerű művelet mert nehéz hozzáférni. De én ezek után gyujtáskapcsolóra tippek, gyujtásból továbbfordtíva "elveszti" a kapcsolt tápot. Konkrétan erre:

Vezetékkel is lehet, mert nem a behúzó tekercsnek van nagy áramfelvétele, hanem az önindító motornak. Persze azért nem 0,5-ös vezetékkel kell áthidalni. :D

Elküldve

Az önindítót ellenörizni lehet úgy hogy a két betápot ( az akku állandó 12Voltját és a gyujtáskapcsolóról jövő "vezérlőfeszt") összekötjök egy csavarhúzóval vagy villáskucsal. Kábel-drótdarab ide gyenge, közben váltó üresben , a véletlen letestelésre ügyelni. Persze nem egyszerű művelet mert nehéz hozzáférni. De én ezek után gyujtáskapcsolóra tippek, gyujtásból továbbfordtíva "elveszti" a kapcsolt tápot. Konkrétan erre:

Tehát melyik kábelt melyikkel?

A pirosat a piros-feketével?

Vezetékkel is lehet, mert nem a behúzó tekercsnek van nagy áramfelvétele, hanem az önindító motornak. Persze azért nem 0,5-ös vezetékkel kell áthidalni. :D

Akkor gémkapocs nem játszik? :goofy:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.