Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Simán lehet ettől, meg tudja kavarni az alapjáratot. Ami fontos hogy a tank tudjon szellőzni tehát a hátra menő cső ne legyen elzárva és a motor se kapjon szűretlen fals levegőt. Valaki kibelezte az aktiv szénszűrőt és így rakta vissza.

Megpróbálom kifújni az egész rendszert, a szűrőt is, ha továbbra is jönni fog szén akkor vagy kibelezem valahogy vagy kap egy bontottat. Amúgy az ufoban minek van gumi membrán? Bocsi a kérdésekért de a benzines járgányokhoz sokat nem értek azért még. Plusz a fékrásegítő csövében lévő szelep is eldugulhat akkor ha jól sejtsejtem.
Link to comment
Megosztás:

Megpróbálom kifújni az egész rendszert, a szűrőt is, ha továbbra is jönni fog szén akkor vagy kibelezem valahogy vagy kap egy bontottat. Amúgy az ufoban minek van gumi membrán? Bocsi a kérdésekért de a benzines járgányokhoz sokat nem értek azért még. Plusz a fékrásegítő csövében lévő szelep is eldugulhat akkor ha jól sejtsejtem.

A szén továbbra is jönni fog. (és jó eséllyel el is rontja a rendszert, benzinpumpát, stb.)

Tegyél bele egy sima benzinszűrőt (párszáz Ft) az megfogja a szenet, de a levegő (benzingőz) tovább tud menni. ;)

http://www.geree.hu/wp-content/uploads/2011/12/benzinszuro.jpg

Szerk.: volt szó erről, ezeket találtam gyorsan:

http://www.opelforum.hu/topic/252-altalanos-muszaki-problemak/?p=937753

http://www.opelforum.hu/topic/252-altalanos-muszaki-problemak/?p=793586

Link to comment
Megosztás:

A szén továbbra is jönni fog. (és jó eséllyel el is rontja a rendszert, benzinpumpát, stb.)

Tegyél bele egy sima benzinszűrőt (párszáz Ft) az megfogja a szenet, de a levegő (benzingőz) tovább tud menni. ;)

http://www.geree.hu/wp-content/uploads/2011/12/benzinszuro.jpg

Szerk.: volt szó erről, ezeket találtam gyorsan:

http://www.opelforum.hu/topic/252-altalanos-muszaki-problemak/?p=937753

http://www.opelforum.hu/topic/252-altalanos-muszaki-problemak/?p=793586

Köszönöm, közben megtaláltam :) Gondolom ez a szűrő csak ideiglenesen jó, mert hamar eltömődik, ha jól sejtem, bár könnyű takarítani, cserélni. Így beiktatva jó lesz? Tankba nem kerül vissza szén amúgy?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, közben megtaláltam :) Gondolom ez a szűrő csak ideiglenesen jó, mert hamar eltömődik, ha jól sejtem, bár könnyű takarítani, cserélni. Így beiktatva jó lesz? Tankba nem kerül vissza szén amúgy?

Ha bent van a szűrő a tank felé menő ágban, akkor nem kerülhet vissza a tankba. NZ-n nem tudom jó-e így, Zotya majd megmondja. :D

Az, hogy eltömődik-e nem biztos, mert feltorlódik a szén a csőben, de ettől a levegőt még továbbengedi. Ha mégsem, azt lehet tudni abból, hogy szisszen a tanksapi levételkor. Akkor viszont érdemes gyorsan cselekedni. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ha bent van a szűrő a tank felé menő ágban, akkor nem kerülhet vissza a tankba. NZ-n nem tudom jó-e így, Zotya majd megmondja. :D

Az, hogy eltömődik-e nem biztos, mert feltorlódik a szén a csőben, de ettől a levegőt még továbbengedi. Ha mégsem, azt lehet tudni abból, hogy szisszen a tanksapi levételkor. Akkor viszont érdemes gyorsan cselekedni. :icon1:

Hát ugye a tank felé mindenképpen legyen szellőzés, végülis az aktívszén tartályról is le lehet húzni a hátrafelé menő csövet és oda tenni a szűrőt hogy ne szívjon be koszt, csak nem tudom nem lesz-e benzinszag. Az ufónál meg ledúgózni hogy ne szívjon falsot.

Link to comment
Megosztás:

Hát ugye a tank felé mindenképpen legyen szellőzés, végülis az aktívszén tartályról is le lehet húzni a hátrafelé menő csövet és oda tenni a szűrőt hogy ne szívjon be koszt, csak nem tudom nem lesz-e benzinszag. Az ufónál meg ledúgózni hogy ne szívjon falsot.

Az a baj azt sem tudom, hogy a tartályról melyik cső merre megy (mivel nem szedtem le a sárvédőt még). Én az ufó elé gondoltam (egy cső jön, gondolom a széntartályról), hogy berakom a szűrőt, hogy ne kerüljön szén az injektorba, a fékrásegítő csövébe (szelepébe).

Link to comment
Megosztás:

Az a baj azt sem tudom, hogy a tartályról melyik cső merre megy (mivel nem szedtem le a sárvédőt még). Én az ufó elé gondoltam (egy cső jön, gondolom a széntartályról), hogy berakom a szűrőt, hogy ne kerüljön szén az injektorba, a fékrásegítő csövébe (szelepébe).

Ott jó helyen van szerintem.

Link to comment
Megosztás:

c-s motoroknál nincs megvezérelve, illetve pl a c20xe-n igen. Kisblokknál csak az sz-től felfelé láttam hogy volt benne mágnesszelep. A régebbieken direktbe van kötve.

Gondolom a lógó gumiharangon kap levegőt, a motor meg szívja be a benzingőzt ha túlnyomás van csak akkor azt nem értem minek a szénszűrő. :icon14: :rolleyes: Szóval nem értem. Találtam leírást de inkább hagyjuk..... :D

- A tüzelőanyaggőz visszatartó rendszer alkotó részei: aktívszenes tartály, amelyhez a tüzelőanyag-tartályból jövő csővezeték csatlakozik, valamint a regeneráló szelep, ami az aktívszenes tartály és a szívócső között található. Az aktív szén megköti a felületén a tartályból jövő gőzből a tüzelőanyagot és csak a levegőt engedi ki a környezetbe. Amennyiben a regeneráló szelep szabaddá teszi az aktívszenes tartály és a szívócső közötti összekötő vezetéket, úgy a szívócsőben kialakuló vákuum hatására friss levegő jut az aktivszenes tartályba. - A beszívott friss levegő magával ragadja a tartályban tárolt tüzelőanyagot, ami így bekerülhet az égési folyamatba(az aktívszenes tartály regenerálása). A rendszer vezérlése az egyébként befecskendezett benzinmennyiséget a regeneráló szelep által bevezetett mennyiséggel csökkenti. A regenerálás tehát ellenőrzött módon megy végbe, mivel a vezérlőegység a motor  légfeleslegtényezőjén keresztül folyamaotsan figyelemmel követi a regenerálással bevezetett tüzelőanyagot. A regenerált gázmennyiséget a rendszer az aktuális munkaponttól függően vezérli, és a regeneráló szeleppel ez pontosan állítható. - Annak érdekében, hogy az aktívszenes szűrő képes legyen az elpárolgó tüzelőanyag felvételére, a regenerálásnak rendszeresen be kell következnie.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, az alábbi problémában szeretném a segítségeteket kérni:

a műszerfalon a hőmérséklet kijelző tegnap a következőt mutatta: - - . - C Már megnéztem a lökhárító jobb alsó felén a kis külső hőmérőt, de nem ugrott ki a helyéről, a csatlakozást rendben találtam.

Ma már mutat mindent, 70.0 C - tól 55.0 ig mindent... (50 alá nem megy).

Válaszotokat előre is köszönöm.

Dorozsma

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, az alábbi problémában szeretném a segítségeteket kérni:

a műszerfalon a hőmérséklet kijelző tegnap a következőt mutatta: - - . - C Már megnéztem a lökhárító jobb alsó felén a kis külső hőmérőt, de nem ugrott ki a helyéről, a csatlakozást rendben találtam.

Ma már mutat mindent, 70.0 C - tól 55.0 ig mindent... (50 alá nem megy).

Válaszotokat előre is köszönöm.

Dorozsma

Szia

nekem ilyen volt évekig, egy csere oldotta meg a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet minden kedves Fórumozónak!

2002-es X14NZ Astrámmal az alábbi problémával találkoztam:

-Az autó 10 napig állt a garázsban. Az utolsó 3 napot töltőn volt az akksi, a 10 nap alatt annyit volt elindítva, hogy kiálltam a garázs elé, majd pár óra múlva vissza, ami összesen kb. 8m utat jelent hideg motorral - tudom, hogy nem szerencsés használat, de nem szoktam ilyet, csak kellett a hely a garázsban. Ma reggel pedig egyszerűen nem indult el az autó. Az önindító pörgeti a motort, első indításra mintha elkapná, aztán le is fullad. Utána hiába indítgatok, csak az önindító pörög. Kis várakozás, indítózás, pár fordulatra mintha el akarna indulni, aztán lefullad, csak az önindító pörög. Mintha nem lenne szikra. Akku feltöltve, üzemanyagpumpa működik (fülre), lámpák nem jeleznek hibát. Próbálkozok egy ideig, semmi... Este újra nekifutok: elsőre mintha megint el akarna indulni, de aztán semmi. Előveszem a tartalék kulcsot (fene tudja, hátha az immoval van valami). Küzdök-küzdök, végül az akksi lemerül. Töltök rajta, majd pár óra múlva megint nekiállok. Indítózók, pumpálom a gázpedált, és elsőre beindul. Viszont a motor rázkódik, mintha nem menne minden henger, közben magas fordulaton pörög. Hagyom kicsit melegedni, aztán kiállok a garázsból, és megyek pár kört a környező utcákban, hátha magára talál. Közben a motor lecsendesedik, de eléggé füstöl (fehér füst, lehet elmúlna ha tovább melegítettem volna).

Szerintetek mi lehet a baja? Szerelőhöz vigyem el? Valamit tisztítani / cserélni kell?

Nem örülnék, ha az út szélén hagyna cserben, és a nagyobb műszaki bajokat is szeretném elkerülni. Eddig mindig pöccre indult, különösebb baj nem is volt vele még.

A válaszokat előre is köszönöm!

szerk: Ma reggel szerencsére simán indult. Viszont a vízhőmérséklet alacsonyabb volt, mint amit megszoktam: a mutató éppen a kék vonal végén volt (eddig 1-2 fokkal magasabb volt).

Módosítva : Kriza
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet minden kedves Fórumozónak!

2002-es X14NZ Astrámmal az alábbi problémával találkoztam:

-Az autó 10 napig állt a garázsban. Az utolsó 3 napot töltőn volt az akksi, a 10 nap alatt annyit volt elindítva, hogy kiálltam a garázs elé, majd pár óra múlva vissza, ami összesen kb. 8m utat jelent hideg motorral - tudom, hogy nem szerencsés használat, de nem szoktam ilyet, csak kellett a hely a garázsban. Ma reggel pedig egyszerűen nem indult el az autó. Az önindító pörgeti a motort, első indításra mintha elkapná, aztán le is fullad. Utána hiába indítgatok, csak az önindító pörög. Kis várakozás, indítózás, pár fordulatra mintha el akarna indulni, aztán lefullad, csak az önindító pörög. Mintha nem lenne szikra. Akku feltöltve, üzemanyagpumpa működik (fülre), lámpák nem jeleznek hibát. Próbálkozok egy ideig, semmi... Este újra nekifutok: elsőre mintha megint el akarna indulni, de aztán semmi. Előveszem a tartalék kulcsot (fene tudja, hátha az immoval van valami). Küzdök-küzdök, végül az akksi lemerül. Töltök rajta, majd pár óra múlva megint nekiállok. Indítózók, pumpálom a gázpedált, és elsőre beindul. Viszont a motor rázkódik, mintha nem menne minden henger, közben magas fordulaton pörög. Hagyom kicsit melegedni, aztán kiállok a garázsból, és megyek pár kört a környező utcákban, hátha magára talál. Közben a motor lecsendesedik, de eléggé füstöl (fehér füst, lehet elmúlna ha tovább melegítettem volna).

Szerintetek mi lehet a baja? Szerelőhöz vigyem el? Valamit tisztítani / cserélni kell?

Nem örülnék, ha az út szélén hagyna cserben, és a nagyobb műszaki bajokat is szeretném elkerülni. Eddig mindig pöccre indult, különösebb baj nem is volt vele még.

A válaszokat előre is köszönöm!

szerk: Ma reggel szerencsére simán indult. Viszont a vízhőmérséklet alacsonyabb volt, mint amit megszoktam: a mutató éppen a kék vonal végén volt (eddig 1-2 fokkal magasabb volt).

Hát figyelj, ha most jó, akkor nem nagyon lehet megtalálni hogy mi volt akkor a rossz. Esetleg megpróbálhatod kivillogtatni a hibakód tárolót, lehet van valami eltárolva. A motor melegedése függ a külső hőmérséklettől a használati körülményektől is, ha gyanús hogy rossz a termosztát akkor ellenőrizni kell. Hideg motort indítva alapjáraton olyan 10-15-perc mulva kell a hűtő anyósoldali felső sarkának hirtelen melegednie. Ha már az elejétől langyosodik akkor ki kell cserélni a termosztátot. Aalapból el kell hagynia a kék sávot a mutatónak és a kék-piros között kell mászkálnia.

Link to comment
Megosztás:

Hát figyelj, ha most jó, akkor nem nagyon lehet megtalálni hogy mi volt akkor a rossz. Esetleg megpróbálhatod kivillogtatni a hibakód tárolót, lehet van valami eltárolva. A motor melegedése függ a külső hőmérséklettől a használati körülményektől is, ha gyanús hogy rossz a termosztát akkor ellenőrizni kell. Hideg motort indítva alapjáraton olyan 10-15-perc mulva kell a hűtő anyósoldali felső sarkának hirtelen melegednie. Ha már az elejétől langyosodik akkor ki kell cserélni a termosztátot. Aalapból el kell hagynia a kék sávot a mutatónak és a kék-piros között kell mászkálnia.

Ennél könnyebben rájöttem a saját termosztátom megdöglésére. Előző nap még meggyulladtam a kocsiban, másnap az ülésfűtés tartott melegen. :D Na meg tíz percig járatva felment a vízhőfok 95 fokig és ahogy elindultam szinte azonnal lement a kék sávba.

Link to comment
Megosztás:

Ennél könnyebben rájöttem a saját termosztátom megdöglésére. Előző nap még meggyulladtam a kocsiban, másnap az ülésfűtés tartott melegen. :D Na meg tíz percig járatva felment a vízhőfok 95 fokig és ahogy elindultam szinte azonnal lement a kék sávba.

Így is észre lehet venni, de ehhez már eléggé érezni kell a kocsit. Főleg ha egyik nap városban tötyörögsz a másik nap meg kimész pályára. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Így is észre lehet venni, de ehhez már eléggé érezni kell a kocsit. Főleg ha egyik nap városban tötyörögsz a másik nap meg kimész pályára. :icon1:

Most autópályáztam haza, 160-nal. Ugyanúgy a kék fölött volt a mutató, mint városban tötymörgésnél. Tehát a termosztát tartja szépen azt a hőfokot, csak épp keveset. :D De legalább negyed tanknyi benzin elment 160km-en... Jó termosztáttal meg telitank után 100km-t megtéve kezd el kimozdulni a mutató az 50-ből.

Link to comment
Megosztás:

Most autópályáztam haza, 160-nal. Ugyanúgy a kék fölött volt a mutató, mint városban tötymörgésnél. Tehát a termosztát tartja szépen azt a hőfokot, csak épp keveset. :D De legalább negyed tanknyi benzin elment 160km-en... Jó termosztáttal meg telitank után 100km-t megtéve kezd el kimozdulni a mutató az 50-ből.

Pár hónapja kerestek telefonon nem tudom ki volt valamelyik fórumról valakinek a valakije, nem volt fűtés a kocsiban, mi lahat a baj. termosztátot mondtam neki, fűtés tekerő bowdeneket, esetleg a befújó ventit...na aztán kiderült fele hűtőfolyadék hiányzott. :D Van ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Pár hónapja kerestek telefonon nem tudom ki volt valamelyik fórumról valakinek a valakije, nem volt fűtés a kocsiban, mi lahat a baj. termosztátot mondtam neki, fűtés tekerő bowdeneket, esetleg a befújó ventit...na aztán kiderült fele hűtőfolyadék hiányzott. :D Van ilyen.

Tegnap este indulás előtt vettem észre, hogy nincs kupak a tartályon. :D De tudtam, hogy nem ez miatt nincs fűtés, mert még a víz utántöltés előtt sem volt gatyarohasztó meleg már. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát figyelj, ha most jó, akkor nem nagyon lehet megtalálni hogy mi volt akkor a rossz. Esetleg megpróbálhatod kivillogtatni a hibakód tárolót, lehet van valami eltárolva. A motor melegedése függ a külső hőmérséklettől a használati körülményektől is, ha gyanús hogy rossz a termosztát akkor ellenőrizni kell. Hideg motort indítva alapjáraton olyan 10-15-perc mulva kell a hűtő anyósoldali felső sarkának hirtelen melegednie. Ha már az elejétől langyosodik akkor ki kell cserélni a termosztátot. Aalapból el kell hagynia a kék sávot a mutatónak és a kék-piros között kell mászkálnia.

Köszönöm szépen a válaszodat.

A vízhőmérséklet történet ezek szerint egy másik dolog lehet? Gondolom a fogyasztásra is hatással van.

Az ilyen nem indulós dolog lehet attól, hogy mondjuk eltömődik valami az üzemanyag adagoló rendszerben, és a sok próbálkozástól megszűnik a dugulás? Üzemanyag szűrő elméletileg volt benne cserélve 12 ezer kilométerrel ezelőtt. Esetleg tankoljak bele valami drágább adalékolt üzemanyagot, vagy van külön tisztító adalék, amit a benya mellé önthetek (már ha ez okozhatta a hibámat)?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.