Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!
Ismét segítséget szeretnék kérni tőletek!
Nem tudom jó topicba írok e evvel kapcsolatban , de hátha....
1. Az első, hogy van ez a Vákum bisz-basz a pollenszerű előtt a műanyag takaró alatt amiből kijön két cső az egyik a központi injektor aljába megy a másik pedig a fékrásegítőből jövő valamibe?
A kérdésem az volna hogy mi az a vákum bisz-basz amibe ráadásul bejön egy kék cső is....??
A másik pedig hogy mi az a fékrásegítő után amiben belemegy még egy vákum cső a pollenszűrő felől meg egy a vákum bisz-basz ból?
Ugyanis most vettem észre, hogy az egyik vákumcső ami ebbe a fékrásegítő utáni valamibe megy el volt szakadva és fújta ki a levegőt mint az állat.
Tuti, hogy nem valami egyszerű cucc mert a kipufogom folyamatosan pöfékelt, enyhe ilyen durrogos hangot adott alapjáraton és miután ma észrevettem és kicseréltem a szakad vákum csövet minden helyrejött, minden a régi.
2. Második kérdésem, hogy mi az amit a 3 dik képen láttok zöld csatlakozóval, úgyszintén ezen műanyag alatt van és ebből is megy egy vákumcső közvetlen az injektor aljába?????? Mi ez??? Mert ennek a vákum csöve is enyhén szakadt, cserélnem kellene lassan....
3. A harmadik kérdésem pedig, hogy akarok egy tuti kis olaj szürőt/iszap leválasztót beiktatni a kartercsőbe mielőtt újra vissza megy a központi injektorba.... De én eddig váltig azt hittem, hogy amit a 4dik képen láttok vastagabbik keresztmetszetű cső a karter cső, de mellette van egy kis keresztmetszetű is ami úgyszintén az injektor aljába megy.... Most akkor melyik mi pontosan?

1. Tankszellőztető szelep, a kék cső az aktívszenes szűrőbe megy

2. MAP-szenzor, érdemes cserélni a csövét, ha repedt, tudja befolyásolni a motor működését

3. Mindkettő az, ha jól tudom, a vékonyabbik alapjáratnál jut szerephez, a másik nagyobb terhelésnél

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Ismét segítséget szeretnék kérni tőletek!
Nem tudom jó topicba írok e evvel kapcsolatban , de hátha....
1. Az első, hogy van ez a Vákum bisz-basz a pollenszerű előtt a műanyag takaró alatt amiből kijön két cső az egyik a központi injektor aljába megy a másik pedig a fékrásegítőből jövő valamibe?
A kérdésem az volna hogy mi az a vákum bisz-basz amibe ráadásul bejön egy kék cső is....??
A másik pedig hogy mi az a fékrásegítő után amiben belemegy még egy vákum cső a pollenszűrő felől meg egy a vákum bisz-basz ból?
Ugyanis most vettem észre, hogy az egyik vákumcső ami ebbe a fékrásegítő utáni valamibe megy el volt szakadva és fújta ki a levegőt mint az állat.
Tuti, hogy nem valami egyszerű cucc mert a kipufogom folyamatosan pöfékelt, enyhe ilyen durrogos hangot adott alapjáraton és miután ma észrevettem és kicseréltem a szakad vákum csövet minden helyrejött, minden a régi.
2. Második kérdésem, hogy mi az amit a 3 dik képen láttok zöld csatlakozóval, úgyszintén ezen műanyag alatt van és ebből is megy egy vákumcső közvetlen az injektor aljába?????? Mi ez??? Mert ennek a vákum csöve is enyhén szakadt, cserélnem kellene lassan....
3. A harmadik kérdésem pedig, hogy akarok egy tuti kis olaj szürőt/iszap leválasztót beiktatni a kartercsőbe mielőtt újra vissza megy a központi injektorba.... De én eddig váltig azt hittem, hogy amit a 4dik képen láttok vastagabbik keresztmetszetű cső a karter cső, de mellette van egy kis keresztmetszetű is ami úgyszintén az injektor aljába megy.... Most akkor melyik mi pontosan?

3. Én a kisebbiket ledugaszoltam a nagyobbikon meg van a bödön.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1. Tankszellőztető szelep, a kék cső az aktívszenes szűrőbe megy

2. MAP-szenzor, érdemes cserélni a csövét, ha repedt, tudja befolyásolni a motor működését

3. Mindkettő az, ha jól tudom, a vékonyabbik alapjáratnál jut szerephez, a másik nagyobb terhelésnél

Köszönöm!

De akkor mi az ami a fékrásegítő előtt van,amit a képen is mutatok mert két vákumcső abba megy bele alulról?? Mit keres a fékrásegítőn a benzin tank szellőztető??? És az után meg a szívócsonkba megy..... Nem értem.

Lehet hülyeségre gondolok (kezdő vagyok), de akkor végül is ez lehet maga a fékrásegítés, ahogy elindítom a motort?

Nem ér kiröhögni a balt..... :) :) :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is de a bödönből aztán vittem tovább a vékony csövet. Bár szerintem semmi szerepe nincs, főleg hogy a legtöbb autónál el is van dugulva.

Akkor bátran ledugózhatom a kicsit????

Vagy csak cseréljem ki a kis csövet egy újra a sok gané miatt azt hagyjam úgy és kész!

A nagyra meg rakjam rá a szűrőt?

Ki milyen szürőt használ? Miből rakta össze??

Én ez alapján akarom összerakni:

http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/sajat/sajat.html

Valakinek valami jó tanács??

Link to comment
Megosztás:

Akkor bátran ledugózhatom a kicsit????

Vagy csak cseréljem ki a kis csövet egy újra a sok gané miatt azt hagyjam úgy és kész!

A nagyra meg rakjam rá a szűrőt?

Ki milyen szürőt használ? Miből rakta össze??

Én ez alapján akarom összerakni:

http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/sajat/sajat.html

Valakinek valami jó tanács??

Ne legyen kicsi. Én kicsit alul méreteztem, így gyakran kell ürítenem. Ami szezonban (tehát most) kicsit macera, különben kicsit (én úgy érzem) lefojtja. Még annyi, hogy olajálló egyen, én amit vettem dobozt, az levegőtechnikai cucc, és benne a szűrőtartó nem bírta, a kemény műanyag felpuhult.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

De akkor mi az ami a fékrásegítő előtt van,amit a képen is mutatok mert két vákumcső abba megy bele alulról?? Mit keres a fékrásegítőn a benzin tank szellőztető??? És az után meg a szívócsonkba megy..... Nem értem.

Lehet hülyeségre gondolok (kezdő vagyok), de akkor végül is ez lehet maga a fékrásegítés, ahogy elindítom a motort?

Nem ér kiröhögni a bal######t..... :) :) :)

A fékrásegítő maga a fekete tányér a főfékhenger mögött, odáig ami megy cső csak sima vákumcső a 4- henger szívócsonkjába van bekötve és a motor szívása állítja elő a vákumot Ezért van bekötve a tankszellőztetés ide, mert ha túlnyomás van a tankban például amikor kánikula van és a benzin kitágul a motor eszi meg a szívócsonkon keresztül a benzingőzt ami a tankból távozik.

Akkor bátran ledugózhatom a kicsit????

Vagy csak cseréljem ki a kis csövet egy újra a sok gané miatt azt hagyjam úgy és kész!

A nagyra meg rakjam rá a szűrőt?

Ki milyen szürőt használ? Miből rakta össze??

Én ez alapján akarom összerakni:

http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/sajat/sajat.html

Valakinek valami jó tanács??

Én ledugóztam a szelepfedélnél a kicsi cső helyét, de az injektor alatt kitakarítottam a lyukat egy vékony fúrószárral, és bekötöttem a vékony csövet is a bödönbe, ha már egyszer van gyárilag akkor nem iktatom ki. Nekem még mindíg a házilagos uborkásüveges megoldás van, egyenlőre nem találtam jobbat. Itt látszik melyik cső hol volt eredetileg:

1693390-20141228-ZHZk8g.jpg

A szűrőanyag sima szivacs, a bödönt 2-3 hetente ürítem és télen sem fagyott még széátt sz üveg, olyan 4-5 éve használom. Ugye a szivacs alá vezetma kartergázt és a két cső a fellől szívja a szűrt gázt. Ez még a 2 csőves kezdeti változat itt még nem volt bekötve a vékony cső:

1693391-20141228-zjLkFf.jpg

Biztos van szebb is praktikusabb is, mert ugye itt ki kell szerelni ürítéshez ( 3 perc) de nekem megfelel, és csak azért hogy másnak is tetszen nem fogom kicserélni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A fékrásegítő maga a fekete tányér a főfékhenger mögött, odáig ami megy cső csak sima vákumcső a 4- henger szívócsonkjába van bekötve és a motor szívása állítja elő a vákumot Ezért van bekötve a tankszellőztetés ide, mert ha túlnyomás van a tankban például amikor kánikula van és a benzin kitágul a motor eszi meg a szívócsonkon keresztül a benzingőzt ami a tankból távozik.

Én ledugóztam a szelepfedélnél a kicsi cső helyét, de az injektor alatt kitakarítottam a lyukat egy vékony fúrószárral, és bekötöttem a vékony csövet is a bödönbe, ha már egyszer van gyárilag akkor nem iktatom ki. Nekem még mindíg a házilagos uborkásüveges megoldás van, egyenlőre nem találtam jobbat. Itt látszik melyik cső hol volt eredetileg:

A szűrőanyag sima szivacs, a bödönt 2-3 hetente ürítem és télen sem fagyott még széátt sz üveg, olyan 4-5 éve használom. Ugye a szivacs alá vezetma kartergázt és a két cső a fellől szívja a szűrt gázt. Ez még a 2 csőves kezdeti változat itt még nem volt bekötve a vékony cső:

Biztos van szebb is praktikusabb is, mert ugye itt ki kell szerelni ürítéshez ( 3 perc) de nekem megfelel, és csak azért hogy másnak is tetszen nem fogom kicserélni.

ÓÓÓ, nagyon szépen köszönöm a részletes ismertetést! Így már teljesen tiszta a dolog!

Ha elmegy ez a hülye hó meg szél és letudok vele jönni a másik garázsba akkor neki is állok! :)

Már megvettem mindent!

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok már 4 éve küzdök a problémával X17dtl Vákum Pumpa mindig a háza tele megy motorolajjal az pedig belekerűl a vákumcsövekbe!?! Kell benne lenni Olajnak egyáltalán? Sok lenne a Kartergáz ?!

3 pumpát cseréltem már most ma raktam fel az újszerűt tuti jó pumpát! kíváncsi vagyok mi is történik benne! Astrába 198.000Km van nem taposom neki 21-22Bar kompresszió van benne könnyen indul csak a vákum pumpa zavar nagyon hogy úszik az olajba . Válaszokat előre is köszönöm Üdv:Robi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok már 4 éve küzdök a problémával X17dtl Vákum Pumpa mindig a háza tele megy motorolajjal az pedig belekerűl a vákumcsövekbe!?! Kell benne lenni Olajnak egyáltalán? Sok lenne a Kartergáz ?!

3 pumpát cseréltem már most ma raktam fel az újszerűt tuti jó pumpát! kíváncsi vagyok mi is történik benne! Astrába 198.000Km van nem taposom neki 21-22Bar kompresszió van benne könnyen indul csak a vákum pumpa zavar nagyon hogy úszik az olajba . Válaszokat előre is köszönöm Üdv:Robi

Ott nincs valami tömítés vagy O gyűrű? A kartergáz szerintem itt is el van vezetve a szelepfedélből hacsak nincs eldugulva a cső, mintha a szelepfedél hátuljából menne a műanyag takaró alatt.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos semmi tömítést nincs benne! Kartercső mitől dugulhat el? 1 szerelő azt. Mondta az olaj keni a szivattyút de sokallom az olajat benne. De lehet neki van igaza? Jo lenne valakiét megnézni hogy van e másnak is olaj benne.

Hát ha jól látom középen is kell lenni egy kis tömítésnek azon a részen aminek a bötyköstengelyben kell lennie, meg a hengerfej vákumszivattyú között egy nagyobbnak, ami szerintem kifelé tömitt. Annyira nem értek a dieselhez de szerintem a középső ha kopott ott jön átt sok olaj. A karetrgázcső az olajsártól tud eldugulni ha gyanú van rá hogy emiatt nyomja ki az olajat bele kell nézni. Bár talán inkább a felvezető cső szokott eldugulni. Valamennyi olaj normális mert az keni.

1716039-20150117-bGn4WT.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sajnos Olaj áll benne Csináltam képeket is de nem tudom hogy kell feltölteni! kicsit bosszant de ha ez van akkor marad így 8 éve van nálam kb azóta tornázok vele de ha még kibírna ennyit amúgy nagyon meg vagyok vele elégedve mint autó le a kalappal meg kell becsülni nem is zavarom 100km/h fölé.Képet hogy tudok feltölteni!?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos Olaj áll benne Csináltam képeket is de nem tudom hogy kell feltölteni! kicsit bosszant de ha ez van akkor marad így 8 éve van nálam kb azóta tornázok vele de ha még kibírna ennyit amúgy nagyon meg vagyok vele elégedve mint autó le a kalappal meg kell becsülni nem is zavarom 100km/h fölé.Képet hogy tudok feltölteni!?

Feltöltöd például ide: http://pics.coldline.hu/ majd a kapott "LINK"-et bemásolod a hozzászólás ablak képecske URL sorába.

Sziasztok!

Jól tippelek a féltengely hibára, ha 90-től valami rettentően morog elöl? De csak terhelés alatt, ha benyomom a kuplungot és gurulok, túráztatom a motort, úgy nincs ez a hang, ráadásul, talpammal érzek is némi rezgést.

Szerintem nem, a féltengely csukló (legalábbis a külső az romlik el gyakrabban) kitekert kormánynál sebességfüggöen kattog. Főleg teljesen alászedve. Ott inkább a kuplung körül lesz valami ha kinyomva megszűnik.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Valami fémes kattanást hallottam amikor álltam, fordultam be az udvarba. ha a kuplung körül lenne valami, akkor miért csak 90-nél csinálja, 2600-as fordulattól, úgy értem alacsonyabb fokozatban is kipörgetem e fölé és akkor nincs ez a morgás, sőt semmi sincs, 80-90 környékén kezd el először pulzálóan beindulni. Holnap megpóbálom felderíteni mi is lehet, hátha ki tudom tapogatni, rángatni a probléma okát.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Valami fémes kattanást hallottam amikor álltam, fordultam be az udvarba. ha a kuplung körül lenne valami, akkor miért csak 90-nél csinálja, 2600-as fordulattól, úgy értem alacsonyabb fokozatban is kipörgetem e fölé és akkor nincs ez a morgás, sőt semmi sincs, 80-90 környékén kezd el először pulzálóan beindulni. Holnap megpóbálom felderíteni mi is lehet, hátha ki tudom tapogatni, rángatni a probléma okát.

Lehetséges, hogy kerékcsapágy. Az szokott morogni Vagy a váltóban lesz valami gond.

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges, hogy kerékcsapágy. Az szokott morogni Vagy a váltóban lesz valami gond.

A kéken is a csapággyal lesz gond szerintem, nagy sebességnél kanyarban hallani-érezni hogy búg. De oda kell figyelni ha rádiózok pofázok észre sem venni. Esetleg váltóolaj szintre is rá lehetne nézni nem?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Remélem, hogy csak valami olajgond lesz, mert most alávilágítottam, bár sokat nem látni, de a blokk jobb oldala alul elég olajos. (Bár hidegben a 2-est ugyanolyan nehezen veszi mint mikor tavaly cseréltem váltóolajat, temészetesen GM-et kapott) Holnap majd megemelem, ma sajna vendégjárás miatt nem volt időm foglalkozni a kocsival.

Módosítva : Victor75
Link to comment
Megosztás:

Megnéztem miért van sporthangja a kipuffnak, hát ezért:

1717591-20150119-9DwLIu.jpg

Sokat nem játszottam vele, mert úgyis cserélni kell a komplett rendszert, meg a roszdára nehéz hegeszteni, így kentem a folt alá pasztát és csak annyira fogattam meg hogy le ne essen:

1717592-20150119-ABTmGu.jpg

Egy darabig ellessz. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hát ha jól látom középen is kell lenni egy kis tömítésnek azon a részen aminek a bötyköstengelyben kell lennie, meg a hengerfej vákumszivattyú között egy nagyobbnak, ami szerintem kifelé tömitt. Annyira nem értek a dieselhez de szerintem a középső ha kopott ott jön átt sok olaj. A karetrgázcső az olajsártól tud eldugulni ha gyanú van rá hogy emiatt nyomja ki az olajat bele kell nézni. Bár talán inkább a felvezető cső szokott eldugulni. Valamennyi olaj normális mert az keni.

Hali. Úgy néz ki Sikerült kiküszöbölni a problémát 30-Km t mentem semmi olaj szivárgás gyári bekötését levakoltam és átcsöveztem a belső levegőkeringető vákumcsőre. Alapjáraton picit lentebb kellett állítani de probléma mentesen működik! Remélem az is marad.Olaj remélem a szivattyú lefúvó szelepén távozik vissza a motorba! 1000Km múltán írok tartósan működik e. jók legyetek addig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megtudná nekem mondani valaki hogy mennyi az ideális keréknyomás a drága kis Astrámban , ha 15" alufelni van fent 190/50 gumival elől és hátul??

(92' C16NZ)

Meg hogy miért rázza kormányt 120 nál mint a vadállat??? :D

140-nél pedig megszűnik.....

A felnik ki van centrírozva az első kettőben semmi ütés....nullán vannak!

A hátsó kettőben van egy kis ütés.....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.