Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Először is kívánok Békés Boldog Karácsonyt és Kellemes Ünnepeket mindenkinek!

A kérdésem az lenne hogy van nekem egy 92' C16NZ-em, nagyon sokat olvastam már az EGR szelep lezárásról és itt az oldalon található leírást is átnyálaztam már. Mégis még mindig nem tudok dönteni..... Valahol azt írják így megbukik az autó zöld karin valaki azt írja nem. Mi az igazság?

Azt tudom hogy Benzinesnél alapjáraton teljesen zárva van az EGR, de gondolom nekem már eléggé kokszos lehet mert sokszor akad fent az alapjáratom.

Hozzáteszem már kipucoltam ahogy csak tudtam és alapjárati motort is cseréltem! De nem az igazi még....

Az autót mi vettük 0-km esen 92' ben és marad is még szét nem esik alattam, tehát a legmegfelelőbb megoldás kellene nem kokány.... hosszútávra.

Van értelme új vákumos gyári EGR szelepet vennem sok pénzért vagy a lezárás is van olyan jó?

A másik kérdésem, hogy eddig mindig Castrol Magnatec 10W40-es használtam, most azon gondolkodom átállok a gyári GM 10W40-es re.....vélemények a gyári olajról?

Köszönöm a segítséget előre is!

Üdv.

650445562DSC_0004_www.kepfeltoltes.hu_.j

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is kívánok Békés Boldog Karácsonyt és Kellemes Ünnepeket mindenkinek!

A kérdésem az lenne hogy van nekem egy 92' C16NZ-em, nagyon sokat olvastam már az EGR szelep lezárásról és itt az oldalon található leírást is átnyálaztam már. Mégis még mindig nem tudok dönteni..... Valahol azt írják így megbukik az autó zöld karin valaki azt írja nem. Mi az igazság?

Azt tudom hogy Benzinesnél alapjáraton teljesen zárva van az EGR, de gondolom nekem már eléggé kokszos lehet mert sokszor akad fent az alapjáratom.

Hozzáteszem már kipucoltam ahogy csak tudtam és alapjárati motort is cseréltem! De nem az igazi még....

Az autót mi vettük 0-km esen 92' ben és marad is még szét nem esik alattam, tehát a legmegfelelőbb megoldás kellene nem kokány.... hosszútávra.

Van értelme új vákumos gyári EGR szelepet vennem sok pénzért vagy a lezárás is van olyan jó?

A másik kérdésem, hogy eddig mindig Castrol Magnatec 10W40-es használtam, most azon gondolkodom átállok a gyári GM 10W40-es re.....vélemények a gyári olajról?

Köszönöm a segítséget előre is!

Üdv.

Szerintem először csak takaritsd ki az Egr szelepet, de ha le is zárod műszaki előtt pár perc alatt vissza lehet állítani az eredeti állapotot. Én mindíg is GM-olajat használtam, egyszer vettem Castrolt különösebben nem vettem észre hogy bármennyivel jobb lett volna viszont drágább, ezért visszatértem a GM-hez. Ha az első 300ezer kilóméteren jó volt, ezután is jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellemes Karácsonyt kívánok mindenkinek!

Nekem lenne olyan problémám, hogy amikor megyek pár kilométert és leállítom, és pár perc múlva megint beindítom nagyon nehezen tudom a gázpedált benyomni. Ha sikerül is gázt adnom akkor marad a magas fordulat. Na ezt egy pár száz méterig csinálja. Megnéztem a pillangó szelep karja ilyenkor szinte megmozdíthatatlan. Már ráfújtam 2 flakon wd40-et a pillangószelep karra kivülről. de máradt a hiba. Volt olyan is hogy nem csinálta. Mit lehet tenni ilyenkor, segítségeteket előre is köszönöm! C16NZ MOTOR.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellemes Karácsonyt kívánok mindenkinek!

Nekem lenne olyan problémám, hogy amikor megyek pár kilométert és leállítom, és pár perc múlva megint beindítom nagyon nehezen tudom a gázpedált benyomni. Ha sikerül is gázt adnom akkor marad a magas fordulat. Na ezt egy pár száz méterig csinálja. Megnéztem a pillangó szelep karja ilyenkor szinte megmozdíthatatlan. Már ráfújtam 2 flakon wd40-et a pillangószelep karra kivülről. de máradt a hiba. Volt olyan is hogy nem csinálta. Mit lehet tenni ilyenkor, segítségeteket előre is köszönöm! C16NZ MOTOR.

Üdv Boldog Karit! Vedd le azt a nagy fekete kupakot akkor be tudod fújni a tengelyt bellőlről is meg mindkét oldalról is. De leveheted a bowdent is a karról lehet hogy az szorul a gégecsőben és nem is a tengely. Ha jól emlékszem egy pici stift biztosítása van ha kihúzod le lehet pattintani a gömbről.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is kívánok Békés Boldog Karácsonyt és Kellemes Ünnepeket mindenkinek!

A kérdésem az lenne hogy van nekem egy 92' C16NZ-em, nagyon sokat olvastam már az EGR szelep lezárásról és itt az oldalon található leírást is átnyálaztam már. Mégis még mindig nem tudok dönteni..... Valahol azt írják így megbukik az autó zöld karin valaki azt írja nem. Mi az igazság?

Azt tudom hogy Benzinesnél alapjáraton teljesen zárva van az EGR, de gondolom nekem már eléggé kokszos lehet mert sokszor akad fent az alapjáratom.

Hozzáteszem már kipucoltam ahogy csak tudtam és alapjárati motort is cseréltem! De nem az igazi még....

Az autót mi vettük 0-km esen 92' ben és marad is még szét nem esik alattam, tehát a legmegfelelőbb megoldás kellene nem kokány.... hosszútávra.

Van értelme új vákumos gyári EGR szelepet vennem sok pénzért vagy a lezárás is van olyan jó?

A másik kérdésem, hogy eddig mindig Castrol Magnatec 10W40-es használtam, most azon gondolkodom átállok a gyári GM 10W40-es re.....vélemények a gyári olajról?

Köszönöm a segítséget előre is!

Üdv.

látom, látom, de nem hiszem el hogy néz ki a motorod......

Link to comment
Megosztás:

Üdv Boldog Karit! Vedd le azt a nagy fekete kupakot akkor be tudod fújni a tengelyt bellőlről is meg mindkét oldalról is. De leveheted a bowdent is a karról lehet hogy az szorul a gégecsőben és nem is a tengely. Ha jól emlékszem egy pici stift biztosítása van ha kihúzod le lehet pattintani a gömbről.

Levettem a bovdent és úgy szorult.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is kívánok Békés Boldog Karácsonyt és Kellemes Ünnepeket mindenkinek!

A kérdésem az lenne hogy van nekem egy 92' C16NZ-em, nagyon sokat olvastam már az EGR szelep lezárásról és itt az oldalon található leírást is átnyálaztam már. Mégis még mindig nem tudok dönteni..... Valahol azt írják így megbukik az autó zöld karin valaki azt írja nem. Mi az igazság?

Azt tudom hogy Benzinesnél alapjáraton teljesen zárva van az EGR, de gondolom nekem már eléggé kokszos lehet mert sokszor akad fent az alapjáratom.

Hozzáteszem már kipucoltam ahogy csak tudtam és alapjárati motort is cseréltem! De nem az igazi még....

Az autót mi vettük 0-km esen 92' ben és marad is még szét nem esik alattam, tehát a legmegfelelőbb megoldás kellene nem kokány.... hosszútávra.

Van értelme új vákumos gyári EGR szelepet vennem sok pénzért vagy a lezárás is van olyan jó?

A másik kérdésem, hogy eddig mindig Castrol Magnatec 10W40-es használtam, most azon gondolkodom átállok a gyári GM 10W40-es re.....vélemények a gyári olajról?

Köszönöm a segítséget előre is!

Üdv.

Ennél jobb leírást nem nagyon találni pedig, minden benne van: ;)

http://www.opelforum.hu/topic/1752-agr-szelep-lezaras/

Ha rendesen zár az EGR, akkor elég a vákuumcsövet ledugózni, az egy mozdulattal megszüntethető.

Ha lemezzel is le van zárva, akkor két mozdulat. :D Én biztos lezárnám és le is dugóznám.

Lehet kapni is, de nem tart semeddig kivágni egy vékony lemezből:

https://cromax.hu/110000000-motor/111220000-levego-rendszer/111220419-kipufogogaz-szelep-alkatreszei/413963-zarofedel-egr-lezarashoz-opel

Ha a zöldkártya lenne a probléma (a leírás szerint nem az), akkor ezeket ezzel a két mozdulattal el lehet távolítani, de ha pl. kap 20% etanolt műszaki előtt, akkor simán jó lesz a mért érték. :icon1:

Az olaj ízlés kérdése, itt valamikor nem ajánlották a GM olajat mert megég stb., de vannak más vélemények is. Itt még a kevesebb égéstermék miatt pl. ajánlják. (hogy ebből mi igaz, azt nem tudom, főleg mivel több mint 10 éves a tanács):

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/030108a/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is kívánok Békés Boldog Karácsonyt és Kellemes Ünnepeket mindenkinek!

A kérdésem az lenne hogy van nekem egy 92' C16NZ-em, nagyon sokat olvastam már az EGR szelep lezárásról és itt az oldalon található leírást is átnyálaztam már. Mégis még mindig nem tudok dönteni..... Valahol azt írják így megbukik az autó zöld karin valaki azt írja nem. Mi az igazság?

Azt tudom hogy Benzinesnél alapjáraton teljesen zárva van az EGR, de gondolom nekem már eléggé kokszos lehet mert sokszor akad fent az alapjáratom.

Hozzáteszem már kipucoltam ahogy csak tudtam és alapjárati motort is cseréltem! De nem az igazi még....

Az autót mi vettük 0-km esen 92' ben és marad is még szét nem esik alattam, tehát a legmegfelelőbb megoldás kellene nem kokány.... hosszútávra.

Van értelme új vákumos gyári EGR szelepet vennem sok pénzért vagy a lezárás is van olyan jó?

A másik kérdésem, hogy eddig mindig Castrol Magnatec 10W40-es használtam, most azon gondolkodom átállok a gyári GM 10W40-es re.....vélemények a gyári olajról?

Köszönöm a segítséget előre is!

Üdv.

ugyanilyen vasam van, de nekem nincs lezárva, szóval nem tudok nyilatkozni

eccer mán én is szétszedtem kipucoltam

de mi a baja egyébként? gyári egér k.drága, mint minden gyári cucc (pedig ez elég eccerű cucc)

én mindig GM olajat rakok bele, de ezt a kérdést az olaj topicban tedd fel, kb 10 oldalon keresztül fogják taglalni mi a jó....

Nem kellett volna betenni a képet eltereli a figyelmet a problémáról....mint amikor eléd áll a meztelen nő, hogy mit vegyek fel? :icon6:

és milyen igazad vala

Link to comment
Megosztás:

Zotya 975!

Le volt véve a bowden, úgy probáltam mozgatni nem nagyon engedte.

Akkor próbáld meg amit írtam, hogy leveszed a műanyag fedelet és onnan fújod. Igazából még nem vettem ki sohasem a pillangószelepet a torokból mert nem volt miért, de az sem lehet nagy munka.

1689442-20141224-ZjuL9P.jpg

A másik oldalt leveheted a pillangószelep potit, ott is kilóg ugye egy pici tengelycsonk onnan is fújhatsz neki. A képen kékkel pöttyöztem a csatiját két torx fejő csavar fogja.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Meggyőztetek a lezárás mellett döntöttem! :)

Mindig a Castrol Magnettel használtam de most kipróbálom a gyári GM-et!

Ja hát a motor tér meg a túlzott fokú ápolás az az én betegségem! :)

Sajnos most csak ponyvagarázsom van , de azt leműpadlóztam belül, ja és vettem nagyon tuti autóponyvát avval még le van takarva bent! (nem ezt a nejlonos szart), még nem készül el a garázs addig, ideiglenes megoldás! :P

Az utolsó képen a felnit próbáltuk még csak azért nincs lefestve a dobfék meg a csavarok...... :)

astr_m_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

astr_m_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

astr_m_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Azt olvastam a potmétert nem szabad levenni mert ha elállíítodik, akkor csak szakműhelyben szkóppal tudják beállítani.

Hát ez szerintem nincs így, tapasztalatból is tudom , meg igazából semmi nem indokolja ezt. Ez egy sima ellenállás skála a motorvezérlőnek adja az üzenetet milyen helyzetben áll a pillangószelep innen tudja "mekkora gázt" adtál . Nem is lehet rajta semmit állítani két csavar meg egy csati, leveszed, felrakod...ennyi. Az előgyujtást szokták állítani szkóppal ha jól tudom.

1689835-20141225-NdVguu.jpg

Ott van bal oldalt középen.

Link to comment
Megosztás:

Ez a kuplung jó lenne az enyémhez?

Múltkor emeleti parkoló felénél meg kellett állnom,ne tudjátok meg mit kínlódtam mire el tudtam indúlni.

Egyszóval kuplungcsere "megérett".

Rá kéne kérdezni az eladónál hogy miben volt.

Hát ott van rajta, hogy 1.6 Benzin.

Ha jol tudom 1.4be 190mmes való 1.6ba meg 200mmes.

hivatalosan, aztán hogy bele lehet-e szuszmákoli az nem tudom

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a '93 as astrában hol található a a hőkapcsoló, vízhőfok jeladó és melyik mire szolgál? Előre is köszönöm a segítséget.

hőkapcsoló a hűtőben alul, azt kapcsolja a ventit

jeladó meg a bal hátul(ha szemben álsz) a blokkban, ez meg az ECUnak kell, hogy milyen meleg a motor

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát ott van rajta, hogy 1.6 Benzin.

Ha jol tudom 1.4be 190mmes való 1.6ba meg 200mmes.

hivatalosan, aztán hogy bele lehet-e szuszmákoli az nem tudom

Hol láttad? Én nem láttom sehol... :icon14: :rolleyes: ja megvan...fekete filcel van rajta.... :omg: :D

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Ismét segítséget szeretnék kérni tőletek!
Nem tudom jó topicba írok e evvel kapcsolatban , de hátha....
1. Az első, hogy van ez a Vákum bisz-basz a pollenszerű előtt a műanyag takaró alatt amiből kijön két cső az egyik a központi injektor aljába megy a másik pedig a fékrásegítőből jövő valamibe?
A kérdésem az volna hogy mi az a vákum bisz-basz amibe ráadásul bejön egy kék cső is....??
A másik pedig hogy mi az a fékrásegítő után amiben belemegy még egy vákum cső a pollenszűrő felől meg egy a vákum bisz-basz ból?
Ugyanis most vettem észre, hogy az egyik vákumcső ami ebbe a fékrásegítő utáni valamibe megy el volt szakadva és fújta ki a levegőt mint az állat.
Tuti, hogy nem valami egyszerű cucc mert a kipufogom folyamatosan pöfékelt, enyhe ilyen durrogos hangot adott alapjáraton és miután ma észrevettem és kicseréltem a szakad vákum csövet minden helyrejött, minden a régi.
2. Második kérdésem, hogy mi az amit a 3 dik képen láttok zöld csatlakozóval, úgyszintén ezen műanyag alatt van és ebből is megy egy vákumcső közvetlen az injektor aljába?????? Mi ez??? Mert ennek a vákum csöve is enyhén szakadt, cserélnem kellene lassan....
3. A harmadik kérdésem pedig, hogy akarok egy tuti kis olaj szürőt/iszap leválasztót beiktatni a kartercsőbe mielőtt újra vissza megy a központi injektorba.... De én eddig váltig azt hittem, hogy amit a 4dik képen láttok vastagabbik keresztmetszetű cső a karter cső, de mellette van egy kis keresztmetszetű is ami úgyszintén az injektor aljába megy.... Most akkor melyik mi pontosan?
DSC_0007_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
DSC_0010_www.kepfeltoltes.hu_.jpgDSC_0011_www.kepfeltoltes.hu_.jpgDSC_0008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.