Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Köszönettel veszek javaslatokat, tippeket az alábbi probléma diagnosztizálására, orvoslására.

Adott egy Opel Astra F kombi (X14NZ). Néhány km megtétele után napok óta hallatszik a benzintartály "roppanása", majd megállás és a tanksapka levétele után egy hangos levegőbeszívás, ami vákuumra utal. Ilyenkor úgy hallatszik, mintha a tartály hirtelen visszanyerné az eredeti térfogatát. A benzintartály szellőzésével van tehát valami gond.

Két napja ez a probléma kiegészült azzal, hogy minden gázadáskor hallatszik egy furcsa, sípoló hang. Elvittem az autót szakszervízbe, nem foglalkoztak a problémával.

Link to comment
Megosztás:

Köszönettel veszek javaslatokat, tippeket az alábbi probléma diagnosztizálására, orvoslására.

Adott egy Opel Astra F kombi (X14NZ). Néhány km megtétele után napok óta hallatszik a benzintartály "roppanása", majd megállás és a tanksapka levétele után egy hangos levegőbeszívás, ami vákuumra utal. Ilyenkor úgy hallatszik, mintha a tartály hirtelen visszanyerné az eredeti térfogatát. A benzintartály szellőzésével van tehát valami gond.

Két napja ez a probléma kiegészült azzal, hogy minden gázadáskor hallatszik egy furcsa, sípoló hang. Elvittem az autót szakszervízbe, nem foglalkoztak a problémával.

Egyenlőre vegyél rá egy tescós pár 100forintos tanksapit mielőtt a pumpa maradandóan összeszívja a tankot. Sok helyen lehet venni barkácsáruház, benzinkút..stb, ilyen: http://www.autosboltgesztely.hu/termekek/uzemanyag-rendszer/tanksapkak/tanksapka-univerzalis

A tűzfalon van egy műanyag kerek izé 3 csatlakozással, húzd le a csöveket, jegyezd meg melyik hol volt és nézd meg hogy nincs-e bennük széndarabok illetve nincs-e valamelyik cső kirepedve, lecsúszva egyik végén sem. Vagy egyből keresd meg a sípoló hang forrását járó motornál valószinűleg ez okozza mindegyik jelenséget.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyanaz a sípoló hang akkor szűnt meg mikor kiiktattam az aktív szénszűrőt mert a szén darabkák eldugták a tömlőt még a nyomás érzékelő is megtelt .A sípoló hang a benzin beömlő nyílás alatt van valami membránnal ellátott szerkezet amin keresztül távozik a benzin gőz ,innen megy az aktív szénszűrőbe majd a motor beszívja.A fordulat függvényében erősödött ez a hang .Az lett a megoldás ,hogy kifúrtam a tanksapkát egy 4 mm fúróval a membránról lehúztam a két vékony műanyag csövet oda beiktattam egy benzin szűrőt .

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy a klíma elektronikát hol találom , és hogy tudom kiszedni. Azt hallottam, hogy a klíma elektronikához és a motor hűtéshez kapcsolódó elektronikához a lökhárítót is le kell szedni...

Gondolom a klíma elektronika alatt azt a néhány plusz relét értette a biztosítéktábla hátuljában. :D Mert kb ennyi az egész. A klímásnál van néhány plusz relé meg plusz egy ventilátor és plusz 1db hőgomba a víz hűtőradiátorban és ennyi. Utóbbi tudja tiltani a klímát és mindkét ventilátort maximum fokozatra kapcsolni. Jaigen. a reléhalmaz ezt csinálja, a ventiket fél- vagy teljes sebességen pörgetik. :)

Link to comment
Megosztás:

Gondolom a klíma elektronika alatt azt a néhány plusz relét értette a biztosítéktábla hátuljában. :D Mert kb ennyi az egész. A klímásnál van néhány plusz relé meg plusz egy ventilátor és plusz 1db hőgomba a víz hűtőradiátorban és ennyi. Utóbbi tudja tiltani a klímát és mindkét ventilátort maximum fokozatra kapcsolni. Jaigen. a reléhalmaz ezt csinálja, a ventiket fél- vagy teljes sebességen pörgetik. :)

A kocsinak annyi a problémája, hogy a motorhűtés visszajelzője világít és és ezt a hibakódot írja kiP0530=Klímaberendezés-nyomásjeladó funkció-rendellenesség mutatkozik.

A szerelő azt mondta, hogy valami ehhez kapcsolódó elektronikát kell kiszedni, mert bepárásodott vagy bekoszolódott... Ja és ehhez még a lökhárítót is le kell szedni.... Ez nekem egy kicsit misztikus, mert két alkatrészt találtam ami ehhez a problémához köthető, az egyik a Nyomáskapcsoló ( http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx ) a másik pedig a Klíma elektronika (http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P10167&cMegnNr=9140 ) ezek közül szerintem egyikhez sem kell lökhárítót bontani....

A kocsi 2002-es G Astra.

Persze én laikus vagyok, a te véleményed mi erről a problémáról?

Módosítva : Takker
Link to comment
Megosztás:

A kocsinak annyi a problémája, hogy a motorhűtés visszajelzője világít és és ezt a hibakódot írja kiP0530=Klímaberendezés-nyomásjeladó funkció-rendellenesség mutatkozik.

A szerelő azt mondta, hogy valami ehhez kapcsolódó elektronikát kell kiszedni, mert bepárásodott vagy bekoszolódott... Ja és ehhez még a lökhárítót is le kell szedni.... Ez nekem egy kicsit misztikus, mert két alkatrészt találtam ami ehhez a problémához köthető, az egyik a Nyomáskapcsoló ( http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx ) a másik pedig a Klíma elektronika (http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P10167&cMegnNr=9140 ) ezek közül szerintem egyikhez sem kell lökhárítót bontani....

A kocsi 2002-es G Astra.

Persze én laikus vagyok, a te véleményed mi erről a problémáról?

Az a véleményem, hogy ez az F Astra fórum és nem a G. Ha ezt előbb tudom, nem is válaszolok. Ugyanis ennyire nem ismerem azt a típusut, másrészt annak már teljesen más a vezérlése. Míg az F Astra klímarendszerét ismerem, azért is írtam le, amit de az F Astrára vonatkozik, nem G-re.

Link to comment
Megosztás:

Az a véleményem, hogy ez az F Astra fórum és nem a G. Ha ezt előbb tudom, nem is válaszolok. Ugyanis ennyire nem ismerem azt a típusut, másrészt annak már teljesen más a vezérlése. Míg az F Astra klímarendszerét ismerem, azért is írtam le, amit de az F Astrára vonatkozik, nem G-re.

Köszönöm a véleményed, sajnos ügyetlen voltam, telefonon neteztem.... Ha ezt a hibát előbb észreveszem, nem is írom ki a kérdésem.

Link to comment
Megosztás:

Kicserélve, de a jelenség ugyanaz. :(

Ez szinte biztos, hogy vákuumprobléma nekem is ilyen volt még a Corsa-nal, a fékrásegítő és a szívócsonk közti fővákuumcsőnél van egy visszacsapó szelep, nekem ott falsot szívott, az alapjárat amúgy rendben volt semmit nem lehetett észrevenni, aztán egyre csak kezdte, ha fékeztem leesett az alapjárat, míg végül egy útjavításnál fékezéskor le is állt.

Elindulni sem akart utána, kis mókolás a motortérben, majd indult is, igaz hülyének néztek, hogy mit pörgetem piros lámpánál útfelújításnál a motort, de muszáj volt. :D

Aztán szílóval körbekentem ideiglenesen amíg be nem tudom szerezni, hajtottam egy ideig ilyen csövet, de nem találtam ésszerű áron, végül szílósan adtam el, jelentem azóta is töretlenül üzemel vele, pedig utálok mókolni és ezen kívül soha nem tettem többet... :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Valaki adjon ötletet alapjárati témában, mert elég gázos már a helyzet. (C14NZ)

Általában ha hideg, akkor csinálja gyakrabban, de meleg motornál is előfordul. A jelenség, hogy jár alapjáraton, közben kicsit ingadozik, de nem nagy kilengésekkel és egyszer csak majdnem megáll vagy meg is áll. Hőfok jeladó új, alapjárati motor új, injektor körüli tömítések újak, hibakód nincs.

Link to comment
Megosztás:

Valaki adjon ötletet alapjárati témában, mert elég gázos már a helyzet. (C14NZ)

Általában ha hideg, akkor csinálja gyakrabban, de meleg motornál is előfordul. A jelenség, hogy jár alapjáraton, közben kicsit ingadozik, de nem nagy kilengésekkel és egyszer csak majdnem megáll vagy meg is áll. Hőfok jeladó új, alapjárati motor új, injektor körüli tömítések újak, hibakód nincs.

Vákuumcsövek?

Link to comment
Megosztás:

Map szenzor? Bár lehet arra dobna hibalámpát.

Csöveket már végig fújkáltam semmi változás, map szenzort is cseréltem próbára már. Szonda is új, de a régivel is ezt csinálja, új a vezérlője is Szóval kifogytam ötletből, vagyis egyedül a fojtószelep potméter az amit még nem cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Csöveket már végig fújkáltam semmi változás, map szenzort is cseréltem próbára már. Szonda is új, de a régivel is ezt csinálja, új a vezérlője is Szóval kifogytam ötletből, vagyis egyedül a fojtószelep potméter az amit még nem cseréltem.

Alapjárarti motor biztos belevaló került bele? Az 1.4-1-6 kúpja más sok szerelő is keveri. Neked a szögletes kúpos kell ami végülis csonka gúla. Az 1.6-és hegyes.

Link to comment
Megosztás:

Alapjárarti motor biztos belevaló került bele? Az 1.4-1-6 kúpja más sok szerelő is keveri. Neked a szögletes kúpos kell ami végülis csonka gúla. Az 1.6-és hegyes.

Igen, anno belefutottam ebbe a hibába, de hamar rájöttem :) Azóta is porosodik a bontott 1.6-é.

Link to comment
Megosztás:

Valaki adjon ötletet alapjárati témában, mert elég gázos már a helyzet. (C14NZ)

Általában ha hideg, akkor csinálja gyakrabban, de meleg motornál is előfordul. A jelenség, hogy jár alapjáraton, közben kicsit ingadozik, de nem nagy kilengésekkel és egyszer csak majdnem megáll vagy meg is áll. Hőfok jeladó új, alapjárati motor új, injektor körüli tömítések újak, hibakód nincs.

Benzinpumpa időnként nem szorul?

Link to comment
Megosztás:

Csöveket már végig fújkáltam semmi változás, map szenzort is cseréltem próbára már. Szonda is új, de a régivel is ezt csinálja, új a vezérlője is Szóval kifogytam ötletből, vagyis egyedül a fojtószelep potméter az amit még nem cseréltem.

Lehet mégis map szenzor lesz, tegnap próbálgattam és mikor lehúztam a csatiját egyből kisimult az alapjárata, bár kicsit megemelkedett, mikor vissza dugtam megint kezdte.

Link to comment
Megosztás:

A csöve nincs kirepedve, jó helyre van dugva?

Nem tűnik rossznak a cső, meg már egy-kétszer végig fújkáltam féktisztítóval, de nem változott semmi. De ebben mi romolhat el? Hova kellene mennie (most nincs nálam a kocsi, de az injektor mögött megy el, ha jól rémlik)? Igazából nem rég kezdte ezt játszani, eddig aránylag jó volt.

Link to comment
Megosztás:

Nem tűnik rossznak a cső, meg már egy-kétszer végig fújkáltam féktisztítóval, de nem változott semmi. De ebben mi romolhat el? Hova kellene mennie (most nincs nálam a kocsi, de az injektor mögött megy el, ha jól rémlik)? Igazából nem rég kezdte ezt játszani, eddig aránylag jó volt.

Sokat coptunk egy c14nz-vel nem volt alapjárat állandóan lefulladt, fel volt cserélve a Map-szenzor és a kartergázcső, de ha tuti nem lett hozzányúlva a csövekhez akkor más lehet.

Link to comment
Megosztás:

Nem tűnik rossznak a cső, meg már egy-kétszer végig fújkáltam féktisztítóval, de nem változott semmi. De ebben mi romolhat el? Hova kellene mennie (most nincs nálam a kocsi, de az injektor mögött megy el, ha jól rémlik)? Igazából nem rég kezdte ezt játszani, eddig aránylag jó volt.

Érdekes dolog ez a féktisztítós fújkálás. Én pl. direkt belefújtam a vákuumcsőbe, le se carta a motor :D

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolog ez a féktisztítós fújkálás. Én pl. direkt belefújtam a vákuumcsőbe, le se carta a motor :D

Azért egy vákúmcső áteresztő képessége mondjuk a gumiharmonikához képest elenyésző, nekem például egyáltalán nem venni észre az alapjáraton ha lehúzok egyet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.