Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

neked ilyen elektromos órád van?

hát azt nehéz ide bele faragni

Alapvetően ugyanaz a calibra óra, mint az f astra órája. Az elektromos az 260-ig van skálázva, a w szám meg 1147, ha jól emlékszem. A vekiben is van ilyen jeladó, csak az a bc-é. A kadett digitális műszeregységhez is ilyen jeladó kell például.
Link to comment
Megosztás:

Alapvetően ugyanaz a calibra óra, mint az f astra órája. Az elektromos az 260-ig van skálázva, a w szám meg 1147, ha jól emlékszem. A vekiben is van ilyen jeladó, csak az a bc-é. A kadett digitális műszeregységhez is ilyen jeladó kell például.

ugye az ECUnak a kocsi saját jeladója kell, tehát azt kirakja az ember a motortérbe és behúzom a mazzagot az addig oké, de elektromos óránsk más a W száma, tehát a kocsi (szerintem) eredeti jeladóval igencsak nem lesz pontos, nem? me hogy neki a saját hozzátartozó jeladója kéne, nem?

max az lehetne, hogy kint 2 jeladót rak rá az emberfia egyet az ECUnak, egyet meg az órának, gondolom

Link to comment
Megosztás:

Utolsó Astra GSi-ből van, ahogy Daykiller írja a spirál helyére megy egy jeladó, ami az órához tartozik. Három szál vezeték, + és -, illetve a jel a kilométer óra 3as sarujához és kész is. Viszont nem olcsó mutatvány, nekem 13e-be fájt, s ritka mint a fehér holló. Én is meguntam, hogy kattog a kilométer óra, a gyári spirál meg közel ennyi vagy drágább, s pont volt egy eladó ilyen elektromos óra Face-n. Hibakód nincs, megkapja a sebesség jelet az ECU. 5 km/h-val mutat kevesebb az óra mint a valóság.

Link to comment
Megosztás:

Utolsó Astra GSi-ből van, ahogy Daykiller írja a spirál helyére megy egy jeladó, ami az órához tartozik. Három szál vezeték, + és -, illetve a jel a kilométer óra 3as sarujához és kész is. Viszont nem olcsó mutatvány, nekem 13e-be fájt, s ritka mint a fehér holló. Én is meguntam, hogy kattog a kilométer óra, a gyári spirál meg közel ennyi vagy drágább, s pont volt egy eladó ilyen elektromos óra Face-n. Hibakód nincs, megkapja a sebesség jelet az ECU. 5 km/h-val mutat kevesebb az óra mint a valóság.

de az nem baj, hogy az ECU nem az eredeti jeladótól kapja a sebesség jelet?

Link to comment
Megosztás:

de az nem baj, hogy az ECU nem az eredeti jeladótól kapja a sebesség jelet?

ECU-nak tök mindegy, az csak azt nézi, hogy van-e sebességjel. ;)

Akkor izgalmas a dolog, amikor BC-t vagy tempomatot kell bekötni.

Mondjuk a BC-t át lehet programozni másik impuzusszámú jeladóhoz, a tempomathoz pedig jó a 16 impulzusos jeladó. Bár annál sem lenne gond, csak 30kmó helyett 15kmó-nál lehetne bekapcsolni, ha 8 impulzusos a jeladó. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

ECU-nak tök mindegy, az csak azt nézi, hogy van-e sebességjel. ;)

Akkor izgalmas a dolog, amikor BC-t vagy tempomatot kell bekötni.

Mondjuk a BC-t át lehet programozni másik impuzusszámú jeladóhoz, a tempomathoz pedig jó a 16 impulzusos jeladó. Bár annál sem lenne gond, csak 30kmó helyett 15kmó-nál lehetne bekapcsolni, ha 8 impulzusos a jeladó. :icon1:

én ezt azért nem hiszem

Link to comment
Megosztás:

én ezt azért nem hiszem

Úgy gondolom, hogy annyi a szerepe a sebességjelnek, hogy az ECU normál alapjáratot állítson vagy emeltet.

Ha van sebességjel (7kmó-tól felfelé), akkor emelt alapjárat lesz, ha nincs, akkor normál alapjárat van.

Mivel ezt biztonsági funkciónak szánták, még annyit figyelhet, hogyha x ideig nincs sebességjel, és terhelt állapotban megy a motor, akkor világítani fog a pech-engine.

Szerinted mihez figyeli még az ECU a sebesség jelet? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nekem megy már március óta. :D De akkor visszatérve a problémámhoz. :)

Szépen megyek a városban 50el, látom, hogy piros lámpa, így 4-3-2 visszaváltás, s amikor már kettesben lassulok motorfékkel, s benyomom a kuplungot, majd utána a féket, akkor olyat csinál mint ha elejtené a fordulatot, beremeg, majd korrigál. Aztán nem sokkal odébb bekanyarodok, fekvőrendőr, így lassítok, 3ból vissza kettőbe, lassulok motorfékkel, kuplung benyom, fékezek és megint mintha elejtené fordulatot egy pillanatra, beremeg fékezés után. Azt megnéztem, hogy ha kinyomom kuplungot és gurul az autó akkor nem csinálja, csak akkor ha fékre lépek, s persze nem mindig

:) Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Nekem megy már március óta. :D De akkor visszatérve a problémámhoz. :)

Szépen megyek a városban 50el, látom, hogy piros lámpa, így 4-3-2 visszaváltás, s amikor már kettesben lassulok motorfékkel, s benyomom a kuplungot, majd utána a féket, akkor olyat csinál mint ha elejtené a fordulatot, beremeg, majd korrigál. Aztán nem sokkal odébb bekanyarodok, fekvőrendőr, így lassítok, 3ból vissza kettőbe, lassulok motorfékkel, kuplung benyom, fékezek és megint mintha elejtené fordulatot egy pillanatra, beremeg fékezés után. Azt megnéztem, hogy ha kinyomom kuplungot és gurul az autó akkor nem csinálja, csak akkor ha fékre lépek, s persze nem mindig

:) Köszi.

Ez szinte biztos, hogy vákuumprobléma nekem is ilyen volt még a Corsa-nal, a fékrásegítő és a szívócsonk közti fővákuumcsőnél van egy visszacsapó szelep, nekem ott falsot szívott, az alapjárat amúgy rendben volt semmit nem lehetett észrevenni, aztán egyre csak kezdte, ha fékeztem leesett az alapjárat, míg végül egy útjavításnál fékezéskor le is állt.

Elindulni sem akart utána, kis mókolás a motortérben, majd indult is, igaz hülyének néztek, hogy mit pörgetem piros lámpánál útfelújításnál a motort, de muszáj volt. :D

Aztán szílóval körbekentem ideiglenesen amíg be nem tudom szerezni, hajtottam egy ideig ilyen csövet, de nem találtam ésszerű áron, végül szílósan adtam el, jelentem azóta is töretlenül üzemel vele, pedig utálok mókolni és ezen kívül soha nem tettem többet... :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Alapvetően ugyanaz a calibra óra, mint az f astra órája. Az elektromos az 260-ig van skálázva, a w szám meg 1147, ha jól emlékszem. A vekiben is van ilyen jeladó, csak az a bc-é. A kadett digitális műszeregységhez is ilyen jeladó kell például.

K számos a villanyóra
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm. Remélem ez lesz, hétvégén kicserélem. Van egy bontott Caliból, még jó, hogy ugyanaz. :D

Ez szinte biztos, hogy vákuumprobléma nekem is ilyen volt még a Corsa-nal, a fékrásegítő és a szívócsonk közti fővákuumcsőnél van egy visszacsapó szelep, nekem ott falsot szívott, az alapjárat amúgy rendben volt semmit nem lehetett észrevenni, aztán egyre csak kezdte, ha fékeztem leesett az alapjárat, míg végül egy útjavításnál fékezéskor le is állt.

Elindulni sem akart utána, kis mókolás a motortérben, majd indult is, igaz hülyének néztek, hogy mit pörgetem piros lámpánál útfelújításnál a motort, de muszáj volt. :D

Aztán szílóval körbekentem ideiglenesen amíg be nem tudom szerezni, hajtottam egy ideig ilyen csövet, de nem találtam ésszerű áron, végül szílósan adtam el, jelentem azóta is töretlenül üzemel vele, pedig utálok mókolni és ezen kívül soha nem tettem többet... :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ugyanúgy itt is a csak külső peremén kell tömíteni mint az olajszűrőnek , ha jól látom ez oda való alája.

jaja aztat tudom, de 1 középső "csavarral" (20x1,5) fogatod fel, ugye ebben fut az olaj, oda kell-e tömités, meg a nem használt érzékelőcsavarokhoz

mondjuk az első eset sok baj nem lehet me ha mellé megy max nem megy át szűrőn...

Link to comment
Megosztás:

jaja aztat tudom, de 1 középső "csavarral" (20x1,5) fogatod fel, ugye ebben fut az olaj, oda kell-e tömités, meg a nem használt érzékelőcsavarokhoz

mondjuk az első eset sok baj nem lehet me ha mellé megy max nem megy át szűrőn...

Szerintem pont azért nem kell mert ha csak simán sz olajszűrőt tekered fel ott sincs tömítés, csak annyi olaj lenne szűretlen amennyi a menet mellett átszivárog. Mondjuk ha tekersz a menetre teflonszalagot az tömítt, csak mi van akkor ha egy szál elszabadul?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem pont azért nem kell mert ha csak simán sz olajszűrőt tekered fel ott sincs tömítés, csak annyi olaj lenne szűretlen amennyi a menet mellett átszivárog. Mondjuk ha tekersz a menetre teflonszalagot az tömítt, csak mi van akkor ha egy szál elszabadul?

jaja igen akkor ezt megbeszéltük, majd legközelebbi olaj cserekor felrakom

Link to comment
Megosztás:

Nem kell a nagy menethez tömítés. A kicsik meg elvileg kúpos csavarok. Nekem volt ilyen a Calibrán 6-7 éve, nem volt olcsó mulatság, s a kis meneteknél szivárgott az olaj. Elég hamar eladtam.

jaja igen akkor ezt megbeszéltük, majd legközelebbi olaj cserekor felrakom

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.