Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ez a 3 hibakód az EGR-re, a Map-szenzorra és a fojtószelepállás-érzékelő potméterre vonatkozik, ezeket nézd át, ill. a kábeleket, az ECU-nál a csatlakozót.

Rusnya dolog ez a MAP-szenzor nálunk a két cső felcserélése 6-7 hibakódot generált. :D Már így vettük az autót a próbaút során végig égett a motorhiba lámpa alapjárat nem volt. De mivel csak 200ezer volt az autó gondoltam belefér. Vagy 3 hét alatt jöttünk rá, hogy ez a két cső van felcserélve. :D Voltak szép pillanatok amikor ki volt belezve szinte mindegyik motortér-utastér, kavargattuk a kávét és találgattuk hogy mi a tetves anyád bajod van? :icon14:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az ilyen kis aljas g*** hibák a legjobbak...

Engem valamelyik nap egy 650-es Bmw szivatott, világít a check engine, hibakód, miegyéb, kis piszkálással nagy nehezen hozza a zöldkártya értékeket, erre kiderül, hogí az olajsapka volt ferdén rákapatva, és mivel ennél már a teljes kartergázrendszer a folytószelep után van bekötve, így ott szépen falsot szívott a motor....

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Mert most tetőkárpit nélkül rohadt meleg van a kocsiba, már egészen korán is. Tehát a tetőkárpit szigetel. Viszont ha a tetőkárpit alatt is szigetelek, akkor még kevésbé lesz meleg :)
Valami speckóbb anyagra gondoltam, ami bírja a hőingást, és rugalmas marad.

Kétoldalas ragasztószalag? Csak a nyári melegtől előbb-utóbb lejöhet. Azt megkérdezhetem, mért akarjátok hőszigetelni?

Link to comment
Megosztás:

Ha a motortér felől jön, és nem valami lógó lemez akkor lehet, hogy hidrotőke, esetleg határra állított gyújtás, ha régi elosztósról beszélünk.

Mondjuk a hidrotőkék szólnak rendesen hideg indításnál, főleg ha pár napig nincs használva.

Nem tudom, hogy mikori a gyújtáselosztója. Viszont a másik hibajelenség, amit gyakran csinál, hogy ingadozik az alapjárata elég rendesen. Nemrég cseréltem benne alapjárati motort, meg egy két rehült levegőcsövet. Ez után mérséklődött a probléma pár hétig, de most megint csinálja.

Üdv,

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk a hidrotőkék szólnak rendesen hideg indításnál, főleg ha pár napig nincs használva.

Nem tudom, hogy mikori a gyújtáselosztója. Viszont a másik hibajelenség, amit gyakran csinál, hogy ingadozik az alapjárata elég rendesen. Nemrég cseréltem benne alapjárati motort, meg egy két rehült levegőcsövet. Ez után mérséklődött a probléma pár hétig, de most megint csinálja.

Üdv,

Zoli

Ha vákumcső buzerálásra változott, akkor lehet hogy van még amit le kéne cseréni. Alapjáraton ketyegve nyisd ki a motorháztetőt és fújkáld körbe a csövek környékét féktisztítóval. Ha valahol felpörög, ott van egy plusz bejárata a renCernek.
Link to comment
Megosztás:

Ha vákumcső buzerálásra változott, akkor lehet hogy van még amit le kéne cseréni. Alapjáraton ketyegve nyisd ki a motorháztetőt és fújkáld körbe a csövek környékét féktisztítóval. Ha valahol felpörög, ott van egy plusz bejárata a renCernek.

ezt én is megpróbálom majd, mert megint 1500 lett az alapjárat, az első újraindításik

Link to comment
Megosztás:

Mert most tetőkárpit nélkül rohadt meleg van a kocsiba, már egészen korán is. Tehát a tetőkárpit szigetel. Viszont ha a tetőkárpit alatt is szigetelek, akkor még kevésbé lesz meleg :)

Valami speckóbb anyagra gondoltam, ami bírja a hőingást, és rugalmas marad.

(A sok hozzászólás miatti napi(?) letiltás után ismét jelentkezem.)

Bocs, a melegre nem gondoltam.

Az enyém fehér, be is szólt egy okos kollégám, meg hogy "minek fehér ótóba klíma?" "visszaveri a hőt".

Szalagparketta alá való lágy szivacs is szóba jöhet, úgy 8-10 rétegben, nem? Így még légréseid is lennének, ami elvileg szintén jól szigetel. De a legjobb lenne 75 milis üveggyapot, jó vastag nejlonzsákban "tasakolva". Az összenyomható, kitölti a helyét. Nekem van ilyen maradékom (Pesten). Nem kocsiból maradt, hanem gipszkartonozásból.

Link to comment
Megosztás:

Mert most tetőkárpit nélkül rohadt meleg van a kocsiba, már egészen korán is. Tehát a tetőkárpit szigetel. Viszont ha a tetőkárpit alatt is szigetelek, akkor még kevésbé lesz meleg :)

Valami speckóbb anyagra gondoltam, ami bírja a hőingást, és rugalmas marad.

(A sok hozzászólás miatti napi(?) letiltás után ismét jelentkezem.)

Bocs, a melegre nem gondoltam.

Az enyém fehér, be is szólt egy okos kollégám, meg hogy "minek fehér ótóba klíma?" "visszaveri a hőt".

Szalagparketta alá való lágy szivacs is szóba jöhet, úgy 8-10 rétegben, nem? Így még légréseid is lennének, ami elvileg szintén jól szigetel. De a legjobb lenne 75 milis üveggyapot, jó vastag nejlonzsákban "tasakolva". Az összenyomható, kitölti a helyét. Nekem van ilyen maradékom (Pesten). Nem kocsiból maradt, hanem gipszkartonozásból.

Szerintem a 75 milis nagyon vastag oda, talán 2 centi hely van , ha meg összenyomod akkor kiszorítod belőle a levegőt ami a lényege a szigetelésnek. Én ilye akarok betenni.http://www.komplett-otthon.hu/termek_kepek/5693_2.jpg Végülis mindegy mivel ragasztom, csak addíg kell ott maradnia amíg visszarakom a tetőkárpitot, aztán már úgysem tud hová menni.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a 75 milis nagyon vastag oda, talán 2 centi hely van , ha meg összenyomod akkor kiszorítod belőle a levegőt ami a lényege a szigetelésnek. Én ilye akarok betenni.http://www.komplett-otthon.hu/termek_kepek/5693_2.jpg Végülis mindegy mivel ragasztom, csak addíg kell ott maradnia amíg visszarakom a tetőkárpitot, aztán már úgysem tud hová menni.

Jogos... A téli penészesedésre kell talán még vigyázni. ? Ha belül meleg van, kint hideg, belül párás, kint szmogos :sick: akkor tud lecsapódni víz a belülről szerelt hőszigetelésen (akár ház, akár kocsi). Sokaknak ezért folyik a víz és virul a penész a lakásban belülre feltett hungarocell stb. mögött. Emiatt érdemes lehet telibe ragasztani azt a hőtükröt. Mert az szerintem nem páraáteresztő.

Viszont ahhoz a szép fehér szigetelős öltönyödet nem kell felvenned! :smartass:

Más: holnap kerül új hátsó kipufogódob az autómra, mivel ahová vizsgáztatni viszem novemberben, szóltak, hogy nem lesz jó ez így... Rábeszélt a mester, ő majd ráhegeszti a régi dobról a 3 szarvát az újra amim van, mert azon nincsenek olyanok. (Főbb méretei stimmelnek.) Állítólag 1 óra alatt meglesz. Kíváncsi leszek.

Link to comment
Megosztás:

Ez a 3 hibakód az EGR-re, a Map-szenzorra és a fojtószelepállás-érzékelő potméterre vonatkozik, ezeket nézd át, ill. a kábeleket, az ECU-nál a csatlakozót.

Köszi a válaszokat! Bocsi a hülye kérdésekért, de semmennyire se értek az autószereléshez. A fojtószelep-érzékelőt azt hol találom? És az Ecu-t? Annyit tudok, hogy bent van valahol a kárpit alatt, de merre?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat! Bocsi a hülye kérdésekért, de semmennyire se értek az autószereléshez. A fojtószelep-érzékelőt azt hol találom? És az Ecu-t? Annyit tudok, hogy bent van valahol a kárpit alatt, de merre?

Én se nagyon, de amíg tuti választ nem kapsz - fojtószelep: injektorház oldalában, a szelep tengelye végén van, 2 kábeles csatija van. Az ECU az utastérben a jobb első lábtér oldalfalában (sárvédő).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem a 75 milis nagyon vastag oda, talán 2 centi hely van , ha meg összenyomod akkor kiszorítod belőle a levegőt ami a lényege a szigetelésnek. Én ilye akarok betenni.http://www.komplett-otthon.hu/termek_kepek/5693_2.jpg Végülis mindegy mivel ragasztom, csak addíg kell ott maradnia amíg visszarakom a tetőkárpitot, aztán már úgysem tud hová menni.

aztán majd lenyomja :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

Jogos... A téli penészesedésre kell talán még vigyázni. ? Ha belül meleg van, kint hideg, belül párás, kint szmogos :sick: akkor tud lecsapódni víz a belülről szerelt hőszigetelésen (akár ház, akár kocsi). Sokaknak ezért folyik a víz és virul a penész a lakásban belülre feltett hungarocell stb. mögött. Emiatt érdemes lehet telibe ragasztani azt a hőtükröt. Mert az szerintem nem páraáteresztő.

Viszont ahhoz a szép fehér szigetelős öltönyödet nem kell felvenned! :smartass:

Más: holnap kerül új hátsó kipufogódob az autómra, mivel ahová vizsgáztatni viszem novemberben, szóltak, hogy nem lesz jó ez így... Rábeszélt a mester, ő majd ráhegeszti a régi dobról a 3 szarvát az újra amim van, mert azon nincsenek olyanok. (Főbb méretei stimmelnek.) Állítólag 1 óra alatt meglesz. Kíváncsi leszek.

Műbőr nekem a tetőkárpit azon csak nem megy átt a pára. Meg állandóan nyomatom a ventit 2-esen azért van átszellőzés.

aztán majd lenyomja :evilgrin:

Csak nem, ez a hőtükör csak 3 mili vastag szinte nincs is súlya.

Link to comment
Megosztás:

Ha vákumcső buzerálásra változott, akkor lehet hogy van még amit le kéne cseréni. Alapjáraton ketyegve nyisd ki a motorháztetőt és fújkáld körbe a csövek környékét féktisztítóval. Ha valahol felpörög, ott van egy plusz bejárata a renCernek.

Akkor majd még körbenézek, befújkálom, hátha megtalálom a hiba okát.

Köszi!

Üdv,

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Hosszirányben vagy lefele-felfele cibálva? Hosszirányben tud mozogni, hiszen nem fixen van befogatva hanem egy rugós stift tartja, mondjuk lefele-felfele is lehet ennyi játéka a két gömbcsuklónak összesen. Nekem az a szimering sajna ereszt. <_<

Köszi! Bakker... hosszirányban eszembe se jutott megcibálni... olyan vagyok mint egy ovis a homokozóban, amikor emelőn van a kocsi, de sajna nem minden jut az eszembe. Szóval fel-le mozgott ennyit. Ha ott gáz van/lenne, valami zajt is kéne hallanom, vagy csak az olaj folyna? (ami nem folyik)

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Bakker... hosszirányban eszembe se jutott megcibálni... olyan vagyok mint egy ovis a homokozóban, amikor emelőn van a kocsi, de sajna nem minden jut az eszembe. Szóval fel-le mozgott ennyit. Ha ott gáz van/lenne, valami zajt is kéne hallanom, vagy csak az olaj folyna? (ami nem folyik)

Szerintem ha túl nagy lenne a mozgás akkor a szimering hamar tönkremenne és eresztene, sőt talán még a kormányt is rázná a kilengő féltengely.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szép estét Mindenkinek!

Segítséget kérnék abban a kérdésben, hogy mi a szerepe annak a vákuumcsőnek, amelyiknek a csatlakozási pontjai a mellékelt képeken láthatóak. Tegnap vettem észre, hogy az egyik csatlakozó teljesen szétesett és a cső csak lóg a levegőben. Hogy mióta, nem tudom, de a motor üzemében nem vette észre semmi rendelleneset és a check engine sem jelzett. A motor kódja X16SZR, F Astra Caravan.

A válaszokat előre is köszönöm!

http://kepfeltoltes.hu/141015/20141015_154432_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/141015/20141015_154445_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

A légbeömlő csappantyúját állítja a beszívott levegő hőfoka szerint meleg vagy hideg állásba. Igazából nincs jelentősége, de érdemes ledugózni a csatlakozásokat.

Szép estét Mindenkinek!

Segítséget kérnék abban a kérdésben, hogy mi a szerepe annak a vákuumcsőnek, amelyiknek a csatlakozási pontjai a mellékelt képeken láthatóak. Tegnap vettem észre, hogy az egyik csatlakozó teljesen szétesett és a cső csak lóg a levegőben. Hogy mióta, nem tudom, de a motor üzemében nem vette észre semmi rendelleneset és a check engine sem jelzett. A motor kódja X16SZR, F Astra Caravan.

A válaszokat előre is köszönöm!

http://kepfeltoltes.hu/141015/20141015_154432_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/141015/20141015_154445_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

A légbeömlő csappantyúját állítja a beszívott levegő hőfoka szerint meleg vagy hideg állásba. Igazából nincs jelentősége, de érdemes ledugózni a csatlakozásokat.

Őőő, nem. :) Az ami a kollega képéről hiányzik, az nem az. Amit te írsz, az rajta van a képen.

Link to comment
Megosztás:

Pedig az az. Alulról át van kötve az injektorfedélhez a kétcsöcsös termosztátba, ahonnét a 90fokos könyökkel megy tovább a világoskék cső a légszűrőház felé. A másik cső a tankszellőztetésé.

Őőő, nem. :) Az ami a kollega képéről hiányzik, az nem az. Amit te írsz, az rajta van a képen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.