Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ebben az esetben segitenétek megoldást találni a problémámra?

üa.szivattyú csere óta van ez a jelenség, ha sokáig áll sokat kell tekertetni vagy 2-3x inditózni, ha viszont 2-3 órát vagy kevesebbet pihen, akkor beindul de nem kap még elég üzemanyagot és leáll. Néhány perc vagy fél óra még nem gond nála akkor jól indul.

Arra gondoltam, hogy beteszek a szűrö után egy visszacsapó szelepet ami nem engedi vissza a natkba a benzint. Ez szerintetek jó ötlet , vagy vegyek egy bontott szivattyút?

Ez szerintem lábszelep probléma. Másik AC pumpa segítene rajta sztem,

Link to comment
Megosztás:

Szaisztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem SOS. :icon1:

1999-es B-s Vectra 1.8 16v.

A szerelő kuplungszettet és fékeket cserélt aztán az autó nem indul. Nekem olyan mintha az immo halt volna meg mert abszolút meg se mozdítja a motort ha elfordítjuk a kulcsot csak kattog a motortérben és villog a check engine lámpa. Azt mondja ő semmihez nem nyúlt és nem szedett szét semmilyen érzékelőt. Mit tudok a kocsival csinálni?

A segítséget előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szaisztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem SOS. :icon1:

1999-es B-s Vectra 1.8 16v.

A szerelő kuplungszettet és fékeket cserélt aztán az autó nem indul. Nekem olyan mintha az immo halt volna meg mert abszolút meg se mozdítja a motort ha elfordítjuk a kulcsot csak kattog a motortérben és villog a check engine lámpa. Azt mondja ő semmihez nem nyúlt és nem szedett szét semmilyen érzékelőt. Mit tudok a kocsival csinálni?

A segítséget előre is köszönöm!

Immo hiba: tekeri a morot az önindító, de nem indul el, közben villog a check engine lámpa.

Meg sem mozdítja a motort, az akksi hiba, vagy önindító hiba. De érdekes szerelő az ilyen, aki kicserélni a kuplungot rendesen, de egy ilyen apróság megakasztja...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ezzel csak az a gond, hogy én szereltem be és igy nincs rá gari.

Ezt szerintem jobb helyen meg lehetne beszélni, mivel nem a bolt vesztesége, hanem küldik vissza a beszállítónak. Esetleg szerelő ismerős, ha nagyon kötik ez ebet a karóhoz, mert neki sem kerül semmibe.

Egyébként biztosan jól raktad be? (B vectrán még nem láttam a pumpát, nem tudom mire kellhet esetleg figyelni.)

Link to comment
Megosztás:

Immo hiba: tekeri a morot az önindító, de nem indul el, közben villog a check engine lámpa.

Meg sem mozdítja a motort, az akksi hiba, vagy önindító hiba. De érdekes szerelő az ilyen, aki kicserélni a kuplungot rendesen, de egy ilyen apróság megakasztja...

Itt meg se mozdítja a motort csak villog a check engine lámpa. Az akksi egy éves sincs. De nem értem hogy lehetne szar bármi is,hisz csak leparkoltam a kocsit,másfél nap múlva megyek és mondja h ez a hiba és nem csinál semmit a kocsi.

Bikázva be kéne neki indulni ilyenkor ha az önindító jó és mégis az akksi szar?

Hidd el,hogy többet nem viszem fekete autószerelőhöz :D

Módosítva : Tothjani47
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ne haradgudj, de ezen a szinten már el kéne tudni dönteni, hogy akksi hibáról, vagy nem akksi hibáról van szó. :) Egy szerelőnek főleg. Bele sem merek gondolni, hogy akkor a kuplung cserét hogy csinálta meg.

Valószínű levert egy vezetéket az önindítóról, vagy csak megsértett egy oda menő kábelt. Eléggé meg kell bontani ott a dolgokat a váltó csere miatt. Bármi megeshet. De le is merülhetett az akksi, tökmindegy, hogy új-e vagy sem.

Duplán sem értem, hogy miért viszed ilyen kóklerhez az autódat. Én fekete autószerelőhöz akkor szoktam menni, ha tudom hogy kifejezetten ügyes és ért a dolgokhoz. Mert ugye az ügyesség, találékonyság nem jár együtt a szerelő mesteri papírral. De hogy feketén is csinálja, meg ügyetlen is, ez így együtt sok...

Link to comment
Megosztás:

Ezt szerintem jobb helyen meg lehetne beszélni, mivel nem a bolt vesztesége, hanem küldik vissza a beszállítónak. Esetleg szerelő ismerős, ha nagyon kötik ez ebet a karóhoz, mert neki sem kerül semmibe.

Egyébként biztosan jól raktad be? (B vectrán még nem láttam a pumpát, nem tudom mire kellhet esetleg figyelni.)

egyetlen hibalehetőség a csőcsatlakozásnál lehet ami rámegy az AC-ra. ott esetleg szivároghat a benzin, máshol nem észleltem.

jövőhéten jobban rá fogok érni szétszedem megint, megnézem hogy ott van a hiba, vagy a szivattyú engedi el a nyomást.

Link to comment
Megosztás:

egyetlen hibalehetőség a csőcsatlakozásnál lehet ami rámegy az AC-ra. ott esetleg szivároghat a benzin, máshol nem észleltem.

jövőhéten jobban rá fogok érni szétszedem megint, megnézem hogy ott van a hiba, vagy a szivattyú engedi el a nyomást.

F astrán volt nekem olyan, hogy üres tankkal néha nagyon nagyon elfogyott az erő belőle. Akkor a megoldás az lett, hogy a csőre bilincset raktam. Azóta sem tudom hogy kellene-e ott lennie gyárilag, de már abban az állapotban vettük és egy jó darabig működött nélküle is minden rendesen. Azóta persze hibátlan.

Nálad nem befolyásoló a teli/üres tank?

Én azt gondolnám, hogy ha a pumpa egyébként működik mindig rendesen, akkor valami apróság lesz az ok. Például valami csatlakozás.

Szűrő lett cserélve mostanában/pumpacsere után?

Link to comment
Megosztás:

F astrán volt nekem olyan, hogy üres tankkal néha nagyon nagyon elfogyott az erő belőle. Akkor a megoldás az lett, hogy a csőre bilincset raktam. Azóta sem tudom hogy kellene-e ott lennie gyárilag, de már abban az állapotban vettük és egy jó darabig működött nélküle is minden rendesen. Azóta persze hibátlan.

Nálad nem befolyásoló a teli/üres tank?

Én azt gondolnám, hogy ha a pumpa egyébként működik mindig rendesen, akkor valami apróság lesz az ok. Például valami csatlakozás.

Szűrő lett cserélve mostanában/pumpacsere után?

Nem egyáltalán nem befolyásolja a benzinszint a működést, nekem gyári szivattyú volt még benne,és azon volt bilincs préselt féle, ezért azt cseréltem. külső csatlakozásoknál nincs szivárgás, szűrőt cseréltem a pumpával egyszerre. egyébként a motor komutátora kopott el azért cseréltem a szivattyút, addig nem volt vele semmiféle gond.

Jövőhéten leellenőrzöm a bilincset és a visszacsapóját a szivattyúnak a tankon belül, és megosztom veletek mire jutottam.

Link to comment
Megosztás:

Ne haradgudj, de ezen a szinten már el kéne tudni dönteni, hogy akksi hibáról, vagy nem akksi hibáról van szó. :) Egy szerelőnek főleg. Bele sem merek gondolni, hogy akkor a kuplung cserét hogy csinálta meg.

Valószínű levert egy vezetéket az önindítóról, vagy csak megsértett egy oda menő kábelt. Eléggé meg kell bontani ott a dolgokat a váltó csere miatt. Bármi megeshet. De le is merülhetett az akksi, tökmindegy, hogy új-e vagy sem.

Duplán sem értem, hogy miért viszed ilyen kóklerhez az autódat. Én fekete autószerelőhöz akkor szoktam menni, ha tudom hogy kifejezetten ügyes és ért a dolgokhoz. Mert ugye az ügyesség, találékonyság nem jár együtt a szerelő mesteri papírral. De hogy feketén is csinálja, meg ügyetlen is, ez így együtt sok...

Úgy értettem,hogy a bőre színe fekete,angliában vagyok,itt bármilyen műhely úgy kezdi,hogy egy vagyonba kerül akár egy olajcsere is ezért mindenki "magán" emberekhez hordja :) Sajnos nem szakképzett emberekről van szó,90%-uk nem az. De ma végre találtam egy magyar szerelőt,aki tényleg szerelő. Majd ő megnézi,elsőre önindítót mondta ő is vagy akksit,legalább nem ecu és immo amit mások mondtak. Holnap kiderül. Köszönöm a segítséget

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Lenne egy olyan problémám, hogy fel fór a vizem kánikulában. Ez lehet sok minden hengerfej meg a többi, de hengerfej jó olajat eszi a víz nem tűnik el a rendszerből. minden ilyet kizártunk. Viszont a klímám is jó de nem hűt az a tippem, hogy elöl a venti nem tudja lehűteni a rendszert. 105 fokon bekapcsol de épp hogy pörög a venti. Kérdés ezekbe a típusokba (1997-es x16xel) motoroknál hogy működik a ventilátor? Mert mikor megállok a melegben hosszabb út után eddig kiszállva halottam a ventit forogni és hűteni a rendszert egy ideje ez megszűnt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Lenne egy olyan problémám, hogy fel fór a vizem kánikulában. Ez lehet sok minden hengerfej meg a többi, de hengerfej jó olajat eszi a víz nem tűnik el a rendszerből. minden ilyet kizártunk. Viszont a klímám is jó de nem hűt az a tippem, hogy elöl a venti nem tudja lehűteni a rendszert. 105 fokon bekapcsol de épp hogy pörög a venti. Kérdés ezekbe a típusokba (1997-es x16xel) motoroknál hogy működik a ventilátor? Mert mikor megállok a melegben hosszabb út után eddig kiszállva halottam a ventit forogni és hűteni a rendszert egy ideje ez megszűnt.

Szia,

Szerintem a fő hűtőventillatorodnak az előtét ellenállása adta meg magát és igy szakadás keletkezett. A klimahűtő ventik pedig ebben az időjárásban, vagy nagyobb terhelés következtében kevesek önmagukban, nem beszélve a klimazasrol.

Nekem is ilyen gondom volt, igaz a klímám nem működik. Én rövidrezartam a vezetékeket a ventinel és igy 95 fok körül már teljes fordulatszámon megy.

Tehát itt keresd a hibát.

Vezeték rövidzarokkal lehet tesztelni a hűtő tetején lévő 4 pólusú csatinal.

Persze ha digit klímás akkor lehet nem igy működik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,

Szerintem a fő hűtőventillatorodnak az előtét ellenállása adta meg magát és igy szakadás keletkezett. A klimahűtő ventik pedig ebben az időjárásban, vagy nagyobb terhelés következtében kevesek önmagukban, nem beszélve a klimazasrol.

Nekem is ilyen gondom volt, igaz a klímám nem működik. Én rövidrezartam a vezetékeket a ventinel és igy 95 fok körül már teljes fordulatszámon megy.

Tehát itt keresd a hibát.

Vezeték rövidzarokkal lehet tesztelni a hűtő tetején lévő 4 pólusú csatinal.

Persze ha digit klímás akkor lehet nem igy működik.

Köszönöm válaszod.

Nos csak egy venti van az hűti a klímahűtőt és a motor hótűjét, ha jól láttam nincs segéd ventilátorom, úgy tudom az 1.7-es dízelnek van, de lehet az összes dízelnek van segéd ventije.

Hol találom az előtét ellenállását a ventinek?

Egy kép segítene.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm válaszod.

Nos csak egy venti van az hűti a klímahűtőt és a motor hótűjét, ha jól láttam nincs segéd ventilátorom, úgy tudom az 1.7-es dízelnek van, de lehet az összes dízelnek van segéd ventije.

Hol találom az előtét ellenállását a ventinek?

Egy kép segítene.

Igen az 1.7td-nek 3 ventije van, 2 klimahutő, 1 pedig a vízhűtőn.

Az előtétellenállás a ventillátor kereten található, az alábbi képen láthatod, kb. így néz ki, egy henger alakú,

<a href="http://www.kephost.com/image/G07"><img src="http://www.kephost.com/images/2014/07/25/opel.png" border="0"></a>

Link to comment
Megosztás:

Nekem 120 km/h felett klímával közlekedve melegszik a kocsi. A melegedést úgy értem, hogy 100 fok körül van a hőfok, ami szerintem magas, tekintve hogy normáls esetben 82-83 fok körül van a víz. A ventilátorok mennek ahogy kell, minden jó, mégis melegszik. Nem sajnos az okára a mai napig nem jöttem rá.

Ha nagyon meleg van, és klímázni kell, 110-115 km/h felett nem is nagyon tudok menni, mert szerintem felforrna a víz. Tavaly a horvát autópálya kapunál belekeveredtem egy órás dugóba, ott meg szépen hűlt vissza 90 fok alatt tartotta.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. Egy 1999-es évjáratú benzines 1.8 16v b vectrám van x18xe motorkóddal. A probléma az alábbi: a hűtőventillátor nem indul el. menet közben nincs gáz, folyamatosan 80 fokos a víz, de ha városban araszolok felmegy 90 felé, ha csak áll a motor fel is forr.

mi lehet a hiba, és a megoldás???

köszi

Link to comment
Megosztás:

Na végre sikerült orvosolnom a nehézkes indítást!

A tankban lévő gumi benzincső picit meg volt repedve az egyik hajlatnál, alig vettem észre, csak mikor meghajlítgattam akkor továbbrepedt.

kicseréltem, azóta minden okés szépen indul pöccre. a szivattyúnak pedig semmi baja :D

Köszönöm a javaslatokat, hozzászólásokat!!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Hát erről itt szerintem hiána kérdezel, mert nemigen van vele tapasztalat. F23-as váltója nemnagyon van itt senkinek.

A túlnyomó többségnek rudazatos váltója van, arról van tapasztalat, köztük nekem is. Én pl kompletten felújítottam az egész mechanikát, most olyan lett a váltóm, mint újkorában, és ez nem túlzás. És mielőtt valaki azt hinné, hogy a felújítás kimerül a zsugorcsövezésben, az téved. Az is kell hozzá, de az csak a jéghegy csúcsa.

F23-as váltó a X/Y20DTH/L, X25XE, Y26SE, X20XEV és Z22SE motoroknál volt vectra esetében. WR (hosszú) diesel SR (rövid) benzin.

Én is felújítottam magamnak és másnak is zsugorcsövezéssel eddig még senki nem jött vissza panaszkodni :)

A másik és legolcsóbb módszer a 2db gumigyűrű csere (olajbetöltő gumigyűrű pont jó bele)

Mindkét felújítás csak akkor ér valamit ha a kosár nincs túlságosan elkopva.

Link to comment
Megosztás:

F23-as váltó a X/Y20DTH/L, X25XE, Y26SE, X20XEV és Z22SE motoroknál volt vectra esetében. WR (hosszú) diesel SR (rövid) benzin.

Az X20XEV-nél 10-ből 1 db F23-as, a többi F18-as. X20DTL-nél is. A leggyakoribb az Y20DTH, a többi az ritka, mint a fehér holló.

Én is felújítottam magamnak és másnak is zsugorcsövezéssel eddig még senki nem jött vissza panaszkodni :)

A másik és legolcsóbb módszer a 2db gumigyűrű csere (olajbetöltő gumigyűrű pont jó bele)

Mindkét felújítás csak akkor ér valamit ha a kosár nincs túlságosan elkopva.

A zsugorcsövezés csak akkor ér valamit, ha a mechanika nem kopott a rúd túlsó csuklópontján a motortérben. Mert amúgy csak annyit csinál, hogy megszorítja a váltókart. Ha a túloldalon a kotyogás megmarad ettől még. Nekem szarrá volt kopva a mechanika, a kotyogások miatt berezonált a rudazat kis fordulaton való gyorsításkor (diesel). Természetesen a zsugorcsövezés nem oldja meg ezt a problémát.

Amúgy persze, hogy nem megy vissza senki reklamálni, mert valamivel jobb lesz ez nem vitás. És aki a lötyögős váltót szokta meg, annak az is eredmény, ha valamivel jobb lesz. De az még messze van a jótól :)

Link to comment
Megosztás:

Az X20XEV-nél 10-ből 1 db F23-as, a többi F18-as. X20DTL-nél is. A leggyakoribb az Y20DTH, a többi az ritka, mint a fehér holló.

A zsugorcsövezés csak akkor ér valamit, ha a mechanika nem kopott a rúd túlsó csuklópontján a motortérben. Mert amúgy csak annyit csinál, hogy megszorítja a váltókart. Ha a túloldalon a kotyogás megmarad ettől még. Nekem szarrá volt kopva a mechanika, a kotyogások miatt berezonált a rudazat kis fordulaton való gyorsításkor (diesel). Természetesen a zsugorcsövezés nem oldja meg ezt a problémát.

Amúgy persze, hogy nem megy vissza senki reklamálni, mert valamivel jobb lesz ez nem vitás. És aki a lötyögős váltót szokta meg, annak az is eredmény, ha valamivel jobb lesz. De az még messze van a jótól :)

Végül is sikerült megoldanom. A váltónál nem volt kikopva semmi. De a kulisszában a kosár, az igen. Ez nem rudazatos, hanem két bovden megy a váltóhoz. Nem akartam nagyon szétszedni, így a lehető leg egyszerűbb megoldást választottam. A golyó, és a kosár közé jobb oldalra betoltam két jó nagy méretű kábelkötegelőt. Jó szorosan ment be. A ricnis oldalával kifelé, így a ricnik miatt elakad, nem tud elmozdulni, a sima oldal pedig nem koptatja a golyót. Amit azért jól meg zsíroztam. Megszűnt a kotyogás teljesen, és nem is szoros. Semmi játéka nincs. Tudom hogy gagyi megoldás, de hatékony. Nem kell mindent túlbonyolítani. :)

Link to comment
Megosztás:

Jobb az a bowdenes váltó. Hogy mást ne mondjak a, a rudazatosnak van egy elég gagyi tulajdonsága.

A rudazat túlsó vége a motortérben van rögzítve (egy csappal) egy olyan "hídon" (konzolon) amelynek egyik fele a karosszériához csatlakozik egy gumibakkal, a másik pedig a váltóhoz szintén egy gumibakkal. Tudjuk, hogy a motor és a váltó gumibakokkal van rögzítve, ami miatt terhelésváltáskor (gázadás, vagy gázelvétel) a motor+váltú mozog előre-hátra.

Namost ennek az az eredménye, hogy a váltókar is mozog előre hátra, amikor a motor mozdul a motortérben. Ezt már a 120-as Skodán is jobban megoldották :)

Link to comment
Megosztás:

Végül is sikerült megoldanom. A váltónál nem volt kikopva semmi. De a kulisszában a kosár, az igen. Ez nem rudazatos, hanem két bovden megy a váltóhoz. Nem akartam nagyon szétszedni, így a lehető leg egyszerűbb megoldást választottam. A golyó, és a kosár közé jobb oldalra betoltam két jó nagy méretű kábelkötegelőt. Jó szorosan ment be. A ricnis oldalával kifelé, így a ricnik miatt elakad, nem tud elmozdulni, a sima oldal pedig nem koptatja a golyót. Amit azért jól meg zsíroztam. Megszűnt a kotyogás teljesen, és nem is szoros. Semmi játéka nincs. Tudom hogy gagyi megoldás, de hatékony. Nem kell mindent túlbonyolítani. :)

Azért várj még ezzel, hogy mennyire lesz tartós. Nem rázkódik-e ki onnan.

Én a golyó-kosár csuklópontokat úgy szorítottam meg, hogy a kosarat összeszorító gyűrű alá tekertem egy menet hőálló bandázs szalagot, plusz az itt lévő O gyűrűt vastagabbra cseréltem. Így teljesen merev lett. A kenést pedig szilikon zsírral oldottam meg. Tapasztalatom szerint a gépzsír nem jó olyan helyekre, ahol műanyag fémen, vagy műanyag műanyagon csúszik.

A rudazatos váltóban két ilyen golyós-kosaras csuklópont van. Plusz még két csapszeg van, amiket pár tizeddel nagyobbra kellett gyártatni ahhoz, hogy a kikoptatott furatokba szorosan illeszkedjenek. Ezeknek a végét a régi sasszeges megoldás helyett menetesre gyártattam, amivel szintén meg lehet szorítani a csuklópontot. Az egyik csapszeg az átfordító rúd közepén, a másik 2 pedig a villán van, ami közvetlenül a váltóhoz csatlakozik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.