hening Elküldve Július16, 2014 Elküldve Július16, 2014 Ebben az esetben segitenétek megoldást találni a problémámra? üa.szivattyú csere óta van ez a jelenség, ha sokáig áll sokat kell tekertetni vagy 2-3x inditózni, ha viszont 2-3 órát vagy kevesebbet pihen, akkor beindul de nem kap még elég üzemanyagot és leáll. Néhány perc vagy fél óra még nem gond nála akkor jól indul. Arra gondoltam, hogy beteszek a szűrö után egy visszacsapó szelepet ami nem engedi vissza a natkba a benzint. Ez szerintetek jó ötlet , vagy vegyek egy bontott szivattyút? Ez szerintem lábszelep probléma. Másik AC pumpa segítene rajta sztem,
Tothjani47 Elküldve Július16, 2014 Elküldve Július16, 2014 Szaisztok! Egy kis segítségre lenne szükségem SOS. :icon1: 1999-es B-s Vectra 1.8 16v. A szerelő kuplungszettet és fékeket cserélt aztán az autó nem indul. Nekem olyan mintha az immo halt volna meg mert abszolút meg se mozdítja a motort ha elfordítjuk a kulcsot csak kattog a motortérben és villog a check engine lámpa. Azt mondja ő semmihez nem nyúlt és nem szedett szét semmilyen érzékelőt. Mit tudok a kocsival csinálni? A segítséget előre is köszönöm!
krissz7 Elküldve Július16, 2014 Elküldve Július16, 2014 Ez szerintem lábszelep probléma. Másik AC pumpa segítene rajta sztem, Igen én is erre gondolok, mivel a másik ac-vel nem volt ilyen problémám. Ha találok egy olcsó bontottat ki is cserélem. Már bánom hogy nem a gyárit vettem, igy 25 rugóm bánja.
Tápiószecső Elküldve Július16, 2014 Elküldve Július16, 2014 Igen én is erre gondolok, mivel a másik ac-vel nem volt ilyen problémám. Ha találok egy olcsó bontottat ki is cserélem. Már bánom hogy nem a gyárit vettem, igy 25 rugóm bánja. Ha nemrég vetted próbáld gariban visszacserélni.
Adam1 Elküldve Július16, 2014 Elküldve Július16, 2014 Szaisztok! Egy kis segítségre lenne szükségem SOS. :icon1: 1999-es B-s Vectra 1.8 16v. A szerelő kuplungszettet és fékeket cserélt aztán az autó nem indul. Nekem olyan mintha az immo halt volna meg mert abszolút meg se mozdítja a motort ha elfordítjuk a kulcsot csak kattog a motortérben és villog a check engine lámpa. Azt mondja ő semmihez nem nyúlt és nem szedett szét semmilyen érzékelőt. Mit tudok a kocsival csinálni? A segítséget előre is köszönöm! Immo hiba: tekeri a morot az önindító, de nem indul el, közben villog a check engine lámpa. Meg sem mozdítja a motort, az akksi hiba, vagy önindító hiba. De érdekes szerelő az ilyen, aki kicserélni a kuplungot rendesen, de egy ilyen apróság megakasztja... 1
krissz7 Elküldve Július16, 2014 Elküldve Július16, 2014 Ha nemrég vetted próbáld gariban visszacserélni. Ezzel csak az a gond, hogy én szereltem be és igy nincs rá gari.
Tápiószecső Elküldve Július16, 2014 Elküldve Július16, 2014 Ezzel csak az a gond, hogy én szereltem be és igy nincs rá gari. Ezt szerintem jobb helyen meg lehetne beszélni, mivel nem a bolt vesztesége, hanem küldik vissza a beszállítónak. Esetleg szerelő ismerős, ha nagyon kötik ez ebet a karóhoz, mert neki sem kerül semmibe. Egyébként biztosan jól raktad be? (B vectrán még nem láttam a pumpát, nem tudom mire kellhet esetleg figyelni.)
Tothjani47 Elküldve Július16, 2014 Elküldve Július16, 2014 (edited) Immo hiba: tekeri a morot az önindító, de nem indul el, közben villog a check engine lámpa. Meg sem mozdítja a motort, az akksi hiba, vagy önindító hiba. De érdekes szerelő az ilyen, aki kicserélni a kuplungot rendesen, de egy ilyen apróság megakasztja... Itt meg se mozdítja a motort csak villog a check engine lámpa. Az akksi egy éves sincs. De nem értem hogy lehetne szar bármi is,hisz csak leparkoltam a kocsit,másfél nap múlva megyek és mondja h ez a hiba és nem csinál semmit a kocsi. Bikázva be kéne neki indulni ilyenkor ha az önindító jó és mégis az akksi szar? Hidd el,hogy többet nem viszem fekete autószerelőhöz :D Módosítva Július16, 2014 : Tothjani47 1
Adam1 Elküldve Július17, 2014 Elküldve Július17, 2014 Ne haradgudj, de ezen a szinten már el kéne tudni dönteni, hogy akksi hibáról, vagy nem akksi hibáról van szó. :) Egy szerelőnek főleg. Bele sem merek gondolni, hogy akkor a kuplung cserét hogy csinálta meg.Valószínű levert egy vezetéket az önindítóról, vagy csak megsértett egy oda menő kábelt. Eléggé meg kell bontani ott a dolgokat a váltó csere miatt. Bármi megeshet. De le is merülhetett az akksi, tökmindegy, hogy új-e vagy sem.Duplán sem értem, hogy miért viszed ilyen kóklerhez az autódat. Én fekete autószerelőhöz akkor szoktam menni, ha tudom hogy kifejezetten ügyes és ért a dolgokhoz. Mert ugye az ügyesség, találékonyság nem jár együtt a szerelő mesteri papírral. De hogy feketén is csinálja, meg ügyetlen is, ez így együtt sok...
krissz7 Elküldve Július17, 2014 Elküldve Július17, 2014 Ezt szerintem jobb helyen meg lehetne beszélni, mivel nem a bolt vesztesége, hanem küldik vissza a beszállítónak. Esetleg szerelő ismerős, ha nagyon kötik ez ebet a karóhoz, mert neki sem kerül semmibe. Egyébként biztosan jól raktad be? (B vectrán még nem láttam a pumpát, nem tudom mire kellhet esetleg figyelni.) egyetlen hibalehetőség a csőcsatlakozásnál lehet ami rámegy az AC-ra. ott esetleg szivároghat a benzin, máshol nem észleltem. jövőhéten jobban rá fogok érni szétszedem megint, megnézem hogy ott van a hiba, vagy a szivattyú engedi el a nyomást.
Tápiószecső Elküldve Július17, 2014 Elküldve Július17, 2014 egyetlen hibalehetőség a csőcsatlakozásnál lehet ami rámegy az AC-ra. ott esetleg szivároghat a benzin, máshol nem észleltem. jövőhéten jobban rá fogok érni szétszedem megint, megnézem hogy ott van a hiba, vagy a szivattyú engedi el a nyomást. F astrán volt nekem olyan, hogy üres tankkal néha nagyon nagyon elfogyott az erő belőle. Akkor a megoldás az lett, hogy a csőre bilincset raktam. Azóta sem tudom hogy kellene-e ott lennie gyárilag, de már abban az állapotban vettük és egy jó darabig működött nélküle is minden rendesen. Azóta persze hibátlan. Nálad nem befolyásoló a teli/üres tank? Én azt gondolnám, hogy ha a pumpa egyébként működik mindig rendesen, akkor valami apróság lesz az ok. Például valami csatlakozás. Szűrő lett cserélve mostanában/pumpacsere után?
krissz7 Elküldve Július17, 2014 Elküldve Július17, 2014 F astrán volt nekem olyan, hogy üres tankkal néha nagyon nagyon elfogyott az erő belőle. Akkor a megoldás az lett, hogy a csőre bilincset raktam. Azóta sem tudom hogy kellene-e ott lennie gyárilag, de már abban az állapotban vettük és egy jó darabig működött nélküle is minden rendesen. Azóta persze hibátlan. Nálad nem befolyásoló a teli/üres tank? Én azt gondolnám, hogy ha a pumpa egyébként működik mindig rendesen, akkor valami apróság lesz az ok. Például valami csatlakozás. Szűrő lett cserélve mostanában/pumpacsere után? Nem egyáltalán nem befolyásolja a benzinszint a működést, nekem gyári szivattyú volt még benne,és azon volt bilincs préselt féle, ezért azt cseréltem. külső csatlakozásoknál nincs szivárgás, szűrőt cseréltem a pumpával egyszerre. egyébként a motor komutátora kopott el azért cseréltem a szivattyút, addig nem volt vele semmiféle gond. Jövőhéten leellenőrzöm a bilincset és a visszacsapóját a szivattyúnak a tankon belül, és megosztom veletek mire jutottam.
Tothjani47 Elküldve Július17, 2014 Elküldve Július17, 2014 Ne haradgudj, de ezen a szinten már el kéne tudni dönteni, hogy akksi hibáról, vagy nem akksi hibáról van szó. :) Egy szerelőnek főleg. Bele sem merek gondolni, hogy akkor a kuplung cserét hogy csinálta meg. Valószínű levert egy vezetéket az önindítóról, vagy csak megsértett egy oda menő kábelt. Eléggé meg kell bontani ott a dolgokat a váltó csere miatt. Bármi megeshet. De le is merülhetett az akksi, tökmindegy, hogy új-e vagy sem. Duplán sem értem, hogy miért viszed ilyen kóklerhez az autódat. Én fekete autószerelőhöz akkor szoktam menni, ha tudom hogy kifejezetten ügyes és ért a dolgokhoz. Mert ugye az ügyesség, találékonyság nem jár együtt a szerelő mesteri papírral. De hogy feketén is csinálja, meg ügyetlen is, ez így együtt sok... Úgy értettem,hogy a bőre színe fekete,angliában vagyok,itt bármilyen műhely úgy kezdi,hogy egy vagyonba kerül akár egy olajcsere is ezért mindenki "magán" emberekhez hordja :) Sajnos nem szakképzett emberekről van szó,90%-uk nem az. De ma végre találtam egy magyar szerelőt,aki tényleg szerelő. Majd ő megnézi,elsőre önindítót mondta ő is vagy akksit,legalább nem ecu és immo amit mások mondtak. Holnap kiderül. Köszönöm a segítséget 1
Dragon1004 Elküldve Július24, 2014 Elküldve Július24, 2014 Sziasztok Lenne egy olyan problémám, hogy fel fór a vizem kánikulában. Ez lehet sok minden hengerfej meg a többi, de hengerfej jó olajat eszi a víz nem tűnik el a rendszerből. minden ilyet kizártunk. Viszont a klímám is jó de nem hűt az a tippem, hogy elöl a venti nem tudja lehűteni a rendszert. 105 fokon bekapcsol de épp hogy pörög a venti. Kérdés ezekbe a típusokba (1997-es x16xel) motoroknál hogy működik a ventilátor? Mert mikor megállok a melegben hosszabb út után eddig kiszállva halottam a ventit forogni és hűteni a rendszert egy ideje ez megszűnt.
kadett17dforever Elküldve Július24, 2014 Elküldve Július24, 2014 Sziasztok Lenne egy olyan problémám, hogy fel fór a vizem kánikulában. Ez lehet sok minden hengerfej meg a többi, de hengerfej jó olajat eszi a víz nem tűnik el a rendszerből. minden ilyet kizártunk. Viszont a klímám is jó de nem hűt az a tippem, hogy elöl a venti nem tudja lehűteni a rendszert. 105 fokon bekapcsol de épp hogy pörög a venti. Kérdés ezekbe a típusokba (1997-es x16xel) motoroknál hogy működik a ventilátor? Mert mikor megállok a melegben hosszabb út után eddig kiszállva halottam a ventit forogni és hűteni a rendszert egy ideje ez megszűnt. Szia, Szerintem a fő hűtőventillatorodnak az előtét ellenállása adta meg magát és igy szakadás keletkezett. A klimahűtő ventik pedig ebben az időjárásban, vagy nagyobb terhelés következtében kevesek önmagukban, nem beszélve a klimazasrol. Nekem is ilyen gondom volt, igaz a klímám nem működik. Én rövidrezartam a vezetékeket a ventinel és igy 95 fok körül már teljes fordulatszámon megy. Tehát itt keresd a hibát. Vezeték rövidzarokkal lehet tesztelni a hűtő tetején lévő 4 pólusú csatinal. Persze ha digit klímás akkor lehet nem igy működik. 1
Dragon1004 Elküldve Július24, 2014 Elküldve Július24, 2014 Szia, Szerintem a fő hűtőventillatorodnak az előtét ellenállása adta meg magát és igy szakadás keletkezett. A klimahűtő ventik pedig ebben az időjárásban, vagy nagyobb terhelés következtében kevesek önmagukban, nem beszélve a klimazasrol. Nekem is ilyen gondom volt, igaz a klímám nem működik. Én rövidrezartam a vezetékeket a ventinel és igy 95 fok körül már teljes fordulatszámon megy. Tehát itt keresd a hibát. Vezeték rövidzarokkal lehet tesztelni a hűtő tetején lévő 4 pólusú csatinal. Persze ha digit klímás akkor lehet nem igy működik. Köszönöm válaszod. Nos csak egy venti van az hűti a klímahűtőt és a motor hótűjét, ha jól láttam nincs segéd ventilátorom, úgy tudom az 1.7-es dízelnek van, de lehet az összes dízelnek van segéd ventije. Hol találom az előtét ellenállását a ventinek? Egy kép segítene.
kadett17dforever Elküldve Július25, 2014 Elküldve Július25, 2014 Köszönöm válaszod. Nos csak egy venti van az hűti a klímahűtőt és a motor hótűjét, ha jól láttam nincs segéd ventilátorom, úgy tudom az 1.7-es dízelnek van, de lehet az összes dízelnek van segéd ventije. Hol találom az előtét ellenállását a ventinek? Egy kép segítene. Igen az 1.7td-nek 3 ventije van, 2 klimahutő, 1 pedig a vízhűtőn. Az előtétellenállás a ventillátor kereten található, az alábbi képen láthatod, kb. így néz ki, egy henger alakú, <a href="http://www.kephost.com/image/G07"><img src="http://www.kephost.com/images/2014/07/25/opel.png" border="0"></a>
Adam1 Elküldve Július25, 2014 Elküldve Július25, 2014 Nekem 120 km/h felett klímával közlekedve melegszik a kocsi. A melegedést úgy értem, hogy 100 fok körül van a hőfok, ami szerintem magas, tekintve hogy normáls esetben 82-83 fok körül van a víz. A ventilátorok mennek ahogy kell, minden jó, mégis melegszik. Nem sajnos az okára a mai napig nem jöttem rá.Ha nagyon meleg van, és klímázni kell, 110-115 km/h felett nem is nagyon tudok menni, mert szerintem felforrna a víz. Tavaly a horvát autópálya kapunál belekeveredtem egy órás dugóba, ott meg szépen hűlt vissza 90 fok alatt tartotta.
szimi111 Elküldve Július27, 2014 Elküldve Július27, 2014 sziasztok. Egy 1999-es évjáratú benzines 1.8 16v b vectrám van x18xe motorkóddal. A probléma az alábbi: a hűtőventillátor nem indul el. menet közben nincs gáz, folyamatosan 80 fokos a víz, de ha városban araszolok felmegy 90 felé, ha csak áll a motor fel is forr. mi lehet a hiba, és a megoldás??? köszi
krissz7 Elküldve Július30, 2014 Elküldve Július30, 2014 Na végre sikerült orvosolnom a nehézkes indítást! A tankban lévő gumi benzincső picit meg volt repedve az egyik hajlatnál, alig vettem észre, csak mikor meghajlítgattam akkor továbbrepedt. kicseréltem, azóta minden okés szépen indul pöccre. a szivattyúnak pedig semmi baja :D Köszönöm a javaslatokat, hozzászólásokat!!!! :D
pikta Elküldve Július30, 2014 Elküldve Július30, 2014 Hát erről itt szerintem hiána kérdezel, mert nemigen van vele tapasztalat. F23-as váltója nemnagyon van itt senkinek. A túlnyomó többségnek rudazatos váltója van, arról van tapasztalat, köztük nekem is. Én pl kompletten felújítottam az egész mechanikát, most olyan lett a váltóm, mint újkorában, és ez nem túlzás. És mielőtt valaki azt hinné, hogy a felújítás kimerül a zsugorcsövezésben, az téved. Az is kell hozzá, de az csak a jéghegy csúcsa. F23-as váltó a X/Y20DTH/L, X25XE, Y26SE, X20XEV és Z22SE motoroknál volt vectra esetében. WR (hosszú) diesel SR (rövid) benzin. Én is felújítottam magamnak és másnak is zsugorcsövezéssel eddig még senki nem jött vissza panaszkodni :) A másik és legolcsóbb módszer a 2db gumigyűrű csere (olajbetöltő gumigyűrű pont jó bele) Mindkét felújítás csak akkor ér valamit ha a kosár nincs túlságosan elkopva.
Adam1 Elküldve Július30, 2014 Elküldve Július30, 2014 F23-as váltó a X/Y20DTH/L, X25XE, Y26SE, X20XEV és Z22SE motoroknál volt vectra esetében. WR (hosszú) diesel SR (rövid) benzin.Az X20XEV-nél 10-ből 1 db F23-as, a többi F18-as. X20DTL-nél is. A leggyakoribb az Y20DTH, a többi az ritka, mint a fehér holló. Én is felújítottam magamnak és másnak is zsugorcsövezéssel eddig még senki nem jött vissza panaszkodni :)A másik és legolcsóbb módszer a 2db gumigyűrű csere (olajbetöltő gumigyűrű pont jó bele) Mindkét felújítás csak akkor ér valamit ha a kosár nincs túlságosan elkopva.A zsugorcsövezés csak akkor ér valamit, ha a mechanika nem kopott a rúd túlsó csuklópontján a motortérben. Mert amúgy csak annyit csinál, hogy megszorítja a váltókart. Ha a túloldalon a kotyogás megmarad ettől még. Nekem szarrá volt kopva a mechanika, a kotyogások miatt berezonált a rudazat kis fordulaton való gyorsításkor (diesel). Természetesen a zsugorcsövezés nem oldja meg ezt a problémát.Amúgy persze, hogy nem megy vissza senki reklamálni, mert valamivel jobb lesz ez nem vitás. És aki a lötyögős váltót szokta meg, annak az is eredmény, ha valamivel jobb lesz. De az még messze van a jótól :)
Tiv. Elküldve Július30, 2014 Elküldve Július30, 2014 Az X20XEV-nél 10-ből 1 db F23-as, a többi F18-as. X20DTL-nél is. A leggyakoribb az Y20DTH, a többi az ritka, mint a fehér holló. A zsugorcsövezés csak akkor ér valamit, ha a mechanika nem kopott a rúd túlsó csuklópontján a motortérben. Mert amúgy csak annyit csinál, hogy megszorítja a váltókart. Ha a túloldalon a kotyogás megmarad ettől még. Nekem szarrá volt kopva a mechanika, a kotyogások miatt berezonált a rudazat kis fordulaton való gyorsításkor (diesel). Természetesen a zsugorcsövezés nem oldja meg ezt a problémát. Amúgy persze, hogy nem megy vissza senki reklamálni, mert valamivel jobb lesz ez nem vitás. És aki a lötyögős váltót szokta meg, annak az is eredmény, ha valamivel jobb lesz. De az még messze van a jótól :) Végül is sikerült megoldanom. A váltónál nem volt kikopva semmi. De a kulisszában a kosár, az igen. Ez nem rudazatos, hanem két bovden megy a váltóhoz. Nem akartam nagyon szétszedni, így a lehető leg egyszerűbb megoldást választottam. A golyó, és a kosár közé jobb oldalra betoltam két jó nagy méretű kábelkötegelőt. Jó szorosan ment be. A ricnis oldalával kifelé, így a ricnik miatt elakad, nem tud elmozdulni, a sima oldal pedig nem koptatja a golyót. Amit azért jól meg zsíroztam. Megszűnt a kotyogás teljesen, és nem is szoros. Semmi játéka nincs. Tudom hogy gagyi megoldás, de hatékony. Nem kell mindent túlbonyolítani. :)
Adam1 Elküldve Július31, 2014 Elküldve Július31, 2014 Jobb az a bowdenes váltó. Hogy mást ne mondjak a, a rudazatosnak van egy elég gagyi tulajdonsága.A rudazat túlsó vége a motortérben van rögzítve (egy csappal) egy olyan "hídon" (konzolon) amelynek egyik fele a karosszériához csatlakozik egy gumibakkal, a másik pedig a váltóhoz szintén egy gumibakkal. Tudjuk, hogy a motor és a váltó gumibakokkal van rögzítve, ami miatt terhelésváltáskor (gázadás, vagy gázelvétel) a motor+váltú mozog előre-hátra.Namost ennek az az eredménye, hogy a váltókar is mozog előre hátra, amikor a motor mozdul a motortérben. Ezt már a 120-as Skodán is jobban megoldották :)
Adam1 Elküldve Július31, 2014 Elküldve Július31, 2014 Végül is sikerült megoldanom. A váltónál nem volt kikopva semmi. De a kulisszában a kosár, az igen. Ez nem rudazatos, hanem két bovden megy a váltóhoz. Nem akartam nagyon szétszedni, így a lehető leg egyszerűbb megoldást választottam. A golyó, és a kosár közé jobb oldalra betoltam két jó nagy méretű kábelkötegelőt. Jó szorosan ment be. A ricnis oldalával kifelé, így a ricnik miatt elakad, nem tud elmozdulni, a sima oldal pedig nem koptatja a golyót. Amit azért jól meg zsíroztam. Megszűnt a kotyogás teljesen, és nem is szoros. Semmi játéka nincs. Tudom hogy gagyi megoldás, de hatékony. Nem kell mindent túlbonyolítani. :)Azért várj még ezzel, hogy mennyire lesz tartós. Nem rázkódik-e ki onnan.Én a golyó-kosár csuklópontokat úgy szorítottam meg, hogy a kosarat összeszorító gyűrű alá tekertem egy menet hőálló bandázs szalagot, plusz az itt lévő O gyűrűt vastagabbra cseréltem. Így teljesen merev lett. A kenést pedig szilikon zsírral oldottam meg. Tapasztalatom szerint a gépzsír nem jó olyan helyekre, ahol műanyag fémen, vagy műanyag műanyagon csúszik.A rudazatos váltóban két ilyen golyós-kosaras csuklópont van. Plusz még két csapszeg van, amiket pár tizeddel nagyobbra kellett gyártatni ahhoz, hogy a kikoptatott furatokba szorosan illeszkedjenek. Ezeknek a végét a régi sasszeges megoldás helyett menetesre gyártattam, amivel szintén meg lehet szorítani a csuklópontot. Az egyik csapszeg az átfordító rúd közepén, a másik 2 pedig a villán van, ami közvetlenül a váltóhoz csatlakozik.
Recommended Posts