Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Biztos kap benzint? Bár az enyém diesel, de sokadik leálláskor vettem észre hogy bár a tankban volt gázolaj de az üzemanyagszűrőben már nem. A tankon belül volt dugulásom.

Üdv!Kösz a választ!Benzin van mert ráindítottam mikor lehúztam a motornál az üza csövet és jött a benzin!Kaptam egy tippet megint hogy a főtengelynél lévő jeladó a rossz,megint egy 5ös bontva...

Elküldve

Ha van szikra, akkor valószínüleg a főtengely jeladó jó. Injektorsort is ki lehet venni, ráindítani és meg lehet nézni, hogy van-e befecskendezés.

Elküldve

Alapjáraton a remegést nálam motortartó bak csere oldotta meg. A jobb oldali bak volt szar.

Milyen márkájú motortartó bakot vegyek? Nekem minden boltban egy un. Automega márkát ajánlottak. Előre köszönöm!

Elküldve

Sziasztok,

Úgyértem mintha az ABS túl hamar kezdene dolgozni. Először csak egyenetlen úton tapasztaltam, amit még normálisnak is tudtam be, de tapasztalom sima úton is, hogy egy kicsit intenzívebb, nem satu fékezésnél akár száraz úton is elkezd néha dolgozni, mikor még simán tapadnia kellene szerintem, az előző ABS nélküli kocsim tapasztalatai alapján. Gumik vadi újak most vettem télieket. De a kopottabb nyárival is hasonló volt a helyzet. Szóval nem a gumi az oka. Vagy csak ennyire érzékeny lenne, hogy még csúszáshatárig se engedi? Mert csúszáshangot még egy pillanatra se hallottam soha.

Elküldve

Üdv!Kösz a választ!Benzin van mert ráindítottam mikor lehúztam a motornál az üza csövet és jött a benzin!Kaptam egy tippet megint hogy a főtengelynél lévő jeladó a rossz,megint egy 5ös bontva...

Köszi!Folyamatban!Viszont ha nem változik semmi akkor ismét kérdeznék ha nem baj!

Elküldve

Sziasztok,

Úgyértem mintha az ABS túl hamar kezdene dolgozni. Először csak egyenetlen úton tapasztaltam, amit még normálisnak is tudtam be, de tapasztalom sima úton is, hogy egy kicsit intenzívebb, nem satu fékezésnél akár száraz úton is elkezd néha dolgozni, mikor még simán tapadnia kellene szerintem, az előző ABS nélküli kocsim tapasztalatai alapján. Gumik vadi újak most vettem télieket. De a kopottabb nyárival is hasonló volt a helyzet. Szóval nem a gumi az oka. Vagy csak ennyire érzékeny lenne, hogy még csúszáshatárig se engedi? Mert csúszáshangot még egy pillanatra se hallottam soha.

Probálgattam most este, nyomtam pár satut, pillanatra gumicsikorgás aztán elkezdte fogni szépen. Ezek szerint nem túl érzékeny,szóval jónak tünik. Nem tudom miért csinálja néha egy átlagos fékezésnél. Lehet csak én pánikolok, mert annyi baj volt már 1 év alatt szegény kocsival, hogy kb 2 havonta jártam szerelőhöz. Lehet a computer jobban tudja mikor kell

  • 2 weeks later...
Elküldve

Hy!

Az ajtózsanérok csapjai hogyan jönnek ki? Megpróbáltam fogóval mozgásra bírni, összenyomni, de meg sem mozdult. Az ajtóhatárolót tartó lemezt akarom javítani, vágtam hozzá olyan alakú vastagabb lemezt, azt kell ráhegeszteni, de ehhez le kell venni az ajtót. Meg lehet a csapokat is cserélem akkor.

Elküldve

Hy!

Az ajtózsanérok csapjai hogyan jönnek ki? Megpróbáltam fogóval mozgásra bírni, összenyomni, de meg sem mozdult. Az ajtóhatárolót tartó lemezt akarom javítani, vágtam hozzá olyan alakú vastagabb lemezt, azt kell ráhegeszteni, de ehhez le kell venni az ajtót. Meg lehet a csapokat is cserélem akkor.

Szerintem azokat ki kell verni onnan kalapáccsal, ja és emlékeim szerint roncsolásmentesen nem is szedhető ki, mert peremezve van az egyik vele. Nem biztos, hogy azok vissza is mennek a helyükre...

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Szerintetek mi lehet a gond ha nem tudom kivillogtatni a hibakódot mert osszekotom 4-6 ost es csak elalszik a kontrol lámpa nem villog?

Nincs tárolt hibakód, vagy csak műszerrel olvasható

Elküldve

Szerintem azokat ki kell verni onnan kalapáccsal, ja és emlékeim szerint roncsolásmentesen nem is szedhető ki, mert peremezve van az egyik vele. Nem biztos, hogy azok vissza is mennek a helyükre...

Köszi. Akkor szerzek egy pár stiftet, az a legegyszerűbb. :)

Elküldve

Köszi. Akkor szerzek egy pár stiftet, az a legegyszerűbb. :)

Esztergályossal csináltass megfelelő stifteket, amiket 6-os vagy 8-as csavarral lehet rögzíteni.

Nekem speciel herótom van az ilyen roncsolásmentesen nem oldható, nem kivehető alkatrészektől :)

Elküldve

Sziasztok!

Kupplung problémával kapcsolatosan kérnék segítséget, véleményt tőletek.

A motortérből indítást követően rövid idővel kiengedett kupplungnál ritmikus hang hallható, mely kupplung benyomáskor megszűnik - hallhatóan csendesül csak a motorhang marad. Lassú pedál kiengedéskor ismét kezdődik a ritmikus hang, ekkor erősebb remegés is érezhető a motorblokkon. Gyors pedál kiengedéskor alkalmanként kerregő hangot ad.

Hetek óta lassítás után nehezen tudom 2-esbe visszakapcsolni, kapcsolgatva fokozatonként 4-3-2 sikerül 2-es fokozatba tenni. Csapszeg 1-2 éve volt cserélve a sebességváltó tolórúdján. Ezen infó alapján mi a véleményetek, mi lehet a probléma?

Köszönöm:

Robi

Elküldve

Sziasztok!

Kupplung problémával kapcsolatosan kérnék segítséget, véleményt tőletek.

A motortérből indítást követően rövid idővel kiengedett kupplungnál ritmikus hang hallható, mely kupplung benyomáskor megszűnik - hallhatóan csendesül csak a motorhang marad. Lassú pedál kiengedéskor ismét kezdődik a ritmikus hang, ekkor erősebb remegés is érezhető a motorblokkon. Gyors pedál kiengedéskor alkalmanként kerregő hangot ad.

Hetek óta lassítás után nehezen tudom 2-esbe visszakapcsolni, kapcsolgatva fokozatonként 4-3-2 sikerül 2-es fokozatba tenni. Csapszeg 1-2 éve volt cserélve a sebességváltó tolórúdján. Ezen infó alapján mi a véleményetek, mi lehet a probléma?

Köszönöm:

Robi

Ezek egyértelműen nyelestengely csapágy hibára utalnak (váltó behajtó tengelyének csapágyazása). Nem kuplung probléma. Kuplung benyomásra azért szűnik meg, mert akkor nem hajtja a motor a váltót.

A 2-es fokozatot pedig azért veszi nehezen, mert elkopott a fokozat szinkrongyűrűje. És azért a 2-es fokozaté, mert az van kitéve a legnagyobb igénybevételnek, főként visszakapcsoláskor. Igazából sokszor nem is szabadna 2-esbe visszarakni, tudom, hogy így tanítják a vezetésnél, de akkor se. (Ott nem az a cél, hogy az autó hosszú életű legyen).

Ez a két probléma mind megoldható a váltó felújításával, vagy a váltó cseréjével egy jó állapotú bontott váltóra.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Boldog Karácsonyt Mindenkinek.

A víz üzemi hőfoka 80 fok? Csak mert nekem normál használat mellett vagyis ha rendesen dugó nélkül megyek pesten akkor nem megy feljebb. Ez így oké? Mondjuk amióta megvettem (6 év) azóta ilyen.

Köszi a választ.

Elküldve

Milyen motor?

Sziasztok!

Boldog Karácsonyt Mindenkinek.

A víz üzemi hőfoka 80 fok? Csak mert nekem normál használat mellett vagyis ha rendesen dugó nélkül megyek pesten akkor nem megy feljebb. Ez így oké? Mondjuk amióta megvettem (6 év) azóta ilyen.

Köszi a választ.

Elküldve

Sziasztok!

Boldog Karácsonyt Mindenkinek.

A víz üzemi hőfoka 80 fok? Csak mert nekem normál használat mellett vagyis ha rendesen dugó nélkül megyek pesten akkor nem megy feljebb. Ez így oké? Mondjuk amióta megvettem (6 év) azóta ilyen.

Köszi a választ.

Boldog Karácsonyt!

Igaz nekem X20DTL, de hasonlóképp viselkedett termosztát cseréig. Télen hidegben (-10°C) még hűlt is vissza 80°C alá. Nyáron párás forróságban fordult elő 1-2 alkalommal, hogy 90-et elérte ill. fölé ment 95 környékén a ventillátor bekapcsolt. A termosztát hibáját pontosan nem tudom, de csere óta 90°C környékén üzemel.

Üdv.:

R.

Elküldve

Ezek egyértelműen nyelestengely csapágy hibára utalnak (váltó behajtó tengelyének csapágyazása). Nem kuplung probléma. Kuplung benyomásra azért szűnik meg, mert akkor nem hajtja a motor a váltót.

A 2-es fokozatot pedig azért veszi nehezen, mert elkopott a fokozat szinkrongyűrűje. És azért a 2-es fokozaté, mert az van kitéve a legnagyobb igénybevételnek, főként visszakapcsoláskor. Igazából sokszor nem is szabadna 2-esbe visszarakni, tudom, hogy így tanítják a vezetésnél, de akkor se. (Ott nem az a cél, hogy az autó hosszú életű legyen).

Ez a két probléma mind megoldható a váltó felújításával, vagy a váltó cseréjével egy jó állapotú bontott váltóra.

Köszönöm válaszod, mit gondolsz, ezzel az állapottal meddig lehet, ill., szabad-e közlekedni? Várható-e vmi következmény hiba ebből kifolyólag? Várhatóan mekkora költséggel jár a javítatás?

Boldog Karácsonyt!

R.

Elküldve

Köszönöm válaszod, mit gondolsz, ezzel az állapottal meddig lehet, ill., szabad-e közlekedni? Várható-e vmi következmény hiba ebből kifolyólag? Várhatóan mekkora költséggel jár a javítatás?

Boldog Karácsonyt!

R.

Így íróasztal mögül nem tudom megítélni, mennyire van rossz állapotban a váltó, talán szét nem esik, ha így használod a kocsit. Bár én hosszabb útra nem indulnék el amíg nincs megjavítva.

A javítás költségei sokmindentől függnek. A váltót mindenképpen le kell venni, ehhez az egész bölcsőt is le kell engedni (csápos emelőn van a kocsi) ami nem kis munka. Addig a többi cucc (motor, hűtők stb) fel van erősítve vagy meg van támasztva. Innentől kezdve két út van, bontott váltó, vagy a jelenlegi megjavítása, mindkettőnek a végeredménye kockázatos és kérdéses. Talán a legjobb egy jól működő bontott váltó, amit ki lehetett próbálni, amíg bent volt egy bontodó kocsiban.

Szóval itt a szerelőn is sok múlik, aki csinálja, mennyit kér érte, illetve a bontott váltó ára sem hatóságilag kontrollált, megszabott :)

Elküldve

Boldog Karácsonyt!

Igaz nekem X20DTL, de hasonlóképp viselkedett termosztát cseréig. Télen hidegben (-10°C) még hűlt is vissza 80°C alá. Nyáron párás forróságban fordult elő 1-2 alkalommal, hogy 90-et elérte ill. fölé ment 95 környékén a ventillátor bekapcsolt. A termosztát hibáját pontosan nem tudom, de csere óta 90°C környékén üzemel.

Üdv.:

R.

Nos nálam is hasonló a helyzet, gondoltam én is a termosztát cserére, gondolom állandóan nyitva van. Hmm remélem nem kell nagyon bontani a csere miatt. Na majd ha jó idő lesz. Tavaszig már kihúzza így!
Elküldve

Termosztát csere előtt érdemes megnézni, hogy tényleg hibás-e. Hidegen beindítani a kocsit, járatni és figyelni, hogy mikor kezd el melegedni a hűtő, illetve a felső hűtőre menő cső. Ha rossz a termosztát, akkor szinte egyből melegszik a hűtő, ha pedig jó, akkor majd csak akkor, amikor a mutató már 80 fok körül van és gyorsan kezd el melegedni a hűtő.

Elküldve

Termosztát csere előtt érdemes megnézni, hogy tényleg hibás-e. Hidegen beindítani a kocsit, járatni és figyelni, hogy mikor kezd el melegedni a hűtő, illetve a felső hűtőre menő cső. Ha rossz a termosztát, akkor szinte egyből melegszik a hűtő, ha pedig jó, akkor majd csak akkor, amikor a mutató már 80 fok körül van és gyorsan kezd el melegedni a hűtő.

Köszi, akkor ezt megnézem majd valamelyik nap! :icon1:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.