Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Tempomat utólagos vagy eredeti? ha utólagos akkor engedélyezni kell, egyébként 30 km/órától működik.

Bekapcsolni bármelyik felső gombbal lehet.

TC alapállapotban be van kapcsolva, nem világít a sárga lámpája, ha kikapcsolod akor világít folyamatosan a visszajelzője. Próbálk ki mondjuk murvás úton nyomsz egy padlót, kipörgéskor villog, ilyenkor vissza veszi a gázt, de a kerék ilyenkor is megpördülhet csak nem folyamatosan. Ha kikapcsolod akkor simán kipörgeti a kerekeket nincs leszabályozás.

Ezt legjobban télen havas, jeges úton lehet kipróbálni, ott nem pattognak az apró kavicsok.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Heló

Elöszöris köszi a választ:)

Útólag raktambele egy donorból amibe gyárilagvolt!

Gondolom Op-com vagy ijesmivel megoldható az engedéjezés.

Majd megnézetem:)

És meglesem a TCis :)

Esetleg ijen OP-com ot érdemes venem netről? Mertmár gondoltamrá 12.000 körülmár láttam nemkéne alkalmanként kb 3000 kifizetnem esetenként!? :)

Link to comment
Megosztás:

Heló

Elöszöris köszi a választ:)

Útólag raktambele egy donorból amibe gyárilagvolt!

Gondolom Op-com vagy ijesmivel megoldható az engedéjezés.

Majd megnézetem:)

És meglesem a TCis :)

Esetleg ijen OP-com ot érdemes venem netről? Mertmár gondoltamrá 12.000 körülmár láttam nemkéne alkalmanként kb 3000 kifizetnem esetenként!? :)

Először is megerőltethetnéd magad, és írhatnál helyesen, ha már nyilvános fórumba írsz.

Mi a motorkód, mert attól függ a tempomat. Z-vel kezdődő benzines, vagy X-es benzines? Esetleg a 2.0 dti-nek valamelyik verziója? Ettől függ, mit kell a tempomattal csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Először is megerőltethetnéd magad, és írhatnál helyesen, ha már nyilvános fórumba írsz.

Mi a motorkód, mert attól függ a tempomat. Z-vel kezdődő benzines, vagy X-es benzines? Esetleg a 2.0 dti-nek valamelyik verziója? Ettől függ, mit kell a tempomattal csinálni.

Üdv.

Tesemvagy hibátlan!! Olvasd el mit írtál! :) De lényegtelen! Az oldal lényege nem a helyesírás!!!

Én nem vitázom semmiségen! Szerintem ne is tegyük:D

Egyébként a motorkódom X20XEV

Ha még gondolod akkor válaszolsz rá.

Köszi:)

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Tesemvagy hibátlan!! Olvasd el mit írtál! :) De lényegtelen! Az oldal lényege nem a helyesírás!!!

Én nem vitázom semmiségen! Szerintem ne is tegyük:D

Egyébként a motorkódom X20XEV

Ha még gondolod akkor válaszolsz rá.

Köszi:)

Beépítetted a tempomat húzogató motort rendesen, ahogy kell? Bekötések megvoltak mindenhol?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az engedélyezéshez nem értek, de úgy tudom, hogy csak Tech-2-vel lehet, Op-commal nem, Nálam a tempomat gyári.

Nekem van Op-com, nem emékszem, hogy találtam volna tempomat enegedélyezés/tiltás opciót, én is a kiolvasás és törlés miatt vettem, nem sűrűn hazsnálom de az árát 3-4 hibatörlés után behozza.

Persze hibát lehet villogtatni is, de pl légzsák törléshez már kell vagy szervíz vagy valamilyen kiolvasó, mert az nem törlődik a hiba megszűnése után.

Ha veszel mindenképpen az 1.44 firmware-val vedd meg, és érdemes biztosabb beszerzési forrást választani, sokan panaszkodnak, hogy nem működik.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az engedélyezéshez nem értek, de úgy tudom, hogy csak Tech-2-vel lehet, Op-commal nem, Nálam a tempomat gyári.

Nekem van Op-com, nem emékszem, hogy találtam volna tempomat enegedélyezés/tiltás opciót, én is a kiolvasás és törlés miatt vettem, nem sűrűn hazsnálom de az árát 3-4 hibatörlés után behozza.

Persze hibát lehet villogtatni is, de pl légzsák törléshez már kell vagy szervíz vagy valamilyen kiolvasó, mert az nem törlődik a hiba megszűnése után.

Ha veszel mindenképpen az 1.44 firmware-val vedd meg, és érdemes biztosabb beszerzési forrást választani, sokan panaszkodnak, hogy nem működik.

Nekem úgy rémlik, hogy engedélyeztetni csak az elektromos gázas benzines motoroknál kell, mert ott nincs semmi külön gázbowden húzogató egység, az ECU végez mindent. Volt valaki innen a fórumról, aki sikeresen beépítette bowdenes gázas motorhoz, a vezetékelés már ki volt neki gyárilag építve. Az viszont nem rémlik, hogy engedélyezni kellett volna neki műszerrel, szerintem ment nekei anélkül (ugyancsak nem kell engedélyezés a 2.0 dti motorokhoz sem, de ott sem kell bowden húzogató motor).

Egyébként én is próbáltam beépíteni tempomatot, egészen pontosan egy 2,5 V6-os motoros autó bowden húzogató motorját. Készítettem neki megfelelő tartó konzolt a tűzfalra, viszont a vezetékelést addig nem akartam megcsinálni, amíg ki nem próbálom, hogy működik-e. Nehogy a nagy munka után pofára esés legyen a vége, és nem működik. Készítettem hozzá kábelköteget, elektromos szempontból megadtam neki minden jelet, ami kell neki, táp, test, sebességjel, bekötötötem a kapcsoló 4 vezetékét is a megfelelő pontokra. A fék és kuplungkapcsolót sima kapcsolókkal helyettesítettem a próbához. Az egyiknek alapesetben zárt, a másiknak alapesetben nyitott kapcsoló kell. A sebességjelet a rádió ISO csatijáról vettem le. A diagnosztikai vezetéket pedig az OBD csatlakozóba kötöttem, a megfelelő pontra. Beraktam a húzogató motort az anyósülésre, és elindultam. Mikor elértem a 30 km/h sebességet, megmozdult a tempomat motor, már kezdtem örülni, hogy sínen vagyok, minden oké lesz. Utánna viszont nem csinált semmit. Hiába nyomkodtam a gombokat a kapcsolón, nem csinált semmit.

Mondom, biztos, nem jó a tempomat húzogató motor. Próbára beszereztem egy másikat, amivel a szituáció teljesen ugyanaz volt, csak a megmozdulást 50 km/h sebességnél produkálta.

Később beszereztem OP COM-ot,. azzal is megpróbáltam, hátha tudok valamit okosítani, de már ott elakadt, hogy nem volt hajlandó kommunikálni a tempomat motorral az OP COM. Nem volt hajlandó belépni a tempomat menübe.

Itt feladtam a dolgot, az alkatrészek azóta is a polcon porosodnak :)

Ha van valakinek ötlete, hogy mit csesztem el, akkor megoszthatja velem :)

Bekötést az alábbiak szerint csináltam:

Tempomat_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

2002-es Vectra b Caravan csomagtér ajtó javításhoz kérnék segítséget! Szétszedett hátsó ajtó állapotában kaptam az autót....A zár körbe forog, van két müanyag alkatrészem de sehogy se akar se központival ,se kulccsal müködni!Ha a müanyagot beakasztom hogy kivülről nyomásra nyisson akkor a központi nem zárja le...Valakinek van képe vagy tapasztalata a zárban???Egyáltalán hogyan van a mechanika kitalálva??Vagy zárt állapotban belülről tudok a karral nyitni vagy az elöbb említett módon ( de akkor nincs zárás)..Remélem érthető :))

Szia

Nekem is hasonló problémám volt amíg nem hoztam helyre a központi zárat :)

A helyzet az hogy a zárbetét ki van kopva ezért nem tudod kulcsal nyitn/zárni.

Azt meg tudod csinálni, hogy bontottan veszel hozzá egyet, de én megelégszem azzal is ha a központi nyitja :P

Ha a zármotor rudazata rajta van akkor működnie kellene végülis. Egy ilyen müanyag billentyűt forgat el a motor, aminek annyi szerepe van hogy kivülről a zárgomb benyomásakor felhuzza a zárnyelvet vagy sem.

Egyszerü mechanika, de ha kikopnak ezek a müanyak bizbaszok benne akkor cseszheti az ember.

Ha bontóba találsz hátsó zárat akkor össze tudod hozni.

Teszek fel fotókat ha szükségét érzed :)

Üdv.:

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Adam1

Próbáld meg esetleg 4 pólusú féklámpa kapcsolóval, ahogy itt van a bal oldalon: http://www.motor-talk.de/bilder/tempomat-einbauen-nachruesten-g48587580/tempomat-schalter-alte-und-neueren-baujahre-i205221404.html (igaz, sok köze nem lehet hozzá)

Hétvégén talán megmondom, hogy működik-e ez a bekötés az astra sebességjellel is. (ha nem esik sokat az eső :icon1: ) Bár az is igaz, nekem 16 impulzusos jeladó van a km spirál helyén. Az nem lehet, hogy a Te órádban 8 impulzusos a jel és ezért 60km/h-nál indulna el? :rolleyes:

Szerk.:

Omega topicban láttam még, hogy eltérő indexkar kell benzineshez és dieselhez. (4 ill. 2 vezetékes)

Link to comment
Megosztás:

Szia

Nekem is hasonló problémám volt amíg nem hoztam helyre a központi zárat :)

A helyzet az hogy a zárbetét ki van kopva ezért nem tudod kulcsal nyitn/zárni.

Azt meg tudod csinálni, hogy bontottan veszel hozzá egyet, de én megelégszem azzal is ha a központi nyitja :P

Ha a zármotor rudazata rajta van akkor működnie kellene végülis. Egy ilyen müanyag billentyűt forgat el a motor, aminek annyi szerepe van hogy kivülről a zárgomb benyomásakor felhuzza a zárnyelvet vagy sem.

Egyszerü mechanika, de ha kikopnak ezek a müanyak bizbaszok benne akkor cseszheti az ember.

Ha bontóba találsz hátsó zárat akkor össze tudod hozni.

Teszek fel fotókat ha szükségét érzed :)

Üdv.:

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Nagyon megköszönném a képeket a zárhoz:) A műanyagok megvannak..A külső műanyag egy mart részen forog-mozog a belsőn.Viszont a központizár motorja a karral sehogy sem müködteti a belsőt! A belsőn van egy "kiálló" nyelv vagy kiképzés ami müködtetné a fémkart ami ugye mozgatná a zárt....De nekem csak magában mozog...A zár mellett van valami fém "horog " rugóval ami sehova se illik...A kép illetve az elvi működés sokat segítene....Köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Próbáld meg esetleg 4 pólusú féklámpa kapcsolóval, ahogy itt van a bal oldalon: http://www.motor-talk.de/bilder/tempomat-einbauen-nachruesten-g48587580/tempomat-schalter-alte-und-neueren-baujahre-i205221404.html (igaz, sok köze nem lehet hozzá)

4 pólusú fék kapcsoló: A 4 pólusú annyiban különbözik a 2 pólusútól, hogy van alaphelyzetben zárt, és alaphelyzetben nyitott áramköre is. Benyomáskor ez vált értelem szerűen. Ez a 2.0 dieselhez kell, mert annál a féklámpa működtetésén kívül megy jel a motorvezérlő ECU-ba is (ha fékezel, akkor elveszi a befecskendezést). A bowdenes gázas motoroknál csak kétvezetékes van. De ez mindegy is mert én először sima kapcsolóval modelleztem a fék és a kuplung kapcsolót is. Előbbi alapesetben nyitott, fék lenyomásra kap 12V-ot, ekkor old a tempomat. A kuplungkapcsoló pedig fordítva van, alapesetben zárt rajta van a 12V, ha lenyomod a kuplungot, akkor megszakad a 12V, ekkor és old a a tempomat. Próbáltam mindkét kapcsolónál mindkét variációt is, egyik sem működött...

F_k_kapcsol__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén talán megmondom, hogy működik-e ez a bekötés az astra sebességjellel is. (ha nem esik sokat az eső :icon1: ) Bár az is igaz, nekem 16 impulzusos jeladó van a km spirál helyén. Az nem lehet, hogy a Te órádban 8 impulzusos a jel és ezért 60km/h-nál indulna el? :rolleyes:

Szerk.:

Omega topicban láttam még, hogy eltérő indexkar kell benzineshez és dieselhez. (4 ill. 2 vezetékes)

Fogalma sincs, milyen impulzusos a sebességjel :) De mondom, 30 km/h-nál megmozdult a motor, ott valami történt. 60-ig is felgyorsítottam, sőt jobban is, de ott sem akart bekapcsolni a tempomat :)

Omegánál kicsit máshogy van a dolog :) De csak kicsit. Vannak a bowdenes gázas benzinesek, ugyanaz a tempomat, mint a bowdenes gázas Vectra B-nél. Aztán van a 2.0 dti, aminél szintén ugyanaz a helyzet, mint B Vekinél.

És van a sor 6 hengeres BMW motor (2.5 TD), na annál van a kétvezetékes tempomat kapcsoló :) Ez utóbbi is elektromos gázas, csak ugye nem opel, ezért van másképp.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az engedélyezéshez nem értek, de úgy tudom, hogy csak Tech-2-vel lehet, Op-commal nem, Nálam a tempomat gyári.

Nekem van Op-com, nem emékszem, hogy találtam volna tempomat enegedélyezés/tiltás opciót, én is a kiolvasás és törlés miatt vettem, nem sűrűn hazsnálom de az árát 3-4 hibatörlés után behozza.

Persze hibát lehet villogtatni is, de pl légzsák törléshez már kell vagy szervíz vagy valamilyen kiolvasó, mert az nem törlődik a hiba megszűnése után.

Ha veszel mindenképpen az 1.44 firmware-val vedd meg, és érdemes biztosabb beszerzési forrást választani, sokan panaszkodnak, hogy nem működik.

Én is azért akarnék venni egyet mert kifizetődne:D Köszi a tanácsot:)

Link to comment
Megosztás:

A tempomattal kapcsolatban van 1 észrevételem. Az előzőekben megosztott csatlakozó alapján eszembejutot, hogy lehet vezetékhiány. Mert a donor Vectrának a csatlakozója ami a tempomat motorra megy rá abban az öszes vezeték megvan. Azaz mind a 10db. Az enyémben nincs pont az ami a megosztott képenis hiányzik. Végignéztem és kikerestem hovamegyaz és a kesztyűtartó mögött van egy 12vezetékes zöld csatlakozó amibe végződik az az 1 kábel! De az nemcsatlakozikbele semmibe!! A donor vectrábanis csak úgy volt! Jólenne tudni, hogy azok a csatlakozók miklehetnek amik csak vannak!!!??? Mert van jópár.

Link to comment
Megosztás:

A tempomattal kapcsolatban van 1 észrevételem. Az előzőekben megosztott csatlakozó alapján eszembejutot, hogy lehet vezetékhiány. Mert a donor Vectrának a csatlakozója ami a tempomat motorra megy rá abban az öszes vezeték megvan. Azaz mind a 10db. Az enyémben nincs pont az ami a megosztott képenis hiányzik. Végignéztem és kikerestem hovamegyaz és a kesztyűtartó mögött van egy 12vezetékes zöld csatlakozó amibe végződik az az 1 kábel! De az nemcsatlakozikbele semmibe!! A donor vectrábanis csak úgy volt! Jólenne tudni, hogy azok a csatlakozók miklehetnek amik csak vannak!!!??? Mert van jópár.

Melyik érintkező ér véget abban a csatlakozóban?

Link to comment
Megosztás:

Melyik érintkező ér véget abban a csatlakozóban?

Volt az előzőekben egy megosztott kép a tempomat csatlakozóról amiben látszik, hogy egy vezeték a 10ből nincs benne...

Na az a vezeték az enyémben sincs meg!!!

Egyébként a ( J ) betűvel jelölt vezeték az....

A donor vectrából kivett kábelkötegben viszont benne van az az egy szál vezeték is...

Na én azt gondoltam akkor lehet azlessz a baja.. De nemigazán lehet az a baja mert az a vezeték a végpontjánál nemtöltbe szerepet!

Ahogy kikerestem a kötegben hova megy a vezeték akkor megtaláltam és a kesztyűtartó mögött ér véget egy 12 vezetékes zöld csatlakozóban ami nincs bedugva sehova..

Hozzáteszem az a vezeték a donor vectrában sem volt bedugva sehova...

Egyébként ott van több csatlakozóis amit nem tudok micsoda és a jobb oldali A oszlop tövében is vannak csatlakozok...

Egyébként leszereltem a hejéről a tempomat motorját és úgy néztemmeg mi a hejzet a kábel csatlakozóval de helyén volt...

Meglehet amúgy nézni, hogy működik-e egyáltalán a tempomat motorja???

Link to comment
Megosztás:

Volt az előzőekben egy megosztott kép a tempomat csatlakozóról amiben látszik, hogy egy vezeték a 10ből nincs benne...

Na az a vezeték az enyémben sincs meg!!!

Egyébként a ( J ) betűvel jelölt vezeték az....

A donor vectrából kivett kábelkötegben viszont benne van az az egy szál vezeték is...

Na én azt gondoltam akkor lehet azlessz a baja.. De nemigazán lehet az a baja mert az a vezeték a végpontjánál nemtöltbe szerepet!

Ahogy kikerestem a kötegben hova megy a vezeték akkor megtaláltam és a kesztyűtartó mögött ér véget egy 12 vezetékes zöld csatlakozóban ami nincs bedugva sehova..

Hozzáteszem az a vezeték a donor vectrában sem volt bedugva sehova...

Egyébként ott van több csatlakozóis amit nem tudok micsoda és a jobb oldali A oszlop tövében is vannak csatlakozok...

Egyébként leszereltem a hejéről a tempomat motorját és úgy néztemmeg mi a hejzet a kábel csatlakozóval de helyén volt...

Meglehet amúgy nézni, hogy működik-e egyáltalán a tempomat motorja???

A J érintkezőt egyik elektromos rajz sem jelöli, szóval az nem megy sehova.

A motort nem igazán tudod kipróbálni máshogy. Egyébként több dolog van benne, aminek egyszerre működnie kell. Van benne egy tekercs, ami összeakaszt egy fogaskereket egy csigával, mintegy kuplungként működve. Illetve van maga a motor, aminek előre-hátra forogva kellene húzogatnia a bowdent.

Kipróbálni maximum úgy tudod, hogy felbakolod a kocsi elejét. Leveszed a tempomat húzogató motor fedelét, elkezded járatni a kocsit sebességben, segítőd ül a volánnál, mikor elérte a 30 km/h sebességet, elkezdi nyomkodni a tempomat gombot. Te meg figyeled, hogy reagál-e valamit. Másik lehetőség, valakitől kérsz kölcsön 1 db-ot próbára.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. a segítségeteket kérem, van egy B vectrám, elkezdett alacsony fordulaton rángatni menet közben, rádugtuk gépre, kiirta, hogy EGR szelep hibás.. közben kigyulladt a motorhibajelző is. ( egyébként: 1.6 16v 97/12es autóról van szó). Szétszedtük a szelepet, semmi különöset nem találtunk, levakoltuk ( gyári "lyukas" lemez helyére egy sima lemezt tettünk) a rángatás megszünt, jobban is húz az autó, viszont hiába töröljük a hibakódot, úgyanúgy világít a motorhibajelző lámpa.. mit lehetne ezzel kezdeni ? Köszönöm előre is!!

Link to comment
Megosztás:

A J érintkező a visszajelzőhöz megy és állítólag testet kapcsol. (G Astrában van/lehet)

https://sites.google.com/site/opelccled/cc-led

Az a helyzet, hogy a visszajelzőt megcsinálni a legkevesebb. Szétszedve a tempomat motort látszik, hogy van benne egy elektromágneses kuplung. Ennek tekercse akkor van behúzva, ha megy a tempomat. Erről a tekercsről kell levenni egy jelet, ami meg tudja vezérelni a visszajelzőt. Szóval az a rengeteg hókusz pókusz, ami a belinkelt cikkbe le van írva, mind felesleges. Ráadásul ez még nem is tökéletes, mert álló helyzetben ha benyomod a tempomatot, világítani fog a visszajelző.

A tempomat vezérlő motor bekötésének leírása viszont nagy segítség. Most, hogy ezt látom, megcsinálom még egyszer a bekötést, adok még egy esélyt a dolognak, és megpróbálom még egyszer ezt a tempomatot.

Link to comment
Megosztás:

Nos sikerült tovább jutnom a tempomattal. Bekötöttem elektromosan, a fék és kuplung kapcsolót egy-egy kézzel váltható kapcsoló helyettesíti. Semmi változás, 30 km/h-nál megmozdul a motor, de nem csinál semmit.

Bekötöttem a H szálat az OBD csatlakozó 8-as pontjára. OP COM-mal ránéztem és most sikerült rácsatlakozni. Az alábbi dolgokat írja ki:

untitled1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

untitled2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A sebességet kijelzi számszerűen, szóval a sebességjel OK (fel van bakolva a kocsi, kerekek pörögnek, így járatom)

Viszont a tobbi kijelzett érték nekem nem tetszik. Az értékek nem változnak, ha lenyomom bármelyik tempomat gombot, vagy a fék vagy kuplung kapcsolót.

Illetve Van a második oldalon egy olyan, hogy Sebességtartó: Tilos. Le van tiltva a tempomat Tech2-vel?

Sajnos módosítani nem lehet semmit, nincs kimeneti teszt, vagy átírási lehetőség OP COM-nál.

Ha nyomkodom a gombokat a tempomat kapcsolón, nem változik az állapotuk Aktív 0V-ról 12V-ra....

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Az első képen van egy ilyen menüpont hogy "sebességtartó - tilos". Nekem az gyanús, sztem ott nem annak kéne lennie ha aktiválva lenne. Legelőször ennek járnék utána, atán meg a gombok aktív/inaktív állása sem tetszik nekem, pl. a második kép szerint a "O" gomb (ami a tempomat kikapcsolója a bajuszkapcsolón) aktív...

Link to comment
Megosztás:

Az első képen van egy ilyen menüpont hogy "sebességtartó - tilos". Nekem az gyanús, sztem ott nem annak kéne lennie ha aktiválva lenne. Legelőször ennek járnék utána, atán meg a gombok aktív/inaktív állása sem tetszik nekem, pl. a második kép szerint a "O" gomb (ami a tempomat kikapcsolója a bajuszkapcsolón) aktív...

Hát az a "tilos" az nekem sem tetszik. Viszont nem tudok rajta módosítani OP COM-mal.

A másik oldalon, ahol a kapcsolók állapota van, bemyomott állapotban annak kellene lennie az adott kapcsolónál, hogy "Aktív 12V". Kinyomott állapotban pedig "Aktív 0V" De sajnos ezeknek az állapota nem változik, ha benyomom az adott kapcsolót. A másik oldalon a "Kívánt jármű sebesség mezőben lévő sebesség érték érdekes módon változik, ha nyomkodom az I, R, O gombokat, vagy a kuplung kapcsolót. Változik az oda kiírt szám. Viszont a fékkapcsolóra nem reagál semmit.

Felvettem a kapcsolatot az itteni szerelővel, azt mondta neki is OP COM-ja van, csak a teljesen legális fajta, ami folyamatosan frissül. Viszont abban nem biztos, hogy lehet vele állítgatni. Lehet, hogy csak Tech2-vel. Szerinted?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.