Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nálam nem lehetett,mert észrevette az ECU.

EGR csere volt a megoldás.

Az index fórumán leírták, hogy lehet ledugózni:

Idézem:

Opel vectra diesel elektro pneumatikus EGR szelep kiiktatása:

Légtömegmérő 5-ös számú lábától jövő vezetéket elvágni,beletoldani 2x0,75-ös mtl vezetéket annyit,hogy elérjen az ABS felett lévő műanyag elosztóba ahol az izzító relé is van,oda kerül a relé ami 12V dc az-az egyenáramú működtetésű tekercsű úgynevezett miniatűr vagy morze relé aminek váltóérintkezője van, tehát van egy közös pont és ehhez képest van egy alapállapotban zárt kivezetése és egy nyitott. A relé működtető tekercsére rá kell kötni az EGR-t működtető mágnes szelep két vezetékét (a dobozba nagyon szépen megcsapolható)

a közös pontra a behúzott 2eres vezetékünk egyik fele a másik fele pedig az alap állapotban zárt kivezetésre és tulajdonképpen az ellenállást is ide forraszthatod a két eres vezeték végére, aminek az értéke 1,7kOhm vagyis 1700 Ohm sima szénréteg ellenállás.

Magyarázat:

hideg motornál nincs kipufogógáz visszavezetés, ezért mérhetjük a teljes beszívott levegő mennyiséget és 3000-es fordulat felett sincs ezért eddig nem is problémázik az ECU,de viszont hamar melegszik a motor elkezdi a kipufogógáz visszavezetést az ECU amit a légtömegmérőn keresztül tud ellenőrizni,ezért kell ilyenkor az ellenállás,hogy kevesebb beszívott levegőt érzékeljen az ECU. Kiküldi a 12V-ot az EGR mágnes szelephez, amire mi rátettük a mi kis relénk működtetését is ami ekkor meghúz és bontja az érintkezőt ezáltal az ellenállás bekerül a légtömeg mérő és az ECU közé mi által azt érzékeli,hogy kevesebb levegőt szív a motor és megy bele a kipufogógáz ezáltal az ECU úgy érzi,hogy tökéletesen működik minden!

Elküldve

Az index fórumán leírták, hogy lehet ledugózni:

Idézem:

Opel vectra diesel elektro pneumatikus EGR szelep kiiktatása:

Légtömegmérő 5-ös számú lábától jövő vezetéket elvágni,beletoldani 2x0,75-ös mtl vezetéket annyit,hogy elérjen az ABS felett lévő műanyag elosztóba ahol az izzító relé is van,oda kerül a relé ami 12V dc az-az egyenáramú működtetésű tekercsű úgynevezett miniatűr vagy morze relé aminek váltóérintkezője van, tehát van egy közös pont és ehhez képest van egy alapállapotban zárt kivezetése és egy nyitott. A relé működtető tekercsére rá kell kötni az EGR-t működtető mágnes szelep két vezetékét (a dobozba nagyon szépen megcsapolható)

a közös pontra a behúzott 2eres vezetékünk egyik fele a másik fele pedig az alap állapotban zárt kivezetésre és tulajdonképpen az ellenállást is ide forraszthatod a két eres vezeték végére, aminek az értéke 1,7kOhm vagyis 1700 Ohm sima szénréteg ellenállás.

Magyarázat:

hideg motornál nincs kipufogógáz visszavezetés, ezért mérhetjük a teljes beszívott levegő mennyiséget és 3000-es fordulat felett sincs ezért eddig nem is problémázik az ECU,de viszont hamar melegszik a motor elkezdi a kipufogógáz visszavezetést az ECU amit a légtömegmérőn keresztül tud ellenőrizni,ezért kell ilyenkor az ellenállás,hogy kevesebb beszívott levegőt érzékeljen az ECU. Kiküldi a 12V-ot az EGR mágnes szelephez, amire mi rátettük a mi kis relénk működtetését is ami ekkor meghúz és bontja az érintkezőt ezáltal az ellenállás bekerül a légtömeg mérő és az ECU közé mi által azt érzékeli,hogy kevesebb levegőt szív a motor és megy bele a kipufogógáz ezáltal az ECU úgy érzi,hogy tökéletesen működik minden!

Merre találtad meg ezt a megoldást? Nem sikerült rá akadnom.

Miért pont 1,7k-t kell bekötni a körbe?! Ez nem teljesen tiszta. Az is lehet, hogy ez egy gyakorlati tapasztalat. Ezzel a megoldással

akkor azt is el lehet érni, hogy elméletben több levegőt kap a motor, de mi lesz akkor az üzemanyag mennyiséggel? Hogyan fog

változni az égés??

Ahol le lehet lemezleni az egr-t, ott valós értékeket számol az ECU. De szoftveres beavatkozás számomra elgondolkodtató. (Olyan ez

mint a tuning doboz, ami csak átveri a motort)

Szerintem érdekes témában kezdtünk most. Remélem másokban is felvetődik pár kérdés ezzel kapcsolatban!

Elküldve

Hali!

Alapjárati motort kb. mennyiért tisztítanak ki?A korábban leírt problémámra próbálok megoldást találni.

Reménykedem hogy szakszerviz nélkül megoldódnak a problémák. 7-8e ft-os órabért nem tudok kifizetni sajnos...

Elküldve

Merre találtad meg ezt a megoldást? Nem sikerült rá akadnom.

Miért pont 1,7k-t kell bekötni a körbe?! Ez nem teljesen tiszta. Az is lehet, hogy ez egy gyakorlati tapasztalat. Ezzel a megoldással

akkor azt is el lehet érni, hogy elméletben több levegőt kap a motor, de mi lesz akkor az üzemanyag mennyiséggel? Hogyan fog

változni az égés??

Ahol le lehet lemezleni az egr-t, ott valós értékeket számol az ECU. De szoftveres beavatkozás számomra elgondolkodtató. (Olyan ez

mint a tuning doboz, ami csak átveri a motort)

Szerintem érdekes témában kezdtünk most. Remélem másokban is felvetődik pár kérdés ezzel kapcsolatban!

Kezdjük ott, hogy nekem nem ilyen motorom van, csak olvastam ezt a hozzászólást a másik fórumba. Azt hiszem, hogy oda is úgy lett bemásolva valahonnan, így már ez a harmadik kéz :)

A másik dolog, hogy ne várj ettől a megoldásról tudományos magyarázatokat, valószínű kísérletezett vele az illető, és így tapasztalta a legjobbnak a motort.

Annyi a különbség az EGR-es állapothoz képest, hogy a lezárt kipuffogógáz helyett annyival több levegőt szív be a motor. Mivel ezt nem szabad megtudnia az ECU-nak, azért van beépítve az ellenállás. Különben folyton hibakódot dobna.

Elküldve

Hi!

Srácok! Segítsetek légyszi. Nem tudja valaki véletlenül hogy a kocka biztosíték mihez tartozik?Barnás a teteje.Mintha szétégett volna.

És a műszerfalon nem működik a fordulatszámmérő se a benzin se a vízhőfokmérő.

Ha nem ő a felelős ezekért a hibákért akkor mi?

a1_2013_2_2_xopm4u65ls_tn.jpg

a1_2013_2_2_t7tqkm2h5h_tn.jpg

Elküldve

Hi!

Srácok! Segítsetek légyszi. Nem tudja valaki véletlenül hogy a kocka biztosíték mihez tartozik?Barnás a teteje.Mintha szétégett volna.

És a műszerfalon nem működik a fordulatszámmérő se a benzin se a vízhőfokmérő.

Ha nem ő a felelős ezekért a hibákért akkor mi?

a1_2013_2_2_xopm4u65ls_tn.jpg

a1_2013_2_2_t7tqkm2h5h_tn.jpg

A biztosítéknál azt nézd meg, hogy a vezetőszálja át van-e égve, vagy jó.

A motortérben lévő biztosítékok és relék, a hűtés illetve a klíma biztosítékai, reléi. A műszeregység tápellátásának egy biztosítéka van, ami ha kiégett, akkor nem megy az egész műszeregység. Ha pl nem megy a fordulatszámmérő, de megy a km óra, akkor valami vagy a fordulatszémmérőnél a műszeregységben ment tönkre, vagy annak jeladó részénél az ECU-nál. Ezek a dolgok tele vannak félvezetőkkel, amik érzékenyek a különbféle rövidzárakra, vagy a polaritás cserére. Csak a szerencsén múlik, hogy mi megy tönkre, olcsóbb, vagy drágább alkatrész.

Relék a motortérben (1,6 -osod van, igaz?):

X16XEL_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem,hogy miként ázhatott be az anyós ülés mögött a lábtér,(nagyon)nem pici vizesedésről beszélek.Be tud ázni az autó ha éri alulról hó?

A válaszotokat előre is köszönöm.

Elküldve

A biztosítéknál azt nézd meg, hogy a vezetőszálja át van-e égve, vagy jó.

A motortérben lévő biztosítékok és relék, a hűtés illetve a klíma biztosítékai, reléi. A műszeregység tápellátásának egy biztosítéka van, ami ha kiégett, akkor nem megy az egész műszeregység. Ha pl nem megy a fordulatszámmérő, de megy a km óra, akkor valami vagy a fordulatszémmérőnél a műszeregységben ment tönkre, vagy annak jeladó részénél az ECU-nál. Ezek a dolgok tele vannak félvezetőkkel, amik érzékenyek a különbféle rövidzárakra, vagy a polaritás cserére. Csak a szerencsén múlik, hogy mi megy tönkre, olcsóbb, vagy drágább alkatrész.

Relék ay motortérben (1,6 -osod van, igaz?):

X16XEL_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szia!

Köszi a választ. Igen 1.6-os. A kormány alatti biztosítéktáblán nem találtam kiégett biztit. Amúgy nem megy semmi csak alul ABS , olajnyomás stb. kijelző .Km állást mutató kis kijelző sem működik.Lehet az ECU csesződött el.Hibakódot akarta haver kivillogtatni és véletlen rossz helyre csúszott be a drót :)

Elküldve

Sziasztok!

Találkozott-e már valaki olyan problémával, hogy intenzívebb kigyorsításnál és mondjuk amikor 3.ból 2.ba visszavágom akkor jobbról valami kattan egy k*rv* nagyot?? Intenzív kigyorsításnál meg inkább csak halkan ropog. Először azt hittem, hogy a jobb első motortartó bak a ludas, azt kicseréltem amikor az első futóművet újítottam fel, mert amúgy sem volt toppon.. a jelenség pedig ugyan úgy megmaradt. Aztán a gyanúm a belső féltengely csuklóra terelődött, mert lógott. Szereztem egy jó állapotú bontott féltengelyt beraktam és ugyan úgy megmaradt a hiba jelenség. Nem hinném, hogy a bontott jobb állapotban lévő féltengely is ugyan úgy sz*r lenne.. Valakinek van valami ötlete, vagy valaki járt már így?? Rugótörés nem hinném, hogy lehet mert akkor nem csak kigyorsításnál kattogna, bár ha a jobb elejével belemegyek egy kátyúba akkor eléggé puffog annak ellenére, hogy fel lett újítva az első futómű. Még amin agyalok az a belső alsó motortartó bak, de hiába feszegetem rángatom mozgatom nem tűnik olyan rossznak, vagy még a legvégső esetben difire tudok gondolni. Ha az a rossz akkor az jó nagy szívás.. lehet azt javítani, vagy váltó csere??

Elküldve

Sziasztok

Ezt a turbót vettem az autómba (opel vectra b dti x20dth) http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

és szépen is müködik viszont csak 1500-ös fordulat körül kapcsol, hogyan tudnám beállítani hogy ezer körül már mozgolódjon? Ezer köszönet :)

Sehogy. Örülj neki, hogy már 1500-tól kapcsol, és húz a kocsi.

Elküldve

Sziasztok

Ezt a turbót vettem az autómba (opel vectra b dti x20dth) http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

és szépen is müködik viszont csak 1500-ös fordulat körül kapcsol, hogyan tudnám beállítani hogy ezer körül már mozgolódjon? Ezer köszönet :)

Szia

Nekem is épp ez a motorkódos autóm van és nekem is 1500-nál kezd tölteni. Szerintem ez a normális, nekem nincs vele gondom :) szépen húz.

Elküldve

:hiya: Nekem 1000-től húz rendesen a piros jelzésig :sneaky: Túrbó nélkül!!! :D :D :D

Mondjuk nem ez a motorkód! :smartass: és benzines is :D :D :D

Elküldve

Sziasztok!

Találkozott-e már valaki olyan problémával, hogy intenzívebb kigyorsításnál és mondjuk amikor 3.ból 2.ba visszavágom akkor jobbról valami kattan egy k*rv* nagyot?? Intenzív kigyorsításnál meg inkább csak halkan ropog. Először azt hittem, hogy a jobb első motortartó bak a ludas, azt kicseréltem amikor az első futóművet újítottam fel, mert amúgy sem volt toppon.. a jelenség pedig ugyan úgy megmaradt. Aztán a gyanúm a belső féltengely csuklóra terelődött, mert lógott. Szereztem egy jó állapotú bontott féltengelyt beraktam és ugyan úgy megmaradt a hiba jelenség. Nem hinném, hogy a bontott jobb állapotban lévő féltengely is ugyan úgy sz*r lenne.. Valakinek van valami ötlete, vagy valaki járt már így?? Rugótörés nem hinném, hogy lehet mert akkor nem csak kigyorsításnál kattogna, bár ha a jobb elejével belemegyek egy kátyúba akkor eléggé puffog annak ellenére, hogy fel lett újítva az első futómű. Még amin agyalok az a belső alsó motortartó bak, de hiába feszegetem rángatom mozgatom nem tűnik olyan rossznak, vagy még a legvégső esetben difire tudok gondolni. Ha az a rossz akkor az jó nagy szívás.. lehet azt javítani, vagy váltó csere??

Halli.

Nekem ojan tapasztalatomvan hogy amikor elindulok a kocsival jobb előről kasztni jellegű ropogást hallok...

Ma voltam a szerelőnél átrángatták mindenét szegény kocsinak minden épp....

Viszont ojat mondott hogy a fő motortartók és egyéb másik ijen felfüggesztési pontis kiszoktak lazulna a hosszú évek alatt namármost nekem találtak ijent.. Majd kövi héten csütörtökön megyek vissza és megoldják mert melegiteni kell a csavart a korrodáció miatt...

Egyéb ropogós hangot a toronycsapágy adhat ha berohad és balra kormányzásnál balra illetve jobbra kormányzásnál jobbra huzhat... Ennyit mondtak nekemis... Bár nekem még bal oldalon illetve hátulrólis hallok kopogást rossz uton... De a vizsgálat során pedig nemderültfény ojan alkatrészre ami logna kopogna vagyis ami előidézhetné ezt a jelenséget...

Elsőként szerintem ellenőrizd a felfüggesztési csavarok megvannak-e húzva rendesen...

Rugótörésnélmeg szerintem alacsonyabb lenne a kocsi mivel az eltört rugó nemtartaná a kellő magasságban...

Elküldve

Sziasztok! Megvettem a tempomat kapcsolót. A plusz kábelt ami rajta van azt hova dugom? Köszi a segítséget!!!

Ott kellene lennie a csatlakozó ellenpárjának a kormányburkolat alatt. Ha nincs ott az szívás, mert akkor be kell kötni a megfelelő helyre az elektromos rajz alapján. Milyen motor van a kocsiban?

Elküldve

Ott kellene lennie a csatlakozó ellenpárjának a kormányburkolat alatt. Ha nincs ott az szívás, mert akkor be kell kötni a megfelelő helyre az elektromos rajz alapján. Milyen motor van a kocsiban?

Szia

Y20DTH motorkód! És bent volt a kábel, rádugtam és működik is :D Köszi a segítséget.

Elküldve

Sziasztok!

x20dth motorkodnál,valaki megtudná nekem mondani,hogy az EGR szelepnek a vákum szelepe mellett,milyen

vákum szelep van?

az is ugyan olyan,csak annak a csonkjaira nincs dugva semmilyen vákum csö!

ez passzolhat a turbonál lévöre?ki lehet arra cserélni?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.