Bocsek Elküldve Március26, 2012 Megoszt Elküldve Március26, 2012 Bár annyira nem nézegettem még hogy van e különbség esetleg a két tartály között,lehet kisebb az egyik ma ránézek a másikra megnézem annak is a kupakot megmérem hogy mi a különbség. Bár a rajzon látni különbséget de igy ránézésre emlékeim szerint nekem egyforma a szivattyu.Mi baj volt a kupakkal eresztette az olajat?Elvileg a kupak nyilásig hogy kerül fel az olaj???az 5 cm magasabban van mint az olaj szint. Hát látod az jó kérdés hogy hogyan került ki az olaj, de láthatóan a kupaktól lefelé minden olajos lett (remélem csak volt..). Nyomás gondolom nem sok lesz ebben a tartályban, csak arra tudok gondolni, hogy kilötyölődött :blink:, más ötletem nincsen hogy kerülhetett fel addig az olaj. változó ütemben, de kb fél év alatt max szintről a minimum vagy volt hogy a pálca alá fogyott belőle az olaj. Hétvégén amenniyre hozzáfértem letakarítottam az olajat róla, hamarosan kiderül megszűnt-e a szivárgás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaszilíj Elküldve Március26, 2012 Megoszt Elküldve Március26, 2012 Hát látod az jó kérdés hogy hogyan került ki az olaj, de láthatóan a kupaktól lefelé minden olajos lett (remélem csak volt..). Nyomás gondolom nem sok lesz ebben a tartályban, csak arra tudok gondolni, hogy kilötyölődött , más ötletem nincsen hogy kerülhetett fel addig az olaj. változó ütemben, de kb fél év alatt max szintről a minimum vagy volt hogy a pálca alá fogyott belőle az olaj. Hétvégén amenniyre hozzáfértem letakarítottam az olajat róla, hamarosan kiderül megszűnt-e a szivárgás. Reméljük a legjobbakat,sajnos a szuszogós kupak pálcája el van törve igy azt nem tudtam megmérni hogy mekkora.Kicsit nekem is olajos de az inkább olaj sár vagy ilyesmi nem aggódom ugyis most cserélem a komplett kormányt szervót mindent a szuszogós szervó megy rá most majd meglátjuk mit mutat. Nem ereszti a kormány az olajat ? a porvédö harangokat nézd meg nem e ott megy el az olaj,ha azokban olaj van nem zsir akkor a szimeringnél megy el az olaj,kupaknál annyi nem megy el ha leveszem akkor sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Március26, 2012 Megoszt Elküldve Március26, 2012 Reméljük a legjobbakat,sajnos a szuszogós kupak pálcája el van törve igy azt nem tudtam megmérni hogy mekkora.Kicsit nekem is olajos de az inkább olaj sár vagy ilyesmi nem aggódom ugyis most cserélem a komplett kormányt szervót mindent a szuszogós szervó megy rá most majd meglátjuk mit mutat. Nem ereszti a kormány az olajat ? a porvédö harangokat nézd meg nem e ott megy el az olaj,ha azokban olaj van nem zsir akkor a szimeringnél megy el az olaj,kupaknál annyi nem megy el ha leveszem akkor sem. A szervótartály kupakjától lefelé volt minden olajos. Más nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolika7111 Elküldve Április4, 2012 Megoszt Elküldve Április4, 2012 Sziasztok! Nekem a porvédö harangoknál csöppen az olaj vagyis csak a jobb oldalon,hogy lehet ezt megcsinálni? Olyan kevés hely van és nem tudom hogy férnék hozzá? 1998 B Vectra caraván 1.8 16V - X18XE Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaszilíj Elküldve Április4, 2012 Megoszt Elküldve Április4, 2012 Sziasztok! Nekem a porvédö harangoknál csöppen az olaj vagyis csak a jobb oldalon,hogy lehet ezt megcsinálni? Olyan kevés hely van és nem tudom hogy férnék hozzá? 1998 B Vectra caraván 1.8 16V - X18XE Mármint hogy a kormánymü porvédönél folyik az olaj?? Hát azt a helyén nem tudod megcsinálni ahhoz ki kell venni a kormánymüvet szimeringet cserélni de akkor már érdemes felújittatni,az viszont nem kis pénz vagy szerzel egy aránylag jó nem folyó kormánymüvet,és arra cseréled, Kormánymüvet nem egyszerü kivenni én most cseréltem ki de nekem kint volt a motor és a váltó is. A lényeg a helyszinen nem javítható Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolika7111 Elküldve Április5, 2012 Megoszt Elküldve Április5, 2012 Mármint hogy a kormánymü porvédönél folyik az olaj?? Hát azt a helyén nem tudod megcsinálni ahhoz ki kell venni a kormánymüvet szimeringet cserélni de akkor már érdemes felújittatni,az viszont nem kis pénz vagy szerzel egy aránylag jó nem folyó kormánymüvet,és arra cseréled, Kormánymüvet nem egyszerü kivenni én most cseréltem ki de nekem kint volt a motor és a váltó is. A lényeg a helyszinen nem javítható Igen a kormányműnél,de nagyon elkeseredtem mert nincs kiszedve a motor és nem is akarom,így viszont nem tudom,hogy lesz megcsinálva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaszilíj Elküldve Április5, 2012 Megoszt Elküldve Április5, 2012 Igen a kormányműnél,de nagyon elkeseredtem mert nincs kiszedve a motor és nem is akarom,így viszont nem tudom,hogy lesz megcsinálva. Kormánymüvet ki lehet szedni úgy is ha a motortartó bölcsö hátsó kettö,és LENGÖvilla felett levö csavarjait leoldod majd ráemelsz az autóra igy leereszkedik a bölcsö hátulja és szüken de kilehet szedni a kormánymüvet ehhez akna szügséges,természtesen az utastérben ki kell oldani a kormány csukló csavarját a pedálok felett,a hidraulika csövet ami szintén pocsk helyen van,a gömbfejeket és az axilcsuklót is érdemes leszerelni mert nem sok hely van kivenni a kormánymüvetTehát nem egyszerü meló, Sok sikert ha nekikezdel( egy pár átkot el fogsz szórni mig kijön) :pinch: :pinch: Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaszilíj Elküldve Április5, 2012 Megoszt Elküldve Április5, 2012 A szervótartály kupakjától lefelé volt minden olajos. Más nem. Bocsek a szuszogós kupakosba is ugyan annyi olaj kell mint a simába kupakok kompatibilisek, Ráadásul a tartályba ha belenézel lehet látni benne egy vizszintes részt padkát odáig kell tölteni az olajat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolika7111 Elküldve Április6, 2012 Megoszt Elküldve Április6, 2012 Kormánymüvet ki lehet szedni úgy is ha a motortartó bölcsö hátsó kettö,és LENGÖvilla felett levö csavarjait leoldod majd ráemelsz az autóra igy leereszkedik a bölcsö hátulja és szüken de kilehet szedni a kormánymüvet ehhez akna szügséges,természtesen az utastérben ki kell oldani a kormány csukló csavarját a pedálok felett,a hidraulika csövet ami szintén pocsk helyen van,a gömbfejeket és az axilcsuklót is érdemes leszerelni mert nem sok hely van kivenni a kormánymüvetTehát nem egyszerü meló, Sok sikert ha nekikezdel( egy pár átkot el fogsz szórni mig kijön) :pinch: :pinch: Köszi a választ megfontolandó mit csináljak,azthiszem erre még aludnom kell párat. --------------------------------------------------- 1998 B Vectra caraván 1.8 16V - X18XE Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolika7111 Elküldve Április8, 2012 Megoszt Elküldve Április8, 2012 Sziasztok Tulajdonképpen mi vezérli a szívatatót ? a vekin mert télen semmi baja de most hogy melegszik az idő szerintem be sem kapcsol mert az alapjárat egyből beáll normális fordulatra indítás után,és ha elindulok megtorpan az autó. Ez azért van, mert nem kap elegendő benzint ? vagy levegőt? Kellemes ünnepeket ---------------------------------------------- 1998 B Vectra caraván 1.8 16V - X18XE Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április8, 2012 Megoszt Elküldve Április8, 2012 Sziasztok Tulajdonképpen mi vezérli a szívatatót ? a vekin mert télen semmi baja de most hogy melegszik az idő szerintem be sem kapcsol mert az alapjárat egyből beáll normális fordulatra indítás után,és ha elindulok megtorpan az autó. Ez azért van, mert nem kap elegendő benzint ? vagy levegőt? Olyan, hogy szivató, már 20 éve nincs, mióta vannak injektoros motorok. Van ECU, ami néz elég sokmindent: motorhőmérséklet, beszívott levegő, gázpedál állás, stb, ennek függvényében fecskendez be üzemanyagot Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolika7111 Elküldve Április9, 2012 Megoszt Elküldve Április9, 2012 Olyan, hogy szivató, már 20 éve nincs, mióta vannak injektoros motorok. Van ECU, ami néz elég sokmindent: motorhőmérséklet, beszívott levegő, gázpedál állás, stb, ennek függvényében fecskendez be üzemanyagot Ez elég sok dolog de ezek közül a motorhőmérséklet érzékelőre tippelnék,hogy nem végzi rendesen a dolgát és azért küld téves jelet az ecu-nak és hamarabb leveszi a fordulatot,ez persze csak az én gondolatom.Ez pontosan hol található a motoron? ---------------------------------------------- 1998 B Vectra caraván 1.8 16V - X18XE Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ricsi89 Elküldve Április9, 2012 Megoszt Elküldve Április9, 2012 Ez elég sok dolog de ezek közül a motorhőmérséklet érzékelőre tippelnék,hogy nem végzi rendesen a dolgát és azért küld téves jelet az ecu-nak és hamarabb leveszi a fordulatot,ez persze csak az én gondolatom.Ez pontosan hol található a motoron? ---------------------------------------------- 1998 B Vectra caraván 1.8 16V - X18XE Piros pötty jelzi a helyét. http://img195.imageshack.us/img195/134/ottvan.png Jeladóra rámérhetsz ellenállásmérővel, 15-30 fok körzött 1450-3300Ohm közötti értéket kell mérned. Ha nincs benne a tartományban, akkor valószínüleg hibás és csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolika7111 Elküldve Április10, 2012 Megoszt Elküldve Április10, 2012 Piros pötty jelzi a helyét. http://img195.images.../134/ottvan.png Jeladóra rámérhetsz ellenállásmérővel, 15-30 fok körzött 1450-3300Ohm közötti értéket kell mérned. Ha nincs benne a tartományban, akkor valószínüleg hibás és csere. Köszi megnézem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nightmare Elküldve Április12, 2012 Megoszt Elküldve Április12, 2012 Sziasztok! Olyan problémám volna hogy ledesítettem a müszerfalam és azóta nem tudom visszaállítani a benzin és a hőfok mutatókat ,már mindent megpróbáltam de nem sikerül, ha valaki tudna valami megoldást azt megköszönném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocka Elküldve Április12, 2012 Megoszt Elküldve Április12, 2012 Sziasztok! Olyan problémám volna hogy ledesítettem a müszerfalam és azóta nem tudom visszaállítani a benzin és a hőfok mutatókat ,már mindent megpróbáltam de nem sikerül, ha valaki tudna valami megoldást azt megköszönném. Szedd szét az órát, húzd le a két mutatót a tengelyről, vedd ki a határoló pöcköket. Mikor visszarakod a mutatókat a vízszintes alatt kb 1-1,5mm-el legyen a helyzetük utána rakd vissza a pöcköket (az óra a beépítési helyzetben legyen, tehát majdnem állítva). Elvileg jónak kell lennie, ha nem akad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nightmare Elküldve Április12, 2012 Megoszt Elküldve Április12, 2012 Szedd szét az órát, húzd le a két mutatót a tengelyről, vedd ki a határoló pöcköket. Mikor visszarakod a mutatókat a vízszintes alatt kb 1-1,5mm-el legyen a helyzetük utána rakd vissza a pöcköket (az óra a beépítési helyzetben legyen, tehát majdnem állítva). Elvileg jónak kell lennie, ha nem akad. Szia! Köszi a gyors választ ,de az az igazság hogy ezzel is próbálkoztam na most nálam egyik mutató sem megy de még csak meg sem mozdul viszont arra gondolok hogy lehet csináltam egy kis zárlatot mert az egyik led fém rész hozzá ért a mutatónál lévő réz tekercseléshez lehet ez okozott valamit de nem tudom hogy lehetne visszaállítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dundy23 Elküldve Április12, 2012 Megoszt Elküldve Április12, 2012 Sziasztok! Nekem egy olyan problémám van, hooogy: 2000 évjáratú Vectra B váltókarom (elvileg F18as váltó amin jobb hátra van a rüki/tolatás R) nagyon lötyög. Ahogy én nézegettem a váltókar fönti gömb részénél van kikopva az a "bűnös" műanyag persely. Lehet hogy ez már másnál is probléma, de megmondom őszintén és férfiasan hogy nem olvastam végig minden oldalt, ezért megkérdezem, hogy mi az orvosság rá. Van valami szuper kis szaki aki esztergál, vagy van valami javító szett hozzá. Néztem bontóban másik váltókart de azzal az a baj hogy mivel nem fiatal gépmadárról beszélünk, illetve diesel is (vagy benzin) azok is mind ki vannak kopva, aztán lehet hogy van valahol egy eldugott kevés kilométeres váltókar, ami csak rám vár, de erről még nincs tudomásom... :D Szóval ez ügyben kérnék segítséget... Előre is köszönöm a segítséget.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Big Boss Elküldve Április12, 2012 Megoszt Elküldve Április12, 2012 Elmész egy elektromossági boltba/rcmodell boltba és veszel egy kb 5cenci átmérőjű zsugorcsövet, kiszeded a váltókart, bezsírozod, rárakod a csövet, felhevíted, szépen rásimul, bezsírozod, vissza a kocsiba. Ha még lötyög nagyon még 1 réteg rá, 1évig tuti kibírja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocka Elküldve Április13, 2012 Megoszt Elküldve Április13, 2012 Szia! Köszi a gyors választ ,de az az igazság hogy ezzel is próbálkoztam na most nálam egyik mutató sem megy de még csak meg sem mozdul viszont arra gondolok hogy lehet csináltam egy kis zárlatot mert az egyik led fém rész hozzá ért a mutatónál lévő réz tekercseléshez lehet ez okozott valamit de nem tudom hogy lehetne visszaállítani. Ha tényleg a tekercs szált el akkor csak a csere segít. Keress egy bontott óracsoportot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dundy23 Elküldve Április15, 2012 Megoszt Elküldve Április15, 2012 Elmész egy elektromossági boltba/rcmodell boltba és veszel egy kb 5cenci átmérőjű zsugorcsövet, kiszeded a váltókart, bezsírozod, rárakod a csövet, felhevíted, szépen rásimul, bezsírozod, vissza a kocsiba. Ha még lötyög nagyon még 1 réteg rá, 1évig tuti kibírja. Köszönöm a segítséget Link to comment Megosztás: More sharing options...
programmer85 Elküldve Április16, 2012 Megoszt Elküldve Április16, 2012 Sziasztok, nemrég lettem tulajdonosa egy 1997-es Opel Vectra B Caravan-nak. X20XEV motorral és AF20-as automata váltóval van szerelve. Olcsó vétel volt ezért több sebből vérzik szegény. Amit első körben meg szeretnék csinálni/csináltatni az a szervo és a klíma. A szervo kormány elég nehéz, a klímában kevés a gáz. Debrecenben vagy környékén tudnátok ajánlani szerelőt, aki elfogadható áron dolgozik és megbízható? Szervo nyomást mért-e már valaki? Ha tudnám biztosra hogy a szivattyú a hibás magam is ki tudom cserélni. Válaszokat előre is köszönöm. Üdv --------------------------------------------------------------- 1997 B Vectra Caravan 2.016V - X20XEV - AF20 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kornel1129 Elküldve Április17, 2012 Megoszt Elküldve Április17, 2012 Sziasztok, egy 2000-s évjáratú Vectrám. Olyat csinál, hogy csak meleget fúj a digitklíma. Ha teljesen leveszem, bekapcso a klíma de akkor is meleget fúj. Nem a külső hőmérsekletet, hanem meleget. Nem tudom volt-e már valakinek ilyan problémája, ha igen leírná, hogy mi a megoldás? Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
draker88 Elküldve Április17, 2012 Megoszt Elküldve Április17, 2012 Sziasztok. B1-es Vectrám van, és olyan problémával küszködünk hogy a fordulatszámmérő meg se moccan, viszont a km óra folyamatosan mocorog 0-5km-óra között, és addig amig le nem állítjuk folyamatosan fennáll ez a hiba. Viszont volt olyanra is példa hogy magától megjavult, de csak 1-2 alkalomra, leállítás után továbbra sem működik. Aki tud erre orvosságot légyszi segítsen. Segítségeteket köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Április18, 2012 Megoszt Elküldve Április18, 2012 Sziasztok. B1-es Vectrám van, és olyan problémával küszködünk hogy a fordulatszámmérő meg se moccan, viszont a km óra folyamatosan mocorog 0-5km-óra között, és addig amig le nem állítjuk folyamatosan fennáll ez a hiba. Viszont volt olyanra is példa hogy magától megjavult, de csak 1-2 alkalomra, leállítás után továbbra sem működik. Aki tud erre orvosságot légyszi segítsen. Segítségeteket köszönöm. Nem kell minden létező topicba beírni a problémádat, attól nem fogsz több segítséget kapni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts