Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)

Sziasztok. Lenne egy olyan kérdésem,hogy az 1.6-os összetört vectrámból kivenném a motort és áttenném egy motorhibás 1.8as vectrába.... Lehetséges?

Részletek: Az én kocsimnak a kasztnija összetört a csereautónak a motorja rossz. Min2 96os sedan! A csere 1.8as benzines,autómataváltós,az enyém 1.6-os manuális! A motortartó bakok,váltófelfüggesztések stb egyezik a két autón?Át lehet cserélni bennük a motort és váltót?

Módosítva : uhuhu
Elküldve

Mi lenne, hogyha normál betűmérettel írnád a hozzászólásodat? Senki nem vak, el tudja mindenki olvasni úgy is.

A kérdésedre válaszolva, mindent meg lehet oldani, kérdés, hogy érdemes-e. Az automata váltónak a vezérlése kapcsolatban van a motor vezérléssel. Az 1,6 és az 1.8 motorvezérlése különböző. A kettőt összehozni - hát szép kis munka lesz. Sok türelmet és szerencsét hozzá! Én inkább váltóval együtt raknám át, és minden elektronikát, ami a motorhoz kötődik.

A papírok átiratása sem lesz egyszerű, mert nem típusazonos motort cserélsz. Az eredeti kocsit ki kell vonni a forgalomból, a cserét meg forgalomba helyezni, ha eddig nem volt forgalomban. Nevedre íratni + egyebek. Nem vagyok benne biztos, hogy ez 150 alatt megvan. Ha ennyiből javítható az eredeti kocsid, akkor inkább ezt a megoldást válaszd.

Elküldve

Ha 2km autópályás dugó után elkezd csúszni a kuplung az ugye nem jó jel? :pinch:

Őőő nem igen:D Állíts rajta, kuplung pedál felemel, bovden kiakaszt a váltónál a villából feltéve, ha olyanod van:) tekersz párat aztán teszt!
Elküldve

Elsöre az normális ha kattog míg fel nem töltődik a fesztelenitett hidrotőke olajjal,viszont hogy még most is kattog az lehet hogy behalt valamelyik hidrotőke azaz nem töltödik fel olajjal igy nem nyit eléggé vagy egyáltalán nem nyit ki valamelyik szeleped ami okozhatja a motor egyenetlen járását és a rángatást,

Namost mondtad hogy hétfön méretsz kompressziot,ha esetleg a kompresszio normális értéket fog mutatni mindegyik hengeren akkor érdemes megfontolni és ránézni a hidrokra és cserélni, sajna ahhoz elkerülhetetlen a vezérlés ujjbóli megbontása.

Elküldve

Elsöre az normális ha kattog míg fel nem töltődik a fesztelenitett hidrotőke olajjal,viszont hogy még most is kattog az lehet hogy behalt valamelyik hidrotőke azaz nem töltödik fel olajjal igy nem nyit eléggé vagy egyáltalán nem nyit ki valamelyik szeleped ami okozhatja a motor egyenetlen járását és a rángatást,

Namost mondtad hogy hétfön méretsz kompressziot,ha esetleg a kompresszio normális értéket fog mutatni mindegyik hengeren akkor érdemes megfontolni és ránézni a hidrokra és cserélni, sajna ahhoz elkerülhetetlen a vezérlés ujjbóli megbontása.

Tegnap jobban belehallgattam és azt hiszem a gyújtástrafótól jön a kattogás, valószínű ott lesz a baj, ezért rángathat az autó ha meleg a motor és ezért kormolódik az egyik gyertya..hétfőn kiderül,remélem nem lesz nagy gond mert már elég sokat költöttem rá az elmúlt 8 év alatt...köszönöm a válaszokat!!!!!!! :)

Elküldve

Tegnap jobban belehallgattam és azt hiszem a gyújtástrafótól jön a kattogás, valószínű ott lesz a baj, ezért rángathat az autó ha meleg a motor és ezért kormolódik az egyik gyertya..hétfőn kiderül,remélem nem lesz nagy gond mert már elég sokat költöttem rá az elmúlt 8 év alatt...köszönöm a válaszokat!!!!!!! smile.png

Azért nem mindegy honnan jön a hang :omg: .nézd meg a csatlakozoban a 3 vezetéket rendesen benne van e nekem volt hogy kicsuszot az egyik

Elküldve

Őőő nem igen:D Állíts rajta, kuplung pedál felemel, bovden kiakaszt a váltónál a villából feltéve, ha olyanod van:) tekersz párat aztán teszt!

Nehéz lesz, mert hidraulikus a kuplung minden B Vekiben.

Elküldve

Nehéz lesz, mert hidraulikus a kuplung minden B Vekiben.

Erre utaltam azzal, hogy "feltéve, ha olyanod van" résszel! :D :D
Elküldve

Sziasztok tudna valaki segíteni

A MAP szondából kijövő vékony cső eltünik valahol a szemben állva bal oldalán a karosszériának a torony mögött és ha megszívom akkor semmi ellenállás nincs lehet ott farsot szív lehet az is befolyásolja a melegen nehezen indulást. Meg egy tippet hogyan állítsam vissza az alapjárati folytószelep szögállást mert nekem még azt is eltekergette valaki. De a lényeges az lenne mi van a cső végén.

Előre is köszi.

Elküldve

Az a csö az aktiv szénszüröbe csatlakozik amit ha kiveszed a müanyag kerékjárati dobot meglátod hogy egy hengeres alaku fekete dobozba meg bele.

Benzines vagy diesel,gondolom benzines.Mért gondolod hogy el van állítva??Müszerrel beállitható

Elküldve

Sziasztok ;)

Megint csak rég jártam errefelé. Úgy néz ki sikerült végre megtalálni a kocsi vásárlása óta fennálló okát a szervóolaj szivárgásának. A ludas a szervóolaj tartály kupakja.

Előre kérek elnézést, hosszú leszek kicsit. :pinch:

Épp EPC-t túrtam hogy megnézzem a gyári számát a komplett szervónak, mert már ott tartottam hogy cserélem az egészet... kétféle szervópumpa létezik a vekikhez. Legegyszerűbben a kupakjukról lehet megkülönböztetni őket. Ekkor látom hogy az alvázszám alapján nekem a sima kupakos kellene, míg eddig a "periszkópos" :) kupak volt. A képen EPC-ben a két tartályon is más-más két betű (azt hiszem HR és HN) szerepelt. Irány ki a kocsihoz ellenőrizni, és tényleg nekem a sima kupakos tartályom, sőt szervóm van, de rossz kupakkal. :omg: Az is furcsa volt, hogy nehezen jött le a kupak. Most megjött a gyári megfelelő kupak, és lám tökéletesen fel is megy, le is jön. Szivárgás lesz-e, az később derül ki, elvileg nem, mert a kupaktól lefelé volt tökig olajos a szervó (meg alatta gyakorlatilag minden).

Viszont ahogy néztem a két kupakon levő olajszintmérő pöcök hossza különböző, a sima kupakosé rövidebb. így a kupakcsere miatt most elvileg nagyon-nagyon minimum alatt vagyok. Kérés: akinek a sima kupakos szervója van, az megmérné a kupak belsejétől az olajszintmérő hosszát? Kíváncsi vagyok nem-e a gyári utángyártotton rövidebb? Előre is köszönöm!

Közben találtam képet, ugyanez van EPC-ben:

1_6cbc375b6e6d.jpg

Nekem a 6-os számú szervóm van, és most már van egy 3-as számú kupakom ami eladó :)

Elküldve

Az a csö az aktiv szénszüröbe csatlakozik amit ha kiveszed a müanyag kerékjárati dobot meglátod hogy egy hengeres alaku fekete dobozba meg bele.

Benzines vagy diesel,gondolom benzines.Mért gondolod hogy el van állítva??Müszerrel beállitható

Először is köszi.

Na szóval Kitakarítottam a folytószelep és környékét elég vastagon volt benne korom az alapjárat motort is most már tökéletesen könnyedén műkszik. Közben láttam, hogy a folytószelep pozicióállító csavart valaki bizergélte mert a festékplomba már nem volt rajta. Na a jelenség a motor hidegen még mindig pöcc röff de 1700-2000 ford között forog a motor míg be nem melegszik kicsit kb.1-2 perc utána klassz az alapjárat stabil de viszont ha elindulok néha visszaveszem a gázt és csak olyan 1500 - as ford ig van motorfék utána tartja a fordulatot magyarul ő ad gázt amíg teljesen be nem melegszik a motor. Sebességváltáskor gáz vissza kuplung be és a fordulat mindig előbb 100 - 300 fordulattal fölfelé megy majd utána esik, meg ha adok gázt nagyon lomhán ejti a fordulatot. Annyit viszont elértem, hogy melegen indításnál már nem kell gázt adni elindul csak köszörülni kell. Meg ha melegen leállítom durván 1 - 2 percen belül ha 100 szor indítom 100 szor elindul egy pöccintésre. Ja és a az az izé sárga lámpa nem világít csak néha de csak akkor ha alapjáraton jár a gép kb 5 percig 1 - 2 gázfröccs és rögtön elalszik.

Bocs ha hosszú voltam de dióhéjban ennyi.

Elküldve

Sziasztok ;)

Megint csak rég jártam errefelé. Úgy néz ki sikerült végre megtalálni a kocsi vásárlása óta fennálló okát a szervóolaj szivárgásának. A ludas a szervóolaj tartály kupakja.

Előre kérek elnézést, hosszú leszek kicsit. :pinch:

Épp EPC-t túrtam hogy megnézzem a gyári számát a komplett szervónak, mert már ott tartottam hogy cserélem az egészet... kétféle szervópumpa létezik a vekikhez. Legegyszerűbben a kupakjukról lehet megkülönböztetni őket. Ekkor látom hogy az alvázszám alapján nekem a sima kupakos kellene, míg eddig a "periszkópos" :) kupak volt. A képen EPC-ben a két tartályon is más-más két betű (azt hiszem HR és HN) szerepelt. Irány ki a kocsihoz ellenőrizni, és tényleg nekem a sima kupakos tartályom, sőt szervóm van, de rossz kupakkal. :omg: Az is furcsa volt, hogy nehezen jött le a kupak. Most megjött a gyári megfelelő kupak, és lám tökéletesen fel is megy, le is jön. Szivárgás lesz-e, az később derül ki, elvileg nem, mert a kupaktól lefelé volt tökig olajos a szervó (meg alatta gyakorlatilag minden).

Viszont ahogy néztem a két kupakon levő olajszintmérő pöcök hossza különböző, a sima kupakosé rövidebb. így a kupakcsere miatt most elvileg nagyon-nagyon minimum alatt vagyok. Kérés: akinek a sima kupakos szervója van, az megmérné a kupak belsejétől az olajszintmérő hosszát? Kíváncsi vagyok nem-e a gyári utángyártotton rövidebb? Előre is köszönöm!

Közben találtam képet, ugyanez van EPC-ben:

1_6cbc375b6e6d.jpg

Nekem a 6-os számú szervóm van, és most már van egy 3-as számú kupakom ami eladó :)

A pálca hossza 54 mm

Elküldve

Köszi!

Hát az enyém csak 44 mm blink.png Neked is a sima kupakod van?

Igen ami az autóban van az sima kupakos(8) annak a pálca hossza 54mm ,van a másik fajta kupakkal is szervom de az nem mértem.

Akkor kb a végéig kell érnie az olajnak

Elküldve

Igen ami az autóban van az sima kupakos(8) annak a pálca hossza 54mm ,van a másik fajta kupakkal is szervom de az nem mértem.

Akkor kb a végéig kell érnie az olajnak

A másik fajta kupakkal max vonalig volt töltve, így most a sima kupakos pálcája éppen beleér az olajba. Érdekes :blink:

Elküldve

Bár annyira nem nézegettem még hogy van e különbség esetleg a két tartály között,lehet kisebb az egyik ma ránézek a másikra megnézem annak is a kupakot megmérem hogy mi a különbség.

Bár a rajzon látni különbséget de igy ránézésre emlékeim szerint nekem egyforma a szivattyu.Mi baj volt a kupakkal eresztette az olajat?Elvileg a kupak nyilásig hogy kerül fel az olaj???az 5 cm magasabban van mint az olaj szint.

Elküldve

Hello.

Érdeklődnék van-e valakinek Vectra b 1.8 benzines motorja?

96-os ávjáratba kellene.

Köszi

Helló!!Én lehet tudok neked egyett...Privátba megtudjuk beszélni a részleteket...

Elküldve

Szevasztok!

Múltkor a szíjcserénél vettem észre, hogy a gépsas alja jópár helyen rozsdásodik, a futómű környékén. Ezeket mivel lehet/kell kezelni? Drótkefe, rozsdátlanító, rozsdaátalakító? Meg ugye mivel fessem le? Akkor már az egész alját érdemes átkenni valamivel,nem? Asszem fater mér régen a Ladát kátránnyal kente le (kiékelet, majd jó magasra felemelte) , ha jól emlékszem... :)

Elküldve

No hát a kuplungot végülis cseréltettem, sachs ment bele kinyomócsapágyastul. A tárcsa féloldalasan kopott volt, a csapágy meg kukába való :\ Tárcsát meg mintha külön cserélték volna, mert úgy tünt a többi alkatrész még gyári, hát érdekesen nézett ki az egész az biztos.

Elküldve

Szevasztok!

Múltkor a szíjcserénél vettem észre, hogy a gépsas alja jópár helyen rozsdásodik, a futómű környékén. Ezeket mivel lehet/kell kezelni? Drótkefe, rozsdátlanító, rozsdaátalakító? Meg ugye mivel fessem le? Akkor már az egész alját érdemes átkenni valamivel,nem? Asszem fater mér régen a Ladát kátránnyal kente le (kiékelet, majd jó magasra felemelte) , ha jól emlékszem... :)

Ez egy jó kérdés!Ismerősöm a homok fúvásra esküszik,én meg a pénztárcámra! :icon1:

Kefe,rozsdátlanítás és Rücsi!Ha kell,akkor az ajtón lévő díszlécig fújd be! :D Ez persze csak vicc volt!Ideiglenesen biztosan segít az is ha foltokban kened le,de az igazi egy teljes kenés lenne! :smartass:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.