Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ez szerintem erősen szubjektív.

Ez mondjuk igaz.

Hozzá kell tenni, hogy én szinte fekszem az ülésben, szóval engem nagyon zavart még alap állapotában is. Két év alatt megszoktam a GL ülést, amin nemhogy deréktámasz nincs, de az a kemény lap is hiányzik a háttámla hátuljáról. Éppen emiatt jobban felveszi a hátad vonalát, jobban belesüllyed a hátad, ezért az oldaltartása is jobb.

Amíg a CDX ülésben benne volt a deréktámasz (tegnapig) fura volt, hogy a gyors kanyarokban szinte ki akartam fordulni az ülésből, illetve nem tudtam úgy kényelembe helyezni magam, mert a deréktámaszok nem engedték besüllyedni a támlát. Most ez szerencsére megszűnt :)

Jut eszembe! Ülés nyekergést mennyire bonyolult kiiktatni? Nem tudom eldönteni, hogy a deréktámasz nyikorog, vagy az ülőlap.

Attól függ, hol nyekereg az ülés. Ha az emelő mechanika nyekereg, akkor a csukló pontokat kell beolajozni, vagy wd40-el befújni.

Nem árt még fefújni a támla forgáspontjánál is. Ha a támlában nyekeregnek a rugók, akkor pedig azok kampóihoz illetve a lemezzel való csatlakozási pontokhoz kell juttatni egy kis kenést (háttámla lebontás után)

Link to comment
Megosztás:

Ragasztani esélytelen lett volna, úgyhogy inkább kiszereltem mindkettőt a francba, mert alap helyzetben is nyomták a hátamat. Viszont ha nagyon akartam volna meg tudtam volna javítani.

Most elsőre jóval kényelmesebbnek tűnik az ülés, jobban felveszi a hátam vonalát, de majd holnap, hosszabb úton fog kiderülni.

Egyébként semmi értelme ezeknek a derék keményítőknek szerintem. Egy alap GL ülés a huzatot leszámítva semmivel sem rosszabb, sőt!

:) :D Akinek van azt mondja nehéz megtalálni,beállítani azt a pozíciót ami jó,de ha egyszer megvan,akkor kényelmesebb!

Annyi biztos hogy 12 óra ülőmunka után már szenvedés hazáig az az 1 óra nekem az ülésben!Tervezhettek volna valami kényelmesebbet mindegyikbe!

Link to comment
Megosztás:

:) :D Akinek van azt mondja nehéz megtalálni,beállítani azt a pozíciót ami jó,de ha egyszer megvan,akkor kényelmesebb!

Annyi biztos hogy 12 óra ülőmunka után már szenvedés hazáig az az 1 óra nekem az ülésben!Tervezhettek volna valami kényelmesebbet mindegyikbe!

Egyet értek :D Én azért már megszoktam, de lehetne kényelmesebb is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Segítséget szeretnék kérni! 2500 és 3500-as fordulatszám között csörög vmi a motorban, olyan mintha vhonnan le lenne törve egy kis fém darab...sajnos nem is tudom értelmesen elmagyarázni milyen hangja van... de nagyon idegesitő, és félek, hogy vmi bajt is csinál... akinek van esetleg ilyen tapasztalata vagy ötlete, hogy mit lehetne csinálni ezzel, szóljon légyszi....jól jönne az informésőn:)

Köszii

Szia!

Ezeknél a motoroknál a szívótorok belsejébe van ragasztva egy terelőelem, ennek a ragasztása válik el néha. Ha a szívótorok felől jön a hang, ez lehet a probléma.

Rendben van köszi a tippet annyi kérdésem lenne még hogy ezt én is meg tudom e nézni vagy szerelöhöz kell forduljak vagy ha tudtok valami képet vagy leirást küldeni azt megköszönném mert szerintem itt lesz a probléma .

Köszi elöre is !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Segítséget szeretnék kérni! 2500 és 3500-as fordulatszám között csörög vmi a motorban, olyan mintha vhonnan le lenne törve egy kis fém darab...sajnos nem is tudom értelmesen elmagyarázni milyen hangja van... de nagyon idegesitő, és félek, hogy vmi bajt is csinál... akinek van esetleg ilyen tapasztalata vagy ötlete, hogy mit lehetne csinálni ezzel, szóljon légyszi....jól jönne az informésőn:)

Köszii

Beűltetsz valakit az autóba hogy nyomja a gázt,te pedig felnyitod a motorháztetőt és figyelsz,hallgatózol!

Szerintem így hogy "csörög valami" mindenki fel tudna sorolna legalább 5 alkatrészt,csavart,ami eddig zörgött neki!

De rajtam ne múljon: légszűrő ház,szívósornál az egyik bilincs,vezrműszíj takaró házának az egyik csavarja,hűtőtartó gumibak,kipufogó hővédő lemez!

Ezzel meg is volt az 5 darab,aminek lehet fémes hangja! :)

Link to comment
Megosztás:

Beűltetsz valakit az autóba hogy nyomja a gázt,te pedig felnyitod a motorháztetőt és figyelsz,hallgatózol!

Szerintem így hogy "csörög valami" mindenki fel tudna sorolna legalább 5 alkatrészt,csavart,ami eddig zörgött neki!

De rajtam ne múljon: légszűrő ház,szívósornál az egyik bilincs,vezrműszíj takaró házának az egyik csavarja,hűtőtartó gumibak,kipufogó hővédő lemez!

Ezzel meg is volt az 5 darab,aminek lehet fémes hangja! :)

Nekem a hosszbordásszíj fezsítőgörgő és a generátor is adtak már ki hasonló hangokat. Most sajna a szelepek csörögnek nálam ha jól hallom (mondjuk ezt meg inkább alapjáraton hallani).

Link to comment
Megosztás:

Kipufogó torok utáni csőszakaszon lévő hőterelő lemeznek lehet lekvár hangja.

De nem is kicsi! Nekem mind a két vége meg van már varrva, valamint az egész kipuffogót masszíroztuk már, de vmi még mindig gatya a hangot illetően. Komplett csere kéne leömlőtől a végéig, de arra nincs kedvem. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem jó a deréktámaszom, és ki is van keményítve mert úgy kényelmes

Nah, sikerült. Két ilyen szar volt benne, mint a képen.

A tekerentyűt ha forgatom, akkor ez a két vas 90 fokban fordul el. Az alsó teljesen működőképes volt, a felsőn viszont el volt törve a műanyag, ami befogja ezt a vasat.

Ragasztani esélytelen lett volna, úgyhogy inkább kiszereltem mindkettőt a francba, mert alap helyzetben is nyomták a hátamat. Viszont ha nagyon akartam volna meg tudtam volna javítani.

Most elsőre jóval kényelmesebbnek tűnik az ülés, jobban felveszi a hátam vonalát, de majd holnap, hosszabb úton fog kiderülni.

Egyébként semmi értelme ezeknek a derék keményítőknek szerintem. Egy alap GL ülés a huzatot leszámítva semmivel sem rosszabb, sőt!

Link to comment
Megosztás:

Egy kis segítségre lenne szükségem. Nem régiben ültem volna be az autóba és azt tapasztaltam, hogy a kuplung pehely könnyen benyomható, semmiféle ellenállást nem tanúsít. Eddig tökéletesen működött. Megnéztem az olajszintet a kiegyenlítő tartályban.. erősen minimum felé közelített (elfolyt valahol, látszottak a foltok az autó alatt). Próbálkoztam vele, hogy felöntöm olajjal aztán pumpálgatom, hátha lelégteleníti magát, de SEMMI. Valakinek valamiféle tanács? Hol kezdjek el nézelődni? Sajnos ma már nem volt alkalmam aknára állni, de holnap megteszem. Nekem kinyomócsapágy gyanús a dolog. :) Jahh és 2.0 DTI-ről van szó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítségre volna szükségem. A vas: F Astra 97es X16szr motorral. 150ekm(remélem).

6 éve vettem, nem volt vele semmi gond, bár én gyengének éreztem (vezettem előtte egy 93as 1.4es astrát a cégnél, ahhoz képest)

Most valami elromlott. Úgy kezdődött, hogy emelkedőn mentem fel 1 ben, pörgött rendesen aztán hirtelen majdnem leállt, mintha elvettem volna a gázt, aztán ment újra. Gondoltam pillanatnyi elmezavar. Haza felé egyenes úton is elkezdte ezt csinálni, elkezdtem gyorsítani, vagy emelkedőn felfelé gázt adni, pár mpig húzott is, majd rángatni kezdett. Elvittem szerelőhöz, kicserélt benzin szűrőt, AC pumpát, semmi változás. Az autó egyre gyakrabban rángat, már semmi emelkedőre nem hajlandó felmenni.

Végignézett "mindent", AGR-t tisztított, injektor szelepet cserélt, pillangószelep potmétert cserélt, gyújtás trafót cseréltek, laptoppal menet közben figyelték( akkor is lerohadt), semmi változás, álló helyzetben is, nagy gázra szintén csinálja. Olyan mintha elvenné a vezérlés az üzemanyagot. Most ott tartanak, hogy vezérlőt kellene cserélni, hogy egy másik központi egységgel működne-e, de az sem lenne egyszerű, mert immobiliseres a gép és valami chipet kellene cserélni, meg kellene hozzá a másik vezérlő kulcsa is. Vezérlőt láttam a neten 10-20 eFt között, de ha tényleg gond az immo, akkor nem biztos, hogy meg kellene vennem.

Volna valami ötletetek, amit mondhatnék a szerelőnek??

Köszönöm..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítségre volna szükségem. A vas: F Astra 97es X16szr motorral. 150ekm(remélem).

6 éve vettem, nem volt vele semmi gond, bár én gyengének éreztem (vezettem előtte egy 93as 1.4es astrát a cégnél, ahhoz képest)

Most valami elromlott. Úgy kezdődött, hogy emelkedőn mentem fel 1 ben, pörgött rendesen aztán hirtelen majdnem leállt, mintha elvettem volna a gázt, aztán ment újra. Gondoltam pillanatnyi elmezavar. Haza felé egyenes úton is elkezdte ezt csinálni, elkezdtem gyorsítani, vagy emelkedőn felfelé gázt adni, pár mpig húzott is, majd rángatni kezdett. Elvittem szerelőhöz, kicserélt benzin szűrőt, AC pumpát, semmi változás. Az autó egyre gyakrabban rángat, már semmi emelkedőre nem hajlandó felmenni.

Végignézett "mindent", AGR-t tisztított, injektor szelepet cserélt, pillangószelep potmétert cserélt, gyújtás trafót cseréltek, laptoppal menet közben figyelték( akkor is lerohadt), semmi változás, álló helyzetben is, nagy gázra szintén csinálja. Olyan mintha elvenné a vezérlés az üzemanyagot. Most ott tartanak, hogy vezérlőt kellene cserélni, hogy egy másik központi egységgel működne-e, de az sem lenne egyszerű, mert immobiliseres a gép és valami chipet kellene cserélni, meg kellene hozzá a másik vezérlő kulcsa is. Vezérlőt láttam a neten 10-20 eFt között, de ha tényleg gond az immo, akkor nem biztos, hogy meg kellene vennem.

Volna valami ötletetek, amit mondhatnék a szerelőnek??

Köszönöm..

szia!nekem 1 A vectrával volt ilyen gondom ,néha ki maradt az AC áram ellátása ,gyújtásról vittem neki 1 pozitiv szálat és többé nem volt vele gond. De ez lehet egyedi eset ...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem volt az a problémám hogy az 1.8 as benzines vectrám üzemmelegen 2500-3500 as fordulatszámon ugy csörgött mint az állat fémes csörgés mintha pörögne benne egy fém darabka.Itt forumon sokat kérdezősködtem mi lehet ez és hát elég sokan probáltak segíteni amit itt meg is köszönnék.

Mindent átnéztem mert hát ez már nem hagyott nyugodni hogy van egy 1 milliós autóm ami olyan hangot ad ki mint ami szét akar esni.Irta valaki hogy a szívótorok belsejében egy fém terelőlemez ragasztása el szokta engedni .Tegnap elvittem szervizbe 1 napig benn volt a történet a következő lett :a szívótorok teljes lebontása és tényleg az a terelőlemez volt kilazúlva amivel végül az történt hogy a szerelő kivette mondván arra az ég világon semmi szükség én mondtam neki bánja tököm csak ne csörögjön többé.A terelölemezen kivül még kb 5 törött csavar pár fém lapocska és pár fém apróság került ki a szívótorok mélyéről.Én már 100% ig biztos voltam benne hogy na most már 1 év után végre visszanyeri az autó az eredeti sportos hangját.Ma mentem a kocsiért ugy 22000 forint szerelési költség kifizetése uztán elhoztam de kb 3 probakör után az üzemi hömérséklet elérése után majdnem elbőgtem magam ugynanis még mindig csörög azonban kicsit halkabb de csörög és ez a lényeg.Ha valaki tudna még valami biztatót azt megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kellene egy kis segítség.

Lambda szonda gondom volt,kivillogtatva a 0130 as jött ki,tegnap vettem egy komplett külföldi papíros autót,lábon hoztam haza,semmi probléma nem jelentkezett,átraktam az enyémbe a lambdát minden szám megedgyezik,meg még pár más alkatrészt,ma próba,a jelenség ugyan az,amikor 2 es 3 as ban kihúzatom kb 3-3500 ig vagy dinamikusabban gyorsítok pl előzésnél és elérem ezt a tartományt,pár másodperc után égni kezd a chek lámpa erő elszáll .Leállítom újra indítom megint semmi baja míg fel nem pörgetem,ha üresben pőrgetem fel akkor nincs ez a jelenség.

Valami ötlet vagy esetleg valakinek tapasztalat??Merre keressem a hibát??

96 os x18xe motor

Előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem volt az a problémám hogy az 1.8 as benzine....Ha valaki tudna még valami biztatót azt megköszönném!

hát a 22E az szép kis summa egy ilyen műveletért

olaj van benne elég? biztos hogy nem a hidrotőkék csacsognak?

Hallottam már olyat hogy inkább melegen zörögtek mint hidegen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kellene egy kis segítség.

Lambda szonda gondom volt,kivillogtatva a 0130 as jött ki,tegnap vettem egy komplett külföldi papíros autót,lábon hoztam haza,semmi probléma nem jelentkezett,átraktam az enyémbe a lambdát minden szám megedgyezik,meg még pár más alkatrészt,ma próba,a jelenség ugyan az,amikor 2 es 3 as ban kihúzatom kb 3-3500 ig vagy dinamikusabban gyorsítok pl előzésnél és elérem ezt a tartományt,pár másodperc után égni kezd a chek lámpa erő elszáll .Leállítom újra indítom megint semmi baja míg fel nem pörgetem,ha üresben pőrgetem fel akkor nincs ez a jelenség.

Valami ötlet vagy esetleg valakinek tapasztalat??Merre keressem a hibát??

96 os x18xe motor

Előre is köszönöm

Vezérműtengely jeladó csatlakozását nem ártana megnézned..... ha bibiskedik kb 3-4500 as fordulat fölé egyrészt nem megy (vészüzemmód), másrészt a teljesítmény redukálódik.... (Nekem is csinálta.....) még jó h villanyász a szakmám.... :-)

Link to comment
Megosztás:

Vezérműtengely jeladó csatlakozását nem ártana megnézned..... ha bibiskedik kb 3-4500 as fordulat fölé egyrészt nem megy (vészüzemmód), másrészt a teljesítmény redukálódik.... (Nekem is csinálta.....) még jó h villanyász a szakmám.... :-)

Köszönöm

Bár a problémát megoldottam,mert opeléknál is csak lestek mikor bevittem hogy mi lehet vele,mondtak lambdát,egr-t mindent ,tettünk bele csere darabot a hiba ugyan az volt.

Majd egy idő után már ha felmelegedett alig akart beindulni.

haza mentem szétszedtem összeraktam üa nyomást mértem majd kiderült hogy a nyomás szabályzóm csinálta az egész hibát,kicseréltem azóta szaggat rendesen.

Hátha egyszer szükség lessz valakinek erre az infóra

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Múlt héten vettem észre, hogy az első szélvédő jobb és baloldalán lévő díszléc (?) szét van rohadva :lol: .

Az ára darabonként 10.000 HUF. :lol:

Az első szélvédőbe nincs belegravírozva a rendszám, szal valszeg az előző tulaj benyomhatta az üveget, és lehet ennek az öröksége ez a rozsda.

Van vlkinek tapasztalata, hogy hogyan lehet ezeket a díszléceket cserélni? Ki kell venni hozzá a szélvédőt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Múlt héten vettem észre, hogy az első szélvédő jobb és baloldalán lévő díszléc (?) szét van rohadva :lol: .

Az ára darabonként 10.000 HUF. :lol:

Az első szélvédőbe nincs belegravírozva a rendszám, szal valszeg az előző tulaj benyomhatta az üveget, és lehet ennek az öröksége ez a rozsda.

Van vlkinek tapasztalata, hogy hogyan lehet ezeket a díszléceket cserélni? Ki kell venni hozzá a szélvédőt?

Na ez engem is érdekelne, nekem csak a jobbos rohad de még nem sikerült kifeszegetnem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.