Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sztem az X-es motorkódnál már 4 számjegyű a hibakód...

Tehát ha a hibakód a 0130, akkor a táblázatom szerint Lambdaszonda probléma lesz.

Igy van 4 számjegyű de gondoltam attól most eltekintak :D

Köszönöm a gyors választ

bár közben észre vettem hogy a védő cső amibe fut a 4 vezeték el van nyíródva és lehet ez okoz némi problémát mert nem folyamatosan világít csak néha ha olyan kedve van ,van hogy napokig semmi majd egyszer csak világít.

Holnap alámegyek mert ma pocsék időnk van.

mégegyszer köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

tudtok nekem segíteni abban hogy, egy nem fedélzetis autóba bele lehet építeni a fedélzetit??

És ha igen akkor az nagy szívás vagy igazából "egyszerűen" megoldható dolog??? :D

Ez engem is érdekelne, mert angliából sikerült elég jutányos áron hozzájutnom MID-hez és hozzá kormánykapcsolóhoz. Ha nagyon macerás, vagy drága a működésre bírása, akkor inkább eladom.

Link to comment
Megosztás:

Ez engem is érdekelne, mert angliából sikerült elég jutányos áron hozzájutnom MID-hez és hozzá kormánykapcsolóhoz. Ha nagyon macerás, vagy drága a működésre bírása, akkor inkább eladom.

Hát én már gondoltam arra is hogy veszek egy külföldi okmányosat bontásra és hátha összejön egy fedélzetis és abból átműteni meg a hátsó villanyablakot is...

Link to comment
Megosztás:

Látszólag egyszerű, de egy csomó szenzor hiányzik a nem fedélzetis autóból, amit elég zűrös beépíteni. Ilyenek pl, hogy motorolajszint jelző, fogyasztásmérő, fékbetét jelző, meg nemturom még milyen funkciói vannak.

És a legnagyobb szívás, hogy a vezetékelés sincs meg. És ez az, amit egy donorautóból nem tudsz átrakni, meg kell venni a vezetékeket méterben, magadnak kitalálni, hogy mi hova megy.

Link to comment
Megosztás:

Hát én már gondoltam arra is hogy veszek egy külföldi okmányosat bontásra és hátha összejön egy fedélzetis és abból átműteni meg a hátsó villanyablakot is...

A fedélzeti az majdhogynem az esélytelen kategória, ahogy az előbb írtam.

A hátsó villanyablakot pedig megkapod 25-ért, plusz 1-2 ezer Ft vezeték, szóval 30ból bőven be tudod építeni. Ezért nem igazán érdemes donorautót venni.

Link to comment
Megosztás:

Találtam egy leírást róla....

Boardcomputer

A fedélzeti számítógép (továbbiakban BC) utólagos beépítése már nem kis kihívást jelent. Ezt a leírást elolvasva eldöntheti az ember, hogy neki merjen-e fogni. A BC gyárilag csak az Elegance felszereltségi szinttől jár az autónkhoz, kivéve, ha azt feláras extraként megrendeljük, pont úgy, mint a tempomatot. Azon autókat, amikben nem BC van gyárilag, általában úgynevezett TID-del (Triple Info Display) szerelik. Ez a kijelző csak a rádióadókat, RDS-t, időt és a külső hőmérsékletet jeleníti meg. FONTOS! Mielőtt a BC-t beszereznénk, meg kell vizsgálnunk, hogy a gyári TID kijelző csatlakozójában milyen szálak vannak. Ehhez természetesen le kell bontanunk az alsó-és felső kormányburkolatot, ki kell vennünk a világításkapcsolót, a bal oldali és a két középső szellőzőrácsot, valamint a műszeregység alján található műanyagot. Ezután már kivehető a komplett műszercsoport, és hozzáférhetővé válik a TID-csatlakozó. Ez egy sárga színű 26 pólusú csatlakozó. Az esetek 70%-ban a 26 szálból csak 13 megy be a csatlakozóba, tehát a BC nincs előkészítve. Hogy primitíven fogalmazzak, nem úgy megy a dolog, hogy a TID-et kicseréljük BC-re és már működni is fog! Két féle BC létezik, az egyiknek pont olyan sárga csatlakozója van, mint a TID-nek (26 pólusú), az újabbik fajtának már egy szürke színű 32 pólusú csatlakozója van. Igen, ez azt jelenti, hogy a sárga csatlakozót nem fogjuk tudni beleerőszakolni a szürke ellendarabba, ne is kíséreljük meg. Én azt ajánlom, hogy a csatlakozónknak megfelelő BC-t szerezzünk be és akkor nem lesz gond. Tételezzük fel, hogy beszereztünk egy sárga csatlakozós BC-t, de a TID-csatiban csak 13 szálat találtunk. Itt kezdődik a móka, ugyanis a BC-nek „szüksége lesz” még néhány szálra, amiről nekünk kell gondoskodni. Ilyenek például a sebességjel, tankszint-jel, vagy a fogyasztás jel. A dolog egyszerűsítése érdekében azt ajánlom, hogy egy bontóban keressünk olyan Vectrát, amiben egy „fullos” BC-csatlakozó van, tehát mind a 26 szál be van vezetékezve, majd vágjuk ki mintegy 10 cm vezetékkel. Erre azért van szükség, mert az érintkező tüskék áthelyezése egyik csatlakozóból a másikba nehézkes, ugyanis ezeket nem erre találták ki és hamar eltörnek, vagy a későbbiekben kontakthibához vezethetnek. Ezután ki kell vágni a saját csatlakozónkat ügyelve a vezetékek megjelölésére, ugyanis van 3 db egyforma vezeték is a kötegben, ezeknek ugyan arra a lábra kell kerülni, ahol voltak. A régi szálakat forrasszuk rá az új csatlakozó megfelelő pontjaira. A hiányzó szálakat a mellékelt táblázat szerint keressük meg és kössük be. A tankszint-jelet és a sebességjelet egyszerűen a műszeregység csatlakozójából húzhatjuk, nem is kell megvágni a gyári köteget, csupán egy gyors csatlakozóval bekötni. A féklámpa kapcsoló vezetékét már macerásabb bekötni, de türelemmel ez is megoldható. A fogyasztás-jel a dolog bonyolult része, ugyanis ennek megtalálása autóspecifikus. Először a motorvezérlőnket kell megtalálni, dízeleké általában a kesztyűtartó mögött, benzineseké vagy ott, vagy a motortérben található. Miután beazonosítottuk, húzzuk le a csatlakozóját és keressünk egy fekete-barna vezetéket. Több mint valószínű, hogy ez lesz, amire szükségünk van. A mellékelt táblázat alapján kössük be a BC megfelelő lábára. (azért érdemes egy kapcsolási rajzban megnézni, hogy hányas lábon jön ki a fogyasztás-jel, ugyanis előfordulhatnak egyforma színű vezetékek is. A rajzokon általában A161 jelzéssel szerepel a Digital Multifunction Display). A BC-k tudják az úgynevezett Check Control funkciót is, ilyen pl. az ablakmosófolyadék-szint, vagy a fékbetét kopásának kijelzése is. Ezek utólagos bekötése meglehetősen nehézkes, mert különféle szenzorokat kell beszereznünk ezen funkciók érzékeléséhez, valamint egy külön CC vezérlőre is szükség van, ezért én azt javaslom, hogy a megfelelő szálakat húzzuk le testre (a táblázatban jelölve).

Ha mindent bekötöttünk még semmiképp se szereljük össze a műszerfalat, előbb ellenőrizzük a működést. A gyújtást rátéve a kijelző megkapja a tápot, mutatnia kell a külső hőmérsékletet, valamint az időt (0 óra 0 perc). Ezt követően kijelzi az észlelt hibákat (ha vannak). Például, ha a „Wischwasser stand” üzenet kerül kiírásra, az azt jelenti, hogy a BC alacsonynak érzékeli az ablakmosó folyadék szintet. Ez arra utal, hogy elfelejtettük testre tenni a megfelelő szálat (vagy ha bekötöttük a CC vezérlőt, akkor tényleg alacsony a szint J). Ezt követően indítsuk be az autót, a fogyasztási képernyőn a pillanatnyi fogyasztásnak kell látszania l/h-ban, mivel áll az autó. Ha elindulunk az autóval, látnunk kell, hogy az átlagsebesség és az átlagfogyasztás értéke változik. Ez azt jelenti, hogy mindent jól kötöttünk be. Az értékek korrigálásához a BC-t át kell programoztatni egy Opel márkakereskedés szervizében a motorunknak megfelelően. Ezután már helyesen fogja mutatni az adatokat.

A mellékelt táblázatban minden a bekötéshez szükséges információt megtalálunk, továbbá arra is van megoldás, hogy egy szürke csatlakozós BC-t bekössünk a sárga csatlakozós TID helyére. Ez némi átalakítást igényel. Be kell szerezni egy szürke csatlakozót és a másik mellékelt táblázat alapján az érintkező tüskéket áthelyezni a megfelelő helyre.

FONTOS! Soha ne a csatlakozókon lévő PIN számoknak higgyünk, hanem inkább a vezeték színeknek, ugyanis találkoztam már olyan csatlakozóval, ahol a tápok fel voltak cserélve, nem akarom részletezni, hogy mi történik, ha egy az elektronikához kevésbé értő ember beköti csak azért mert a leírásban úgy volt!

Link to comment
Megosztás:

Nálam legutóbb a kipufogódobnál lévő hővédő lemez csinált olyan hangzavart, hogy csak pislogtam, mi lehet, de az nem függött össze a motor hőmérsékletével, csak a fordulatszám tartománnyal. Egyszerűen megette a rozsda, elengedte magát. Hasonló hangorkánt varázsolt régebben a kipufogó leömlőnél lévő hővédő lemez a motortérben is, de szintén nem függött a motor hőfokától. Érdekes egyébként, hogy egyik sem állandó jelleggel csinálta, csak amikor kedve volt, jellemzően húzatásnál kezdtek el dalolni.

Sziasztok!

Na átvizsgáltam mindent a hővédő lemezeknél minden rendben egyszerűen nem tudom mi lehet ahogy a motor bemelegszik ugy mondjuk 85C fok korul vagy fölé onnantól éktelen csörgés nem tudom talán hidrotőke lehet e ? de csak 2500-3500-ig csinálja ha főlé megyek szép hang ha alatta van akkor is lehet valami érdekeset hallani de csak nagyon halkan ha megállok kicsit visszaesik a hőfok akkor onnantól megint nem lehet hallani.

Ha valakinek van valami ötletet megköszönném

Link to comment
Megosztás:

Ez 1.6 16V motor?? mert nekem is volt ilyen csörömpölés csak nekem a generátor mellett volt egy kis lemez ami vezetéket tartott és az nem volt a helyére csavarozva és ott rezgett mikor olyan fordulat tartományban volt a kocsi... és iszonyúan hangos volt.... mondjuk a hőfok nem hinném hogy befolyásolná.... nyisd ki a motorháztetőt és valakinek szólj hogy nyomja a gázt te pedig fülelj hogy honnan jön...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na átvizsgáltam mindent a hővédő lemezeknél minden rendben egyszerűen nem tudom mi lehet ahogy a motor bemelegszik ugy mondjuk 85C fok korul vagy fölé onnantól éktelen csörgés nem tudom talán hidrotőke lehet e ? de csak 2500-3500-ig csinálja ha főlé megyek szép hang ha alatta van akkor is lehet valami érdekeset hallani de csak nagyon halkan ha megállok kicsit visszaesik a hőfok akkor onnantól megint nem lehet hallani.

Ha valakinek van valami ötletet megköszönném

Hűtő tartó gumibakok milyen állapotban vannak?Nekem az is csörgött!2 napja a vezérműszíj takaró műanyag burkolat egyik csavarja lazult meg és az

csörgött éppen!Van egy kis hangja az egyik feszítő görgőmnek is.Ahogy írták,egyszerűbb lenne álló helyzetben megkérni valakit hogy nyomja a gázt,te meg nézed hogy merre csörög úgy hogy lefogod az alkatrészeket!(ujjadra,meleg alkatrészekre vigyázz)

Link to comment
Megosztás:

üdv

Valakinek ötlet arra hogy ha üzem meleg a motor ami a mutató 80-90 közötti részét jelenti leakarom állítani a vasat és nem áll le hanem reszket még vagy fél percig,ha közben vissza adom a gyújtást ujra indul,ez nem állandó jelenség de előfordul néha néha.

x18xe motor van benne.

Ja és nekem is csörög valami de csak 1500-2500 között már a hővédőket lebilincseltem de nem lett teljes a siker,még keresgélek,persze ez csak gyorsításnál van,terhelve álló helyzetbe nem hallani semmit.

Link to comment
Megosztás:

üdv

Valakinek ötlet arra hogy ha üzem meleg a motor ami a mutató 80-90 közötti részét jelenti leakarom állítani a vasat és nem áll le hanem reszket még vagy fél percig,ha közben vissza adom a gyújtást ujra indul,ez nem állandó jelenség de előfordul néha néha.

x18xe motor van benne.

Gyújtáskapcsoló betét? :) Persze csak tippelek.... :D

Link to comment
Megosztás:

Hűtő tartó gumibakok milyen állapotban vannak?Nekem az is csörgött!2 napja a vezérműszíj takaró műanyag burkolat egyik csavarja lazult meg és az

csörgött éppen!Van egy kis hangja az egyik feszítő görgőmnek is.Ahogy írták,egyszerűbb lenne álló helyzetben megkérni valakit hogy nyomja a gázt,te meg nézed hogy merre csörög úgy hogy lefogod az alkatrészeket!(ujjadra,meleg alkatrészekre vigyázz)

Csak egy ötlet mivel nekem is ez a gondom volt az egyik többek között,a leömlö cső fel van fogatva a motor hátoldalán a lambda szonda előtt egy lemezzel 2 csavarral nekem ezek lazultak meg most minden csendes lett,nezd meg ezt is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. 2001-es 1.6-os Opel Vectram van, 3. hengerem le szokott állni, motor check lámpa kigyullad, gáz adásnál villog a check lámpa, szervizben két helyen is volt, de nem találtak semmit. Esetleg valakinek ötlet? Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. 2001-es 1.6-os Opel Vectram van, 3. hengerem le szokott állni, motor check lámpa kigyullad, gáz adásnál villog a check lámpa, szervizben két helyen is volt, de nem találtak semmit. Esetleg valakinek ötlet? Előre is köszi.

Bár vannak itt okosabbak nálam akik jobban benne vannak a vectrákba de én először méretnék egy kompressziót,ez gyakori jelenség kompresszió hiány esetén.gyertya kábelek gyertya első körben ezeket nézném és az injektor csatlakozást

Link to comment
Megosztás:

Azt tudja valaki hogy hogyan kell kiszedni a gyujtás kapcsolóból a zárhengert mert ahogy az álltalánosban olvasgattam ott G és F astrások leirták nekem ugy nem jön ki, vagy csak nem jó lyukba piszkálok???? :D :D

Miért nem a B Vectrásokat kérdezed, talán tudják a megoldást? :)

El kell fordítani a kulcsot 0 állásba, oda, ahol a rádió bekapcsol, illetve a kormányzár kiold.

Oldalról van egy furat a hüvely palástján, oda be kell dugni egy drótot, amivel a képen bejelölt lamellát be kell nyomni. Ez a lamella biztosítja a hengertzárat benn a hüvelyben.

IMG01316-20110729-2141-_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A drótot a piros nyíl személteti.

Csak nulla állásban lehet benyomni a dóttal, aminek az az oka, nehogy kulcs nélkül ki lehessen venni, illetve nehogy járó motornál kiugorjon a helyéről, és bezárjon a kormányzár.

Link to comment
Megosztás:

Miért nem a B Vectrásokat kérdezed, talán tudják a megoldást? :D

El kell fordítani a kulcsot 0 állásba, oda, ahol a rádió bekapcsol, illetve a kormányzár kiold.

Oldalról van egy furat a hüvely palástján, oda be kell dugni egy drótot, amivel a képen bejelölt lamellát be kell nyomni. Ez a lamella biztosítja a hengertzárat benn a hüvelyben.

IMG01316-20110729-2141-_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A drótot a piros nyíl személteti.

Csak nulla állásban lehet benyomni a dóttal, aminek az az oka, nehogy kulcs nélkül ki lehessen venni, illetve nehogy járó motornál kiugorjon a helyéről, és bezárjon a kormányzár.

:D

Akkor jó lyukban piszkáltam csak a kulcs állás nem volt megfelelő.vagy megvan szorulva az a lamella mert minden állásban próbáltam már.azt tudtam hogy csak kulcsal együtt lehet kivenni.

Köszönöm ez már közelebb vitt a megoldáshoz :)

Ja és csak gondoltam utánna olvasgatok hátha le van már írva mert nem akartam hogy már megválaszolt kérdésre többször le kelljen írni a választ.

Más fórumon ezért szólnak,""olvass utána már le van írva,"gondoltam nem esek ebbe a hibába :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.