Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

sziasztok!

(x18xe)

a problémám lépésbe haladásnál ebbe a melegbe felmegy a vízhőm a piros első jelzéséig, utána visszahűt 95c ra de lejjebb nem megy és ezt megcsinálja többször is. Az autó most volt hengerfejes és a következő dolgok lettek rajta cserélve: Teljes hengerfej felújítás, új termosztát ( 92c nyit ) a hűtő + hőgombák 1 éve lettek cserélve vízpumpa a vezérműszíjjal együtt úgy 50000 km-el ezelőtt.

A vízrendszer át ltt slagolva a hengerfejezésnél. Mi lehet a gond? egyébként normál haladásnál 85-90c a hőmérséklet még klímával is. piros szilikátmentes víz van benne. valami ventillátortuningot tud valaki? vagy pluszventi beépítést csinált már valaki?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

(x18xe)

a problémám lépésbe haladásnál ebbe a melegbe felmegy a vízhőm a piros első jelzéséig, utána visszahűt 95c ra de lejjebb nem megy és ezt megcsinálja többször is. Az autó most volt hengerfejes és a következő dolgok lettek rajta cserélve: Teljes hengerfej felújítás, új termosztát ( 92c nyit ) a hűtő + hőgombák 1 éve lettek cserélve vízpumpa a vezérműszíjjal együtt úgy 50000 km-el ezelőtt.

A vízrendszer át ltt slagolva a hengerfejezésnél. Mi lehet a gond? egyébként normál haladásnál 85-90c a hőmérséklet még klímával is. piros szilikátmentes víz van benne. valami ventillátortuningot tud valaki? vagy pluszventi beépítést csinált már valaki?

Jelenleg az enyém is ugyanezt csinálja, városban tötymörgésnél végig a határon van vízhőfok és sűrűn kapcsol a venti egyes fokozata, pár kilóméteres haladáskor visszahűl normál hőfokra.

Link to comment
Megosztás:

Szintén zenész: dugóban kapcsol a venti, majd rövid idő múlva ismét rákezd. Országúton 87-89 fok körül jár a rendszer hőmérséklete. Szerintem ez teljesen normális, amióta nálam van az autó, mindig is ilyen volt.

Országúti haladáskor nekem sincs gond, de elég sokat ülök dugóban, ezért muszáj valami megoldást találnom, mert hiába hűt vissza pirosból, azért csak felmegy oda. Ez nem normális. Kiegészitő hűtésre gondoltam mondjuk 1 plusz 12v-al és 1 kapcsolóval amit be lehetne kötni a venti csatlakozójához. Csinált már valaki ilyesmit?

Link to comment
Megosztás:

Országúti haladáskor nekem sincs gond, de elég sokat ülök dugóban, ezért muszáj valami megoldást találnom, mert hiába hűt vissza pirosból, azért csak felmegy oda. Ez nem normális. Kiegészitő hűtésre gondoltam mondjuk 1 plusz 12v-al és 1 kapcsolóval amit be lehetne kötni a venti csatlakozójához. Csinált már valaki ilyesmit?

csak kérdés!: van elég víz benne? Nem levegős hogy fel megy pirosig?

Amúgy ha minden ok-s szerintem nem kell ott plusz 12V csak egy kapcsoló a gomba után ami rövidre zár én így csináltam arenyónál

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,kb feleve vagyok Vectra B tulajdonos,es kb egy honapja olyan problema jelentkezett hogy ha az auto 2-3 oranal tobbet all akkor sokadik kulcstra indul(2-3),de ha reggelig all akkor akar 9-10 kulcsra,miutan beindul semmi baja,melegen poccre indul,az auto amugy egy 1.6 16v motoral van szerelve,tobb szerelonel is voltam mertek neztek hidegen a benzinnyomast,gyertyak nemreg lettek cserel,benzinszurot csereltem,hoszondat probaltunk masikat,kompressziot mertunk,teszter nem mutat semmi gazt,ja es annyi hogy ha felteszem kontaktra tartom 5 masodpercet,utana leveszem teljesen es viszarakom ,ezt eljatszom v 3or,akkor v elsore v masodjara gyullad,es amig nem meleg a motor nem ha lenyomom tovig a pedalt nem porog fel hanem visszalo a motor,de csak hidegen,valaki azt tanacsolta h benzinpompa szelep lassan elereszti a nyomast es amig fel nem tolt addig kulcsolnom kell,de gondoltam vegso elkeseredesembe megkerdezlek titeket,barmilyen segitseget v velemenyt elore is koszonok :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,kb feleve vagyok Vectra B tulajdonos,es kb egy honapja olyan problema jelentkezett hogy ha az auto 2-3 oranal tobbet all akkor sokadik kulcstra indul(2-3),de ha reggelig all akkor akar 9-10 kulcsra,miutan beindul semmi baja,melegen poccre indul,az auto amugy egy 1.6 16v motoral van szerelve,tobb szerelonel is voltam mertek neztek hidegen a benzinnyomast,gyertyak nemreg lettek cserel,benzinszurot csereltem,hoszondat probaltunk masikat,kompressziot mertunk,teszter nem mutat semmi gazt,ja es annyi hogy ha felteszem kontaktra tartom 5 masodpercet,utana leveszem teljesen es viszarakom ,ezt eljatszom v 3or,akkor v elsore v masodjara gyullad,es amig nem meleg a motor nem ha lenyomom tovig a pedalt nem porog fel hanem visszalo a motor,de csak hidegen,valaki azt tanacsolta h benzinpompa szelep lassan elereszti a nyomast es amig fel nem tolt addig kulcsolnom kell,de gondoltam vegso elkeseredesembe megkerdezlek titeket,barmilyen segitseget v velemenyt elore is koszonok :D

riasztó van? Megnézetném az immo vezérlést nekem véletlen derült ki amikor egy villanyszerelő hozta el a kocsit a lakatostól, reggel hidegen neki is csak 3. ra indult - ahogy előtte nekem is néha - de ő észrevette az irányjelző visszajelző felvillanását (hoppá-hoppá :icon4: ) indítózás alatt, erre mondta, hogy riasztó ki mert f@s az immo vezérlés :icon4:

a benya pumpa meg ha rossz akkor az se hidegen se melegen nem nyom, na meg gondolom annak hallod is a hangját hátulról mikor ráadod a gyújtást? ;)

Link to comment
Megosztás:

riasztó van? Megnézetném az immo vezérlést nekem véletlen derült ki amikor egy villanyszerelő hozta el a kocsit a lakatostól, reggel hidegen neki is csak 3. ra indult - ahogy előtte nekem is néha - de ő észrevette az irányjelző visszajelző felvillanását (hoppá-hoppá :D ) indítózás alatt, erre mondta, hogy riasztó ki mert f@s az immo vezérlés :icon4:

a benya pumpa meg ha rossz akkor az se hidegen se melegen nem nyom, na meg gondolom annak hallod is a hangját hátulról mikor ráadod a gyújtást? :icon4:

szia,nincs a gepen riaszto,az h volt-e nem tudom de en nem tudok rola h lenne,megfigyeltem de nem villan meg az iranyjelzo visszajelzo. a furcsa h mikor raadom a gyujtast nem hallom hatul dolgozni a pompat,pedig akkor mar kene dolgozzon h feltoltse a rendszert nem?

Link to comment
Megosztás:

Ma kicsit rutinoztam vektorral.Egy ideje magasabb hőfokon dolgozik városban, és sűrűbben kapcsol mind2 venti.Ilyesmit korábban nem csinált.

Hosszútávon is magasabb a hőfok, de nem vészesen.

Ma délután kiműtöttem a hűtőt, átmostam kívül belül, megnéztem a klímahűtőt, annak a lamellái is szabadok, tehát nincs közötte kosz, továbbá a biztonság kedvéért vettem egy új termosztátot is.Ha már lúd, ne kelljen még egyszer szétszedni.

Járatás közben néztem, hogy mi a pálya, de semmi változás, ugyanúgy felmegy a hőfok, most talán a termosztát mint ha jobban dolgozna, látványosabban megy le a vízhőfok ventikapcsolás után.

Utána szépen vissza melegszik, majd újra venti, és hőfok csökken.Betudom a stabil 30 fok feletti hőmérsékletnek nap közben.Egyelőre.

Link to comment
Megosztás:

Ma kicsit rutinoztam vektorral.Egy ideje magasabb hőfokon dolgozik városban, és sűrűbben kapcsol mind2 venti.Ilyesmit korábban nem csinált.

Hosszútávon is magasabb a hőfok, de nem vészesen.

Ma délután kiműtöttem a hűtőt, átmostam kívül belül, megnéztem a klímahűtőt, annak a lamellái is szabadok, tehát nincs közötte kosz, továbbá a biztonság kedvéért vettem egy új termosztátot is.Ha már lúd, ne kelljen még egyszer szétszedni.

Járatás közben néztem, hogy mi a pálya, de semmi változás, ugyanúgy felmegy a hőfok, most talán a termosztát mint ha jobban dolgozna, látványosabban megy le a vízhőfok ventikapcsolás után.

Utána szépen vissza melegszik, majd újra venti, és hőfok csökken.Betudom a stabil 30 fok feletti hőmérsékletnek nap közben.Egyelőre.

Ez nem attól van, hogy a termosztát jobban, vagy rosszabbul dolgozik :D Hanem annyi, hogy az új termosztát alacsonyabb hőfokon nyit. A ventilátorok addig a pontig tudják visszahűteni a vizet, ahol a termosztát zár.

Melegben nekem is jobban ingadozik a hőfok. A műszeregység szerint a rendszer 82 fokon tartja a vizet, az alá nem hűl vissza.

A műszeregység menet közben a 82 és 90 fok között vándorol, attól függően, hogy emelkedőn, vagy lejtőn megyek, illetve mennyire nyomom neki. 90 foknál kapcsolnak a ventilátorok. Én nem bajlódom a hűtő átmosásával, mert szinte makulátlan tiszta a kiegyenlítő tartályban a víz.

Link to comment
Megosztás:

Ez nem attól van, hogy a termosztát jobban, vagy rosszabbul dolgozik :D Hanem annyi, hogy az új termosztát alacsonyabb hőfokon nyit. A ventilátorok addig a pontig tudják visszahűteni a vizet, ahol a termosztát zár.

Melegben nekem is jobban ingadozik a hőfok. A műszeregység szerint a rendszer 82 fokon tartja a vizet, az alá nem hűl vissza.

A műszeregység menet közben a 82 és 90 fok között vándorol, attól függően, hogy emelkedőn, vagy lejtőn megyek, illetve mennyire nyomom neki. 90 foknál kapcsolnak a ventilátorok. Én nem bajlódom a hűtő átmosásával, mert szinte makulátlan tiszta a kiegyenlítő tartályban a víz.

Ma reggel teszteltem, vissza állt minden a normális kerékvágásba.Anno mikor a Mátrában voltunk, ott volt némi vízhőfok ingadozás, azóta piszkálta a csőröm, hogy mitől lett az üzemi hőfokról látványosan vissza esett a vízhőfok majd utána dolgozott normálisan tovább.

Valószínűleg a termosztát adta akkor meg magát azóta pedig vagy pedig későn nyitott, vagy részben nyitva volt/maradt/lett.

A hűtőmacerálkodás meg azért volt szükséges, mert egy körben akartam mindent kizárni.Amúgy tiszta volt kívül/belül,, még az alja is ahol előszeretettel megáll a trutyi.Ez egy bontott gyári hűtő, még megvétel után voltam kénytelen bele applikálni, mert ami benne volt annak a termosztátház felöli kivezetése, a felső rezgéscsillapító gumik hiánya miatt törött volt.Ugye akkor vettem bele új hűtőt ami szintén folyt, aztán jött ez a bontott gyári ami eleinte picit szivárgott az összeillesztésnél, majd bedagadt, és azóta sincs vele semmi baj.

Úgyhogy vektor kész, ma ha az idő kicsit felszáradt, fetrengek a kórzám alatt, mert ott meg féket kell varázsolnom.Ki gondolta volna, hogy az első szériás kisgépek főfékmunkahengere, a főfékmunkahengerekben lévő fékcső hollanderek furata és még a rásegítő sem egyezik az A2-es kórzák cuccaival, ami viszont egyezik a Corsa B dolgaival..... :icon4: Gyártattam hozzá fékcsöveket, azokat kell bekötnöm, majd légtelenítés következik.Jóó móka lesz! :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Melegben nekem is jobban ingadozik a hőfok. A műszeregység szerint a rendszer 82 fokon tartja a vizet, az alá nem hűl vissza.

A műszeregység menet közben a 82 és 90 fok között vándorol, attól függően, hogy emelkedőn, vagy lejtőn megyek, illetve mennyire nyomom neki. 90 foknál kapcsolnak a ventilátorok. Én nem bajlódom a hűtő átmosásával, mert szinte makulátlan tiszta a kiegyenlítő tartályban a víz.

Ugyan ez nálam is,de nem mindig függ a lejtőtől vagy sebességtől én úgy vettem észre!85-86 fok elérésekor látványosan esik vissza 82-re,majd ingadozik 90 és 82-83 között,de általában tartja EZT!

Link to comment
Megosztás:

Ugyan ez nálam is,de nem mindig függ a lejtőtől vagy sebességtől én úgy vettem észre!85-86 fok elérésekor látványosan esik vissza 82-re,majd ingadozik 90 és 82-83 között,de általában tartja EZT!

Nekem is 82-83 körül mozog, a nyáron még nem ment 90 fölé. :icon4: Pedig azért voltak melegek szépen. :D

Link to comment
Megosztás:

ha valakit érdekel

http://download.hellshare.hu/haynes-vectra-b-1-95-99-repair-and-manual-pdf/3231201/

ez még azt hiszem nem volt fent

Sziasztok tudnátok nekem abban segíteni ,h vannak a vákumcsövek bekötve 1 x20xev motoron?

Ugyanis semmit sem találok sehol semmilyen leírást se rajzot!

Köszönöm!

1996 vectra b x20xev

Lehet hogy ebben benne van...a magyar szerelésiben nem emlékszem hogy láttam volna...

Link to comment
Megosztás:

Ugyan ez nálam is,de nem mindig függ a lejtőtől vagy sebességtől én úgy vettem észre!85-86 fok elérésekor látványosan esik vissza 82-re,majd ingadozik 90 és 82-83 között,de általában tartja EZT!

129e van az órádban? Ott is tekergő volt valaki :D

Én még nem jutottam el oda, hogy ránézzek a hűtésre de nálam felmegy nagyon... termosztátot én is kicserélem meg még kiderül, hogy mit...

Hogyan tudom ellenőrizni a venti helyes működését? És a hőkapcsolókét? 2 is van tudtommal...

Link to comment
Megosztás:

129e van az órádban? Ott is tekergő volt valaki :icon4:

Én még nem jutottam el oda, hogy ránézzek a hűtésre de nálam felmegy nagyon... termosztátot én is kicserélem meg még kiderül, hogy mit...

Hogyan tudom ellenőrizni a venti helyes működését? És a hőkapcsolókét? 2 is van tudtommal...

Neeem,ez BIZTOSAN ennyi! :D 96-al vettem!Előző gazdájánál 200 ezer valamennyi (sok) kilométer volt benne.Most 135 körül mutathat az óra....

A helyes működést és így kapcsolókét is úgy tudod,ha megfigyeled hogy kapcsol e lassabb fokozatra 90 fok felett kicsivel,majd gyorsra 100 körül!Ha valamelyik kimarad,akkor annál a hőkapcsolónál lehet a probléma!Ha rövidre zárnád,akkor ha jól tudom csak gyors fokozaton működne...

Ezeket még nem próbáltam ki,itt olvastam hasonló hozzászólást,de lassan megébrednek a többiek és helyesbítenek ha hülyeséget írtam...

Link to comment
Megosztás:

Én még nem jutottam el oda, hogy ránézzek a hűtésre de nálam felmegy nagyon... termosztátot én is kicserélem meg még kiderül, hogy mit...

Szerintem felesleges egyből cserélni. Le kell ellenőrizni vízben a hőmérséklet mérése mellett.

Ha a termosztát elromlik, akkor vagy nem nyit ki egyáltalán (motor felforralja a vizet) vagy hidegen is nyitva marad (nem melegszik be a motor). Elállítódni nem igazán szokott.

Tehát ha a vízhőfok ingadozik, néha túlságosan felmegy, azt nem a termosztát okozza.

Hogyan tudom ellenőrizni a venti helyes működését? És a hőkapcsolókét? 2 is van tudtommal...

100 fokig úgy, hogy megfőzöd őket, közben méred a hőmérsékleltet, és figyeled multiméterrel, hogy mikor kapcsol a hőgomba.

Nálam a hűtő bal oldalába van becsavarva.

Link to comment
Megosztás:

Már csak egy kérdés: mivel mérjem a víz hőfokát? Az akváriumi hőmérő nincs 100-ig skálázva :icon4:

Multiméterrel milyen értékeket kell kapnom? Ellenállásra állítsam ha jól sejtem. És onnan tudom, hogy jó-e a hőkapcsoló ha mérek egy alap ellenállást szobahőn, majd egyszer változik + még egyszer? Ilyesmit még nem csináltam :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.