Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Bosch van a kocsimban, legalább másfél éve, de nem vettem észre semmi negatívumot a használata során. Beszerelés után ugyan dobott egy check engine-t, ezzel párhuzamosan úgy rángatott a motor, mint a bak kecske, de egy újraindítás megoldotta a gondot.

Bocs, javítok: boltos ismerős mondta, hogy Bosch-ból sokat visznek vissza ezzel a gonddal. Sorry!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! X20XEV-s vekim van és kb 1 éve küszködök egy pár nagyon idegesítő problémával amire egyszerűen nem tudok rájönni hogy mi lehet a baj.. Az autó hidegen pöcc-röff mindig, viszont hogyha elérte az üzemi hőfokot akkor eléggé nehezen indul be és olyankor durrog is, olykor - olykor még le is áll. Nekem azt mondták, hogy cseréljek főtengely jeladót.. hát vettem is bele egy utángyártottat, de nem oldotta meg a problémámat sajnos.. amit még biztosan tudok, hogy a katalizátor az ki van herélve, lambaszonda se tudom hogy jó-e.. az alapjárat is ingadozik hiába lett kitakarítva a motorja. Ma meg a gép végképp meghülyült.. beröffentés után szépen jár a moci és melegedés után 2500 ra ugrik az alapjárat és az nem is megy lejjebb.. tehát mostmár ezt sem csak néha csinája hanem mindig.. mit kéne csinálnom? vigyem be az opelhez? szarul gyújt a gép .. kormosak a gyertyák nagyon, vezérműtengely jeladót viszont még nem cseréltem. Segítsetek mert nem tudok repeszteni.. pedig most kapott egy rövid váltót :D és nem tudom letesztelni amég ezek a hibák el nem hárulnak.. előre is köszönöm segítségeteket

Ez volt a probléma... hiba el lett hárítva szerencsére. úgy örülök :D Vízhőfok jeladó és lamdaszonda volt a szar.. ezért indult csak melegen nehezen.. és ment az autómata szivató melegen.. motor control lámpa nem ég már =) úgyhogy ha nektek ilyen van akkor ezeket nézzétek meg ! most meg nem emel ki a kuplung xD vettünk rá egy váltót f18 asat bowdenes astrában volt.. ez meg ugye hidraulikus és át lehett tenni rá a kuplung munkahengert.. de valahogy nem emel ki a kuplung meg rángat amikor elindulok rezonál az egész motor.. majd ki esik :lol:

Link to comment
Megosztás:

srácok! a check enginde megoldódott, szakadt volt a lambda szonda kábele. valami hülye rosszul tákolhatta össze valamikor de a tákolás nem látszott. ezért fogyasztott 14 litert az x16xel.

ám ezt a felvételt ma csináltam a hosszbordás szíj közelében. tipikusan mi lehet ez a zaj?? megőrjít :D

Link to comment
Megosztás:

vettünk rá egy váltót f18 asat bowdenes astrában volt.. ez meg ugye hidraulikus és át lehett tenni rá a kuplung munkahengert.. de valahogy nem emel ki a kuplung meg rángat amikor elindulok rezonál az egész motor.. majd ki esik :D

Szerezd be hozzá a bowdenes pedálszettet.Akkor jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Vezetőgergő esetleg generátor csapágy?Bár utóbbi morogni szokott.

a generátort kizártam, egyszerűen és egyértelműen nem onnan jön a hang. a görgök pár ezerrel ezelőtt lettek cserélve keresztbordás szíjjal és vízpumpával együtt...

lehet szervószivattyú???

Link to comment
Megosztás:

a generátort kizártam, egyszerűen és egyértelműen nem onnan jön a hang. a görgök pár ezerrel ezelőtt lettek cserélve keresztbordás szíjjal és vízpumpával együtt...

lehet szervószivattyú???

Én pl nem cseréltem hosszbordásszíj feszítőt mikor a bordásszíjat, neke ma feszítője adott fura hangot, bár nem hasonlított erre a hangra, inkább ilyen csörgő-zörgő hangja volt. Szervóoaljszint rendben? Olyasmi hang ez szerintem, mintha valami szárazon futna. Esetleg próbáld meg a bordásszíj által hajtott dolgokat befújni egy kis wd40-nel.

Link to comment
Megosztás:

a generátort kizártam, egyszerűen és egyértelműen nem onnan jön a hang. a görgök pár ezerrel ezelőtt lettek cserélve keresztbordás szíjjal és vízpumpával együtt...

Nem azóta van meg, mióta cserélted a hosszbordás szíjat?Mert nekem is anno Astrakocsinál lett ilyesmi hang, szíjcsere után...

A másik lehetőség, hogy tényleg szervószivattyú...

Link to comment
Megosztás:

köszi a válaszokat! hosszbordás szíjat nem cseréltem, szervóolaj nem folyik, sőt egyáltalán nem is fogy. hidegen / meleg egyaránt megvan a hang. a szárazon futás nem rossz ötlet, ha minden igaz azóta csinálja hogy nagy sárban jártam, szinte "hason"csúsztam a sáron 20 métert. ekkor felkaphatott egy kis sarat szíj és szétfröcskölte... :/

megpróbálom a wd40 fújkálást... ez valóban lehet eredményes??

Link to comment
Megosztás:

köszi a válaszokat! hosszbordás szíjat nem cseréltem, szervóolaj nem folyik, sőt egyáltalán nem is fogy. hidegen / meleg egyaránt megvan a hang. a szárazon futás nem rossz ötlet, ha minden igaz azóta csinálja hogy nagy sárban jártam, szinte "hason"csúsztam a sáron 20 métert. ekkor felkaphatott egy kis sarat szíj és szétfröcskölte... :/

megpróbálom a wd40 fújkálást... ez valóban lehet eredményes??

Síma szappan a szíjra.Kezedre vigyázz!

Ahogy pörög, szépen hozzá nyomod.A WD 40 kicsinálja a szíjat.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kicseréltem az AC-t.Szerencsére nem menet közben halt be, hanem otthon.Szombat reggel vektor úgy döntött, nem megyünk Székesfehérvárra.

Tegnap irány bontó, kis szerelgetés, és az egész művelet megvolt 1 óra alatt.A bontóból 10e.ft-ért vettem az AC-t, gyönyörűen muzsikál.Ami benne volt, annak azóta volt hangja mióta megvettem lassan 2 éve az autót.Még a gyári volt benne.Igaz, most is az került bele! :D

Link to comment
Megosztás:

én meg befújtam wd40-el az összes elérhető tengelyt de nem történt az ég világon semmi. szíj szappanozást több okból is hanyagoltam, de főleg azért mert nem jöttem rá hogy hogyan lenne a legkevesebb esély is arra hogy elmúljon ez a tipikusan mechanikus fémes hang attól hogy beszappanozom a szíjat :D

Link to comment
Megosztás:

én meg befújtam wd40-el az összes elérhető tengelyt de nem történt az ég világon semmi. szíj szappanozást több okból is hanyagoltam, de főleg azért mert nem jöttem rá hogy hogyan lenne a legkevesebb esély is arra hogy elmúljon ez a tipikusan mechanikus fémes hang attól hogy beszappanozom a szíjat :lol:

A szíj beszappanozásával érdemes vigyázni :D

Én úgy jártam, hogy ugrált a fordulatszámmérőm miatta, amit a generátor hajt.

Megcsúszott miatta a szíj (keresztbordás ékszíj).

Link to comment
Megosztás:

A szíj beszappanozásával érdemes vigyázni :D

Én úgy jártam, hogy ugrált a fordulatszámmérőm miatta, amit a generátor hajt.

Megcsúszott miatta a szíj (keresztbordás ékszíj).

ezt megelőzendő hagytam ki ezt a műveletet... viszont az hosszbordás! //ha a keresztbordás megcsúszik, amire sok esély nem nagyon van, de szerintem valószínű hogy annyi is a vezérlésnek :lol: //

Link to comment
Megosztás:

WD40: tipikusan az a spray ami semmire sem jó :D Kontaktra van kontakt spray de a legjobb a fém-fém kapcsolat és a csiszolás a felületek között. Kenésre pedig a WD40 alkalmatlan, arra valami komolyabb cucc kell.

ó dehogynem! pl. bicikliláncot kenni tök jó :lol: bovdenekhez, rugókhoz sem rossz.... de pl. a vektra ajtók gátlóijainak a nyikorgását véglegesen megszüntette egyetlen szösszintés, még csak le se cseppent :D satöbbi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.