Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

bear a futoműre nagyon figyelj.

Én se régota vettem a vectrát de volt egy renault 19 esem az nem volt ilyen komoly kocsi de fele annyi gondom nem volt vele...:lol:)

Igazából eddig 5 éve hajtok egy f astrát 96 1.4 16v semmi komolyabb gond nem volt vele soha egész jól is megy és ebból gondolnám hogy ha márkánál maradok talán ez is beválik :D

Link to comment
Megosztás:

bear a futoműre nagyon figyelj.

Én se régota vettem a vectrát de volt egy renault 19 esem az nem volt ilyen komoly kocsi de fele annyi gondom nem volt vele...:lol:)

Igazából eddig 5 éve hajtok egy f astrát 96 1.4 16v semmi komolyabb gond nem volt vele soha egész jól is megy és ebból gondolnám hogy ha márkánál maradok talán ez is beválik :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsi ha közbeszólok vkinek. B vectrát szeretnék venni 2000-es évjáratút a 2.0 DTI motorosat arra hajtok hogy minél kevesebb extra legyen benne mivel (gondolom én) így kisebb a hibalehetőség egy használt kocsinál. A segítségeteket szeretném abban kérni hogy válaszként tudnátok nekem írni dolgokat h az autó megvételénél mire figyeljek(mennyi km az aminél már nem érdemes megvenni pl) oda nagyon majd ha már megvettem akkor mivel szokott baj lenni vele milyen drága a fenttartása futóműve hogy bírja az utakat ahoz is milyen árban lehet alkatrészekhez jutni turbó váltó stb stb hallom egyébként erről a típusról h meg szokott halni az adagolója ami azt mondják h 200 ezer fölött szokott lenni ez törvényszerű (mármint az adagoló halála) vagy csak ritka eset köszönöm előre is a segítségeteket.

Helló !

Az nem törvényszerü hogy minél kevesebb extra anál kevesebb gond. A mire érdemes oda figyelni ( szerintm ) Szervo kormánymü ha csepegést látsz a kormánymü végén lévö gumiharangnál az nem jó jel. Hekem két éve ment tönkre akkor kedvezményel 180.000ft let volna az uj inkább felujitattam az csak 60.000 ft volt. Amugy a futómüve jól birja nálam igaz én csak gyári vagy gyáritól jobb alkatrészeket használok. Nekem 98-an DI-m van ( x20dtl ) motorhoz , adagolohoz , turbóhoz nem kelett nyulni . Összeségében szerintem nem nagy a fentartási költsége , de alaposan megkell nézni mitvesz az ember mert egy ki glancolt töröt vagy félmiliot ment visszatekert órásal elégsok gond lehet de ez igaz bármejik autó tipusra.

Link to comment
Megosztás:

Dízeles kollégák majd többet írnak, de az adagoló az valóban meg szokott halni. Ismerősömé is meghalt. Azt hiszem 250000 volt a csere. (mindjárt sokat kell menni a benzin-gázolaj különbségért). A kilométert nem nagyon tudod biztosra hogy mennyi van benne. Azért az gyanús ha százezer van egy 12 éves autóban mert duma szerint a papa használta csak hétvégén.

Sziasztok!

Bocsi ha közbeszólok vkinek. B vectrát szeretnék venni 2000-es évjáratút a 2.0 DTI motorosat arra hajtok hogy minél kevesebb extra legyen benne mivel (gondolom én) így kisebb a hibalehetőség egy használt kocsinál. A segítségeteket szeretném abban kérni hogy válaszként tudnátok nekem írni dolgokat h az autó megvételénél mire figyeljek(mennyi km az aminél már nem érdemes megvenni pl) oda nagyon majd ha már megvettem akkor mivel szokott baj lenni vele milyen drága a fenttartása futóműve hogy bírja az utakat ahoz is milyen árban lehet alkatrészekhez jutni turbó váltó stb stb hallom egyébként erről a típusról h meg szokott halni az adagolója ami azt mondják h 200 ezer fölött szokott lenni ez törvényszerű (mármint az adagoló halála) vagy csak ritka eset köszönöm előre is a segítségeteket.

Link to comment
Megosztás:

Olyan érdekes, hogy mikor itt is meghirdettem az én kormányművemet 7000 ft!!-ért, a kutyának nem kellett. Aztán pont egy dízelbe vitték el. Én szereztem egyet 20000-ért és bele is tettem hogy azzal legalább ne legyen gond. De a másik is jó volt.

Helló !

Az nem törvényszerü hogy minél kevesebb extra anál kevesebb gond. A mire érdemes oda figyelni ( szerintm ) Szervo kormánymü ha csepegést látsz a kormánymü végén lévö gumiharangnál az nem jó jel. Hekem két éve ment tönkre akkor kedvezményel 180.000ft let volna az uj inkább felujitattam az csak 60.000 ft volt. Amugy a futómüve jól birja nálam igaz én csak gyári vagy gyáritól jobb alkatrészeket használok. Nekem 98-an DI-m van ( x20dtl ) motorhoz , adagolohoz , turbóhoz nem kelett nyulni . Összeségében szerintem nem nagy a fentartási költsége , de alaposan megkell nézni mitvesz az ember mert egy ki glancolt töröt vagy félmiliot ment visszatekert órásal elégsok gond lehet de ez igaz bármejik autó tipusra.

Link to comment
Megosztás:

Fűtés venti: Talán kontakt hiba. Kerekek végett vidd el egy futóműveshez. Bal első ablakodnál meg valószínű kikopott a mechanika. (nekem is ilyen) sajna az csak cserével orvosolható.

ja! lenne még egy pár dolog... Fűtésem a venti vmikor kapcsol vmkor nem... hibaforrás? Az összes kerék jobb külső szélét eszi a kocsi... Hibaforrás? Bal első ablak folyton kiugrik... Hibaforrás??
Link to comment
Megosztás:

Igazából eddig 5 éve hajtok egy f astrát 96 1.4 16v semmi komolyabb gond nem volt vele soha egész jól is megy és ebból gondolnám hogy ha márkánál maradok talán ez is beválik :D

Ha nem akarsz a nyakadba venni egy pénztemetőt, NE vegyél vektort 2L dízel verzióban.Az F Astra után óriási csalódás lesz a sok szívás amit ezzel a nyakadba veszel, nem beszélve a horror alkatrészárakról ami majd a motort illeti.

Inkább nézegesd a G Astrákat.Ott is a benzines frontot.

ja! lenne még egy pár dolog... Fűtésem a venti vmikor kapcsol vmkor nem... hibaforrás? Az összes kerék jobb külső szélét eszi a kocsi... Hibaforrás? Bal első ablak folyton kiugrik... Hibaforrás??

Vidd el az autót először futóműveshez, (valószínű lóg a bele a futóműnek) aztán pedig hozzáértő villanyászhoz.

Link to comment
Megosztás:

Dízelesek megköveznek majd, de én sem vennék semmi pénzért opel dízelt. Esetleg ha minden kötél szakad Isuzut.

Ha nem akarsz a nyakadba venni egy pénztemetőt, NE vegyél vektort 2L dízel verzióban.Az F Astra után óriási csalódás lesz a sok szívás amit ezzel a nyakadba veszel, nem beszélve a horror alkatrészárakról ami majd a motort illeti.

Inkább nézegesd a G Astrákat.Ott is a benzines frontot.

Link to comment
Megosztás:

Hát ja benzinesel is lehet akkorát szívni mint egy diselel ha nem nagyobbat mert mig a dieslnél valami vagy müködik vagy nem a benzinesnél alatomos hibák is lehetnek és keresheted a hibát meg rá költesz egy vagyont mire megtalálod. Meg a fentartási költsége se több mint a benzinesnek Pl.: mig benzinesnél 50.000-t max vezérlést cserélsz adig a láncos dieselnél 300.000 biztos nem kell ,meg a benzinesekre jelemző aprobb hibák amikre ugyan lasabban kisebb összegekben de összeségében többet költeszrá mint egy dieselre mert ot igaz egy összegben jelenik meg ha egy adagoló meghal de ez elég ritka , mi mostanábban csak egyet javitotunk havernál de az is joval 300.000 km felet volt és a gazdája bevalása szerint is minden féle gázolajat beletankolt és ez tete tönkre. Abba igaza van a benzineseknek hogy mai üzemanyag áraknál már nincs akkora külömbség hogy aki tényleg keveset megy érdemes legyen neki dieselt veni mert anyival nem esznek kevesebbet . Meg amit már többször hangsujoztam nagyon füg hogy milyen álapotu autott sikerül venie az embernek mert akár benzines akár diesel ha nem foglakoztak vele megkeseriti az ember életét.

Link to comment
Megosztás:

Olyan érdekes, hogy mikor itt is meghirdettem az én kormányművemet 7000 ft!!-ért, a kutyának nem kellett. Aztán pont egy dízelbe vitték el. Én szereztem egyet 20000-ért és bele is tettem hogy azzal legalább ne legyen gond. De a másik is jó volt.

A kormánymüvet bontottan veted vagy elirtál egy nulát? :D Én is vetem amugy 10.000-ért jó álapotu bontotat tartalékba . Amikor hirdeted akor valoszinüleg nem jártam még ere. Amugy engem most jó álapotu B/2 elsö lámpák érdekelnének ha tudna valaki jó áron az irhatna nekem.

Link to comment
Megosztás:

Nem írtam el egy nullát sem :lol: Teljesen gyári új ledugózott kormánymű volt. Ismerősöm kapta tartozásért cserébe én meg ennyit adtam érte neki :D

Van abban valami jó is ha az ember autókereskedésben dolgozott :)

A kormánymüvet bontottan veted vagy elirtál egy nulát? :D Én is vetem amugy 10.000-ért jó álapotu bontotat tartalékba . Amikor hirdeted akor valoszinüleg nem jártam még ere. Amugy engem most jó álapotu B/2 elsö lámpák érdekelnének ha tudna valaki jó áron az irhatna nekem.
Link to comment
Megosztás:

ja! lenne még egy pár dolog... Fűtésem a venti vmikor kapcsol vmkor nem... hibaforrás? Az összes kerék jobb külső szélét eszi a kocsi... Hibaforrás? Bal első ablak folyton kiugrik... Hibaforrás??

Azért nézd meg azt is hogy mennyi levegő van a gumikban!Az ablakhoz meg ha mechanikus,szedd le az ajtó kárpitot és nézd meg nem e szorul a

sín,amiben csúszik az ablak (érezheted hogy nehezen is lehet tekerni)és hogy nem e akadt ki a sín,vagy az ablak valamelyik részen!Nekem ez volt a gondom vele!A sínt visszacsavaroztam,egy kicsit szétfeszítettem és már jó is lett!

Link to comment
Megosztás:

A kormánymüvet bontottan veted vagy elirtál egy nulát? :D Én is vetem amugy 10.000-ért jó álapotu bontotat tartalékba . Amikor hirdeted akor valoszinüleg nem jártam még ere. Amugy engem most jó álapotu B/2 elsö lámpák érdekelnének ha tudna valaki jó áron az irhatna nekem.

Jó állapotút majdnem annyiért kapsz,ha csak nem fogod ki,mint újat!Bocsek rendelt most jó áron!(20e/pár)

Link to comment
Megosztás:

Én (kopp-kopp) nem szívtam még a benzines Opeljeimmel az elmúlt kb 13 évben. Alattomos hibáim sem voltak soha. Olyan szerelőkhöz kell vinni az autót hiba esetén akik értenek hozzá. Nem vagyok dízel ellenes ne érts félre, de sok sok év autóval foglalkozás után azt mondom, hogy Opel dízelt kivételes esetben vennék. Ha tudtam volna előre, hogy ilyen sokáig meg marad a Vectra, és ilyen drága lesz a benzin, akkor talán megkíséreltem volna egy normális gázszettet beletenni. Benzines motor is igénytelen szerintem. Jó a vezérlés. Most cseréltem kb 40-ből kijött. Na bumm. Én hajtom ezt hetedik éve. Mentem már vele több mint 130000km-t. Semmi egetrengető hibája nem volt. Pedig bőrön és autómatán kívül full. Kintről hoztam. Igaz megkap mindent és nem is a szar cuccokat, de még ennyi idősen is nyugodtan meg lehet nézni pl a belsejét hogy hogy néz ki. Abban is igazad van, hogy nagyban függ a gazdától hogy milyen állapotú is a kocsija. Sőt csak tőle függ. Mondjuk tegyük fel hogy meghal a motorom. Tudod mit csinálnék? Tennék bele egy másikat komplett 50000-ért. Németből. Mennyi is az adagoló? Min 200000ft.

Hát ja benzinesel is lehet akkorát szívni mint egy diselel ha nem nagyobbat mert mig a dieslnél valami vagy müködik vagy nem a benzinesnél alatomos hibák is lehetnek és keresheted a hibát meg rá költesz egy vagyont mire megtalálod. Meg a fentartási költsége se több mint a benzinesnek Pl.: mig benzinesnél 50.000-t max vezérlést cserélsz adig a láncos dieselnél 300.000 biztos nem kell ,meg a benzinesekre jelemző aprobb hibák amikre ugyan lasabban kisebb összegekben de összeségében többet költeszrá mint egy dieselre mert ot igaz egy összegben jelenik meg ha egy adagoló meghal de ez elég ritka , mi mostanábban csak egyet javitotunk havernál de az is joval 300.000 km felet volt és a gazdája bevalása szerint is minden féle gázolajat beletankolt és ez tete tönkre. Abba igaza van a benzineseknek hogy mai üzemanyag áraknál már nincs akkora külömbség hogy aki tényleg keveset megy érdemes legyen neki dieselt veni mert anyival nem esznek kevesebbet . Meg amit már többször hangsujoztam nagyon füg hogy milyen álapotu autott sikerül venie az embernek mert akár benzines akár diesel ha nem foglakoztak vele megkeseriti az ember életét.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsi ha közbeszólok vkinek. B vectrát szeretnék venni 2000-es évjáratút a 2.0 DTI motorosat arra hajtok hogy minél kevesebb extra legyen benne mivel (gondolom én) így kisebb a hibalehetőség egy használt kocsinál. A segítségeteket szeretném abban kérni hogy válaszként tudnátok nekem írni dolgokat h az autó megvételénél mire figyeljek(mennyi km az aminél már nem érdemes megvenni pl) oda nagyon majd ha már megvettem akkor mivel szokott baj lenni vele milyen drága a fenttartása futóműve hogy bírja az utakat ahoz is milyen árban lehet alkatrészekhez jutni turbó váltó stb stb hallom egyébként erről a típusról h meg szokott halni az adagolója ami azt mondják h 200 ezer fölött szokott lenni ez törvényszerű (mármint az adagoló halála) vagy csak ritka eset köszönöm előre is a segítségeteket.

Minél több extra legyen benne,ami persze működik is!Ha visszaolvasol,sokan utólag szerelik,szereltetik be az extrákat,ami nem olcsó és ha már benne van gyárilag az autóban,az árán annyira nem fog meglátszani én ezt vettem észre!(e.ablak,tempomat,klíma stb) és a javíttatásuk olcsóbb lehet mint a beszerelés utólag bontott darabokból!Persze ez függ attól is hogy mennyit és mire használod az autót!

Ha nem dolgozni járnék vele,biztosan nagyobb ccm-es benzines vettem volna extrákkal,hogy amikor vezetem,élmény legyen az a pár km és a lehető legkényelmesebb!Persze akkor nem kellene havonta csináltatni valamit a sok km miatt!

Az adagoló elég érzékeny pont ezeknél az autóknál ahogy olvastam és a javításuk,cseréjük sem olcsó!

2.0DTI a 82LE-s változat vagy az erősebb?

Link to comment
Megosztás:

Az elektronikai eredetű hibák sajnos előjönnek egy 10-15 éves autónál. Ezeket nem lehet kivédeni. Egy sima benines is tele van mindenféle jeladóval, labmda szonda, légtömegmérő, főtengely jeladó, vezérműtengely jeladó, és mindenféle egyéb. Az AGR-ről nem is beszélve. A 2.0 dieselben is megvan ezek nagy része. Az elektronikusan vezérlet adagoló pedig egy időzített bomba.

Szerencsére ezek egyike sincs benne az Isuzuban, ezért rengeteg hibaforrás eleve ki van zárva. Rendszeres olajcsere, meg nem mindenféle pancsolt gázolaj kell csak bele, és elmegy 3-400 ezer km-t.

Link to comment
Megosztás:

Az elektronikai eredetű hibák sajnos előjönnek egy 10-15 éves autónál. Ezeket nem lehet kivédeni. Egy sima benines is tele van mindenféle jeladóval, labmda szonda, légtömegmérő, főtengely jeladó, vezérműtengely jeladó, és mindenféle egyéb. Az AGR-ről nem is beszélve. A 2.0 dieselben is megvan ezek nagy része. Az elektronikusan vezérlet adagoló pedig egy időzített bomba.

Tegyük még hozzá a hengerfejet, porlasztócsúcsokat mondjuk egy PILOT rendszernél,résolaj visszavezetést, és még pár csacskaságot.

A benzinesnél is megvannak a buktatók, de lényegesen olcsóbban orvosolhatók mint a fentebbi diesel verziónál. Mivel 10-15 éves autókról beszélünk, nem kell rögtön a gyári cuccokért rohanni az "ittalegolcsóbb" autósboltba, erre vannak a bontók, és a weben a szürkebontások.

Nekem lassan 2 éve van meg a vektor, 15 éves lesz a nyáron, és a megtett 24e.km alatt teljesen átlagos használat mellett nem volt bajom vele.Mivel megkap mindent amit kell, az olajfogyasztáson kívül nem is lesz.

Ha még is, akkor jönnek a képbe a 7 évvel ezelőtt itt a fórumon megismert helyi klubtársak akikkel jóól megszakértjük a dolgot, és ha elakadnánk, felhívunk egy hozzáértőt (villanyász szakasz) .A többivel megbirkózunk.

Link to comment
Megosztás:

Na fejlemény.... Ma kivettem az ac-t rákötöttem az aksira hibátlanul mukodik... A stekkeren 4 drot van ha felülről nézem a felső kettő az ac-jé. Most akkor mi van? szerencsére ac-t nem kell vennem-.. De még mindig nem indul a gép. Hol van ennek a kábelja? Kábeltörés lehet vagy vmi csati szétcsuszott?? A relénél is probáltam direktre kötni ugysem volt jo. Mondjuk it kivett állapotban még nem. De sztem egyszeruen nem kap villanyt. Ötlet?

Elekektromos van de majd megnézem az ablakot sztem is kiugrott. A fűtésnél hol keressem a kontakthibát? A hofok meg a ventisebesség kijelző vmikor jo vmikor nem összefügg ezzel? A konzol mögött van a gebasz?

A kerekek idegesitenek elől még csak tudják állitani de hátul is eszi a kerekeket a jobb külső szélüket ott mit állitanak?

Link to comment
Megosztás:

A kerekek idegesitenek elől még csak tudják állitani de hátul is eszi a kerekeket a jobb külső szélüket ott mit állitanak?

Szűrőt mikor cseréltél?Két dízeles ismerősnek sem indult már miatta az autó,igaz nem Vectrák!

Ma visszaraktam a gázpedál rugót a helyére,mert nem eltört csak kiugrott!Próbáltam úgy csavarni rajta,hogy többet ne tudjon kiugrani,de

így attól tartok hogy el fog törni!Bírja,ameddig bírja,de idegesített hogy hidegben váltáskor 2500-3000-en pörgött a motor!

Kuplung benyom,közben lábújjal gázpedál visszahúz sebesség váltás és gáz!Érdekes így közlekedni a városban :D

Link to comment
Megosztás:

Tegyük még hozzá a hengerfejet, porlasztócsúcsokat mondjuk egy PILOT rendszernél,résolaj visszavezetést, és még pár csacskaságot.

A benzinesnél is megvannak a buktatók, de lényegesen olcsóbban orvosolhatók mint a fentebbi diesel verziónál. Mivel 10-15 éves autókról beszélünk, nem kell rögtön a gyári cuccokért rohanni az "ittalegolcsóbb" autósboltba, erre vannak a bontók, és a weben a szürkebontások.

Nekem lassan 2 éve van meg a vektor, 15 éves lesz a nyáron, és a megtett 24e.km alatt teljesen átlagos használat mellett nem volt bajom vele.Mivel megkap mindent amit kell, az olajfogyasztáson kívül nem is lesz.

Ha még is, akkor jönnek a képbe a 7 évvel ezelőtt itt a fórumon megismert helyi klubtársak akikkel jóól megszakértjük a dolgot, és ha elakadnánk, felhívunk egy hozzáértőt (villanyász szakasz) .A többivel megbirkózunk.

A hengerfej nem hajlamos a meghibásodásra. A résolajcső pedig egy 10 cm hosszú, 150 Ft-os cső, ami a gázolajat az adagolóhoz vezeti vissza. Nem egy költséges mutatvány :D A többi résolajcső az fém, szóval az idők végtelen végezetéig nem fárad el :lol:

A porlasztócsúcs, meg az izzítógyertyák azok drágább dolgok, mióta nálam van az autó 30 ezer km óta nem volt velük gond, a jó ég tudja mikor lettek cserélve, és egyáltaláén lettek-e.

Eddig nálam a korból adódó hibák jöttek elő (spirálrugó törés, vízcső kirepedés, sárvédő rozsdásodás). Ma pedig a generátorom adta meg magát, ami állítólag típushiba.

Link to comment
Megosztás:

Na fejlemény.... Ma kivettem az ac-t rákötöttem az aksira hibátlanul mukodik... A stekkeren 4 drot van ha felülről nézem a felső kettő az ac-jé. Most akkor mi van? szerencsére ac-t nem kell vennem-.. De még mindig nem indul a gép. Hol van ennek a kábelja? Kábeltörés lehet vagy vmi csati szétcsuszott?? A relénél is probáltam direktre kötni ugysem volt jo. Mondjuk it kivett állapotban még nem. De sztem egyszeruen nem kap villanyt. Ötlet?

Menni kell tovább ezen az úton. Az AC jó, akkor jön a relé. Meg kell nézni, a relé kap-e áramot, ha kap, akkor behúz-e.

Elekektromos van de majd megnézem az ablakot sztem is kiugrott. A fűtésnél hol keressem a kontakthibát? A hofok meg a ventisebesség kijelző vmikor jo vmikor nem összefügg ezzel? A konzol mögött van a gebasz?

A kerekek idegesitenek elől még csak tudják állitani de hátul is eszi a kerekeket a jobb külső szélüket ott mit állitanak?

Szerintem a legegyszerűbb az lenne, ha elmennél egy komplett futómű beállításra. Némi pénzért cserébe bemérik, beállítják, te pedig örülhetsz a végeredménynek.

Link to comment
Megosztás:

kiheréltem a relét már a multkor manuálisan de nem mukodik ugy sem. De oda honnan jön a villany? Olvastam hogy az acnak van 20 amperes biztije onnan jöhet? ott lehet a gond? de A bizti vagy jo vagy nem. Olyan nincs hogy mikikor jo az ac vmikor meg(most már egyáltalán nem)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.