Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Betonon elég macerás. Legjobb csáposon mert akkor jól hozzáférsz.

  _Seth_ írta:
Úgy tűnik, hogy a belső csukló lesz a ludas mert a kormányt teljesen eltekerve jobbra-balra nincs semmi zaj sem kattanás.

Mekkora meló lenne kicserélni??

Lépésről lépésre le tudja írni valaki? Kivitelezhető betonon egyszerűen megemelve?

Elküldve
  _Seth_ írta:
Úgy tűnik, hogy a belső csukló lesz a ludas mert a kormányt teljesen eltekerve jobbra-balra nincs semmi zaj sem kattanás.

Mekkora meló lenne kicserélni??

Lépésről lépésre le tudja írni valaki? Kivitelezhető betonon egyszerűen megemelve?

meglehet betonon is csinálni nem olyan nagy ügy ,egy javitási kézikönyvben meg tudod nézni, hogy lehet szétszerelni. 18-as krova,kalapács,32-es krova....De a belső csuklo elég ritkán megy gallyra.

Elküldve

Valaki segítsen pls!

Kicser?lt?k a szervizben a hütőcsövet, ?s azóta egy fura probl?ma van. Hideg indul?sn?l kb 5perc alatt el?ri a kocsi a 90fokos hőm?rs?kletet, majd a mutató tov?bb szökik a max piros.mezőbe és a v?ltó sem v?lt majd üresbe teszi mag?t. Motor le?llít, majd ?jra gyújt?s, ?s nem indul. Nem is teker az indít? sem. Ezek ?gen a műszerfalon: automata v?ltó hiba, motor hiba ?s nagyon halv?nyan a töltötts?g jelző. Ja, ?s a motor hőfok ki sem mozdul a hidegből.

Hm, nem is az akku ?g halv?nyan, hanem az olaj. Inditoz?sn?l ki is alszik..

Kb 30 perc ut?n pedig mint ha mi sem tört?nt volna, indul a kocsi ?s ak?r 50kmen belül nincs gond.

Az al?bbi dolgokhoz lett nyúlva: szívósor, hűtőcsövek, motor jobb oldali csonk amiben van az egr,vizhőfok jelad?k sstb.. ?s termosz volt cser?lve. Elm. Minden jól lett visszat?ve.

X20xev a motor ?s most is itt ülök benne a v?rosban, v?rva hogy legyen vmi.

Ötletek?

Elküldve
  sgery írta:
Valaki segítsen pls!

Kicser?lt?k a szervizben a hütőcsövet, ?s azóta egy fura probl?ma van. Hideg indul?sn?l kb 5perc alatt el?ri a kocsi a 90fokos hőm?rs?kletet, majd a mutató tov?bb szökik a max piros.mezőbe és a v?ltó sem v?lt majd üresbe teszi mag?t. Motor le?llít, majd ?jra gyújt?s, ?s nem indul. Nem is teker az indít? sem. Ezek ?gen a műszerfalon: automata v?ltó hiba, motor hiba ?s nagyon halv?nyan a töltötts?g jelző. Ja, ?s a motor hőfok ki sem mozdul a hidegből.

Hm, nem is az akku ?g halv?nyan, hanem az olaj. Inditoz?sn?l ki is alszik..

Kb 30 perc ut?n pedig mint ha mi sem tört?nt volna, indul a kocsi ?s ak?r 50kmen belül nincs gond.

Az al?bbi dolgokhoz lett nyúlva: szívósor, hűtőcsövek, motor jobb oldali csonk amiben van az egr,vizhőfok jelad?k sstb.. ?s termosz volt cser?lve. Elm. Minden jól lett visszat?ve.

X20xev a motor ?s most is itt ülök benne a v?rosban, v?rva hogy legyen vmi.

Ötletek?

Gondolom ez valami önvédelmi mechanizmus hogy mielőtt megfőne a motor inkább leállítja és nem enged ráindítani sem,amíg le nem hűl!

Vagy ezek még nem ennyire komoly autók? :excl: Ha a vízhőfok jeladó rossz és többet mutat,akkor is gondolom letiltana!(ha lehet ilyen)

Esetleg nincs a motornak megfelelő kenése hogy ennyire hamar bemelegszik...

De vannak itt profik,akik megírják a tutit :(

Elküldve
  Fort írta:
Gondolom ez valami önvédelmi mechanizmus hogy mielőtt megfőne a motor inkább leállítja és nem enged ráindítani sem,amíg le nem hűl!

Vagy ezek még nem ennyire komoly autók? :excl: Ha a vízhőfok jeladó rossz és többet mutat,akkor is gondolom letiltana!(ha lehet ilyen)

Esetleg nincs a motornak megfelelő kenése hogy ennyire hamar bemelegszik...

De vannak itt profik,akik megírják a tutit :(

Nem tiltja le a kocsit mikor forr a víz, ezt már régebben tapasztaltam. Tehát biztos nem ez a gond.

Amúgy hazaértem vele, most már nem indul egyáltalán, így vontattuk 10km-ert, remélem az automata váltó túléli (elm. 100km vontatási engedély van írva a szerviz könyvbe)

Kivillogtam a hibakódokat, az alábbi hibákat írja ki:

P0115=Hűtőkőzeg-hömérséklet-jeladó funkció-rendellenesség

P0130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség

P0120=Fojtószelep-/pedálhelyzet-jeladó A funkció--rendellenesség

+gondolom váltónál is van valami, te ahhoz tech2 kéne...

Ezek közöl mindegyik meg volt bontva a hűtővízcső cseréhez, ami talán közös bennük, hogy a fő vezetékcsonkhoz csatlakozik mind.

A labdaszonda pl. 100% hogy jó, mert teljesen új.

Továbbra is a motorhiba, töltöttségjelző, automata váltó hiba és a olaj jelző lámpa ég, de az utóbbi nagyon nagyon halványan. Mikor indítóznék akkor hallom a biztosíték kattanását, viszont semmi más nem történik.

Esetleg lehet hogy a szervizben valamit rosszul kötöttek vissza? Mert én a szívósorig lebontottam a motort, ők viszont teljesen visszaépítették csere után. Az egr szelep vákumcsöveit pl rosszul kötötték vissza, de azt rögtön javítottam. A többi kábelt végignézem ami látható helyen van és azok jó helynek tűnnek.

Amire én gyanakodnék az egy testkábel esetleg vagy valami hasonló lehetséges?

A sztory kibővítve: tegnap délben elhoztam a kocsit a szerelőtől, még üzem meleg volt és mentem vele 50km-ert. aztán kb 1órát állt, így nem hült ki majd újabb 10km. utána 3órát állt, teljesen kihült és utána már 5percen belül jelentkezett a hiba (hőmérséklet maxra ment, automata váltó üresbe és utána nem indult) majd fél óra múlva beindult, újabb 10km kocsikázás. Ma reggel 5perc menet után jött a hiba megint de most már nem indult újra.

Ja és fontos, hogy a víz nem volt meleg, tehát biztos, hogy nem forrt fel a víz, még csak a közelében sem járhatott.

Ötlet?

Elküldve
  sgery írta:
Valaki segítsen pls!

Kicser?lt?k a szervizben a hütőcsövet, ?s azóta egy fura probl?ma van. Hideg indul?sn?l kb 5perc alatt el?ri a kocsi a 90fokos hőm?rs?kletet, majd a mutató tov?bb szökik a max piros.mezőbe és a v?ltó sem v?lt majd üresbe teszi mag?t. Motor le?llít, majd ?jra gyújt?s, ?s nem indul. Nem is teker az indít? sem. Ezek ?gen a műszerfalon: automata v?ltó hiba, motor hiba ?s nagyon halv?nyan a töltötts?g jelző. Ja, ?s a motor hőfok ki sem mozdul a hidegből.

Hm, nem is az akku ?g halv?nyan, hanem az olaj. Inditoz?sn?l ki is alszik..

Kb 30 perc ut?n pedig mint ha mi sem tört?nt volna, indul a kocsi ?s ak?r 50kmen belül nincs gond.

Az al?bbi dolgokhoz lett nyúlva: szívósor, hűtőcsövek, motor jobb oldali csonk amiben van az egr,vizhőfok jelad?k sstb.. ?s termosz volt cser?lve. Elm. Minden jól lett visszat?ve.

X20xev a motor ?s most is itt ülök benne a v?rosban, v?rva hogy legyen vmi.

Ötletek?

És pénzt is kértek érte?Én vissza vinném a "szervizbe" :excl:

Elküldve
  sgery írta:
Nem tiltja le a kocsit mikor forr a víz, ezt már régebben tapasztaltam. Tehát biztos nem ez a gond.

Amúgy hazaértem vele, most már nem indul egyáltalán, így vontattuk 10km-ert, remélem az automata váltó túléli (elm. 100km vontatási engedély van írva a szerviz könyvbe)

Kivillogtam a hibakódokat, az alábbi hibákat írja ki:

P0115=Hűtőkőzeg-hömérséklet-jeladó funkció-rendellenesség

P0130=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség

P0120=Fojtószelep-/pedálhelyzet-jeladó A funkció--rendellenesség

+gondolom váltónál is van valami, te ahhoz tech2 kéne...

Ezek közöl mindegyik meg volt bontva a hűtővízcső cseréhez, ami talán közös bennük, hogy a fő vezetékcsonkhoz csatlakozik mind.

A labdaszonda pl. 100% hogy jó, mert teljesen új.

Továbbra is a motorhiba, töltöttségjelző, automata váltó hiba és a olaj jelző lámpa ég, de az utóbbi nagyon nagyon halványan. Mikor indítóznék akkor hallom a biztosíték kattanását, viszont semmi más nem történik.

Esetleg lehet hogy a szervizben valamit rosszul kötöttek vissza? Mert én a szívósorig lebontottam a motort, ők viszont teljesen visszaépítették csere után. Az egr szelep vákumcsöveit pl rosszul kötötték vissza, de azt rögtön javítottam. A többi kábelt végignézem ami látható helyen van és azok jó helynek tűnnek.

Amire én gyanakodnék az egy testkábel esetleg vagy valami hasonló lehetséges?

A sztory kibővítve: tegnap délben elhoztam a kocsit a szerelőtől, még üzem meleg volt és mentem vele 50km-ert. aztán kb 1órát állt, így nem hült ki majd újabb 10km. utána 3órát állt, teljesen kihült és utána már 5percen belül jelentkezett a hiba (hőmérséklet maxra ment, automata váltó üresbe és utána nem indult) majd fél óra múlva beindult, újabb 10km kocsikázás. Ma reggel 5perc menet után jött a hiba megint de most már nem indult újra.

Ja és fontos, hogy a víz nem volt meleg, tehát biztos, hogy nem forrt fel a víz, még csak a közelében sem járhatott.

Ötlet?

hol nézted a vizet?mert a termosztát után hideg a víz ,de a hengerfejben lehet 100 -110 fokos,ha be van ragadva a termosztát,és én nem vontattam volna :excl:

Elküldve
  Hanguci írta:
hol nézted a vizet?mert a termosztát után hideg a víz ,de a hengerfejben lehet 100 -110 fokos,ha be van ragadva a termosztát,és én nem vontattam volna :excl:

a kiegyenlítő tartály hideg volt, a motorblokk egyáltalán nem volt meleg (láttam már 110fokos ilyen motort) továbbá a termoszból van egy kis út a kiegyenlítőtartályba, ez a cső sem volt forró. Ez ugye mindig nyitva van..

a szervízbe hétfőn visszaviszem, főleg mert pont szembe van velünk. és végképp azért, mert 25e-ret volt képük elkérni a munkáért.. majd leírom az egyéb topicba a véleményemet a szervízről...

Elküldve
  sgery írta:
a kiegyenlítő tartály hideg volt, a motorblokk egyáltalán nem volt meleg (láttam már 110fokos ilyen motort) továbbá a termoszból van egy kis út a kiegyenlítőtartályba, ez a cső sem volt forró. Ez ugye mindig nyitva van..

a szervízbe hétfőn visszaviszem, főleg mert pont szembe van velünk. és végképp azért, mert 25e-ret volt képük elkérni a munkáért.. majd leírom az egyéb topicba a véleményemet a szervízről...

:excl:

Elküldve
  Hanguci írta:
:excl:

én sajna nem vaok ilyen happy :(

az automata váltóból kijön egy cső az agr alatt, aminek a másik vége jobb hátul van és nem csatlakozik semmibe. na, ez le van törve és túl merev a többi része hogy visszadugjam. Ez milyen cső? A gázok távoznak itt, vagy mi?

Elküldve

Ki kéne cserélnem a hűtő oldalában lévő hőgomba/hőfokjeladó tömítését, ha valaki már leszedte, ugye csak kicsavarom az anyát ami tartja a hűtő felől és lejön? (ha jól láttam a zseblámpám fényében)

Elküldve

Igen csak annyi, meg a lámpát is szed ki hozzá, mert úgy férsz hozzá. :excl:

  Big Boss írta:
Ki kéne cserélnem a hűtő oldalában lévő hőgomba/hőfokjeladó tömítését, ha valaki már leszedte, ugye csak kicsavarom az anyát ami tartja a hűtő felől és lejön? (ha jól láttam a zseblámpám fényében)
Elküldve

átvittem a szervizbe, majd megnézik ma. Azt mondta lehet a szívósor, mert kitakarítottam és az nem tesz jót neki. Szerintetek ilyen lehetne? Hogy egy tiszta, gyárihoz közelebb álló szívósor több kárt tegyen mint egy olajjal és olaj sárral teli mocskos?...

ötlet valakinek továbbra sincs? :excl:

Elküldve
  kelly írta:
Igen csak annyi, meg a lámpát is szed ki hozzá, mert úgy férsz hozzá. :(

Ha a lámpát is kiszedném nálam még van a lámpa és a hőgomba között egy fém lap szval sokat nem segít, így se meg úgy se férek hozzá :excl: Na majd kitalálok valmit.

Elküldve

Ezért jó a B1-es :(

  Big Boss írta:
Ha a lámpát is kiszedném nálam még van a lámpa és a hőgomba között egy fém lap szval sokat nem segít, így se meg úgy se férek hozzá :excl: Na majd kitalálok valmit.
Elküldve

az amúgy elképzelhető, hogy pl. egy hibakód lista törlés után indul a kocsi? csak mert ha igen, akkor esetleg szerzek egy odb olvasót és kitörlöm. A szomszéd szervizesek nem tudom mikor tudják megcsinálni..

Elküldve

megoldódott a probléma!

az egyik fő testkábel esett le, most már tökéletesen megy a kocsi végre. :excl:

így sikeresen rájöttem arra is, hogy miért indult újra az első leállás után. Gondolom mivel bekötöttem a vontatókábelt, melynek a másik végét a földre tettem, tehát zártam az áramkört.. kár hogy másodjára nem kötöttem be ilyen módon :/

amúgy az új termosz tökéletesen működik, menet közben pontosan üzemi hőmérsékleten tartja a kocsit, abból csak álláskor mozdul ki, továbbá pár perc alatt be is melegszik a motor. Aki tehát cserélne, annak bárdiban termosz házzal együtt lévő febi típust ajánlom. 9e ft-kedvezmény.

Elküldve
  sgery írta:
megoldódott a probléma!

az egyik fő testkábel esett le, most már tökéletesen megy a kocsi végre. :excl:

így sikeresen rájöttem arra is, hogy miért indult újra az első leállás után. Gondolom mivel bekötöttem a vontatókábelt, melynek a másik végét a földre tettem, tehát zártam az áramkört.. kár hogy másodjára nem kötöttem be ilyen módon :/

amúgy az új termosz tökéletesen működik, menet közben pontosan üzemi hőmérsékleten tartja a kocsit, abból csak álláskor mozdul ki, továbbá pár perc alatt be is melegszik a motor. Aki tehát cserélne, annak bárdiban termosz házzal együtt lévő febi típust ajánlom. 9e ft-kedvezmény.

Hogy működik ez pontosan? Azt vágom hogy a termosztát 92 foknál nyit, de pl a műszerfalon milyen érzékelő alapján írja ki a hőfokot? Mert nekem 92foknál nyit a termosz rendesen, amikor a hőfokjelző is kb annyit mutat. Viszont menetközben nem nagyon megy fel a víz 80 fok fölé, főleg ilyen hidegben. Nyáron lakott területen kívül 82 fok körül mutatott. Városban ha megállok, vagy lassan haladok (30 alatt) akkor kúszik fel szépen lassan 90-ig mikor kint hideg van. Nyáron a nagy melegben is csak úgy sikerült a termoszt nyitásra bírni, hogy 3.-ba meghajtottam a verdát, majd gyorsan félreálltam, és alapjáraton hagytam menni kb negyed órát (mikor ráléptem üresben a gázra hogy gyorsabban melegedjen, inkább hűlni kezdett - gondolom olyankor gyorsabban keringett a víz). Azóta dugóban azt csinálom, mikor kezdi a 90-et elérni, hogy megtúráztatom a motort, olyankor mindig visszahűl. Viszont ez hogy menet közben nem akar 80 fok fölé menni az óra szerint, kicsit aggaszt. Nem nagyon, csak kicsit :(

Elküldve
  Bocsek írta:
Hogy működik ez pontosan? Azt vágom hogy a termosztát 92 foknál nyit, de pl a műszerfalon milyen érzékelő alapján írja ki a hőfokot? Mert nekem 92foknál nyit a termosz rendesen, amikor a hőfokjelző is kb annyit mutat. Viszont menetközben nem nagyon megy fel a víz 80 fok fölé, főleg ilyen hidegben. Nyáron lakott területen kívül 82 fok körül mutatott. Városban ha megállok, vagy lassan haladok (30 alatt) akkor kúszik fel szépen lassan 90-ig mikor kint hideg van. Nyáron a nagy melegben is csak úgy sikerült a termoszt nyitásra bírni, hogy 3.-ba meghajtottam a verdát, majd gyorsan félreálltam, és alapjáraton hagytam menni kb negyed órát (mikor ráléptem üresben a gázra hogy gyorsabban melegedjen, inkább hűlni kezdett - gondolom olyankor gyorsabban keringett a víz). Azóta dugóban azt csinálom, mikor kezdi a 90-et elérni, hogy megtúráztatom a motort, olyankor mindig visszahűl. Viszont ez hogy menet közben nem akar 80 fok fölé menni az óra szerint, kicsit aggaszt. Nem nagyon, csak kicsit :excl:

Szerintem átereszt a termoszod egy picit és azért nem tudja elérni a 92fokot. Bár az 1.6-os motor kevesebb hőt is termel.. Télen pl. autópályán 100-as tempónál biztos nem tudja elérni a 92fokot, északabbra ezért pl. le szokták takarni a hűtőrácsot.

Ami a műszerfalon van, az a motoron belüli vízhőmérsékletet mutatja.

Amúgy hivatalosan: Ha a hűtőfolyadék hőmérséklete 92C alatt van, a termosztát zárva marad. Ebben az esetben a hűtőfolyadék a mellékcsatornán át közvetlenül a hűtőfolyadék szivattyúba jut, amely a folyadékot a vezetőcsatornába nyomja. Ezáltal a motor gyorsabban és egyenletesebben melegedik. A termosztát 92C felett kezd kinyitni, és kb. 107C-nál nyit ki teljesen. A villamos hajtású ventilátor gondoskodik a kiegészítő hűtésről. Amint 100C fölé emelkedik a hűtőfolyadék hőfoka, a termosztát bekapcsolja a ventilátort. 95C alatt a ventilátor automatikusan lekapcsol..

Elküldve
  sgery írta:
Szerintem átereszt a termoszod egy picit és azért nem tudja elérni a 92fokot. Bár az 1.6-os motor kevesebb hőt is termel.. Télen pl. autópályán 100-as tempónál biztos nem tudja elérni a 92fokot, északabbra ezért pl. le szokták takarni a hűtőrácsot.

Ami a műszerfalon van, az a motoron belüli vízhőmérsékletet mutatja.

Amúgy hivatalosan: Ha a hűtőfolyadék hőmérséklete 92C alatt van, a termosztát zárva marad. Ebben az esetben a hűtőfolyadék a mellékcsatornán át közvetlenül a hűtőfolyadék szivattyúba jut, amely a folyadékot a vezetőcsatornába nyomja. Ezáltal a motor gyorsabban és egyenletesebben melegedik. A termosztát 92C felett kezd kinyitni, és kb. 107C-nál nyit ki teljesen. A villamos hajtású ventilátor gondoskodik a kiegészítő hűtésről. Amint 100C fölé emelkedik a hűtőfolyadék hőfoka, a termosztát bekapcsolja a ventilátort. 95C alatt a ventilátor automatikusan lekapcsol..

Köszi a gyors választ.

Elküldve

Nekem tegnap és ma is pl városban műszerfal szerint kb pontosan hozta a 92 fokot, de főútra kihajtva csak olyan 85 fokot mutat...

Ez akkor így jó? Nyáron pontosan 90 fölött állt egy picivel miután cseréltem hőkapcsolót, termosztát kb 1 éves és azt is kompletten cseréltem.

Elküldve
  _Seth_ írta:
Nekem tegnap és ma is pl városban műszerfal szerint kb pontosan hozta a 92 fokot, de főútra kihajtva csak olyan 85 fokot mutat...

Ez akkor így jó? Nyáron pontosan 90 fölött állt egy picivel miután cseréltem hőkapcsolót, termosztát kb 1 éves és azt is kompletten cseréltem.

szerintem az bőven jó, pályán nekem is 88fok körül van de azt stabilan tartja.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.