Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  MiBa írta:
Az a baj,h régen csináltam már,kb 1 éve!!De szerintem alulról kell lennie egy tartónak középen a szívüsor allján!!!

na majd szombaton megnézem, köszi! sajnos a szerelési leírásban csak az 1.6-os motor van benne (nem is értem miért) így abból nem lehet rájönni mi tartja még..:/

telefonszámért pedig írok egy pü-et.

Elküldve

hát megpróbáltam leszedni a szívósort, de olyan helyeken vannak a csavarok, hogy ez nekem már nem megy. majd áttolom a szervizbe a jövő héten. Egyszerűen nem tudom megérteni, hogy a szívósort körül vevő csavarok miért alulról csavarhatóak, ki az az idióta aki ezt kitalálta?

Ha felül lenne a csavar, akkor könnyen szétszedhető lenne, de így..:/

mind1, letakarítottam addig is minden felületet, most legalább szép tiszta a motor..

Elküldve

Olaj lecserélve (Valvoline 10W40 TopGuard(Durablend)), olajszűrő lecserélve, pollenszűrő és légszűrő szintén valamint az egész autó letakarítva csillogósra és részben belül is, óra visszaállítva tehát minden kész :o

Elküldve

Nálam hosszbordásszíj-feszítőcsapágy lecserélve. Szegény csapágy nagyon odavolt már, így a jó "kis" csörgő hang szinte teljesen megszűnt a motortérből, már csak a generátorcsapágyaknak van egy kis hangja.

Valamint többen is írtátok hogy a hátsó futóműnél a porvédő gumikba nyomtatok fecskendővel egy kis olajat vagy épp WD40-et. Na, ezt most az enyém is megkapta, habár nálam nem nyikorgott hátul semmi :o

Elküldve

Addig jó mert komolyan.... én így autóra még nem haragudtam mint amikor már minden nyikorgott hátul...

Ugye sikeresen megúsztattam az autót több alkalommal is úgy, hogy már a lambda szonda is hibát dobott meg check engine mert túlságosan is feljött a víz, kb éppen, hogy nem jött be az utastérbe bár szerintem már csak a szigetelésen múlt meg, hogy haladtam mert a kipuff is mókás blugy-blugy hangokat adott ki de nem adta fel szerencsére és szépen átázott hátul minden, egy kis rozsda száradás után és nyikk-nyikk-nyüssz.... olajat kapott mindenhova összesn 2 dl-t 10W40 Opel olaj szóval direkt erre gyártva és azóta semmi zaj nincs.... vannak még csodák :o

Elküldve

Lehet venni utángyártottat is, 4-6e között van darabja persze feketén, bontósat nem ajánlom mert a levétele nem éppen egyszerű és utána teljesen biztos, hogy nem lesz jó visszarakva.

Rögzítése egyébként 2 műanyag patent vagy talán első ajtóknál 3 de szerintem csak kettő volt de már nem emlékszem + kétoldalú 3M ragasztószalag.

Elküldve
  _Seth_ írta:
Lehet venni utángyártottat is, 4-6e között van darabja persze feketén, bontósat nem ajánlom mert a levétele nem éppen egyszerű és utána teljesen biztos, hogy nem lesz jó visszarakva.

Rögzítése egyébként 2 műanyag patent vagy talán első ajtóknál 3 de szerintem csak kettő volt de már nem emlékszem + kétoldalú 3M ragasztószalag.

Jól értem az egy 20as körbe? az rohadtsok...+ még az irányjelzős kicsik. Azt hiszem karácsonyra ezt kérek, ha nem hal meg addig az aksim :o

Elküldve

no, le lett szedve a szívósor, a hűtőcső a szívósor alatti részen hosszanti irányba kettérepedt. Elég dúrva..

Köszönet Miba kollégának, este viszem egy szakihoz aki az új ár harmadáért újragyártja nekem soha el nem törő anyagból.

egy kérdés. a pillangószelepnél ahol csatlakozik a gázbowden egy gömb csatlakozásban, van egy biztosító szeg. Bármennyire is vigyáztam rá, elhagytam. Hol lehet beszerezni másikat hozzá? Illetve ha csak rápattintom, akkor le fog esni a helyéről a gömb?

Elküldve
  sgery írta:
no, le lett szedve a szívósor, a hűtőcső a szívósor alatti részen hosszanti irányba kettérepedt. Elég dúrva..

Köszönet Miba kollégának, este viszem egy szakihoz aki az új ár harmadáért újragyártja nekem soha el nem törő anyagból.

egy kérdés. a pillangószelepnél ahol csatlakozik a gázbowden egy gömb csatlakozásban, van egy biztosító szeg. Bármennyire is vigyáztam rá, elhagytam. Hol lehet beszerezni másikat hozzá? Illetve ha csak rápattintom, akkor le fog esni a helyéről a gömb?

Nekem sincs rajta, már úgy vettem az autót, hogy nem volt meg a biztosító szeg.

Eddig nem volt vele gond. Isuzun függőlegesen felfelé áll a gömb, és az ellendarabja felülről megy rá.

Elküldve

még egy kérdés. tegnap mentem apám volvójával és feltűnt hogy az 5perc alatt eléri a 90fokos üzemi hőmérsékletet, és abban is 2000-res benzines motor van.

Nálatok a vectrában mennyi idő alatt éri el a 90fokot? Mert nálam 15perc is megvan a ha kint 4fok körül van pl..

Termoszt milyet érdemes venni? Mert 1éve volt cserélve, de ezek szerint nem túl jó. Akkor bárdi autóban vettem kb 3-4e-ért.. bontottat érdemesebb?

Elküldve
  sgery írta:
még egy kérdés. tegnap mentem apám volvójával és feltűnt hogy az 5perc alatt eléri a 90fokos üzemi hőmérsékletet, és abban is 2000-res benzines motor van.

Nálatok a vectrában mennyi idő alatt éri el a 90fokot? Mert nálam 15perc is megvan a ha kint 4fok körül van pl..

Termoszt milyet érdemes venni? Mert 1éve volt cserélve, de ezek szerint nem túl jó. Akkor bárdi autóban vettem kb 3-4e-ért.. bontottat érdemesebb?

Nekem is 5 perc körül van. Valszleg a hiba a te készülékedben leledzik tényleg.

Bontott termoszt én nem vennék.

Elküldve
  sgery írta:
még egy kérdés. tegnap mentem apám volvójával és feltűnt hogy az 5perc alatt eléri a 90fokos üzemi hőmérsékletet, és abban is 2000-res benzines motor van.

Nálatok a vectrában mennyi idő alatt éri el a 90fokot? Mert nálam 15perc is megvan a ha kint 4fok körül van pl..

Termoszt milyet érdemes venni? Mert 1éve volt cserélve, de ezek szerint nem túl jó. Akkor bárdi autóban vettem kb 3-4e-ért.. bontottat érdemesebb?

Nekem is eléri pár perc alatt az üzemit!Lehet hogy nyitva maradt a termosztátod?Nem tudom hol van benne,de elvileg a csövek hőmérsékletéről meg tudod nézni hogy egyből át e engedi a vizet vagy csak ha bemelegszik!Esetleg kiszeded és forró vízben kipróbálod! :o

Elküldve
  Fort írta:
Nekem is eléri pár perc alatt az üzemit!Lehet hogy nyitva maradt a termosztátod?Nem tudom hol van benne,de elvileg a csövek hőmérsékletéről meg tudod nézni hogy egyből át e engedi a vizet vagy csak ha bemelegszik!Esetleg kiszeded és forró vízben kipróbálod! :o

Hideg időben 8-10 km. Isuzunál a motor bal oldalán a váltó feletti részen van a termosztát.

Hideg motornál nálad sem magasabb az alapjárati fordulatszám? Sőt, inkább alacsonyabb az utóizzítás miatt.

Elküldve
  Adam1 írta:
Hideg időben 8-10 km. Isuzunál a motor bal oldalán a váltó feletti részen van a termosztát.

Hideg motornál nálad sem magasabb az alapjárati fordulatszám? Sőt, inkább alacsonyabb az utóizzítás miatt.

Persze,ha egy helyben járatnám több idő!2-3 percet szoktam járatni (cigiszünet) utána kb addigra melegszik be,amit írtál,km-t még nem néztem!82-83 fok!

Nem vettem észre hogy magasabb lenne hidegen,igazad van,talán melegen egy picit magasabb(régebben írtad hogy hátsó ablakfűtést mikor bekapcsolod feljebb megy,nekem akkor sem,pedig próbálgattam)Pontosan nem néztem,de olyan 750-800-on lehet hidegen,800-850 melegen!

Elküldve

akkor akkor jövő héten azt is cserélem a kocsiban. (termosz)

szétkaptam ma a szívósort ha már le kellett szedni, gondoltam kitakarítom. Elég durva mennyiségű olajsár volt benne rátapadva minden felé. Ez mind a kartergázból rakódott oda?

És ha pl. egy ilyen kis olajsár kocka leválik és bejut az égéstérbe, akkor az ott szétgyilkol mindent?

Elküldve

Én is cseréltem nyáron termosztátot. Bárdisat. Nekem sem melegszik fel kilencvenig csak olyan 10 perc múlva. Lehet csere lesz.

  sgery írta:
még egy kérdés. tegnap mentem apám volvójával és feltűnt hogy az 5perc alatt eléri a 90fokos üzemi hőmérsékletet, és abban is 2000-res benzines motor van.

Nálatok a vectrában mennyi idő alatt éri el a 90fokot? Mert nálam 15perc is megvan a ha kint 4fok körül van pl..

Termoszt milyet érdemes venni? Mert 1éve volt cserélve, de ezek szerint nem túl jó. Akkor bárdi autóban vettem kb 3-4e-ért.. bontottat érdemesebb?

Elküldve
  kelly írta:
Én is cseréltem nyáron termosztátot. Bárdisat. Nekem sem melegszik fel kilencvenig csak olyan 10 perc múlva. Lehet csere lesz.

akkor lehet a termosz a szar amit a bárdi árul, mert én is ott vettem.

legközelebbit akkor unixban próbálom

Elküldve

Egy kérdés ha már víz a téma.

Amit mutat a műszerfal az a teljes rendszer hőmérséklete vagy csak a nagy körben lévő hűtővízé tehát hol van a szenzor?

Csak mert én is bárdisat vettem és most hidegben néztem, hogy csak városban megy fel 90 fokig főúton 80 fölött megáll igaz, hogy ez teljesen hidegről indítva majd 90-es sebesség 5. és tempomat szóval nincs pörgetve sem annyira.

Elküldve
  _Seth_ írta:
Egy kérdés ha már víz a téma.

Amit mutat a műszerfal az a teljes rendszer hőmérséklete vagy csak a nagy körben lévő hűtővízé tehát hol van a szenzor?

Csak mert én is bárdisat vettem és most hidegben néztem, hogy csak városban megy fel 90 fokig főúton 80 fölött megáll igaz, hogy ez teljesen hidegről indítva majd 90-es sebesség 5. és tempomat szóval nincs pörgetve sem annyira.

x20xev motornál ha szembe állsz a motorral akkor jobb oldalán van a vízhőfok jeladó ami a műszerfalnak adja a jelet. Ez a motorban lévő víz hőmérsékletét mutatja.

bárdis termosznak 92fokon kellene nyílnia, de szerintem folyton átereszthet.. de legalább akkor tudom, hogy gyárilag selejtet árulnak :/

Elküldve
  sgery írta:
x20xev motornál ha szembe állsz a motorral akkor jobb oldalán van a vízhőfok jeladó ami a műszerfalnak adja a jelet. Ez a motorban lévő víz hőmérsékletét mutatja.

bárdis termosznak 92fokon kellene nyílnia, de szerintem folyton átereszthet.. de legalább akkor tudom, hogy gyárilag selejtet árulnak :/

Akkor még idén termosztátot cserélek... mert ez akkor nem jött be....

Elküldve
  Fort írta:
(régebben írtad hogy hátsó ablakfűtést mikor bekapcsolod feljebb megy,nekem akkor sem,

Lejjebb esik a fordulatszám, nem feljebb.

Elküldve
  _Seth_ írta:
Egy kérdés ha már víz a téma.

Amit mutat a műszerfal az a teljes rendszer hőmérséklete vagy csak a nagy körben lévő hűtővízé tehát hol van a szenzor?

Csak mert én is bárdisat vettem és most hidegben néztem, hogy csak városban megy fel 90 fokig főúton 80 fölött megáll igaz, hogy ez teljesen hidegről indítva majd 90-es sebesség 5. és tempomat szóval nincs pörgetve sem annyira.

Biztos, hogy nem a teljes rendszer hőmérséklete. A kis körben keringő víz hőmérséklete kell legyen, ami zárt termosztát esetén kering a motorban, illetve a fűtés rendszerben

Elküldve

Én múlthéten hétvégén mentem a hegyekben hajnalban. -5-7 fok volt. Fűtés ment 5-ös fokozaton, és a víz ép hogy kimozdult a kék mezőből. Én is erre figyeltem fel. Jelenleg letakartam a motorhűtőt úgy járok. Viszont tegnap tettem bele fagyállót, és hidegen mikor indítottam, a kis visszatérő csövön ami a leömlőnél jön vissza a kiegyenlítőbe a termosztát háztól, egyből folyt a víz. Tehát elméletileg a termosztát zárva van. Fűtésem az reggeli indítás után pár perc után már van. Tehát nem teljesen értem a helyzetet. Az unixban meg csak drágább termosz van, mert én is megkérdeztem ott is mikor ezt vettem.

  _Seth_ írta:
Egy kérdés ha már víz a téma.

Amit mutat a műszerfal az a teljes rendszer hőmérséklete vagy csak a nagy körben lévő hűtővízé tehát hol van a szenzor?

Csak mert én is bárdisat vettem és most hidegben néztem, hogy csak városban megy fel 90 fokig főúton 80 fölött megáll igaz, hogy ez teljesen hidegről indítva majd 90-es sebesség 5. és tempomat szóval nincs pörgetve sem annyira.

Elküldve

Városban nekem is felmegy 90ig, városon kívül visszahül 85re. A fűtésem nekem is meleget fúj ahogy elkezd melegedni. Júniusban volt termosztát cserélve de nemtudom milyen szerelőm intézte, de baján nincs bárdi se meg unix se.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.