sgery Elküldve Július13, 2010 Elküldve Július13, 2010 Fort írta: Hát igen,a szükség nagy úr!Én is már vitettem haza autót 40-ért,mert órákon át nem indult,az autóklub szerint meg motorcserés lett volna,aztán másnap semmi baja nem volt és azóta is megy! :rolleyes: Azért nézegesd sűrűn szerintem a motort,nehogy nagyobb baj legyen belőle! holnap megyek veszek egyet, nem drága, 7e ft és abból még jön 30-40% kedvezmény. kicserélni meg 5perc. remélem ez adta eddig a rezonáló hangot előrről, mert akkor végre már azt a hibát is letudtam a kocsin.
zaza73 Elküldve Július13, 2010 Elküldve Július13, 2010 Saturation írta: Na most jöttem AGR szelep tisztításról, sajnos nem ez volt a probléma forrása. Ki lett próbálva még egy másik MAP szenzorral is, de az se oldotta meg azt, hogy ha hideg motornál felengedjük (megfelelő gáz adása mellett) a kuplungot szépen lassan ne kezdjen esni a fordulatszám. Mondanom se kell hogy a szerelőnek vagy hibakód kiolvasója de semmmi hibakód nincs. A szerelő újabb ötlete: a gyújtótrafóra gyanakszik. Holnap megpróbálok kipróbálásra szerezni egyet bontóból és kipróbálni. Esetleg van vlkinek pro\contra hozzászólása? Talán annyi, hogy amikor nekem szar lett az alapjáratom én is kipucoltam az AGR szelepet, de nem lett változás. Aztán lehúztam róla vakuumcsövet, ledugóztam a cső végét és attól fogva szép egyenletes az alapjáratom. Próbáltam bele 1 másik AGR-t, de azzal is szarul járt. Azóta kivan iktatva.
Saturation Elküldve Július13, 2010 Elküldve Július13, 2010 zaza73 írta: Talán annyi, hogy amikor nekem szar lett az alapjáratom én is kipucoltam az AGR szelepet, de nem lett változás. Aztán lehúztam róla vakuumcsövet, ledugóztam a cső végét és attól fogva szép egyenletes az alapjáratom. Próbáltam bele 1 másik AGR-t, de azzal is szarul járt. Azóta kivan iktatva. Kössz a tanácsot! Kipróbáljuk. Esetleg azt tudod, hogy mi a feladata a vákumcsőnek?
Bocsek Elküldve Július13, 2010 Elküldve Július13, 2010 Saturation írta: Kössz a tanácsot! Kipróbáljuk. Esetleg azt tudod, hogy mi a feladata a vákumcsőnek? Gondolom az nyitja a szelepet az AGR-ben
sgery Elküldve Július14, 2010 Elküldve Július14, 2010 no kicseréltem a kutyacsonytot a motor tartó baknál. hát eléggé szét volt már jőve mindkét fogásánál, szóval sokat nem tarthatott. amúgy 2400ft volt bárdiban kedvezménnyel, szóval egész baráti áron van. el lehet rontani bármit a beszerelésnél? sorrend vagy ilyesmire gondolok.. pl. a fémhez rögzített részén nem simán a csavarnak van lyuk, hanem lehet benne fel és le mozgatni valamennyire oldalirányban. jó az, ha úgy raktam be, ahogy épp esett? legalábbis ahogy engedte..
Zsomat Elküldve Július15, 2010 Elküldve Július15, 2010 sgery írta: no kicseréltem a kutyacsonytot a motor tartó baknál. hát eléggé szét volt már jőve mindkét fogásánál, szóval sokat nem tarthatott. amúgy 2400ft volt bárdiban kedvezménnyel, szóval egész baráti áron van. el lehet rontani bármit a beszerelésnél? sorrend vagy ilyesmire gondolok.. pl. a fémhez rögzített részén nem simán a csavarnak van lyuk, hanem lehet benne fel és le mozgatni valamennyire oldalirányban. jó az, ha úgy raktam be, ahogy épp esett? legalábbis ahogy engedte.. Szerintem tök jó úgy, én is úgy raktam be. Elvileg csak az a funkciója, hogy gázadásnál/elvételnél a motor billegését minimalizálja, ne feszüljön a hajtáslánc, stb. Elvileg, ha az alsó tartóbakok jók, akkor kiszerelt támasztóbak esetén sem feszül semmi, tehát abban az állásban kell berakni. Szerintem. Aztán persze könnyen lehet, hogy tévedek, de vannak itt sokan akik jobban tudják, majd kijavítanak. :rolleyes:
cserbinszky Elküldve Július16, 2010 Elküldve Július16, 2010 Zsomat írta: Szerintem tök jó úgy, én is úgy raktam be. Elvileg csak az a funkciója, hogy gázadásnál/elvételnél a motor billegését minimalizálja, ne feszüljön a hajtáslánc, stb. Elvileg, ha az alsó tartóbakok jók, akkor kiszerelt támasztóbak esetén sem feszül semmi, tehát abban az állásban kell berakni. Szerintem. Aztán persze könnyen lehet, hogy tévedek, de vannak itt sokan akik jobban tudják, majd kijavítanak. :rolleyes: Elvileg előis kéne feszíteni.Azért van rajta az egyik végén a hosszúkás kialakítás a csavárnál.Meghúzod előre a motort és úgy rögzíted a kutyacsont hátsó részét.
beratti01 Elküldve Július17, 2010 Elküldve Július17, 2010 Üdv mindenkinek. 2005 óta van egy 96-os B Vectrám x16xel motorral. Szerencsére eddig a kötelező javitásokon kívül nem volt semmi komoly problémám a kocsival. Mostanában viszont gyakran ingadozik az alapjárat és P0505 - Idle Air Control hibaüzit küld. Hibakód kiolvasásra op-com-ot használok. Az opcom-nak van egy teszt funkciója amivel lehet tesztelni az idle air control-t, ezt a tesztet ha elindítom felpörgeti a motort 4500 fordulatra a teszt végéig így tartja s a hibakód a teszt végére meg is jelenik (P0505). Normál használat mellet nem dobja vissza ilyen hamar a hibát. Szerintetek a program a léptető motort teszteli?. Minden esetre holnap azért nekiállok kitisztítom az egr-t s az alapjárati motort. Vagy esetleg ha valakinek van jobb ötlete szivesen fogadnék tanácsokat. Köszi
beratti01 Elküldve Július18, 2010 Elküldve Július18, 2010 beratti01 írta: Üdv mindenkinek. 2005 óta van egy 96-os B Vectrám x16xel motorral. Szerencsére eddig a kötelező javitásokon kívül nem volt semmi komoly problémám a kocsival. Mostanában viszont gyakran ingadozik az alapjárat és P0505 - Idle Air Control hibaüzit küld. Na megtörtént a léptető motor és egr tisztitás, kábeleket szemrevételeztem szigeteltem ahol kellet, vákumcsövek szemrevételezve. Gyertya kábeleket megpróbáltam bemérni, egyiken sincs ellenállás olyan mintha szakadtak lennének, közben észrevettem hogy a 2, 3, henger a trafónál össze van cserélve, úgy járok vele ki tudja mióta???, visszacseréltem. Indítás...............kocsi indul, alapjárat nagyon jó... 900-925 ettől jobban nem ingadozik, chek lámpa kiüti a szemem... hibakód p0505. Törlés------------> teszt -------->hibakód.....törlés-----------------> teszt---------------> hibakód.... :rolleyes: Nem tudom mit tegyek hol lehetne még kutakodni. valakinek valami ötlet? Ja az alapjárati motorra rámérve, mind a két tekercs 50 ohm ellenállású autodata vagy autofit szerint már nem tudom 45-80 ohm a normál tartomány. (2010.07.19) Én mértem rosszul a gyertyakábeleket: 1: 19.50 kohm, 2: 100kohm!!!, (ez nem tévedés többször is meg volt mérve) 3: 7kohm, (ez szigszallaggal szigetelt a pipánál) 4: 6kohm Referencia tartomány 3-20 kohm. A gyertyáim ettől függetlenül szépen ki vannak égve, nem is értem az egészet. Minden esetre holnap kábel + gyertya csere. csak ne lenne olyan drága.
sgery Elküldve Július19, 2010 Elküldve Július19, 2010 most nézem a kutyacsontot amit cseréltem a múlt héten és picit megszakadt ebben is a gumi. Ez normális állapot? Itt egy kép róla Azt tudom, hogy a régin is mindig szakadt volt picit, most már azért volt nagyon rossz, mert mind a két fogáspontja teljesen szétszakadt, tehát nem tartott semmit..
Fort Elküldve Július21, 2010 Elküldve Július21, 2010 Végre ki lett cserélve a kézifék bovdenem!6000 Ft volt!Természetesen a hővédő lemez egyik csavarja már gyors kötözővel volt feltéve,a másik meg első próbálkozásra letört!Most fel lett hegesztve 2 menetes szár és fel lehetett fogatni rendesen! A vezető oldali ülés háttámlája meg azért nem mozog az egyik oldalon,mert le van hegesztve!Ügyes megoldás volt az előző tulajtól!Ahogy látom,két dolgot sikerült neki csak alkalmazni szerelésnél!Gyors kötöző és hegesztő pálca! :rolleyes: Vettem hangszóró kiemelő kereteket is előre,mert a régi hangszórók ki voltak szakadva!Fél napos ajtó kárpit leszerelés és átkötözések után az egyik új hangszórót úgy földhöz csaptam,hogy csak a magas hajlandó megszólalni! Ilyen az én szerencsém! <_< Jövő hónapban műszaki,Tatabányán akcióban 21.500 Ft,de remélem minden rendben lesz rajta!
szepnorbee Elküldve Július21, 2010 Elküldve Július21, 2010 Nem tudja valaki, hogy az X16XEL moci honnan veszi a keréksebesség jelet? Hibakód P0500 - Keséksebességérzékelő "A" A váltót tetején ahol nekünk van a spirál, ezen le van dugózva biggrin.gif Viszont van benne ABS. Lehetséges, hogy arról veszi? (a hiba amugy, hogyn nem méri a km. óra sebességes / se távot)
sgery Elküldve Július21, 2010 Elküldve Július21, 2010 Emberek, aki a következő gondomat megoldja, annak lenyírom a füvét (ugyanis kertész vagyok:) ) Szóval előszőr is a hiba, aztán a menetek.. Az alapjáraton a kocsi döcög, vagyis az alapjárat maga ami döcög, de nem simán ingadozik, hanem eddig nem látott módon. ezt hallani kell hogy megértse az ember. A hongon a kipufogót vettem fel. Viszont amint a gázra lépek megindul és úgy megy mint mindig, tehát tökéletes. De az alpajárat.. Most pedig a történet, hátha segít hozzá valamit: 2Napja a Spar parkolóban indultam haza, mikor is nem indult a kocsi. Tekert, de nem kapta el a motor. pár perc múlva és többszöri próbálkozás után beindult és utána ment minden szépen. Ma mentem vele 12km-t, állt 3órát, majd átgurultam vele 500m-rel odébb. Ott is állt 10percet, majd utána nem indult. Ugyan úgy, tekerte, de nem indított. Most 10perc után se történt változás. Belefúlytam egy kis féktisztítót a pillangószeleppbe és ettől beröffent amíg tartott a kraft. Amit furcsálltam, hogy a végén a pillangószelep-ben begyulladt a féktisztító, lehet valahol visszaégett? Mert ilyet nem szokott csinálni.. Ebből gondoltam, hogy üzemanyag ellátási gond lesz. Áttoltuk haverhoz, ott szétszedtem a benzinpumpa részét, gyújtás, lövi ki a benyát. Jólvan, biztos eltömődött a cső elől. Elöl megnéz, ott is lövi ki a benyát. Az egész rendszert átnéztem, mindenhol kapott benzint. Mindent összeszerelek újra, majd indítok. Most már indul a kocsi, viszont a fent leírt alapjárati problémával. Megyek vele picit, kivillan a motorhiba. Gyorsan megnézem, az alábbi hibákat írja: -0130 - lambdaszonda -0505 - üresjárati fordulatszám szabályzás - 0110 - szívólevegő höm. jeladó 0335 - a szokásos vezmű jeladó, mert áll a motor. Jólvan, elfutok venni egy alapjárati motort, 13e ft-ért egész baráti áron hozzájutottam. Beszerelem, erre semmi változás. Megöl az ideg. Kipucolom a légszűrő utáni első érzékelőt, mert gondolom az a szívólevegő höm. jeladó (a légtömegmérőnek más neve van a hibalistán), így sincs változás. Végül még a gyertyákat kipucoltam, de így sincs semmi. Elindultam vele haza, ment rendesen, a motor húzott is rendesen mint mindig, de az alapjárat az döcög.. Ami fura, hogy a hibalámpa időközben kialudt, talán itthon újra bevillant mikor sokat ment az alapjárat. Na mit gondoltok? Mit cseréljek, vagy takarítsak ki? Nem tudom számít-e, de etanol-benzin 40-60% kb ami benne van.
Adam1 Elküldve Július21, 2010 Elküldve Július21, 2010 szepnorbee írta: Nem tudja valaki, hogy az X16XEL moci honnan veszi a keréksebesség jelet? Hibakód P0500 - Keséksebességérzékelő "A" A váltót tetején ahol nekünk van a spirál, ezen le van dugózva biggrin.gif Viszont van benne ABS. Lehetséges, hogy arról veszi? (a hiba amugy, hogyn nem méri a km. óra sebességes / se távot) B Vekinél az ABS-től veszi a sebesség jelet.
warwolf Elküldve Július21, 2010 Elküldve Július21, 2010 szepnorbee írta: Nem tudja valaki, hogy az X16XEL moci honnan veszi a keréksebesség jelet? Hibakód P0500 - Keséksebességérzékelő "A" A váltót tetején ahol nekünk van a spirál, ezen le van dugózva biggrin.gif Viszont van benne ABS. Lehetséges, hogy arról veszi? (a hiba amugy, hogyn nem méri a km. óra sebességes / se távot) Fentebb szólóhoz csatlakozom, miután hülyeséget írtam, és jobban átgondoltam a dolgot.
warwolf Elküldve Július21, 2010 Elküldve Július21, 2010 sgery írta: Na mit gondoltok? Mit cseréljek, vagy takarítsak ki? Nem tudom számít-e, de etanol-benzin 40-60% kb ami benne van. Nincs jelentősége az üzemanyagnak, itt egyik hiba jön a másikból, tehát a dolog több sebből vérezhet.Ki kellene méretni a hőm.jeladókat, mert sztem leragadt a dolog v.hol.Ha túldúsít, a lambda fog nyavajogni, hiszen az adott motorhőfokhoz mérten az ECU rossz jelet kap, tehát tolja be a cuccot, ami viszont jelen állás szerint sok.Emiatt lehet gatya az alapjárat, és tuti zabál a verda. Én erre tippelnék. A másik szál pedig a gatya, kirepedezett motortéri kábelköteg, ami rondán lekontaktol v.hol, és csinálja a fesztivált.Tehát kelleni fog egy hozzáértő villanyász aki nagyon otthon van a típusban.
sgery Elküldve Július22, 2010 Elküldve Július22, 2010 warwolf írta: Nincs jelentősége az üzemanyagnak, itt egyik hiba jön a másikból, tehát a dolog több sebből vérezhet.Ki kellene méretni a hőm.jeladókat, mert sztem leragadt a dolog v.hol.Ha túldúsít, a lambda fog nyavajogni, hiszen az adott motorhőfokhoz mérten az ECU rossz jelet kap, tehát tolja be a cuccot, ami viszont jelen állás szerint sok.Emiatt lehet gatya az alapjárat, és tuti zabál a verda. Én erre tippelnék. A másik szál pedig a gatya, kirepedezett motortéri kábelköteg, ami rondán lekontaktol v.hol, és csinálja a fesztivált.Tehát kelleni fog egy hozzáértő villanyász aki nagyon otthon van a típusban. no, ma kicseréltem rajta a hőm. jeladót is, a probléma továbbra is fennállt. áttoltam ezek után a szomszéd szervízbe, ahol a pillangószelepre alul visszadugtak egy csövet és megjavult. Ennyi, nem jár senkinek fűnyírás :rolleyes: Én meg a fejemet verem a falba, hogy nem vettem észre, mikor néztem is.. legalább van benne új alapjárati motor és hőm. jeladó...
Zsomat Elküldve Július22, 2010 Elküldve Július22, 2010 sgery írta: no, ma kicseréltem rajta a hőm. jeladót is, a probléma továbbra is fennállt. áttoltam ezek után a szomszéd szervízbe, ahol a pillangószelepre alul visszadugtak egy csövet és megjavult. Ennyi, nem jár senkinek fűnyírás <_< Én meg a fejemet verem a falba, hogy nem vettem észre, mikor néztem is.. legalább van benne új alapjárati motor és hőm. jeladó... No, szomszéd szerviz teljesen le van betonozva? -_- Mindezek mellett veled örülök, ha nincs nagy gond a géppel. Remélem nekem se lesznek ennél durvábbak. :rolleyes:
warwolf Elküldve Július22, 2010 Elküldve Július22, 2010 sgery írta: Ennyi, nem jár senkinek fűnyírás :rolleyes: Szerencsére én is kertész volnék.....első körből! <_<
sgery Elküldve Július25, 2010 Elküldve Július25, 2010 warwolf írta: Szerencsére én is kertész volnék.....első körből! :rolleyes: nofene, és miket csinálsz? Amúgy ma meghalt az ac pumpa is a kocsin, szétszedtem, semmi benyát nem ad ki magából. odadobtam egy led lámpát, az kigyulladt, szóval energiát az kap.. megyek bontóban kapni 10e-ért egy fiatal vectrából. nincs kedvem 25e-ret kiadni rá.. amúgy néztem, és a tank alján, mármint a szivattyú alatti részen sok mocsok van. ezt hogy tudom kitakarítani onnan? Mert eléggé idegesítő.. bár maga a szivattyú szűrő tiszta volt.
Zsomat Elküldve Július25, 2010 Elküldve Július25, 2010 sgery írta: nofene, és miket csinálsz? Amúgy ma meghalt az ac pumpa is a kocsin, szétszedtem, semmi benyát nem ad ki magából. odadobtam egy led lámpát, az kigyulladt, szóval energiát az kap.. megyek bontóban kapni 10e-ért egy fiatal vectrából. nincs kedvem 25e-ret kiadni rá.. amúgy néztem, és a tank alján, mármint a szivattyú alatti részen sok mocsok van. ezt hogy tudom kitakarítani onnan? Mert eléggé idegesítő.. bár maga a szivattyú szűrő tiszta volt. Az enyémből úgy lett kiszedve a heka, hogy a szerelő egy gumicsövet dugott oda, és megszívta a benzint egy lavórba. Jött a benya szutyokkal együtt. Kb. 2-3 decinyi elég volt a porszíváshoz. Csak pislogtam, én sem gondoltam, hogy ennyire egyszerű.
Pherry Elküldve Július25, 2010 Elküldve Július25, 2010 Üdv! Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Az autóm 96-os B-veki, x20xev motorral. Akkumlátort cseréltem nemrég, azóta nem megy a fordulatszámmérő, és a kilóméteróra sem. A kilóméterszámláló működik. Mikor gyújtásra teszem, a kilométeróra mutatója enyhén rezeg, de menet közben semmit se mutat. Valaki találkozott már hasonlóval...?
warwolf Elküldve Július25, 2010 Elküldve Július25, 2010 sgery írta: nofene, és miket csinálsz? Más területen dolgozom. Idéz amúgy néztem, és a tank alján, mármint a szivattyú alatti részen sok mocsok van. ezt hogy tudom kitakarítani onnan? Mert eléggé idegesítő.. bár maga a szivattyú szűrő tiszta volt. Kézzel.Én is úgy csináltam míg be nem dagadt a kezem.
beratti01 Elküldve Július25, 2010 Elküldve Július25, 2010 Pherry írta: Üdv! Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Az autóm 96-os B-veki, x20xev motorral. Akkumlátort cseréltem nemrég, azóta nem megy a fordulatszámmérő, és a kilóméteróra sem. A kilóméterszámláló működik. Mikor gyújtásra teszem, a kilométeróra mutatója enyhén rezeg, de menet közben semmit se mutat. Valaki találkozott már hasonlóval...? Szia. Nekem volt de csak a sebmérőm nem müködött. Gyújtás ráadásnál nekem is csak rezgett. Aztán ki lett cserélve azóta nincs gond vele. Ha van a közeledbe esetleg neked op-com interface-ed azzal ki lehet próbálni a sebmérőt és a fordulatszámmérőt is.
istván Elküldve Július26, 2010 Elküldve Július26, 2010 warwolf írta: Szerencsére én is kertész volnék.....első körből! :D Szintén zenész.....
Recommended Posts