Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

szomszéd szerelő mondta, hogy nem árt eredeti popszegecsekkel rögzíteni, mert a nem eredeti más méretű 1000km után kimozdul és zörögni fog. A sima csavarral rögzítést azért nem javasolta, mert sokkal macerásabb, hátulról nehéz hozzáférni..

Nem annyira bonyolult a csavarral való rögzítés, én is így csináltam, később könnyen kiszerelni, javítani, ha kell.

Hátulra amúgy 6 db kell.

Link to comment
Megosztás:

Nem árt különválasztani a kétféle olajfogyasát: nem mindegy, hogy a motor megeszi az olajat, vagy csak szivárog itt ott belőle az a szerencsétlen olaj.

A gyertyáknál nem folyhat bele az olaj hengerbe, gondolj bele, milyen gáz lenne már. A szelepfedélen belül - egyszerűen fogalmazva - minden úszik az olajban, ez így is van rendjén. Olajfogyást szokott okozni a szelepszár szimmeringek hibája. De nálad nem ez volt a baj, ha szelepfedél tömítés cserére és néhány apróságra megjavult a dolog.

Hát igen az enyém például eszi is meg csepeg is belőle. A castrol magnatec 10w-40-et simán elfogyasztotta ilyen 6-7ezer kilométer alatt. Sokat van hidegen indítva, rövid távokat megyek vele, nameg lassan a főtengelyszimering cserére érett lesz, ott is elmegy egy kevés, meg ugye a szelepfedél tömítése sincs a helyzet magaslatán mint sok opelnél plusz ha jól nézem akkor jobban is füstöl mint kéne. Tavasszal tervezek is egy komplett szimeringezést, hengerfej-szelepfedél-szívósor tömítés cserét, meg ha már ott vagyok kipucolom a hidrotőkéket....cserélem ha kell valamelyiket...meg meglesem a gyűrűsort is de azzal nem lesz baj szerintem mert erő az van a gépben. De az enyém még ezek ellenére is szerintem közepesnek mondható mert elég volt neki négy liter 6-7ezer kilométerre,jah amugy 1.6 LEGOtec :lol: motorról van szó.

Link to comment
Megosztás:

Nem annyira bonyolult a csavarral való rögzítés, én is így csináltam, később könnyen kiszerelni, javítani, ha kell.

Hátulra amúgy 6 db kell.

mekkora és milyen csavar kell neki?

Normál acélszegecs kell neki,csak ne mókamiki szegecshúzóval húzd majd,mert nem fogja bírni. wink.gif

nekem nincs szegecs húzom, de a szomszéd karosszériás kölcsönadja, gondolom neki nem gagyi van..:lol:

sima acélszegecset merre fele vásárolhatok?

Link to comment
Megosztás:

mekkora és milyen csavar kell neki?

Én elöl 5-ös csavarral rögzítettem, olyan 1-1,5 cm hosszúra vágtam őket.

De hátulra majd 6-osakat fogok feltenni. Ehhez picit fel kell fúrni az ajtóban lévő furatokat.

Az emelő mechanika furataiba fúrtam 6-os menetet. És hogy ki ne lazuljon, egy-egy anyával támogatom majd meg.

Link to comment
Megosztás:

Én elöl 5-ös csavarral rögzítettem, olyan 1-1,5 cm hosszúra vágtam őket.

De hátulra majd 6-osakat fogok feltenni. Ehhez picit fel kell fúrni az ajtóban lévő furatokat.

Az emelő mechanika furataiba fúrtam 6-os menetet. És hogy ki ne lazuljon, egy-egy anyával támogatom majd meg.

hát igen, nem szívesen fúrogatom meg, akkor már egyszerűbb a popszegecs :lol:

csergőnél azt mondták, hogy 98ft a popszegecs. ez még belefér..:lol:

Ma szerelgettem kicsit a lámpákat, mert eddig nem volt jó a magasság állító motor. Beletettem újat, felkapcsolom a lámpát és picit állítgat, viszont a benti szabályzóra nem reagál. Lehet az a baja, hogy egyik oldalt valeo-s a másik meg carellos? Vagy más hiba is lehet?

Mindkét oldalon kiányzik egy rögzítő fül amúgy a lámpákon és a kézi állítás se túl hatékony már ezeket, jövő hónapban veszek két újat rá.

Régebben kérdeztem, hogy a B2-es lámpa B1-es helyére való szerelése mennyire nehéz? Az új csatlakozást meg csak simán átforrasztom a régire?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mit értesz programozás alatt.Nekem is angol van benne és annyi az egész hogy mérföldet ír.Valaki azt írta itt annó hogy Opelben át programozzák,de nekem meg azt mondták az Opelban hogy nem tudják..............

Kérdezz rá egy Opelban ha ezt érted programozás alatt.

Tudja valaki, hogy a BC programozása mennyire hercehurcás dolog? Angol BC menne bele csatlakozó átalakítóval, de azt írták hozzá, hogy programozni kell.
Link to comment
Megosztás:

Miért nem nézed meg úgy,hogy a lámpaállító motort nem teszed be a helyére és úgy kapcsolod bentről.Akkor meglátod hogy a motor jó-e vagy sem

hát igen, nem szívesen fúrogatom meg, akkor már egyszerűbb a popszegecs :lol:

csergőnél azt mondták, hogy 98ft a popszegecs. ez még belefér..:lol:

Ma szerelgettem kicsit a lámpákat, mert eddig nem volt jó a magasság állító motor. Beletettem újat, felkapcsolom a lámpát és picit állítgat, viszont a benti szabályzóra nem reagál. Lehet az a baja, hogy egyik oldalt valeo-s a másik meg carellos? Vagy más hiba is lehet?

Mindkét oldalon kiányzik egy rögzítő fül amúgy a lámpákon és a kézi állítás se túl hatékony már ezeket, jövő hónapban veszek két újat rá.

Régebben kérdeztem, hogy a B2-es lámpa B1-es helyére való szerelése mennyire nehéz? Az új csatlakozást meg csak simán átforrasztom a régire?

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mit értesz programozás alatt.Nekem is angol van benne és annyi az egész hogy mérföldet ír.Valaki azt írta itt annó hogy Opelben át programozzák,de nekem meg azt mondták az Opelban hogy nem tudják..............

Kérdezz rá egy Opelban ha ezt érted programozás alatt.

És a tiéd új volt vagy bontott? Mert ez elvileg új és ezt írták hozzá.

http://www.vatera.hu/opel_vectra_b_mid_kij..._163021775.html

Link to comment
Megosztás:

Enyém bontott 2.5 v6 Vauxhall.

De itt azt írja hogy ez is használt.De ennyiért qrva jó áron van.Én 15-ért vettem,mondjuk csak be kellett tenni és azóta is hibátlan.Ennek már két éve.

A programozást még akkor sem értem hogy mire érti.

És a tiéd új volt vagy bontott? Mert ez elvileg új és ezt írták hozzá.

http://www.vatera.hu/opel_vectra_b_mid_kij..._163021775.html

Link to comment
Megosztás:

Enyém bontott 2.5 v6 Vauxhall.

De itt azt írja hogy ez is használt.De ennyiért qrva jó áron van.Én 15-ért vettem,mondjuk csak be kellett tenni és azóta is hibátlan.Ennek már két éve.

A programozást még akkor sem értem hogy mire érti.

Bocs, átsiklottam a használt leírás felett. Még megvárom, hogy lesz-e átalakító és ha igen, akkor csere.

Link to comment
Megosztás:

ujjonan pár éve olyan 130 e ft-ra emlékszem,a gyári Car 500-as cd meg 101 e ft volt!Az a baj hogy itteni bontókban nem nagyon találsz hibátlan álapotút mert mindjárt elviszik.

Bocs, átsiklottam a használt leírás felett. Még megvárom, hogy lesz-e átalakító és ha igen, akkor csere.
Link to comment
Megosztás:

Persze hogy nem ér annyit,csak érdekesség kép írtam.Én nem vagyok nagy decibel bolond,bár mindig szól a kocsiban valami ha megyek vele,de én nem cserélem ki.Nekem számít a multikormány meg a kijelző.Meg szerintem a gyári rendszerek közül szépen szól,még némelyik mostani között is,nem hogy tíz éve.De egy első hangszóró cserére majd én is be nevezek,ha lesz rá való.Már itt írtak is rá tipust hogy mi a jó.

Én is nézegettem őket itthon, de nem ér 20e.ft-okat amennyiért sokan hirdetik.Annyiért már MP3 cuccot kapsz.Multikormány ide v. oda.

Nekem hamarosan elkészül a CAR300 MP3 verza! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Persze hogy nem ér annyit,csak érdekesség kép írtam.Én nem vagyok nagy decibel bolond,bár mindig szól a kocsiban valami ha megyek vele,de én nem cserélem ki.Nekem számít a multikormány meg a kijelző.Meg szerintem a gyári rendszerek közül szépen szól,még némelyik mostani között is,nem hogy tíz éve.De egy első hangszóró cserére majd én is be nevezek,ha lesz rá való.Már itt írtak is rá tipust hogy mi a jó.

Max. 8-10e.ft-ot adnék egy CDR500-ért.A hangzással viszont egyetértek, tényleg szépen szól.A kijelző megoldható egy interface-szel, csak az meg nem olcsóság.

Link to comment
Megosztás:

Udi cartárs viszi végbe a hackelést, képeket én is láttam róla egy külföldi weboldalon.Ha meg lesz a link, dobom.

rendben, köszönöm :lol:

ez a Unix nagyon komoly cég, most rendeltem tőlük 10db popszegecset és 4db csapszeget az ajtó rögzítéséhez, kemény 1400ft körüli összeg és azt mondják hogy be kell fáradnom befizetnem előre, mert addig nem rendelik meg :lol: Hát megírtam válaszlevélben, hogy ez vicc, inkább megveszem drágábban máshol mint erre pazaroljam az időmet..:(

Link to comment
Megosztás:

rendben, köszönöm :lol:

ez a Unix nagyon komoly cég, most rendeltem tőlük 10db popszegecset és 4db csapszeget az ajtó rögzítéséhez, kemény 1400ft körüli összeg és azt mondják hogy be kell fáradnom befizetnem előre, mert addig nem rendelik meg :lol: Hát megírtam válaszlevélben, hogy ez vicc, inkább megveszem drágábban máshol mint erre pazaroljam az időmet..:(

Unix? Én rendeltem már tőlük sok cuccot és soha sem kellett előre fizetni akkor sem ha a rendelt cuccok értéke 30e fölött volt.

Link to comment
Megosztás:

Unix? Én rendeltem már tőlük sok cuccot és soha sem kellett előre fizetni akkor sem ha a rendelt cuccok értéke 30e fölött volt.

én se értem, régen én is vásároltam és nem volt gond.

gondolom most az a különbség, hogy ezeket be kell rendelniük, mert nincs magyar készleten..

amúgy a levelemre azóta se kaptam választ, hogy ez nevetséges...

Link to comment
Megosztás:

Végre kicseréltük a kábelköteget! :lol: Nem kis meló volt, de remélem nem lesz vele semmi gond!

A CDR500-hoz engem is érdekelne egy leírás/képek hogyan lehet mp3-ra faragni! Nem lenne egy rossz ötlet! Mibe fáj az átalakítás? Mennyi Idő és pénz?

találtam egy leírást itt

regisztrálni kell, hogy meg tudd nézni. amit én látok belőle, hogy miután szétkaptad csak 3 helyre forrasztasz, elhelyezel egy jack dugót valahol, arra is forrasztasz és kész.

Lehet, hogy ha lesz kis időm meg is csinálom. De előtte még várok tapasztalatot, hátha vki többet ki tud nézni a dolgokból. Ja igen, google webfordítóval magyarul látod:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.