Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Erre senki semmit?

Opel szerelők Pesten, környékén?

hát Pesten egy kifejezetten opel szervizet ismerek akiken ajánlanék, ők elég nagyok és értenek is hozzá, viszont nem a legolcsóbban. sds auto

Elküldve

Köszönöm az ötleteket! Nem mintha a szerelő bármelyiket megfogadta volna... Kiolvasta a hibakódot: (légtömegmérő hiba jelentkezett), és törölte. A gép azóta nem produkált semmi hasonlót, se neki, se nekem. Azóta elolvastam pár infót a hasonló jelenségekről...de nem lettem okosabb. Illetve okosabb lettem, csak nem jutottam előre. Holnaptól megpróbálom használni rövidebb utakon, de ha valahol bekrepál... Egyébként tavaly kitakarították az alapjárati motort is. Az AGR hol található? Én is hozzányúlhatok, vagy szakzseni kell hozzá?

Elküldve
Köszönöm az ötleteket! Nem mintha a szerelő bármelyiket megfogadta volna... Kiolvasta a hibakódot: (légtömegmérő hiba jelentkezett), és törölte. A gép azóta nem produkált semmi hasonlót, se neki, se nekem. Azóta elolvastam pár infót a hasonló jelenségekről...de nem lettem okosabb. Illetve okosabb lettem, csak nem jutottam előre. Holnaptól megpróbálom használni rövidebb utakon, de ha valahol bekrepál... Egyébként tavaly kitakarították az alapjárati motort is. Az AGR hol található? Én is hozzányúlhatok, vagy szakzseni kell hozzá?

Olvasva a leírásod - légtömegmérő hiba - nekem is 2.0 (X20XEV) van és kb másfél éve nekem is volt hasonló jelenség, kiolvastam, nekem is ezt a hibát jelezte. Átnéztem, megmozgattam, levegővel kifújtam, majd a hiba megszűnt. Mivel következő héten készültem hosszabb útra biztos ami biztos vettem egy légtömegmérőt. Hibajel azóta sincs, viszont egy másik javítás során vettem észre, hogy az injektoros kábelkötegem iszonyú állapotban van, valószínű, hogy lehetett valami zárlat. Azóta amit lehetett vezetéket leszigeteltem, ha jobb idők lesznek akkor cserélem a kábelköteget.

Mindenesetre egy próbát neked is megér megnézni a köteget.

Ja és van egy eladó légtömegmérőm ha szükséged lenne rá.

Elküldve
Köszönöm az ötleteket! Nem mintha a szerelő bármelyiket megfogadta volna... Kiolvasta a hibakódot: (légtömegmérő hiba jelentkezett), és törölte. A gép azóta nem produkált semmi hasonlót, se neki, se nekem. Azóta elolvastam pár infót a hasonló jelenségekről...de nem lettem okosabb. Illetve okosabb lettem, csak nem jutottam előre. Holnaptól megpróbálom használni rövidebb utakon, de ha valahol bekrepál... Egyébként tavaly kitakarították az alapjárati motort is. Az AGR hol található? Én is hozzányúlhatok, vagy szakzseni kell hozzá?

b004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Az AGR pont az EGR előtt van, az a világosabb aluminium burkolató lenne. Érdemes mindkettőt kitakarítani, de főleg az EGR az ami nagyon bepiszkolódik. Ha akarod egy lemezzel el is zárhatod az útját, viszont akkor előfordulhat hogy a computer hibát fog jelezni..

Ja, és bárki meg tudja csinálni, csak egy torx csavar kell, kicsavar, lefúj és letakarít és visszatesz. nem nagy szám.

Most nézem amúgy, hogy ezen a képen máshoz ne nagyon viszonyíts csak a motorhoz, mert itt minden át van helyezve a motortérben..

Elküldve
:rolleyes:

No, akkor nem pont úgy volt, hogy az EGR=AGR, csak előbbi angolul, utóbbi németül van?

Lévén Exhaust Gas Recirculator avagy ugyanez, csak Auspuff-al az elején, vagy mi.

:D

Elküldve
No, akkor nem pont úgy volt, hogy az EGR=AGR, csak előbbi angolul, utóbbi németül van?

Lévén Exhaust Gas Recirculator avagy ugyanez, csak Auspuff-al az elején, vagy mi.

:rolleyes:

lehet, de én eddig mindenhol így láttam, miszerint az agr az alsó és az egr a felső. de a lényeg akkor is az, hogy érdemes mindkettőt kiganézni :D

Elküldve
lehet, de én eddig mindenhol így láttam, miszerint az agr az alsó és az egr a felső. de a lényeg akkor is az, hogy érdemes mindkettőt kiganézni :D

Miféle alsó és felső? :rolleyes:

AGR/EGR komplettan a kipufogógáz visszavezető cuccot jelenti, egyik német, a másik angol rövidítés.

Elküldve
Miféle alsó és felső? :rolleyes:

AGR/EGR komplettan a kipufogógáz visszavezető cuccot jelenti, egyik német, a másik angol rövidítés.

a képen elhelyezkedve értendő :D

Elküldve

heló volna egy furcsa problémám van egy x16xel motorkódú vectram 1800-2800 as fordulatig beremeg az egész kasznim és ami furcsa hogy elkezdet ütni a kuplung pedál is ugyanezen a fordulat tarományban voltam már szervizben is de ot csak furcsán néztek cseréltek motortarto bakokat lambdaszondát alapjárati motort de enek elenére pont olyan minden mint volt

találtam egy hasonló problémával küzdő forumozót gyalázó néven demár fél éve nem jelentkezet be tudna e segiteni nekem eben a problémában valaki nagyon megköszöném

Elküldve

Komoly szerelő aki ilyen hibára lambda szondát,meg alapjáratit cserél :rolleyes:

Nekem annó a trabim csinált ilyet,akkor a kuplungom ment szét :D

heló volna egy furcsa problémám van egy x16xel motorkódú vectram 1800-2800 as fordulatig beremeg az egész kasznim és ami furcsa hogy elkezdet ütni a kuplung pedál is ugyanezen a fordulat tarományban voltam már szervizben is de ot csak furcsán néztek cseréltek motortarto bakokat lambdaszondát alapjárati motort de enek elenére pont olyan minden mint volt

találtam egy hasonló problémával küzdő forumozót gyalázó néven demár fél éve nem jelentkezet be tudna e segiteni nekem eben a problémában valaki nagyon megköszöném

Elküldve

Ha szakadt, vagy túl utángyártott a bak, okozhatja a bódé remegését.Szóval motortartó bakból is célszerű inkább gyárit venni.

Sztem a kuplung hibája nagyobb fordulaton is előjönne.Kicsit jobban bele kellene nézni.

Elküldve

Sziasztok!

Ma légszűrőt cseréltem a kocsimban és azóta nehezen indul hidege és melegen is.

Induláson kívül semmi baja. Lehet semmi köze a légszűrőhöz, de mi lehet a probléma:?

köszi

Elküldve

Azt hiszem, sejtem, hogy hol ázhat be állandóan a csaomagtartóm. Kb egy hete kiszereltem a műanyag burkolatot a csomagtartó hátfaláról, hogy lássam, hol szivárog. Ma nem esett az eső, és már a hó sem, amikor elindultam itthonról. Az út viszont tiszta latyak volt. Mikor hazaértem, megint tiszta víz volt. Folyást sehol sem vettem észre, úgyhogy valószínű alulról szivárog be annál a szigetelésnél. Lehetséges ez szerintetek?

1c605035280d7a9811c0a1cef50c0e00.jpg

Elküldve

Valaki már tett be olyat innen a fórumról azt hiszem,de át kellett alakítani a csatinál.

Tudja valaki, hogy sárga csatis BC helyett be lehet-e rakni a szürke csatis angolt?
Elküldve

Hát ha előtte nem volt vizes,akkor lehet hogy ott kapja be valahol.Nekem is az az oldal vizes.

Azt hiszem, sejtem, hogy hol ázhat be állandóan a csaomagtartóm. Kb egy hete kiszereltem a műanyag burkolatot a csomagtartó hátfaláról, hogy lássam, hol szivárog. Ma nem esett az eső, és már a hó sem, amikor elindultam itthonról. Az út viszont tiszta latyak volt. Mikor hazaértem, megint tiszta víz volt. Folyást sehol sem vettem észre, úgyhogy valószínű alulról szivárog be annál a szigetelésnél. Lehetséges ez szerintetek?

1c605035280d7a9811c0a1cef50c0e00.jpg

Elküldve

Nem húztál szét ott csatlakozókat a csere alatt?Légtömegmérő,ilyenek....

Sziasztok!

Ma légszűrőt cseréltem a kocsimban és azóta nehezen indul hidege és melegen is.

Induláson kívül semmi baja. Lehet semmi köze a légszűrőhöz, de mi lehet a probléma:?

köszi

Elküldve
Azt hiszem, sejtem, hogy hol ázhat be állandóan a csaomagtartóm. Kb egy hete kiszereltem a műanyag burkolatot a csomagtartó hátfaláról, hogy lássam, hol szivárog. Ma nem esett az eső, és már a hó sem, amikor elindultam itthonról. Az út viszont tiszta latyak volt. Mikor hazaértem, megint tiszta víz volt. Folyást sehol sem vettem észre, úgyhogy valószínű alulról szivárog be annál a szigetelésnél. Lehetséges ez

Az oldal stimm, de nekem tuti fentről csöpög.Elvileg az a kátrányos izé belülre van ragasztva és nem lóg ki a bódéból.Ettől persze luk lehet ott....

Elküldve
Az oldal stimm, de nekem tuti fentről csöpög.Elvileg az a kátrányos izé belülre van ragasztva és nem lóg ki a bódéból.Ettől persze luk lehet ott....

Nincs rés ott a kátrányos cuccnál a fenéklemez-hátlap találkozásánál, kicsit kivágtam belőle, hogy kiderüljön mi van ott. Hát semmi. Talán azért ott gyűlik össze a víz, mert az a legmélyebb pont.

Picit leöntöztem vízzel az autót hátul, hogy kiderüljön hol folyik be. Egy két csepp újra megjelent ugyanott, és a hátfal lemezösszesajtolásától jött.

Bekentem Loctite tömítővel végig, a hátfal teljes hosszában. Meg állítottam kicsit a záron, hogy jobban lehúzza a csomagtérajtót.

Kíváncsi vagyok megszűnik-e a probléma vagy sem. Remélem nem szopat most már tovább :rolleyes:

Elküldve
Tudja valaki, hogy sárga csatis BC helyett be lehet-e rakni a szürke csatis angolt?

Igen lehet! Nekem sárga csatis volt benne, de most szürke van! kellett csináltatni egy átalakítót ami nekem akkor kb 2500ft-ba került, és asszem ebben a posta is benne volt. Ha érdekel, akkor meg tudom adni a mail címét!

Elküldve

nem tudja valaki véletlen, hogy azon az első ajtón, ahol a B oszlopon kívül műanyag borítás van, eltávolítható és alatta rendes fényezés szokott lenni? mert kell vegyek egy új ajtót, mert a mostani ajtóhatároló felfogó része teljesen kiszakad és ezt már nehéz lenne hegeszteni. (sajnos a karosszériás addig halogatta a hegesztést amíg kiszakadt :/ )

és találtam egy egyező színű ajtót teljes felszereléssel 25e-ért, csak van rajta műanyag borítás is, az enyémen pedig nincs.:/

erre gondolok

Elküldve

Sziasztok! Sürgős segítség kellene, mielőtt az egész autót szédszedem.

Adott egy X20XEV Vectra B '97 -es, klima nélküli autóm. Tavaly vettem észre elősször, hogy mikor felment a vizem 100 fokra akkor indult csak be a hűtőventilátorom. De mikor beindul felment a pirosba is, de elég gyorsan vissza is hült. Na, ez mára addig forrott ki, hogy ha beindítom, szépen melegszik, szerintem nyit a termosztát időben - 88 foknál - radiátor ez idő alatt teljesen hideg. Ezután ugye nyitja a hűtő kört. Viszont ezután 100 foknál már nem áll meg és a pirosba futtatom totálra. Voltam vele szakinál azt monda a hőgomba - kicseréltük. Semmi, Másnap kicseréltük a müszerfal jeladót a motor oldalán - semmi. Elkezdte a lézeres hőfokkal nézegetni, azt mondja biztos koszos, dugult a hűtő, mert közép tájt csak 60 - 80 fok van (a hőgomba környékén) míg a tetején 96 volt. Okén, kitisztit, semmi. Mára kicseréltem a hűtőt egy újra, de szerintem utángyártott. Viszont ugyanez a válasz, semmi. Ja azt elfelejtettem hozzátenni, hogy a ventilátor mükszik, ha rövidre zárom hőgomba csatlakozó kábel 2 vezetékét. Kérném a segítségeteket, mert sokba került már. Ütleteim: - még a vékony csőt nem néztem meg, hátha csak az van eldugulva, ill a kiegyenlítő tartály sapkát még nem cseréltem. Nos? Van még egy furcsasága, hogy bekapcsolom a belső ventilátoromat hidegre csavarva vagy melegre - lényegtelen - és pl.: 90 fokról felmegy kb.: 98 fokra, ha kikapcsolom azonnal a mutató tempóját nézve visszamegy. Ezért nem is tulajdonítottam nagy jelentőséget annak, ha egy "fogyasztó" bekapcsol pl a külső ventilátor 100 felett és feljebb ment egész a pirosba. De most, hogy mindent kicseréltem benne már egészen fekszik a piros végén a mutató és már nem indul be a venti. - Menet közben szépen tartja a 88 - 90 fokot, nem ingadozik stb. Na, inkább irjátok meg a véleményeteket, mert már regényt irtam! Előre is köszönöm!

Elküldve
Sziasztok! Sürgős segítség kellene, mielőtt az egész autót szédszedem.

Adott egy X20XEV Vectra B '97 -es, klima nélküli autóm. Tavaly vettem észre elősször, hogy mikor felment a vizem 100 fokra akkor indult csak be a hűtőventilátorom. De mikor beindul felment a pirosba is, de elég gyorsan vissza is hült. Na, ez mára addig forrott ki, hogy ha beindítom, szépen melegszik, szerintem nyit a termosztát időben - 88 foknál - radiátor ez idő alatt teljesen hideg. Ezután ugye nyitja a hűtő kört. Viszont ezután 100 foknál már nem áll meg és a pirosba futtatom totálra. Voltam vele szakinál azt monda a hőgomba - kicseréltük. Semmi, Másnap kicseréltük a müszerfal jeladót a motor oldalán - semmi. Elkezdte a lézeres hőfokkal nézegetni, azt mondja biztos koszos, dugult a hűtő, mert közép tájt csak 60 - 80 fok van (a hőgomba környékén) míg a tetején 96 volt. Okén, kitisztit, semmi. Mára kicseréltem a hűtőt egy újra, de szerintem utángyártott. Viszont ugyanez a válasz, semmi. Ja azt elfelejtettem hozzátenni, hogy a ventilátor mükszik, ha rövidre zárom hőgomba csatlakozó kábel 2 vezetékét. Kérném a segítségeteket, mert sokba került már. Ütleteim: - még a vékony csőt nem néztem meg, hátha csak az van eldugulva, ill a kiegyenlítő tartály sapkát még nem cseréltem. Nos? Van még egy furcsasága, hogy bekapcsolom a belső ventilátoromat hidegre csavarva vagy melegre - lényegtelen - és pl.: 90 fokról felmegy kb.: 98 fokra, ha kikapcsolom azonnal a mutató tempóját nézve visszamegy. Ezért nem is tulajdonítottam nagy jelentőséget annak, ha egy "fogyasztó" bekapcsol pl a külső ventilátor 100 felett és feljebb ment egész a pirosba. De most, hogy mindent kicseréltem benne már egészen fekszik a piros végén a mutató és már nem indul be a venti. - Menet közben szépen tartja a 88 - 90 fokot, nem ingadozik stb. Na, inkább irjátok meg a véleményeteket, mert már regényt irtam! Előre is köszönöm!

Helló!!

Rákéne dugni tech2-re és ott megnézni mennyit olvas hőfokba az ecu.És forr is a víz???Lehet csak a mutatós műszer szívat vagy vmi vezeték.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.